Rodzaje i typy obrażeń | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Przed uzbrojeniem się w konkretną broń, warto zwrócić uwagę na typ obrażeń i bazową statystykę.
Każda broń, czy umiejętność bojowa w grze zadaje określony typ obrażeń. Po najechaniu na broń, znajdziesz szereg ważnych informacji, które warto wziąć pod uwagę:
- Typ broni i bazową statystykę: każda z broni ma określony typ, może być lekką, średnią, czy ciężką bronią. Zauważ, że każda z postaci ma dane wyszkolenie we władaniu określonym orężem. Warto dobrać broń pod daną specjalizację, by postać była np. celniejsza z nią. Kolejną ważną informacją jest, która z głównych statystyk będzie wydawana w mechanizmie wysiłku, w czasie atakowania przeciwników. Zawsze dobieraj broń pod atrybut, który dominuje u danej postaci (Glewia -siła, Szelma -szybkość, Nano - intelekt).
- Bazowe obrażenia: Obok bazowych obrażeń znajdziesz informacje o ilości obrażeń bazowo (bez wydawania kolejnych punktów wysiłku) oraz typie obrażeń. W grze znajdziesz kilka typów obrażeń: fizyczny, energetyczny, chemiczny, mentalny i międzywymiarowy. Fizyczne obrażenia redukuje pancerz, a pozostały typ ataków - parametr odporności.
- Premia do obrażeń przy wysiłku - to bardzo ważny parametr. Wraz z kolejnym zdobywaniem progów doświadczenia, postacie zdobywają opcje dodatkowego dodania punktu wysiłku w czasie walk, czy interakcji. Tym samym, warto polować na bronie, które mają dużą premię na każdy wydany poziom wysiłku. Na powyższym obrazku widać, że broń ma bazowo 4 obrażenia. To dość niewiele, jednak jeśli zaatakujesz przeciwnika i wydasz cztery punkty z puli szybkość postać zada 4+12=16 punktów obrażeń.
- Dodatkowe stany i bonusy - niektóre bronie oferują dodatkowe bonusy, czy wywołują określone stany. Powyższa broń, przy ataku wywołuje stan: Zakłócenie Akustyczne, która obniża pancerz przeciwnika o 1.
?