Erritis - Zagubiony Pasterz (The Lost Shepherd) poradnik Torment: Tides of Numenera
Oto opis, jak wykonać zadanie Erritisa w Torment: Tides of Numenera.
Ostatnia aktualizacja: 3 marca 2017

Gdy tylko pojawisz się w Dolinie Poległych Bohaterów, Erritis zacznie się dziwnie zachowywać. Porozmawiaj z mężczyzną, a dowiesz się, że panicznie boi się odwiedzić jeden z pobliskich grobowców. Udaj się do Świecącej Alkowy (M12.7) i sięgnij po kij pasterza. Dojdzie do dziwnej sceny, podczas której dowiesz się, że w Labiryncie pojawiło się nowe odbicie.
Gdy zawitasz do Samotni, ujrzysz nowe odbicie - Erritisa. Porozmawiaj z mężczyzną, a dowiesz się smutnej prawdy o bohaterze. Jak się okazuje, jest on opętany przez demony, które popychają go do heroicznych czynów. Poprosi cię o pomoc i znalezienie osoby, która będzie w stanie mu pomóc.

Dalsza kontynuacja zadania jest dopiero możliwa w Wykwicie. Udaj się do Starego Kazamatu Niewolników i porozmawiaj ze Skourą (M17.3), o dolegliwości twojego towarzysza. Kobieta zacznie go badać, pobierze próbkę jego aury i ostatecznie dowiesz się, że musisz powrócić do Samotni i tam porozmawiać z odbiciem Erritisa.

Udaj się do Labiryntu i porozmawiaj z widmem Erritisa. Rozpocznij dialog z demonami, które go opętały. Podczas dialogu, będziesz mógł podąć decyzję co do przyszłości Aligerna:
- Możesz zgodzić się na układ z demonami, które zwiększą umiejętności Aligerna (Siła, Szybkość +1), co jednak szybciej wyczerpie siły witalne mężczyzny i doprowadzi go do jeszcze szybszej śmierci. Dzięki temu jednak, wzmocniony Erritis zostanie w drużynie i będzie mógł cię dalej wspierać. Zadanie zakończy się i zdobędziesz 40 PD.
- Jeśli będziesz naciskał, by demony opuściły ciało Erritisa, zgodzą się na układ - przestaną go popychać do heroicznych czynów, jednak nie opuszczą do końca jego ciała. Mężczyzna nie zmieni swoich statystyk i zdobędziesz 40 PD.

Finał przygód mężczyzny może dokonać się w trakcie zadania Prawo do Istnienia. Gdy ponownie trafisz na Erritisa w swoim umyśle, możesz ostatecznie rozdzielić mężczyznę od demonów (zyskasz 100 PD). Spowoduje to jednak, że zniknie i nie będziesz w stanie go przyłączyć do swojej drużyny. Wpłynie to jednak bardzo pozytywnie na epilog historii twojego towarzysza.