Niedoskonałe symulakrum (Flawed Simulacrum) - poboczne zadanie Jak pomóc argusowi w Skraju Klifów w Torment: Tides of Numenera?
W tym rozdziale dowiesz się, w jaki sposób najlepiej wykonać zadanie Niedoskonałe symulakrum, w którym natkniesz się na zdołowanego argusa w Torment: Tides of Numenera.
Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2017
Sposób odblokowania: Rozmowa z Finzin w dzielnicy Skraj Klifu. (M6.2).
By odblokować zadanie, musisz porozmawiać z Finzinem, którego znaleźć możesz w dzielnicy Skraj Klifu (M6.2). Mężczyzna poprosi cię, byś dowiedział się, dlaczego skonstruowany przez niego "robot" (tego typu roboty zwane są w grze po prostu "argusami") za nim łazi. Zakończ rozmowę i udaj się na wschód od obecnej lokalizacji i rozpocznij rozmowę z Udręczonym Argusem (M6.3).
Przebieg rozmowy nie ma tutaj większego znaczenia - w trakcie rozmowy otrzymasz 2 punkty doświadczenia. Dowiesz się, iż Udręczony Argus chce dostać od swojego stwórcy inny rok życia, niż ten, który już otrzymał. Gdy zakończysz konwersację wróć do Finzina (M6.2) i porozmawiaj z nim. Będziesz w stanie podążać dwoma różnymi ścieżkami - jedną wymagającą przekonania Finzina do tego, by oddał rok życia swojemu robotowi, druga kończąca się "śmiercią" robota.
Ścieżka pierwsza
Użyj perswazji, by przekonać Finzina, że warto dać Argusowi kolejny rok życia. Po udanym teście na inteligencję, powiedz prawdę, że jego decyzje doprowadzą do skrzywdzenia innych ludzi. Dzięki temu uda ci się przekonać Finzina do tego, by jednak pomóc robotowi. Jako iż on sam nie możesz "przetransferować" roku swojego życia do swojego levy, udać się musisz do siedziby Zakonu Prawdy, która zlokalizowany jest w Dzielnicy Rządowej(M5.2).
Na środku pomieszczenia znajduje się Min of Tan Liang. Wejdź z nim w interakcję i porozmawiaj z nim o numenerach. Zaproponuje zrobienie takiego urządzenia za 60 błyszków (przedmiot można odebrać na drugi dzień), możesz również samodzielnie zgłosić się do procesu tworzenia.
Jeśli chcesz wykonać je sam, wybierz drugą opcję dialogową. Zakończ teraz rozmowę i zbliż się do stołu zlokalizowanego tuż obok (lekko na północny-zachód) i wejdź z nim w interakcję. Teraz kolejno wybierz następujące opcje dialogowe:
- Przyjrzyj się maszynie
- Spróbuj ustalić, gdzie widziałeś tę machinę. [Anamneza] (test na intelekt)
- Przeszukaj stół z częściami zamiennymi
- Spróbuj ustalić, jak działa maszyna [Wiedza o maszynerii]
- Wykorzystaj znajdujące się na stole części, by stworzyć enigmat dla Fizina i jego Argusa [Wiedza o maszynerii, zwinne ręce]
Za wszystko otrzymasz kilka punktów doświadczenia i nowy przedmiot potrzebny do wykonania zadania - Urządzenie Chronotransferowe. Wróć teraz do Finzina na Skraju Klifu (M6.2) i rozpocznij z nim rozmowę. Wybierz pierwszą dostępną opcję dialogową, co wywoła krótką scenkę i nagrodzi cię pokaźnym zastrzykiem punktów doświadczenia. Gdy odzyskasz kontrolę przeklikaj opcje dialogowe, co wywoła kolejną scenę i zakończy zadanie.
Ostatecznie, nagrodą będzie 40 PD i kilka skórozoli.
Ścieżka druga
Rozpocząć ją możesz po ponownej rozmowie z Finzinem. Zaproponuje on, byś udał się do osoby zwanej Kapitanem Argusów i poinformował ją, iż Udręczony Argus "szwankuje" i chce pozbawić Finzina roku życia. Udaj się więc do wspomnianego miejsca i rozpocznij rozmowę z Sigyn (M5.1), czyli właśnie Kapitanem Argusów, gdyż pełni ona tą właśnie funkcję.
Opowiedz Kapitanowi o problemach z Argusem. Zaniepokojony Siygn obieca, że zajmie się robotem - powróć do Finzina i zamelduj wykonanie zadania. Dostaniesz 40 PD i skórozol.