Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera Jak awansować na następny poziom w Torment: Tides of Numenera?
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
System zdobywania punktów doświadczenia znacząco się różni od poprzedniej odsłony gry. Domyślnie, postać zaczyna na pierwszym poziomie (Tier 1) doświadczenia. Następnym krokiem jest awans w kolejnych progach rozwoju. Po każdym takim awansie, możesz ulepszyć statystyki, zdolności i umiejętności postaci.
Gdy zdobędziesz dostateczną ilość doświadczenia, na portrecie postaci pojawi się niebieski, migający plus. Symbolizuje to, że dana postać może awansować - gdy przejdziesz do ekranu awansowania, zostanie przed tobą postawiony wybór. Możesz ulepszyć postać wybierając jedną z opcji:
- Zwiększyć pule punktów - możesz przydzielić dwa punkty na jedną ze statystyk: Siłę, Szybkość, Intelekt. Od tej pory postać będzie bieglejsza w danym obszarze i będzie mogła zużyć więcej punktów w czasie walki, czy w dialogach.
- Zwiększyć biegłość - biegłość zapewnia premię do wszystkich akcji i wyzwań wykorzystujących daną pulę. Za każdy punkt biegłości można wykonać poziom wysiłku za darmo. Biegłość zmniejsza też kosz umiejętności i dzięki temu niektóre z nich stają się darmowe. Możesz dodać biegłość do puli Siły, Szybkości i Intelektu.
- Wybrać umiejętność lub zdolność - Możesz ulepszyć tutaj dostępną umiejętność, co poprawi jej celność o 15% na poziom wtajemniczenia. Możesz również zdecydować się na wybór zdolności do nauczenia np.: Zwinnych rąk, przez co zdolność będzie skuteczniejsza w działaniu.
Pozyskać dodatkowy wysiłek - zwiększenie poziomu maksymalnego wysiłku sprawi, że w trakcie akcji można będzie wydać więcej punktów wysiłku. To bardzo przydatne, ponieważ możesz wydać więcej punktów na atak, by np. zwiększyć obrażenia od broni.
Musisz ulepszyć postać w każdym obszarze, rozsądnie więc dobieraj zdolności i atrybuty pod konkretną postać. Po czwartym awansie tego typu, postać awansuje na kolejny poziom. Zaowocuje to odblokowaniem nowych umiejętności, zdolności i statystyk. Jak łatwo się domyślić, punkty doświadczenia zdobywa się za rozwiązywanie zadań.