Słowniczek pojęć | O poradniku | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Słowniczek pojęć
Deskryptor - Terminem tym określana jest dominująca cecha naszej postaci, np. Ostrożny, charyzmatyczny itp. Dopasowywany jest automatycznie poprzez dokonane wybory.
Dziedzictwo (Legacy) - Element systemu moralności, na który wpływ mają podejmowane przez naszą postać decyzje. Może wpływać na niektóre zadania, a także umiejętności.
Dziewiąty Świat (Ninth World) - Świat, w którym toczy się akcja gry Torment: Tides of Numenera. Dziewiąty Świat odnosi się do tego, że do czasu akcji gry w historii planety rozkwitało oraz upadało 8 wielkich cywilizacji. Gracz budzi się w świecie, w którym rozkwita dziewiąta cywilizacja, ale wiele z wiedzy poprzedników nie zostało jeszcze odkryte i zrozumiane.
Fale (Tides) - Tytułowe fale, których jest pięć, reprezentują różne ścieżki moralne oraz cechy osobowości, które posiada bohater. W zależności od twoich wyborów zmienia się powiązanie twojej postaci z daną falą.
Glewia (Glaive) - Klasa postaci nastawiona na walkę.
Klify Sagusa (Sagus Cliffs) - Miasto, w którym gracz rozpoczyna swoją przygodę. Podzielone jest na kilka sektorów.
Nano - Klasa postaci będąca odpowiednikiem maga. W rzeczywistości korzysta z tajemnej wiedzy poprzednich cywilizacji, niedostępnej dla innych śmiertelników.
Numenera - Uniwersum, w którym osadzona została gra. Wymyślone zostało przez pisarza science-fiction Monte Cooka. Akcja osadzona jest około miliarda lat w przyszłości.
Obszar skupienia (Focus) - Parametr określający twojego bohatera. Czynność, z której słynie, np. "ujeżdża błyskawice".
Ostatni porzucony (Last Castoff) - Mianem tym określa się naszego bohatera.
Szelma (Jack) - Klasa postaci nastawiona na wysoką interakcję z otoczeniem i rozwiązywanie problemów w inny niż siłowy sposób.