Prolog i tworzenie postaci | Torment Tides of Numenera Początek rozgrywki w Torment: Tides of Numenera!
W rozdziale tym dowiesz się, jak przejść pierwszą lokację w Torment: Tides of Numenera, stworzyć postać i aktywować wszystkie świecące kule.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Rozpoczynasz grę od wyboru płci postaci - jest to bardzo ważny wybór, który wpłynie na liczne wybory w grze, więc spokojnie się zastanów. Następnie rozpoczniesz dialog ze swoją jaźnią. Spadasz w dół - za wszelką cenę unikaj pikowania w dół i nie przyspieszaj lotu, ponieważ... gra zakończy się.
Na dole, podejdź do tacy z wodą i spróbuj ją przesunąć z pomocą siły. Jeśli Ci się uda, jaskinię rozświetli jasne światło. Natomiast jeśli skaleczysz się podczas zadania, krople krwi wyląduje w naczyniu i jaskinia będzie świecić się na czerwono. Niezależnie od tego, biegnij w kierunku pierwszej świecącej kuli. Odtworzy to dawne wspomnienia - masz możliwość poprowadzić wydarzenia tak, by pasowały do Twoich preferencji. Biegnij do kolejnych dwóch kul i powtórz proces. Odblokuje to przejście do lustra, podejdź do niego. Przed Tobą kolejny ważny wybór, musisz wybrać jedno z odbić, które uważasz, że dobrze opisuje główną postać. Po zatwierdzeniu wyboru (nie jest to ostateczny moment podjęcia decyzji dotyczącej cechy przewodniej bohatera) uruchomi się kreator tworzenia bohatera - wybierz wszystko wedle swoich preferencji (podpowiedzi i sugestie odnośnie wyboru klasy postaci i jej zdolności znajdują się w odrębnym rozdziale poradnika).
Po wszystkim, trafisz do komnaty z fantomami. Porozmawiaj z nimi, by dowiedzieć się więcej o okolicznościach twojego upadku. Konwersację przerwie pojawienie się straszliwej bestii, która nosi wymowne imię Rozpacz. W tym momencie gra przedstawi samouczek tzw. Kryzysu - systemu walki w grze. Twoim zadaniem jest atakować kolejne odbicia, tak by oswobodzić je z chwytu potwora. Eliminacja ostatniego odbicia będzie utrudniona, bo Rozpacz nałoży na niego stan (fettle) gwarantujący zwiększony pancerz, który może absorbować standardowe ataki. Rozwiązaniem tego problemu jest podniesienie kawałka szkła z ziemi (wciśnij klawisz TAB jeśli masz problemy z jego zlokalizowaniem). Kawałek szkła jest enigmatem (cypher) pozwalającym na zadanie dużych obrażeń fizycznych. Użyj go, by pokonać ostatnie odbicie (przy okazji otrzymasz 40 PD i odnowione zostaną pule punktów). Rozpacz zniknie, porozmawiaj z fantomem i udaj się do portalu, by zakończyć prolog. Po zaliczeniu prologu przeniesiony zostaniesz do lokacji Zniszczona Kopuła (M1.1) i rozpocznie się główne zadanie Upadek na ziemię.