Mapa Skraju Klifu (Cliff's Edge) - M6 | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera
W rozdziale tym dowiesz się, gdzie znajduje się Aidan Sitabo oraz gdzie stoi zniszczony dom, w którym ukrywa się Rhin w dzielnicy Skraj Klifu w Torment: Tides of Numenera.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Ważne obszary na mapie
Fontanna
Aidan Sitabo stoi obok fontanny. Możesz stoczyć z nim pojedynek i permanentnie zwiększyć dzięki temu Szybkość (nawet o 2 punkty!). Szczegóły znajdują się w opisie mapy.
Obejrzyj fontannę i dotknij jednego z trójkątów, by zdobyć 3 PD.
Biała Plama - kobieta, z którą możesz porozmawiać w ramach pobocznego zadania "Ukochany niewolnik". Użyj zwodzenia, by odebrać od niej artefakt Pocałunek Gwiazdy.
Finzin
Miejsce, w którym znaleźć możesz Finzina. Rozmawiając z nim rozpoczniesz poboczne zadanie "Niedoskonałe symalukrum".
Argus Finzina
Lokalizacja Udręczonego argusa - postaci, z którą porozmawiać trzeba w ramach pobocznego zadania "Niedoskonałe symalukrum".
Dom zabitego człowieka
Lokalizacja domu zabitego człowieka, powiązanego z pobocznym zadaniem "Ofiara Rozpaczy".
W pobliżu przebywa Piquo powiązany z pobocznym zadaniem "Kłopotliwy syn/córka".
Gabinet chirurgiczny
Jernaugh wykonuje zabiegi chirugiczne, dzięki którym można odblokować nowe umiejętności. Lista zabiegów i ich efektów znajduje się w opisie mapy.
Lord Vuntgen
Miejsce rozpoczęcia pobocznego zadania "Niewidoczny przeciwnik". Wyczerp wszystkie opcje dialogowe podczas rozmowy z Lordem, by zdobyć PD.
Kultyści Pana Wcieleń
Kultyści, z którymi porozmawiać trzeba w ramach pobocznego zadania "Ofiara Rozpaczy". Są to Aitasii, Barant i Guromo.
Zebb, Avina i Nym
Dzieci powiązane z pobocznym zadaniem "Ofiara Rozpaczy".
Możesz zapłacić Avinie za piosenkę i otrzymać tymczasową premię do statystyk.
Stych
Lokalizacja Stycha powiązanego z zadaniem pobocznym "Niewidoczny przeciwnik". Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, by zdobyć dodatkowe PD. Stychę możesz też zaatakować.
Zniszczony dom
Ukrywa się tu Rhin z pobocznego zadania "Ukochany niewolnik". Możesz podarować jej błyszki, przyłączyć ją do drużyny lub przekazać w ręce bandytów, którzy się tu pojawią.
Rozbity statek powietrzny
Przy wraku stoi Erritis i możesz go przyłączyć do drużyny.
W okolicy przebywa Matka Temaz - porozmawiaj z nią, by rozpocząć poboczne zadanie "Kłopotliwy syn/córka". W dalszej części gry możesz tu odnaleźć Paciorki Matki Temaz (osobliwość).
Kramik
Madelia Glittering prowadzi tu sklepik. Sprzedaje przedmioty jednorazowego użytku, enigmaty i przekształcone przedmioty.
Wyjścia z lokacji
M3 – Most do dzielnicy: Mały Rynek.
M7 – Schody do dzielnicy: Karawanseraj.
M4 – Przejście do dzielnicy: Bebechy.
M10 – Wejście do: Tawerna Piąte Oko.
Legenda Torment: Tides of Numenera M6 - Skraj Klifu
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Pojemniki na przedmioty
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Wrogo nastawione postacie
- Kluczowe miejsca w dzielnicy Skraj Klifu
- Pojedynek z Aidan Sitabo
- Gabinet chirurgiczny - lista zabiegów i ich efekty
Powyższa mapa prezentuje dzielnicę Skraj Klifu (Cliff's Edge) zlokalizowaną we wschodniej części miasta Klify Sagusa. Jest tutaj cała masa rzeczy do zrobienia - duża ilość zadań pobocznych, konieczność odwiedzenia lokacji kilkakrotnie w ramach wykonywania zadań głównych, a także unikalne dodatkowe aktywności opisane w dalszej części tekstu. Stąd dostać się można do dzielnic Karawanseraj, Plac Rządowy i Bebechy.
Kluczowe miejsca w dzielnicy Skraj Klifu
1. Aidan Sitabo. Postać ta stoi obok fontanny. Możesz stoczyć z nią pojedynek i permanentnie zwiększyć dzięki temu Szybkość (nawet o 2 punkty!). Sposób wygrania pojedynku opisany został poniżej.
Obejrzyj fontannę i dotknij jednego z trójkątów, by zdobyć 3 PD. Rozmowa z kobietą Biała Plama jest częścią pobocznego zadania Ukochany niewolnik. Możesz też użyć zwodzenia, by odebrać od niej artefakt Pocałunek Gwiazdy.
2. Finzin. Miejsce, w którym można znaleźć osobę rozpoczynającą zadanie Niedoskonałe symalukrum.
3. Argus Finzina. Robot powiązany z zadaniem Niedoskonałe symalukrum, do którego wysyła cię Finzin.
5. Gabinet chirurgiczny. Jernaugh przeprowadza zabiegi churgiczne, dzięki którym można odblokować nowe umiejętności. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się poniżej.
6. Lord Vuntgen. Miejsce, w którym rozpocząć można zadanie Niewidoczny przeciwnik. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe podczas rozmowy z Lordem, by zdobyć PD.
8. Zebb, Avina i Nym. Dzieci powiązane z dwoma zadaniami pobocznymi - Ofiara Rozpaczy i Niewidoczny przeciwnik. Możesz zapłacić Avinie za piosenkę i otrzymać tymczasową premię do statystyk.
9. Stycha. Lokalizacja potwora związanego z zadaniem pobocznym Niewidoczny przeciwnik. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, by zdobyć dodatkowe PD. Stychę możesz też zaatakować.
10. Zniszczony dom. Ukrywa się tu Rhin z pobocznego zadania Ukochany niewolnik. Możesz podarować jej błyszki, przyłączyć ją do drużyny lub przekazać w ręce bandytów, którzy się tu pojawią.
11. Rozbity statek powietrzny. Przy wraku stoi Erritis i możesz go przyłączyć do drużyny. W okolicy przebywa też Matka Temaz - porozmawiaj z nią, by rozpocząć poboczne zadanie Kłopotliwy syn/Kłopotliwa córka (tytuł questu jest uzależniony od tego czy główny bohater jest kobietą czy mężczyzną). W dalszej części gry możesz tu odnaleźć Paciorki Matki Temaz (osobliwość).
12. Kramik. Madelia Glittering prowadzi tu sklepik. Sprzedaje przedmioty jednorazowego użytku, enigmaty i przekształcone przedmioty. Madelia może w dalszej części gry stracić swój kramik (winny będzie stichus), ale nadal będzie przebywała w tym miejscu i oferowała towary.
Pojedynek z Aidan Sitabo
Pojedynek z postacią o imieniu Aidan Sitabo stoczyć możesz podczas pobytu w dzielnicy Skraj Klifu. Czynność ta nie jest traktowana jako oddzielne zadanie - nie jest to w żaden sposób zaznaczone w dzienniku, nie odblokujesz w ten sposób także innego zadania. Jest to po prostu dodatkowa aktywność, której podjąć można się w czasie eksploracji miasta. Zachętą do jej wykonania jest możliwość podwyższenia na stałe jednej ze statystyk bohatera. Warto wcześniej odpocząć w gospodzie, gdyż będzie tutaj do wykonania kilka dość trudnych testów - dodatkowe punkty do wykorzystania bardzo się więc przydadzą.
By rozpocząć pojedynek odszukaj osobę znajdującą się na głównym placu, niedaleko fontanny. Człowiek który cię interesuje to Aidan Sitabo (M6.1). Wejdź z nim w interakcję i przeklikaj rozmowę aż do wyboru będzie opcja dialogowa "Założę się, że jestem szybszy od ciebie". Teraz do wykonania będzie kilka testów. Pierwszy test wymaga szybkości (Speed) i skorzystania z umiejętności Zwinne ręce. Jeśli zawalisz ten test to otrzymasz niewielkie obrażenia i będziesz go mógł powtórzyć.
Po zaliczeniu pierwszego testu wybierz opcję dialogową "Jestem gotowy na kolejną część twojego testu". Druga próba to również test na szybkość wykorzystujący Zwinne ręce. Jeśli nie uda ci się go "przejść", otrzymasz obrażenia do puli punktów siły (Might), lecz test będzie można powtórzyć ponownie.
Jeśli zaliczysz drugi test to wybierz opcję dialogową "Więc? Przeszedłem wszystkie twoje testy?". Potwierdź chęć rozpoczęcia ostatniego testu, które będzie walką na śmierć i życie. W tym przypadku do zaliczenia testu możesz wykorzystać szybkość i umiejętność Zwinne ręce lub siłę i umiejętność Rozwalanie. Ukończenie ostatniego testu sprawi, że otrzymasz 2 PD i permanentnie zwiększysz szybkość Twojej postaci o 1 punkt. To nie wszystko, bo na sam koniec spotkania możesz zadecydować co począć z Aidan Sitabo. Jeśli zdecydujesz się skręcić mu kark to szybkość ponownie zostanie na stałe zwiększona o 1 punkt (czyli w sumie o 2 punkty!).
Jeśli ostatni test ci się nie uda to twoja postać zginie. Jednakże nie martw się, gdyż odrodzisz się w sanktuarium znanym z prologu. Przejdź przez portal, po czym pojawisz się w Świątyni Dendry o'Hur w Bebechach. Wyjdź z budynku i wróć ponownie do Aidana Sitabo. Wejdź z nim w interakcję i wybierz pierwszą opcję dialogową, by zaproponować rewanż. Twój przeciwnik jednak odmówi, lecz w zamian otrzymasz nagrodę - enigmat Dynamic Hourglass.
Gabinet chirurgiczny - lista zabiegów i ich efekty
Jernaugh przebywa w gabinecie chirugicznym w północno-zachodniej części dzielnicy (M6.5) i specjalizuje się w wykonywaniu zabiegów polegających na wszczepianiu implantów. Każdy taki zabieg może odblokować nową umiejętność. Oto kilka ważnych rzeczy związanych z tą mechaniką gry:
- Implanty może otrzymywać wyłącznie główny bohater
- Każdy implant wymaga uiszczenia opłaty, zazwyczaj w okolicach 100 błyszków.
- W wyniku przeprowadzonego zabiegu główny bohater straci kilka punktów zdrowia, tak więc jeśli chcesz zakupić kilka zdolności za jednym podejściem nie zapomnij go podleczyć. W przeciwnym razie możesz zginąć podczas zabiegu.
- Nie możesz poznać dokładnych efektów zabiegu dopóki nie zapłacisz za usługę, tak więc zapoznaj się z informacjami z poniższej tabeli.
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI | OPŁATA | EFEKTY |
Rękawice z Pazurami (The Clawed Gauntlets) | 125 | Wzmocnienie ataków bez broni poprzez wyposażenie bohatera w wysuwane ostrza, które zadają 4 punkty obrażeń fizycznych. |
Strzęp Wspomnienia (The Jagged Memory) | 110 | +1 do obrażeń relatywistycznych na ataki wręcz bronią |
Osaczająca Ciemność (The Encroaching Darkness) | 100 | Przywrócenie 8 punktów zdrowia. Umiejętności możesz użyć raz dziennie. |
Nanity Krwi (Blood Nanites) | 95 | Zapewnienie niewrażliwości na większość stanów, które zadają obrażenia co rundę. Mowa to tu o takich stanach jak krwawienie czy poparzenia. |
Analizator Numener (The Numenera Analyzer) | 95 | Zwiększenie o 5% akcji Wiedza o maszynerii, Wiedza mistyczna i Wiedza o naturze. |
Sztuczne Oko (The Artificial Eyeball) | 110 | Zwiększenie poziomu wyszkolenia w zdolności Percepcja o 1 punkt. |