Torchlight 2: Embermage - Storm Skills

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Storm Skills

Prismatic Bolt

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Wystrzeliwuje pięć wiązek energii, które zadają obrażenia od wszystkich żywiołów, zależne od poziomu bohatera

10% szans na zatrucie, podpalenie, zamrożenie lub porażenie celu na 3 sekundy (+1% i +0,2 sekundy na poziom umiejętności)

Wiązki same szukają wrogów

Zasięg wzroku

I: Obrażenia wzrastają o 10%

II: Obrażenia wzrastają o 20%

III: Obrażenia wzrastają o 30%

Opis: teoretycznie zdolność jest doskonała - zadaje obrażenia od wszystkich żywiołów i towarzyszy jej kilka dodatkowych efektów - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: teoretycznie zdolność jest doskonała - zadaje obrażenia od wszystkich żywiołów i towarzyszy jej kilka dodatkowych efektów. W praktyce okazuje się być bardzo zawodna - ilość zadawanych ran zależy od poziomu bohatera, a nie samej umiejętności, przez co rośnie w bardzo wolnym tempie i w niewielkiej skali. Ustępuje więc innym podstawowym czarom pod względem mocy ofensywnej (zwłaszcza Icy Blast), ale w połączeniu z Elemental Attunement pozwala na "zarażenie" dużej ilości wrogów różnymi efektami. Nie jest to jednak zbyt opłacalny wybór.

Shocking Burst

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Przed bohaterem powstaje wąska wiązka elektrycznej energii, która zadaje obrażenia w wysokości 20% DPS (+1% na poziom umiejętności)

Co sekundę zadaje obrażenia elektryczne w wysokości zależnej od poziomu bohatera i umiejętności

Cele eksplodują w czasie śmierci

12% szansy na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+1% szans i 0,1 sekundy na poziom umiejętności)

8 metrów

I: Promień wzrasta do 105 stopni

II: Promień wzrasta do 135 stopni

III: Promień wzrasta do 165 stopni

Opis: dzięki tej zdolności możesz poczuć się jak Imperator z Gwiezdnych Wojen - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: dzięki tej zdolności możesz poczuć się jak Imperator z Gwiezdnych Wojen. Zasięg błyskawic i ich promień nie jest co prawda zbyt duży, ale zadawane obrażenia potrafią zrobić niemałe wrażenie na wrogach. Pewną wadą tego skilla jest jednak to, że pozostawia on bohatera całkowicie odsłoniętym - mag nie może się poruszać podczas emitowania elektrycznej wiązki. Co gorsza, wymaga ona dość sporego nakładu many (na każdą sekundę), przez co szybko się wyczerpuje. Z powyższych względów lepiej skupić się na innych, konkurencyjnych umiejętnościach.

Thunder Locus

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Przyzywa w wybranym miejscu kulę energii, która zadaje obrażenia elektryczne zależne od poziomu bohatera i umiejętności

Kula istnieje przez 14 sekund (+2 sekundy na poziom umiejętności)

7 metrów

I: Uderza w dwóch wrogów jednocześnie

II: Uderza w trzech wrogów jednocześnie

III: Uderza w czterech wrogów jednocześnie

Opis: zdolność przydatna podczas walk z bossami i niezbyt mobilnymi, pojedynczymi przeciwnikami - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: zdolność przydatna podczas walk z bossami i niezbyt mobilnymi, pojedynczymi przeciwnikami. Wystarczy zagonić ich w okolice kuli energii, a będą otrzymywać stałe, bardzo duże obrażenia. Jest to doskonałe wsparcie dla pozostałych, bardziej konwencjonalnych ataków i umiejętności - w ten sposób bohater może zadawać rany od różdżki, zdolności i kuli równocześnie. Nie warto jednak zbytnio w nią inwestować - na pierwszym poziomie sprawdza się najlepiej (późniejszy rozwój jest raczej marnotrawstwem punktów doświadczenia).

Arc Beam

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

21 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

21

Tworzy przed bohaterem strumień energii, która zadaje obrażenia elektryczne w wysokości 10% DPS na sekundę (+1% na poziom umiejętności)

Dodatkowe obrażenia elektryczne, zależne od poziomu bohatera

5 odrzucenia

Cele eksplodują w chwili śmierci

Jeśli cel eksplodował, to zadaje pobliskim wrogom obrażenia w wysokości 40% DPS (+2% na poziom umiejętności)

10 metrów, rośnie z każdym poziomem umiejętności

I: Promień rozszczepia się maksymalnie na 3 cele

II: Promień rozszczepia się maksymalnie na 4 cele

III: Promień rozszczepia się maksymalnie na 5 celów

Opis: umiejętność wygląda całkiem efektownie, ale jest potwornie słaba - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: umiejętność wygląda całkiem efektownie, ale jest potwornie słaba. Jej największą wadą jest niewielka wartość ofensywna - zadaje bardzo skromne obrażenia w niewielkim promieniu i łatwo jej uniknąć. Co gorsza, podczas swego działania unieruchamia bohatera, przez co ten jest bardziej wrażliwy na ciosy. Większe rany można zadać przeciwnikowi przy użyciu ataków konwencjonalnych, o konkurencyjnych zdolnościach nie wspominając.

Death's Bounty

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

28 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

28

Naznacza dany teren specjalnym znakiem - póki ten istnieje, wszystkie zabite na nim potwory zamieniają się w 3 wiązki dusz, które regenerują punkty życia oraz many bohatera (i jego sojuszników)

Jakość regeneracji zależy od poziomu bohatera i umiejętności

Cooldown: 2,5 sekundy (-0,1 sekundy na każdy poziom umiejętności)

Czas trwania znaku - 5 sekund

Promień znaku - do 6 metrów

I: Zabici wrogowie uwalniają 4 wiązki. Spowalnia cel na 2 sekundy

II: Zabici wrogowie uwalniają 5 wiązek. Szybkość rzucania czarów przez bohatera wzrasta o 50%

III: Zabici wrogowie uwalniają 6 wiązek. Cel ogłuszony na 1 sekundę.

Opis: teoretycznie jest to bardzo przydatna umiejętność - wszak pozwala na leczenie bohatera niewielkim kosztem many - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: teoretycznie jest to bardzo przydatna umiejętność - wszak pozwala na leczenie bohatera niewielkim kosztem many. W praktyce jednak bardzo trudno utrzymać wrogów w zasięgu utworzonego pola - można to uczynić jedynie przy pomocy zdolności Ice Prison. Nawet wtedy ilość zregerenowanych punktów życia i many nie jest zbyt duża - znacznie bardziej opłaca się zainwestować w ekwipunek spełniający analogiczną rolę. Co gorsza, utworzone przez maga pole znika po kilku ledwie chwilach, przez co zwykle nie da się z niego na czas skorzystać.

Shockbolts

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

35 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

35

Tworzy 4 niewielkie ładunki elektryczne, które rykoszetują od przeciwników i obiektów, zadając obrażenia w wysokości 25% DPS (+2% na poziom umiejętności)

Zasięg wzroku

I: 10% szans na unieruchomienie

II: Wzrasta prędkość piorunów.

III: 5 piorunów

Opis: kolejna niezbyt przydatna umiejętność - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: kolejna niezbyt przydatna umiejętność. Pioruny generowane przez maga poruszają się w losowych kierunkach, rykoszetując od wszystkiego, przez co trudno je kontrolować. Zadają przy tym niewielkie obrażenia i nie oferują żadnych dodatkowych efektów (przynajmniej na podstawowych poziomach). Łatwo je wyminąć i wymagają stosunkowo dużo punktów many. Nie wytrzymują absolutnie żadnej konkurencji w porównaniu z czarami ze szkoły lodu.

Shocking Orb

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

42 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

42

Tworzy powolną kulę, która zadaje obrażenia elektryczne wszystkim przeciwnikom których dotknie

Obrażenia stanowią 40% DPS (+4% na poziom umiejętności)

Zasięg wzroku

I: Tworzy trzy kule równocześnie

II: Kule rykoszetują

III: Zasięg oddziaływania kul zwiększony o 50%

Opis: najlepsza z finalnych umiejętności czarownika, co wcale nie znaczy, że jest potężniejsza od znacznie prostszego Frost Wave - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: najlepsza z finalnych umiejętności czarownika, co wcale nie znaczy, że jest potężniejsza od znacznie prostszego Frost Wave. Dzięki niej można zadać spore obrażenia całej grupie wrogów - zwłaszcza jeśli ci znajdują się w wąskim przejściu i nie poruszają się zbyt szybko. Kula energii zadaje naprawdę duże obrażenia - i to za każdy ułamek sekundy, w którym utrzymuje kontakt z przeciwnikami. W końcowej fazie gry, gdy posiada się już postać na 100 poziomie, warto wymaksować tego skilla i stosować go na zmianę ze wspomnianą lodową falą.

Prismatic Rift

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Kiedy zostajesz trafiony przez wroga, istnieje 15% szans na jego teleportację w losowe miejsce i dodatkowy ofensywny efekt (+5% szans na poziom umiejętności)

-

Brak - umiejętność pasywna

Opis: ta zdolność wprowadza do gry nutkę szaleństwa - sprawia, że przeciwnicy zadający Ci obrażenia zostają odesłani w przypadkowe, acz nieodległe miejsce - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: ta zdolność wprowadza do gry nutkę szaleństwa - sprawia, że przeciwnicy zadający Ci obrażenia zostają odesłani w przypadkowe, acz nieodległe miejsce. Powoduje to wiele zamieszania na polu bitwy i niesie ze sobą równie wiele problemów, co i korzystnych sytuacji (wróg może teleportować się np. za Twoimi plecami, w jedynym miejscu ucieczki). Warto zauważyć, że przeciwnicy stają się w ten sposób trudniejsi do zabicia - ich lokalizacja ciągle się zmienia, przez co niełatwo ich trafić.

Wand Chaos

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Atakom różdżek towarzyszy losowy, magiczny efekt ofensywny - szansa na to wynosi 8% przy każdym trafieniu (+2% na poziom umiejętności)

Działa również z umiejętnościami: Magma Mace, Magma Spear, Icy Blast i Shockbolts

Wymaga różdzki

Różnie

Brak - umiejętność pasywna

Opis: jeśli posługujesz się różdżkami lub którąś z wymienionych umiejętności, obowiązkowo powinieneś zainwestować w ten skill - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: jeśli posługujesz się różdżkami lub którąś z wymienionych umiejętności, obowiązkowo powinieneś zainwestować w ten skill. Przydaje się on szczególnie we wczesnej fazie gry, gdy bohater posługuje się głównie konwencjonalnymi atakami przy pomocy oręża, a nie bardziej skomplikowanymi czarami. Wszystkie losowe efekty, które mogą być wywołane tą zdolnością, mają charakter obszarowy i zadają bardzo duże obrażenia w krótkim czasie. Dlatego warto rozwinąć tę umiejętność do jak najwyższego poziomu (chociaż pod koniec gry staje się dużo mniej przydatna).

Lightning Brand

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Za każdym razem, gdy zaatakujesz zszokowanego wroga, zadasz mu dodatkowe obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności

-

Brak - umiejętność pasywna

Opis: jeśli popełniłeś ten błąd i specjalizujesz się w elektryczności, zainwestuj w tę zdolność - Torchlight 2: Embermage - Storm Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: jeśli popełniłeś ten błąd i specjalizujesz się w elektryczności, zainwestuj w tę zdolność. Zwiększy ona obrażenia, jakie zadajesz przy użyciu umiejętności takich jak Prismatic Bolt czy Shocking Burst. Nie jest to jednak zbyt dobry wybór - lepiej przeżuć się na żywioł lodu i korzystaj z jego licznych zalet.

Torchlight II

20 września 2012

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2015-08-13
16:14

Dami^^ Junior

Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)

Komentarz: Dami^^
2015-08-13
16:07

Dami^^ Junior

Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130

Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.

Komentarz: Dami^^
2015-08-02
14:20

Szyszkłak Legend

Szyszkłak

Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.

Komentarz: Szyszkłak
2015-08-02
13:30

zanonimizowany1108612 Junior

Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.

Komentarz: zanonimizowany1108612
2014-03-09
15:35

zanonimizowany974437 Legionista

Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę

Komentarz: zanonimizowany974437
2013-05-01
20:36

zanonimizowany917115 Junior

😡

Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.

Komentarz: zanonimizowany917115
2012-12-26
16:21

Alt3ir Generał

Alt3ir

Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.

Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).

Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.

Komentarz: Alt3ir
2012-11-10
21:51

zanonimizowany792631 Chorąży

Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)

Komentarz: zanonimizowany792631
2012-11-10
12:37

mateo91g Generał

mateo91g

Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.

Komentarz: mateo91g
2012-11-02
19:30

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@aope

Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.

Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)

Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.

Pax. :)

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-02
17:22

aope Legend

aope
😒

Nie bardzo rozumiem co oznacza przedział skilli między poziomami casual a elite. Te poziomy trudności dzieli przepaść. Na poziomie casual nie jest istotne, jakie skille wybierzesz, ponieważ gra przechodzi się w zasadzie sama. Tak samo na normalnym poziomie trudności - na nim nawet trudno jest zginąć. Zabawa zaczyna się od poziomu veteran i tutaj dobór umiejętności to podstawa. To co zrobiłeś, to wrzuciłeś wszystkie skille do jednego worka, nadając im plakietkę "warto" i "nie warto". Nie ma w tej grze bezużytecznych skilli, nie można ich w ten sposób posegregować, ponieważ wszystko zależy od stylu gry. Nie ma uniwersalnego buildu. Chyba, że mówimy o poziomie trudności casual. Ponadto segregacja umiejętności również pozostawia wiele do życzenia, co podałem na przykładzie tych kilku dla berserkera. A przecież jest tego więcej. IMO powinieneś skupić się na opisaniu co dana umiejętność robi, kiedy jest przydatna i do jakiego buildu pasuje, zamiast stawiać twarde "nie warto". Zapytaj grających berserkiem od veterana w górę choćby odnośnie Iceshield, czy nie warto, albo o Battle standard. A to tylko berserker, Ty postawiłeś swoje tezy przy każdej klasie... Jeśli ktoś skorzysta z tych porad i jakimś cudem da radę na NG, to na NG+ bądź w rozgrywce sieciowej zostanie zwyczajnie zmieciony, a punktów przecież nie rozda od nowa.

Co do questów - robot parts to oczywista sprawa. Ale reszta? Przecież masz gwiazdki na mapie, które wskazują gdzie masz iść. Jak na taką najedziesz, to nawet wiesz czego dotyczy. Ale ok, z questami niech od biedy będzie.

Brakuje mi również podstaw takich jak przełączanie skilli/wzorca uzbrojenia w locie. To jest niby szczegół, ale zaskakujące, jak niewiele osób wie jak to zrobić, a później męczą się zmieniając to w inwentarzu. Jest to zdecydowanie niedopatrzenie samouczka (który zapewne i tak jest olewany), ale w poradniku być IMO powinno.

Co do sugerowanych elementów. Oczywiście, że "bonusy" są generowane losowo. Problem w tym, że Ty nie podałeś nawet tak podstawowej informacji, jak łączenie danych przedmiotów. Np. połączenie przedmiotu bez socketów z gemami na poziomie przedmiotu odblokuje w nim socket. Albo że poświęcając kilka sztuk słabszego napoju dostajesz mocniejszy. Albo, że łącząc przedmioty setowe dostaje się - losowo - inny setowy, tak samo z unikalnymi. itd. itp. Tych kombinacji jest kilkanaście i one nie są losowe, są stałe a odkrywają się dopiero po odpowiedniej próbie połączenia, nie są widoczne od razu. Taka wiedza naprawdę się przydaje i nie jest oczywista.

Co do przedmiotów uzyskiwanych w większości questów i szeroko pojętego lootu. Oczywiście, jest losowy. Ale fajnie gdybyś napisał, w jakich miejscach można farmić najefektywniej (ot, choćby Luminous Arena, gdzie - czego nie napisałeś - po odczekaniu kilkunastu sekund na końcu pojawia się dźwignia, prowadząca do przynajmniej jednego, pewnego unikalnego przedmiotu/gemów, ostatnia walka, z której ma się gwarantowane przynajmniej 2 unikalne przedmioty, itd.). Nie wspomniałeś słowem o opcji reroll world, która w tego typu grze jest absolutną podstawą dla chcących pofarmić, ponieważ od nowa generuje świat, rozstawia przeciwników, losuje loot, odradza szefów. Generalnie - strasznie po łebkach potraktowałeś temat, nie wgryzłeś się w niego :( A to przecież dopiero początek...

Brakuje mi też easter eggów (chyba, że przegapiłem). Oprócz tego, że same w sobie sa fajne, to dają wymierne korzyści (ot, choćby clap wyrzucający fajny, rzadki przedmiot, czy nawiązanie do Skyrim zwiększające czasowo szczęście). O ile ten ze skyrim pojawia się w losowym miejscu w konkretnej lokacji, o tyle clap jest niezmienny. Mogłeś chociaż podać, gdzie ich szukać...

Poradnik jak dla mnie, jak sama nazwa wskazuje, ma zawierać porady. Czy osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z ta grą znajdzie w tej publikacji coś ponad solucję przejścia? Czy ktoś kto już gra, znajdzie tu jakieś cenne informacje? Z przykrością stwierdzam, że moim zdaniem niestety nie. Szanuję czas, który poświęciłeś aby przygotować ten materiał, ale moim nic nie znaczącym zdaniem jest on przygotowany od złej strony.

Komentarz: aope
2012-11-02
16:32

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ aope

Przechodziłem grę czterema postaciami równolegle, testując wszystkie skille w najróżniejszych warunkach. Poradnik został napisany na podstawie poziomu normal (o czym pisałem w dziale "przeciwnicy"), ponieważ wyszedłem z przekonania, że większość graczy rozpocznie zabawę właśnie od niego. Na wszelki wypadek przetestowałem też tryb elitarny, aby porównać ewentualne różnice i wprowadzić poprawki.

Dobór skilli, przedstawiony w rozdziale z buildami, jest optymalny dla postaci pomiędzy trudnościami: Casual a Elite. Wyższe opcje przeznaczono dla naprawdę hardcorowych graczy, którzy stanowią zdecydowaną mniejszość (i na ogół są fanami tytułu, przeglądającymi specjalistyczne fora itd.). Tworząc poradnik, celowałem w potrzeby graczy, którzy mają problemy z grą i wymagają pomocy. Jeśli ktoś porywa się na tryb hardcorowy, to najwidoczniej sam uważa się za eksperta, któremu nie straszne żadne wyzwania. Taka osoba - o ile jest rozsądna - przeszła już grę na niższych poziomach trudności i dobrze wie, czego oczekuje od zabawy.

Idźmy dalej. Opis wszystkich zadań umieszczono po to, aby osoby podchodzące do gry po raz pierwszy mogły znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące je pytania. Mogą przecież utknąć w którymś momencie albo znaleźć jakiś artefakt i nie wiedzieć, co z nim zrobić (np. quest Robot Parts). To, że Ty nie miałeś z tym problemów, nie oznacza przecież, że inni nie będą mieć (patrz komentarz użytkownika wkopi). Gracz hardcorowy poradzi sobie tak czy inaczej, podczas gdy casual i zwykły odbiorca - niekoniecznie.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że questy zajmują większość poradnika - kiedy patrzę na dokument na swoim dysku, to wynika z niego, że stanowią ok. 1/4 całości. Najwięcej miejsca poświęcono potworom i umiejętnościom - czyli elementom, które sprawiają graczom najwięcej kłopotów.

Co zaś do sugerowanych przez Ciebie dodatkowych elementów, które powinny znaleźć się w poradniku - być może nie zauważyłeś, ale większość z nich jest generowana losowo. Weźmy na przykład transmutacje - możliwe kombinacje zostały wyszczególnione w samej grze (u transmutatora trzeba najechać na poszczególne przepisy po lewej), ale cechy stworzonych obiektów pozostają przypadkowe. Nie ma tu żadnej prawidłowości - jeśli w to wątpisz, zajrzyj tutaj: http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=30&t=34537 .
Podobnie ma się sprawa z przedmiotami uzyskanymi w większości questów, losowym lootem z potworów (nie da się więc pisać o "farmieniu" konkretnych itemów, jak sugerujesz) oraz enchanterami (jedyna prawidłowość - broń dostaje zwykle bonusy do ataku, a pancerz całkowicie losowe).

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-02
11:36

aope Legend

1
aope
😱

Czytam sobie opisy umiejętności, polecane i odradzane skille dla berserkera i oczom nie wierze. Pozwole sobie skomentować kilka z nich i tylko dla tej klasy, bo jakbym miał skomentowac wszystkie "rekomendacje" autora, to musiałbym opisać wszystkie skille, a na to szkoda mi czasu. Do tego poradnik jest zwyczajnie źle przygotowany, właściwie kompletnie nieprzydatny. Opisy questów? Po co? Szkoda miejsca. Większą część tego poradnika powinny zająć opisy postaci, przydatne buildy w odniesieniu do odpowiednich poziomów trudności i trybu hardcore, opisy enchanterów, lista dostępnych transumatacji, gemów (tych normalnych, rzadkich i unikalnych), mechaniki, porady na wyższe poziomy trudności, porady i opis mapworks, opisy polecanego sprzętu wraz ze wskazówkami co do jego farmienia, zależności na linii skill-statystyki (ot, choćby odniesienie do różnic w skalowaniu przy inwestowaniu w siłę/focus dla berserka), porady co do strategii w wyzwaniach od zabitych "przezroczystych", gdzie jest cokolwiek o opcji reroll world, tak podstawowej w tego typu grze i wiele innych elementów, których tutaj zwyczajnie brak. Natomiast 90 proc. "poradnika" zajmują opisy questów, gdzie wszystko polega na przyjmij-zabij-oddaj i jest wskazane na mapie. Po co? Przecież to bez sensu, typowa, nikomu nieprzydatna zapchajdziura, sztuka dla samej sztuki. To nie jest rpg z rozbudowaną fabuła i wyborami moralnymi, to jest h'n's w którym chodzi o farmienie, zbieranie przedmiotów i odpowiednie buildy postaci. Przykre, że za coś takiego autor dostanie pieniądze, ponieważ to nie jest poradnik, a opisywanie oczywistych elementów, z którymi NIKT nie będzie miał problemów... No to skille...

Iceshield - to najbardziej podstawowy, jeden z najprzydatniejszych skilli dla berserkera. Odbija pociski, których w dalszej części gry jest prawdziwe zatrzęsienie (a te odbicia mogą zadawać obrażenia, można tak zbudowac postać i jest to wręcz wskazane). Autor wspomina, że berserk według niego powinien pozostawać w bliskim kontakcie z przeciwnikiem. Tym bardziej więc nie rozumiem, jak można było nazwać ten skill nieprzydatnym. Dzięki niemu można bez większych problemów zbliżyć się do absolutnie każdego, a po rozwinięciu do 3 poziomu nie są nam straszne w zasadzie żadne "miotane" ataki. Bez Iceshield granie choćby na elite hardcore kompletnie nie ma sensu. O jego mocy niech świadczy choćby 2 zadanie dżina, na które skarży się prawdziwe zatrzęsienie graczy, a które z Iceshield robi się banalnie przyjemne.

Wolf Shade - kolejny "nieprzydatny" skill. Tak bardzo nieprzydatny, że mój wilk jednym ugryzieniem leczy mi ponad 5k punktów życia i zadaje ponad 16k obrażeń. Po rozwinięciu, czas trwania tego skilla jest wydłużony do minuty, co w efekcie pozwala podróżować z wilkiem bez przerwy i daje ogromny bonus do obrażeń. Na wyższych poziomach trudności - bardzo wskazany. Pet nie zadaje większych obrażeń, a jego leczenie jest marne, bardzo marne. Nie wiem, jak w ogóle można było wysnuć wniosek "nie warto bo pet". Bez sensu.

Shadowbind - dobrze wykorzystany najpotężniejszym skillem w grze? Jak każdy inny, dobrze wykorzystany. IMO znacznie lepsze efekty daje choćby Howl (oczywiście niepolecany), który po rozwinięciu spowalnia przeciwników i ich ataki o prawie 40 proc., czyniąc z nich łatwy cel dla berserka (przeciwnik nie zdąży nawet zadać ciosu, idealny skill na czempionów i bossów) i sojuszników (i to jest bardzo istotne). Shadowblind traci nieco swój sens w dalszej fazie gry, gdy znajdujemy gemy, które po wrzuceniu w socket zadają 100 proc. obrażeń dla drugiego celu.

Wolfpack - nie autorze, to nie jest "stosunkowo" silna umiejętność. To jedna z podstawowych umiejętności na wyższych poziomach gry i obowiązek na hardcore. Dlaczego? Ponieważ w późniejszej fazie gry pojawiają się "macki", które rozkładają w zasadzie każdą postać jednym hitem i zastępy miotających wrogów (oczywiście iceshield przez autora nie jest polecany...) których trzeba szybko i z bezpiecznej odległości zwyczajnie ubić (i nie autorze, nie ma czasu na zbliżenie się do nich). Atak na odległość jest tutaj podstawową sprawą i to własnie zapewnia wolfpack. Dodatkowo rozwinięty atakuje kilka celów jednocześnie i - co cholernie istotne - "wilki" same wyszukują cel. Skoszenie kilku przeciwników jednocześnie nie jest problemem, a koszt many (marne bodaj 55 pkt. na 3 poziomie) w stosunku do obrażeń jest jednym z najatrakcyjniejszych przeliczników dla tej klasy.

Battle Standard - kolejny "omiń jak grasz sam". Nie autorze. Ten skill oprócz tego, że błyskawicznie regeneruje manę, to robi coś jeszcze - zapewnia bardzo wysoką odporność na powalenie, co w przypadku berserka jest kluczowe. Dla tej klasy jest to jeden z najlepszych, podstawowych wyborów. Swoją drogą widzę tutaj niezły paradoks. Polecasz granie na bliski kontakt, ale odradzasz skill, który umożliwi ten bliski kontakt z silniejszymi przeciwnikami i uniemożliwi odpychanie berserka. Paranoja.

Generalnie przestałem czytać. Wiadomo, każdy preferuje różne buildy, jednak po przeczytaniu "propozycji" autora (które są raczej propozycjami do szybkiej śmierci i to dla każdej postaci, nie tylko dla berserka) mam wrażenie, że grał on na normalnym poziomie trudności, a do tego nie "liznął" ani veterana, ani elite, ani tym bardziej trybu hardcore, bo inaczej nie radziłby tak źle. O trybach NG z plusami nawet nie wspominając. Nie bierzcie pod uwagę tych opisów skilli z poradnika, ponieważ gra na wyższych poziomach trudności okaże się dla was frustrującym festiwalem własnych śmierci.Do autora - poczytaj sobie o buildach na forum gry, choćby na tryb elite hardcore i odnieś to do swoich "rekomendacji". I pytanie na koniec - czy to jest finalna wersja poradnika?

Komentarz: aope

Witam, rozpoczynam przygode z torchlightem wlasnie(diablo 3 mnie rozczarowalo) gralem w jedynke i chcialbym zagrac berserkerem z tego co piszesz wydajesz sie byc mocno ogarniety, czy moglbys podzielic sie swoim buildem?

Komentarz: zanonimizowany1128162
2012-10-28
18:19

Kajdorf Konsul

Kajdorf

Można by też dorzucić do poradnika listę przedmiotów do tworzenia w transmuterze. Te standardowe to norma, ale te do odkrycia przydałyby się. ;)

Komentarz: Kajdorf
2012-10-02
23:17

zanonimizowany135955 Legionista

do Pana berial6,
ciesz się że, nie robią tego po przejściu całej gry tylko świerzo po przejściu każdego aktu.
do Pana raphus
Poradnik do tej gry jest wg mnie jak najbardziej wskazany, w tej grze nie zawsze wiadomo co do czego jest, są npc i gracz casualowy nie odrazu sie zorientuje do czego służy kazdy npc czy każdy przemdiot czy jak załączyć wszystkie questy poboczne które nie raz ukrywają się za kliknięciem danego przemdiotu w danej lokacji, a te questy sa wg mnie najlepsze bo jest satysfakcja z odkrycia ich i przejścia :). Z chęcią bym pomogł w pisaniu takiego poradnika :), ale ja jestem za skrupulatny do takiej roboty i pewnie bym się zameczył z tymi ukrytymi questami i chciałbym opisać je wszystkie :P

Komentarz: zanonimizowany135955
2012-10-02
19:37

Raphus Legionista

Poradnik do Torchlight 2:
Weź quest, idź we wskazane miejsce, wybij moby, zbierz loot, wróć do miasta, skończ quest ;) Mój jest chyba krótszy ;)

Komentarz: Raphus
2012-10-02
19:21

berial6 Legend

berial6

Już zaczyna mnie irytować wstawianie poradników w częściach.

Komentarz: berial6

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl