Torchlight 2: Embermage - Storm Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Storm Skills
Prismatic Bolt
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Wystrzeliwuje pięć wiązek energii, które zadają obrażenia od wszystkich żywiołów, zależne od poziomu bohatera 10% szans na zatrucie, podpalenie, zamrożenie lub porażenie celu na 3 sekundy (+1% i +0,2 sekundy na poziom umiejętności) Wiązki same szukają wrogów | Zasięg wzroku | I: Obrażenia wzrastają o 10% II: Obrażenia wzrastają o 20% III: Obrażenia wzrastają o 30% |
Opis: teoretycznie zdolność jest doskonała - zadaje obrażenia od wszystkich żywiołów i towarzyszy jej kilka dodatkowych efektów. W praktyce okazuje się być bardzo zawodna - ilość zadawanych ran zależy od poziomu bohatera, a nie samej umiejętności, przez co rośnie w bardzo wolnym tempie i w niewielkiej skali. Ustępuje więc innym podstawowym czarom pod względem mocy ofensywnej (zwłaszcza Icy Blast), ale w połączeniu z Elemental Attunement pozwala na "zarażenie" dużej ilości wrogów różnymi efektami. Nie jest to jednak zbyt opłacalny wybór.
Shocking Burst
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Przed bohaterem powstaje wąska wiązka elektrycznej energii, która zadaje obrażenia w wysokości 20% DPS (+1% na poziom umiejętności) Co sekundę zadaje obrażenia elektryczne w wysokości zależnej od poziomu bohatera i umiejętności Cele eksplodują w czasie śmierci 12% szansy na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+1% szans i 0,1 sekundy na poziom umiejętności) | 8 metrów | I: Promień wzrasta do 105 stopni II: Promień wzrasta do 135 stopni III: Promień wzrasta do 165 stopni |
Opis: dzięki tej zdolności możesz poczuć się jak Imperator z Gwiezdnych Wojen. Zasięg błyskawic i ich promień nie jest co prawda zbyt duży, ale zadawane obrażenia potrafią zrobić niemałe wrażenie na wrogach. Pewną wadą tego skilla jest jednak to, że pozostawia on bohatera całkowicie odsłoniętym - mag nie może się poruszać podczas emitowania elektrycznej wiązki. Co gorsza, wymaga ona dość sporego nakładu many (na każdą sekundę), przez co szybko się wyczerpuje. Z powyższych względów lepiej skupić się na innych, konkurencyjnych umiejętnościach.
Thunder Locus
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Przyzywa w wybranym miejscu kulę energii, która zadaje obrażenia elektryczne zależne od poziomu bohatera i umiejętności Kula istnieje przez 14 sekund (+2 sekundy na poziom umiejętności) | 7 metrów | I: Uderza w dwóch wrogów jednocześnie II: Uderza w trzech wrogów jednocześnie III: Uderza w czterech wrogów jednocześnie |
Opis: zdolność przydatna podczas walk z bossami i niezbyt mobilnymi, pojedynczymi przeciwnikami. Wystarczy zagonić ich w okolice kuli energii, a będą otrzymywać stałe, bardzo duże obrażenia. Jest to doskonałe wsparcie dla pozostałych, bardziej konwencjonalnych ataków i umiejętności - w ten sposób bohater może zadawać rany od różdżki, zdolności i kuli równocześnie. Nie warto jednak zbytnio w nią inwestować - na pierwszym poziomie sprawdza się najlepiej (późniejszy rozwój jest raczej marnotrawstwem punktów doświadczenia).
Arc Beam
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Tworzy przed bohaterem strumień energii, która zadaje obrażenia elektryczne w wysokości 10% DPS na sekundę (+1% na poziom umiejętności) Dodatkowe obrażenia elektryczne, zależne od poziomu bohatera 5 odrzucenia Cele eksplodują w chwili śmierci Jeśli cel eksplodował, to zadaje pobliskim wrogom obrażenia w wysokości 40% DPS (+2% na poziom umiejętności) | 10 metrów, rośnie z każdym poziomem umiejętności | I: Promień rozszczepia się maksymalnie na 3 cele II: Promień rozszczepia się maksymalnie na 4 cele III: Promień rozszczepia się maksymalnie na 5 celów |
Opis: umiejętność wygląda całkiem efektownie, ale jest potwornie słaba. Jej największą wadą jest niewielka wartość ofensywna - zadaje bardzo skromne obrażenia w niewielkim promieniu i łatwo jej uniknąć. Co gorsza, podczas swego działania unieruchamia bohatera, przez co ten jest bardziej wrażliwy na ciosy. Większe rany można zadać przeciwnikowi przy użyciu ataków konwencjonalnych, o konkurencyjnych zdolnościach nie wspominając.
Death's Bounty
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Naznacza dany teren specjalnym znakiem - póki ten istnieje, wszystkie zabite na nim potwory zamieniają się w 3 wiązki dusz, które regenerują punkty życia oraz many bohatera (i jego sojuszników) Jakość regeneracji zależy od poziomu bohatera i umiejętności Cooldown: 2,5 sekundy (-0,1 sekundy na każdy poziom umiejętności) Czas trwania znaku - 5 sekund | Promień znaku - do 6 metrów | I: Zabici wrogowie uwalniają 4 wiązki. Spowalnia cel na 2 sekundy II: Zabici wrogowie uwalniają 5 wiązek. Szybkość rzucania czarów przez bohatera wzrasta o 50% III: Zabici wrogowie uwalniają 6 wiązek. Cel ogłuszony na 1 sekundę. |
Opis: teoretycznie jest to bardzo przydatna umiejętność - wszak pozwala na leczenie bohatera niewielkim kosztem many. W praktyce jednak bardzo trudno utrzymać wrogów w zasięgu utworzonego pola - można to uczynić jedynie przy pomocy zdolności Ice Prison. Nawet wtedy ilość zregerenowanych punktów życia i many nie jest zbyt duża - znacznie bardziej opłaca się zainwestować w ekwipunek spełniający analogiczną rolę. Co gorsza, utworzone przez maga pole znika po kilku ledwie chwilach, przez co zwykle nie da się z niego na czas skorzystać.
Shockbolts
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Tworzy 4 niewielkie ładunki elektryczne, które rykoszetują od przeciwników i obiektów, zadając obrażenia w wysokości 25% DPS (+2% na poziom umiejętności) | Zasięg wzroku | I: 10% szans na unieruchomienie II: Wzrasta prędkość piorunów. III: 5 piorunów |
Opis: kolejna niezbyt przydatna umiejętność. Pioruny generowane przez maga poruszają się w losowych kierunkach, rykoszetując od wszystkiego, przez co trudno je kontrolować. Zadają przy tym niewielkie obrażenia i nie oferują żadnych dodatkowych efektów (przynajmniej na podstawowych poziomach). Łatwo je wyminąć i wymagają stosunkowo dużo punktów many. Nie wytrzymują absolutnie żadnej konkurencji w porównaniu z czarami ze szkoły lodu.
Shocking Orb
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | Tworzy powolną kulę, która zadaje obrażenia elektryczne wszystkim przeciwnikom których dotknie Obrażenia stanowią 40% DPS (+4% na poziom umiejętności) | Zasięg wzroku | I: Tworzy trzy kule równocześnie II: Kule rykoszetują III: Zasięg oddziaływania kul zwiększony o 50% |
Opis: najlepsza z finalnych umiejętności czarownika, co wcale nie znaczy, że jest potężniejsza od znacznie prostszego Frost Wave. Dzięki niej można zadać spore obrażenia całej grupie wrogów - zwłaszcza jeśli ci znajdują się w wąskim przejściu i nie poruszają się zbyt szybko. Kula energii zadaje naprawdę duże obrażenia - i to za każdy ułamek sekundy, w którym utrzymuje kontakt z przeciwnikami. W końcowej fazie gry, gdy posiada się już postać na 100 poziomie, warto wymaksować tego skilla i stosować go na zmianę ze wspomnianą lodową falą.
Prismatic Rift
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Kiedy zostajesz trafiony przez wroga, istnieje 15% szans na jego teleportację w losowe miejsce i dodatkowy ofensywny efekt (+5% szans na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: ta zdolność wprowadza do gry nutkę szaleństwa - sprawia, że przeciwnicy zadający Ci obrażenia zostają odesłani w przypadkowe, acz nieodległe miejsce. Powoduje to wiele zamieszania na polu bitwy i niesie ze sobą równie wiele problemów, co i korzystnych sytuacji (wróg może teleportować się np. za Twoimi plecami, w jedynym miejscu ucieczki). Warto zauważyć, że przeciwnicy stają się w ten sposób trudniejsi do zabicia - ich lokalizacja ciągle się zmienia, przez co niełatwo ich trafić.
Wand Chaos
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Atakom różdżek towarzyszy losowy, magiczny efekt ofensywny - szansa na to wynosi 8% przy każdym trafieniu (+2% na poziom umiejętności) Działa również z umiejętnościami: Magma Mace, Magma Spear, Icy Blast i Shockbolts Wymaga różdzki | Różnie | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: jeśli posługujesz się różdżkami lub którąś z wymienionych umiejętności, obowiązkowo powinieneś zainwestować w ten skill. Przydaje się on szczególnie we wczesnej fazie gry, gdy bohater posługuje się głównie konwencjonalnymi atakami przy pomocy oręża, a nie bardziej skomplikowanymi czarami. Wszystkie losowe efekty, które mogą być wywołane tą zdolnością, mają charakter obszarowy i zadają bardzo duże obrażenia w krótkim czasie. Dlatego warto rozwinąć tę umiejętność do jak najwyższego poziomu (chociaż pod koniec gry staje się dużo mniej przydatna).
Lightning Brand
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Za każdym razem, gdy zaatakujesz zszokowanego wroga, zadasz mu dodatkowe obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: jeśli popełniłeś ten błąd i specjalizujesz się w elektryczności, zainwestuj w tę zdolność. Zwiększy ona obrażenia, jakie zadajesz przy użyciu umiejętności takich jak Prismatic Bolt czy Shocking Burst. Nie jest to jednak zbyt dobry wybór - lepiej przeżuć się na żywioł lodu i korzystaj z jego licznych zalet.