Torchlight 2: Berserker - Tundra Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Tundra Skills
Frost Breath
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Zadaje 15% DPS broni jako obrażenia lodowe (+1,5% na poziom umiejętności) 20% szans na zamrożenie celu na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) 80% szans na unieruchomienie celu na 4 sekundy Obrażenia zadawane celowi wzrastają o 20% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) | 5 metrów 90 stopni przed bohaterem | I: Zasięg zwiększony do 6 metrów i 120 stopni. II: Zasięg zwiększony do 7 metrów i 150 stopni III: Zasięg zwiększony do 8 metrów, pozwala na kradzież życia oraz many |
Opis: mimo pozorów, nie jest to zbyt przydatna umiejętność. Chociaż pozwala na znaczne osłabienie przeciwników (a nawet ich unieruchomienie), to jednak pozostaje znacznie mniej opłacalna, niż skille zadające bezpośrednie obrażenia. Po co zatrzymywać wroga, skoro można go zabić?
Stormclaw
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Kiedy zaatakujesz wroga w zwarciu, istnieje 50% szans na to, że zadasz mu (oraz maksymalnie dwóm kolejnym celom) obrażenia elektryczne w wysokości 40% DPS (+3% do obrażeń na poziom umiejętności) | Działa na bohatera jako buff, zasięg błyskawicy to kilka metrów | I: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 3 razy II: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 4 razy III: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 5 razy |
Opis: stosunkowo przydatna umiejętność, pozwalająca na łatwą eliminację grupy wrogów. Kosztuje niewiele punktów many i trwa przez długi czas (40 sekund). Funkcjonuje jako pasywny buff o dużej częstotliwości zastosowania (20 sekund cooldown). Pewną wadą tego skilla jest niestety to, że działa on jedynie w przypadku konwencjonalnych ataków - nie łączy się z innymi umiejętnościami. Mimo to, warto poświęcić na niego jeden punkt doświadczenia.
Storm Hatchet
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Rzucasz toporem, który zadaje obrażenia elektryczne w wysokości 85% DPS (+3% na poziom umiejętności) i spowalnia cel o 100% na 1,8 sekundy Każdy trafiony wróg generuje 5% ładunku (+1% na poziom umiejętności) | 5 metrów | I: Zasięg rzutu zwiększony do 20 metrów, topór leci szybciej II: Rzucasz trzema toporkami równocześnie III: Topory rozbijają tarcze |
Opis: zasięg rzucanego toporka jest niewielki, zadawane obrażenia niewystarczające, a koszt many - zdecydowanie zbyt wysoki. Skill staje się przydatny dopiero od Tier II - przedtem jest praktycznie bezsensowny. Dlatego nie warto w niego inwestować i lepiej skupić się na innych, znacznie potężniejszych umiejętnościach.
Northern Rage
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Zadaje obrażenia od lodu w wysokości 20% DPS Zadaje natychmiastowe obrażenia od lodu (zwiększają się wraz z poziomem bohatera i umiejętności) 80% szans na zamrożenie celu na 3 sekundy 15% szans na zrzucenie tarczy wroga (+2% na poziom umiejętności) 25 odrzucenia | Trzy strumienie, każdy po kilkadziesiąt metrów | I: Cztery strumienie, większy zasięg II: Pięć strumieni, większy zasięg III: Sześć strumieni, największy zasięg |
Opis: chociaż jest to umiejętność o dużym zasięgu oddziaływania, to jednak jej przydatność jest bardzo dyskusyjna. Zadaje niewiele obrażeń i wiąże się ze sporym wydatkiem w punktach many. Wrogowie mogą dość łatwo uniknąć dodatkowych efektów, jakie towarzyszą temu skillowi, pozostając sporym zagrożeniem. Jest przydatny jedynie pod warunkiem, ze wbiegnie się w sam środek grupy przeciwników - co samo w sobie jest niebezpieczne i często po prostu głupie.
Iceshield
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Wytwarza lodową tarczę, która ma 55% szans na wchłonięcie 50% obrażeń nadlatujących pocisków (+5% szans na poziom umiejętności) 44% szans na zwiększenie ładunku postaci o 10% (+4% szans na poziom umiejętności) 10 sekund trwania | Bohater | I: Tarcza odbija 75% obrażeń dystansowych. II: Tarcza odbija 100% obrażeń dystansowych. III: Tarcza odbija 125% obrażeń dystansowych. |
Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, kosztuje dużo punktów many i działa tylko na te pociski, które zadają bezpośrednie obrażenia bohaterowi (czyli np. rozlany kwas nie jest już brany pod uwagę). Pewną zaletą tego skilla jest to, że pozwala on na szybkie naładowanie ładunku postaci (Berserker Charge Bar), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla ewentualnej inwestycji.
Permafrost
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Eksplozja zimna, która powoli zadaje obrażenia wszystkim okolicznym wrogom w ciągu 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności) Cooldown: 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności) | 16 metrów | I: 25% szans na zamrożenie przeciwnika na 6 sekund. II: 25% szans na całkowite unieruchomienie wroga na 6 sekund. III: szansa na unieruchomienie wroga wzrasta do 50%. |
Opis: niezbyt przydatna umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia w długim czasie i kosztująca sporo punktów many. Co prawda działa na sporym obszarze, jednak sama w sobie nie jest zbyt potężna. Dodatkowe efekty, które jej towarzyszą, również nie są warte zachodu - lepiej zadawać ciosy przeciwnikom, niż lekko ich osłabiać. Nie przydaje się nawet w walkach zespołowych - od obrażeń obszarowych jest Embermage i Outlander, a nie Berserker.
Glacial Shatter
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | W wybranym miejscu powstaje pięć gejzerów, które zadają wrogom obrażenia (wzrastające z poziomem bohatera i umiejętności) 33% szans na 70% oślepienie trafionego wroga na 5 sekund (+2% oślepienia na poziom umiejętności) 7 odrzucenia 35% szans na przerwanie przeciwnikowi | Zasięg wzroku bohatera, gejzery o średnicy 2-3 metrów. | I: 7 gejzerów II: trafieni wrogowie zostają dodatkowo podpaleni III: 9 gejzerów |
Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, jednak w rzeczywistości nie zadaje zbyt dużych obrażeń i oferuje za mało efektów dodatkowych. Pozwala co prawda na dość szybkie zlikwidowanie grupy wrogów (brak cooldownu), ale w praktyce sprawdza się to średnio - zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę koszt w punktach many oraz lekkie opóźnienie, jakie towarzyszy tryskającym gejzerom. Skill jest umiarkowanie korzystną inwestycją jedynie pod warunkiem, że bohater potrafi szybko regenerować punkty magii.
Cold Steel Mastery
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Zwiększa obrażenia fizyczne o 2% (+2% na poziom umiejętności) oraz lodowe o 6% (+6% na poziom umiejętności). | Bohater | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: umiejętność tylko w niewielkim zakresie zwiększa zadawane obrażenia, przez co nie jest zbyt przydatna. Co prawda większość zdolności z grupy Tundra Skills opiera się na mocy lodu (którą wzmacnia ten skill), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla tej inwestycji. One same są bowiem zbyt słabe, aby warto było marnować punkty doświadczenia na ich wzmocnienie.
Shatter Storm
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Kiedy zabijasz zamrożonego wroga, eksploduje on mroźną energią, która unieruchamia okolicznych wrogów na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności). 5% szans na zamrożenie okolicznych wrogów na 10 sekund (+5% szans na poziom umiejętności) -5% do odporność na lód dla wszystkich okolicznych wrogów (-5% na poziom umiejętności) na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności) | 4 metry | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: jedyna umiejętność pasywna, dla której można myśleć o inwestowaniu w drzewko Tundra Skills. Sprawia ona, że zamrożeni wrogowie stają się bardzo łatwymi celami, stanowiąc ogromne zagrożenie dla swoich sojuszników. To swego rodzaju perpetuum mobile - zmrożony wróg w chwili śmierci zamrozi kilku kolejnych, którzy osłabią następnych itd. Jeśli więc postanowiłeś rozwijać lodowe moce Berserkera, obowiązkowo rozwiń tę zdolność do granic możliwości.
Rage Retaliation
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Kiedy jakiś wróg zadaje Ci obrażenia, natychmiast otrzymuje cios zwrotny w wysokości 120% Twojego DPS Umiejętność działa raz na 2 sekundy (-0,2 sekundy na poziom zdolności) Pojedyńczy wróg może być uderzony przez tę zdolność co najwyżej raz na sekundę | Pojedynczy wróg obok | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: dość ciekawa umiejętność defensywno-ofensywna. Tworzy ona z bohatera swego rodzaju kolczatkę - każdy zadany mu cios spotka się z natychmiastowym odwetem. Problem polega na tym, że zasadniczo należy unikać ciosów wrogów, a nie przyjmować je na siebie - w przeciwnym razie szybko się zginie. Dlatego też nie warto poświęcać temu skillowi zbyt wiele uwagi - tym bardziej, ze zadaje on niewielkie obrażenia i to niezbyt często.