Karawanseraj (Caravanserai) M7 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera
Na tej stronie dowiesz się, gdzie odpocząć w Karawanseraj w Torment: Tides of Numenera oraz jak polecieć do Doliny Poległych Bohaterów.
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Ważne obszary na mapie
Dom Idylli
Idylla prowadzi tu gospodę. Możesz poprosić o odpoczynek i zregenerować siły. Opłata za skorzystanie z gospody to 20 błyszków za jednego członka drużyny. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, by dać się wprowadzić w trans. Zdobędziesz PD (za pierwszym razem) i powrócisz do Labiryntu.
Mistrz Rennio
W trakcie rozmowy możesz odblokować poboczne zadanie "Kradzież latającego okrętu".
W dalszej części gry Mistrz Rennio za opłatą zabierze cię do lokacji Valley of Dead Heroes.
Centralny plac
Omahdon - Osoba, z którą porozmawiać możesz by rozpocząć poboczne zadanie "Jedyna, prawdziwa miłość".
Srebrne sieroty - Możesz użyć Anamnezy lub Koncentracji, by spróbować się z nimi porozumieć. Możesz im dostarczać dowody na inteligentne zachowanie maszyn i zdobywać wartościowe nagrody.
Lokalizacja grzebienia
Miejsce, w którym znaleźć możesz grzebień wymagany do zadania "Jedyna, prawdziwa miłość".
Bar
Sylfida - Możesz wyczerpać wszystkie opcje dialogowe i rozwiązać jej zagadkę, by zdobyć PD.
Tarnach Hobbes - Wyczerp wszystkie tematy rozmowy, a otrzymasz PD.
Jaskinia Ostatnich Słów
Możesz tam dotrzeć dopiero podczas zaliczania głównego zadania "Chłodny, opanowany szelma". W jaskini skrywa się Matkina, którą możesz zrekrutować.
Kopuła
Możesz tu rozwiązać zagadkę (jej opis jest w innej części poradnika) i odblokować opcję teleportowania się po mieście. Do kopuły możesz dotrzeć tylko od strony Jaskini Ostatnich Słów.
Wyjścia z lokacji
M6 – Schody do dzielnicy: Skraj Klifu.
M5 – Most do dzielnicy: Plac Rządowy.
Legenda Torment: Tides of Numenera M7 - Karawanseraj
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Pojemniki na przedmioty
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Wrogo nastawione postacie
Powyższa mapa prezentuje dzielnicę Karawanseraj (Caravanserai) zlokalizowaną na północno-wschodnim krańcu miasta Klify Sagusa. Dzielnica ta nie obfituje w tak wiele atrakcji jak pozostałe, aczkolwiek możesz tu spotkać kilka postaci niezależnych i rozpocząć kilka questów. Znajduje się tu też gospoda, dzięki której możesz odpocząć i zregenerować statystyki postaci. W dalszej części gry możesz użyć tu statku powietrznego by opuścić miasto. Z Karawanseraj możesz przenieść się do dwóch innych dzielnic - Skraju Klifu i Placu Rządowego.
Miejsce do odpoczynku w dzielnicy Karawanseraj

Skorzystanie z opcji odpoczynku w dzielnicy Karawanseraj jest możliwe od samego początku gry. Po dotarciu do tej dzielnicy musisz udać się do Domu Idylli (M7.1). Porozmawiaj z Idyllą. Odpoczynek kosztuje 20 błyszków od osoby.
Inne kluczowe miejsca w dzielnicy Karawanseraj
1. Dom Idylli. Idylla prowadzi tu gospodę. Możesz zapłacić za odpoczynek i zregenerować dzięki temu siły. Możesz także poprosić kobietę o wprowadzenie bohatera w trans. Za pierwszym razem dostaniesz dzięki temu PD. Oprócz tego jest to doskonała metoda żeby powracać do Labiryntu (umysłu bohatera) bez konieczności doprowadzania do śmierci bohatera np. w walce z przeciwnikami.
2. Mistrz Rennio. W trakcie rozmowy możesz odblokować poboczne zadanie Kradzież latającego okrętu. W dalszej części gry Mistrz Rennio za opłatą może zabrać drużynę do lokacji Dolina Poległych Bohaterów. Staje się to możliwe po ukończeniu pobocznego zadania Kradzież latającego okrętu i głównego zadania Chłodny, opanowany szelma. Z Mistrzem spotkasz się wtedy w ramach nowego głównego questu Na tropie konstruktora.
3. Centralny plac. Omahdon to osoba, z którą porozmawiać możesz by rozpocząć poboczne zadanie Jedyna, prawdziwa miłość.
W przypadku Srebrnych sierot warto użyć Anamnezy lub Koncentracji, by spróbować się z nimi porozumieć. Możesz im następnie zacząć dostarczać dowody na temat napotkanych w świecie gry inteligentnych maszyn:
- Brygadziści z Bebechów - otrzymasz 3PD i enigmat Termodynamiczna Detonacja (Thermodynamic Detonation)
- Sylfida z Karawanseraj - otrzymasz 3PD i klatkę Stillness Cage (osobliwość)
- Ziobe z Tawerny Piąte Oko - otrzymasz 3PD i enigmat Uwięziony Pulsar (Imprisoned Pulsar)
- Niezrównani (Peerless) z Lazaretu Zdławionego Echa - otrzymasz 3PD i artefakt Pierścienie Przewodzenia (Conduit Rings)
6. Jaskinia Ostatnich Słów. Możesz tam dotrzeć dopiero podczas zaliczania głównego zadania Chłodny, opanowany szelma. W jaskini skrywa się Matkina, którą możesz zrekrutować.
7. Kopuła. Możesz tu rozwiązać zagadkę (jej opis jest w innej części poradnika) i odblokować opcję teleportowania się po mieście. Do kopuły możesz dotrzeć tylko od strony Jaskini Ostatnich Słów.