Gardziel (The Cullet) i Komnata Kości (Chamber of Bones) M23 poradnik Torment: Tides of Numenera
Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2017
Ważne obszary na mapie
Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację Gardzieli. Nie możesz powrócić do Świątyni Chili (M16.2) dopóki nie odnajdziesz Serca Wykwitu.
Korytarz z Drapieżnymi Echami
Możesz podjąć z nimi walkę (nie jest ona trudna) lub przenieść je do innej części Wykwitu po wejściu w interakcję z zachodnią Zbitką Językową (użyj Intelektu).
Morden
Możesz użyć Koncentracji żeby się do niego zbliżyć i następnie go ogłuszyć lub zabić. Zdobędziesz Syntowe Jajo (przedmiot questowy) i Automat z cukierkami. Obejrzenie automatu i ściśnięcie jego rączek pozwala zdobyć enigmat Pastelowo Niebieski Cukierek (regeneracja zdrowia i permanentne zwiększenie Intelektu o 1 punkt).
Wir
Możesz zatamować miejsca, w których spływa substancja (M23.5)(M23.6) oraz sabotować kanały (M23.11) i opróżnić dzięki temu zbiornik. Odblokuje to dziurę do Najniższej Komory (M24). Możesz od razu zejść lub użyć Posłusznej Liny (M23.12) żeby uniknąć obrażeń.
W pobliżu wiru stoi Siowan. Wyczerp wszystkie tematy rozmowy. Jeśli posiadasz Międzywymiarowy Skalpel to możesz go zabić (+2PD).
Płynąca substancja
Możesz zatrzymać jej przepływ dzięki użyciu Sprayu Wypełniającego lub Bomby Wypełniającej (M23.10). Obniży to poziom substancji w zbiorniku z wirem.
Płynąca substancja
Możesz zatrzymać jej przepływ dzięki użyciu Bomby Wypełniającej (M23.10) lub Syntowego Jaja (M23.3). Obniży to poziom substancji w zbiorniku z wirem.
Boczne pomieszczenie
Jeśli poświęciłeś Artaglio w Spadzie Chiurga (M18.1) do otwarcia Paszczy to możesz go tu spotkać. Możesz użyć na nim umiejętności Jedność z Nurtem (2PD) i zaprosić go do Labiryntu w umyśle bohatera (3PD).
Paszcza
Może się tu pojawić Paszcza jeśli wejdziesz w interakcję ze Zbitką Językową i użyjesz Intelektu. Możesz rozciąć Paszczę Międzywymiarowym Skalpelem i odblokować portal do Komnaty Kości (M23.9).
Portal w Komnaście Kości
Możesz tu rozpocząć eksplorację Komnaty Kości po tym jak otworzysz Paszczę w Gardzieli (M23.8).
Duża metalowa zbroja
Możesz zbadać zbroję i zdobyć 2 przedmioty questowe - Spray Wypełniający i Bombę Wypełniającą (użyj Zwinnych rąk żeby pozyskać ten przedmiot).
Obok stoi Dakore. Możesz z nim porozmawiać.
Kanały
Możesz użyć Zwinnych rąk i obniżyć poziom substancji w zbiorniku z wirem.
Pomieszczenie z Drapieżnymi Echami
Jeśli poświęciłeś kogoś w Małym Nihilesh (M19.5) do otwarcia Paszczy to możesz tu spotkać tę osobę. Rozmowa może mieć pokojowy przebieg lub zakończy się walką.
Możesz podjąć walkę z Drapieżnymi Echami. Po pokonaniu ich zbadaj zwłoki obiekty. Odnajdziesz Posłuszną Linę, która może posłużyć do bezpiecznego zejścia przez dziurę w zbiorniku z wirem (M23.4).
Skrytka
Oprócz błyszków i przedmiotu jednorazowego użytku odnajdziesz tu też Pierścienie z Czarnego Kamienia. Zbadaj je żeby zdobyć enigmat Pierścienie Zdrajcy.
Mózg
Możesz go dokładniej obejrzeć i użyć umiejętności Jedność z Nurtem by przywrócić jego aktywność.
Żołądek
Możesz użyć Zwinnych rąk żeby go otworzyć. Odblokuje to portal do Zapomnianej Niszy. W lokacji tej znajdziesz błyszki, Płynny Pancerz, enigmat Zmiatająca Rękawica, Gwiazdogogle i potężny Młot Galwaniczny (zbadaj szkielet).
Wyjścia z lokacji
M24 – Dziura do: Najniższa Komora. Możesz z niej skorzystać dopiero po opróżnieniu zbiornika z wirem (M23.4).
Legenda Torment: Tides of Numenera M23 - Wykwit: Gardziel / Komnata Kości
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Pojemniki na przedmioty
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Wrogo nastawione postacie

Powyższa mapa prezentuje Gardziel (The Gullet) oraz Komnatę Kości (Chamber of Bones). Są to dwie części Wykwitu (ogromnego żyjącego organizmu), do których możesz dotrzeć dopiero po przystąpieniu do głównego zadania W głębiny. Staje się to konkretnie możliwe po doprowadzeniu do otwarcia się Paszczy w Świątyni Chili zlokalizowanej w Rozległych Trzewiach (M16.2). Dokładny opis jak tego dokonać znajduje się w omówieniu wspomnianego głównego questu.
Gardziel odwiedza się w drodze do Serca Wykwitu, którego odnalezienie jest jednym z najważniejszych celów questu W głębiny. W Gardzieli przebywa kilka wrogo nastawionych postaci, aczkolwiek stoczenie z nimi walk nie jest obowiązkowe. Możesz tu też odnaleźć trochę skarbów i część z nich skrywa mniejsza lokacja o nazwie Komnata Kości, do której możesz dotrzeć po otwarciu nowej Paszczy.
Uwaga - Po znalezieniu się w Gardzieli nie będziesz już mógł powrócić do Rozległych Trzewi, tak więc dobrze przygotuj się do podróży. To samo tyczy się zejścia do kolejnej dużej lokacji Wykwitu - Najniższej Komory (mapa M24). Po tym jak tam dotrzesz powrót do Gardzieli przestanie być możliwy. Wykorzystaj okazję i przy pierwszej wizycie pozbieraj wszystkie najcenniejsze przedmioty.
Kluczowe miejsca w Gardzieli i Komnacie Kości
2. Korytarz z Drapieżnymi Echami. Możesz podjąć z nimi walkę (nie są to zbyt wymagające potyczki) lub przenieść echa do innej części Wykwitu po wejściu w interakcję z zachodnią Zbitką Językową (konieczne jest zaliczenie próby z użycia Intelektu).
3. Morden. Możesz użyć Koncentracji żeby się do niego zbliżyć i następnie go ogłuszyć lub zabić. Zdobędziesz Syntowe Jajo (przedmiot questowy) i Automat z cukierkami. Obejrzenie automatu i ściśnięcie jego rączek pozwala zdobyć enigmat Pastelowo Niebieski Cukierek (regeneracja zdrowia i permanentne zwiększenie Intelektu o 1 punkt po użyciu enigmatu).
4. Wir. Możesz zatamować miejsca, w których spływa substancja (M23.5)(M23.6) oraz sabotować kanały (M23.11) i opróżnić dzięki temu zbiornik. Odblokuje to dziurę do Najniższej Komory (M24). Możesz od razu zejść do nowej lokacji lub użyć Posłusznej Liny (M23.12) żeby uniknąć obrażeń.
W pobliżu wiru stoi Siowan. Wyczerp wszystkie tematy rozmowy. Jeśli posiadasz Międzywymiarowy Skalpel to możesz go zabić (+2PD).
8. Paszcza do Komnaty Kości. Może się tu pojawić Paszcza jeśli wejdziesz w interakcję ze Zbitką Językową i zaliczysz próbę z użycia Intelektu. Możesz rozciąć Paszczę Międzywymiarowym Skalpelem i odblokować portal do Komnaty Kości (M23.9). Jest to niewielka opcjonalna lokacja, której pilnują Korpuskularne Paszcze.
10. Duża metalowa zbroja. Możesz zbadać zbroję i zdobyć 2 przedmioty questowe - Spray Wypełniający i Bombę Wypełniającą (użyj Zwinnych rąk żeby pozyskać drugi z wymienionych przedmiotów). Obok stoi Dakore. Możesz z nim porozmawiać.
12. Pomieszczenie z Drapieżnymi Echami. Jeśli poświęciłeś kogoś w Małym Nihilesh (M19.5) do otwarcia Paszczy to możesz tu spotkać tę osobę. Rozmowa może mieć pokojowy przebieg lub zakończy się walką.
Możesz podjąć walkę z Drapieżnymi Echami. Po pokonaniu ich zbadaj zwłoki obiekty. Odnajdziesz Posłuszną Linę, która może posłużyć do bezpiecznego zejścia przez dziurę w zbiorniku z wirem (M23.4).
15. Żołądek w Komnacie Kości. Możesz użyć Zwinnych rąk żeby go otworzyć. Odblokuje to portal do Zapomnianej Niszy. W lokacji tej znajdziesz błyszki, Płynny Pancerz, enigmat Zmiatająca Rękawica, Gwiazdogogle i potężny Młot Galwaniczny (zbadaj szkielet).