Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Aegis Skills
Shield Bash
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Uderzenie tarczą, która zadaje obrażenia w wysokości pięciokrotnej wartości swojej obrony 60% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+2% szans i 0,2 sekundy na poziom umiejętności) 25 odrzucenia Spowalnia atak trafionego wroga o 20% na 2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Każdy zgromadzony ładunek zwiększa zadawane obrażenia o 10% Wymaga tarczy | 2 metry | I: Obrażenia są powiększone do 7,5-krotności obrony tarczy II: Obrażenia są powiększone do dziesięciokrotności obrony tarczy III: Obrażenia są powiększone do 12,5-krotności obrony tarczy |
Opis: jeśli posługujesz się tarczą, rozważ inwestycję w tę umiejętność. Zadaje ona całkiem niezłe obrażenia i pozwala na łatwe ogłuszenie przeciwnika (co w połączeniu ze skillem Coup de Grace ma niemałe znaczenie). Nie wymaga przy tym zbyt wielu punktów many i działa bez odnowienia. Mimo tych oczywistych zalet, czasami lepiej zainwestować w inne umiejętności ofensywne, które są przy tym nieco potężniejsze (szczególnie te ze szkoły Blitz Skills).
Forcefield
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Otacza bohatera ochronną sferą, która obsorbuje obrażenia przez 30 sekund (odporność sfery zależy od poziomu bohatera oraz umiejętności) Kokon osłania również sojuszników inżyniera - ale z o połowę słabszym efektem Każdy ładunek postaci wzmacnia odporność sfery o 50% (i jest zużywany w czasie jej aktywacji) Czas odnowienia: 8 sekund | Bohater | I: Koszty many i czas rzucania zaklęcia zmniejszone o 20% II: Sojusznicy otrzymują pełnię tarczy III: Koszty many i czas rzucania zaklęcia zmniejszone o 50% |
Opis: bardzo przydatna, podstawowa umiejętność defensywna, przydatna zwłaszcza podczas rozgrywek drużynowych. Pozwala na uniknięcie wszystkich nadciągających obrażeń, co ma największe znaczenie podczas walk z bossami. Dzięki krótkiemu czasowi odnowienia i niewielkiemu kosztowi w punktach many, sfera ochrony pozwala na stworzenie prawdziwie nieśmiertelnej postaci. W tę zdolność warto zainwestować przynajmniej jeden punkt doświadczenia- pozostałe są opcjonalne (chociaż przydatne w ostatniej fazie gry).
Overload
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Pancerz bohatera generuje elektryczną eksplozję, która zadaje obrażenia w wymiarze 20% DPS (+1% na poziom umiejętności) Wrogowie otrzymują dodatkowe obrażenia, zależne od poziomu bohatera Umiejętność zużywa wszystkie ładunki, zwiększając zadawane obrażenia o 50% za każdy ładunek 50 odrzucenia 5% szans na ogłuszenie wrogów na 2 sekundy (+5% szans na poziom umiejętności, począwszy od drugiego) Okres odnowienia: 1,4 sekundy | 6 metrów, maksymalnie 5 przeciwników | I: Uszkadza 7 wrogów w zasięgu 8 metrów II: Uszkadza 9 wrogów w zasięgu 10 metrów III: Uszkadza 11 wrogów w zasięgu 12 metrów |
Opis: odwrotność Forcefield - zamiast tworzyć obronną bańkę, bohater miota serią śmiercionośnych błyskawic, które zadają bardzo duże obrażenia kilku okolicznym wrogom. Okres odnowienia nie jest przy tym zbyt długi, a koszt w punktach many stosunkowo niewielki. Chociaż umiejętność jest mordercza, to jej wadą jest zużycie wszystkich ładunków postaci. Mimo to, można jej używać z równie dużą skutecznością, co zdolności takich jak Onslaught, Seismic Slam czy Ember Hammer.
Dynamo Field
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Bohatera otacza energetyczne wyładowanie, które zadaje obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu (ilość ran zależy od poziomu bohatera i umiejętności) 50% szans na przerwanie ataków okolicznych wrogów Każdy trafiony cel generuje 0,2 ładunku (+0,02 na poziom umiejętności) | 5 metrów. | I: Pole rażenia wzrasta do 7 metrów. 70% szans na przerwanie czynności przeciwników II: Pole rażenia wzrasta do 9 metrów. 90% szans na przerwanie czynności przeciwników. III: Pole rażenia wzrasta do 11 metrów. 110% szans na przerwanie czynności przeciwników |
Opis: najbardziej bezsensowna umiejętność w grze. Zadaje bardzo niewielkie obrażenia i posiada niewielką szansę na uzyskanie niezbyt przydatnego efektu dodatkowego. Służy głównie do ładowania ładunków postaci (w czym dużo lepiej sprawdzają się pasywne skille: Charge Domination i Supercharge). Należy omijać tę zdolność szerokim łukiem i oszczędzać punkty doświadczenia na inne, bardziej przydatne moce.
Tremor
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Wywołuje bardzo dużą falę sejsmicznych wstrząsów, które zadają obrażenia w wysokości 50% DPS (+5% na poziom umiejętności) 30 odrzucenia 40% szans na przerwanie przeciwnikowi (+4% na poziom umiejętności) Fizyczne obrażenia otrzymywane przez wrogów są większe o 10% przez 10 sekund (+2% na poziom umiejętności) Zadaje obrażenia jedynie pod warunkiem, że postać dysponuje wolnym ładunkiem (który zostaje wykorzystany) Odnowienie wynosi 10 sekund | 24 metry | I: 20% szans na ucieczkę przeciwników przez 10 sekund II: Przeciwnicy zadają o 20% mniej obrażeń III: Wszystkie cele zostają ogłuszone na 2 sekundy |
Opis: potężna, dalekozasięgowa umiejętność obszarowa, która znacząco wpływa na sytuację na polu walki. Zadawane przez nią obrażenia nie są zbyt duże, ale dodatkowe efekty, jakie jej towarzyszą, potrafią uczynić niemałe zamieszanie podczas bitwy (zwłaszcza jeśli gra się drużynowo). Minusem tego skilla jest długi czas jego odnowienia, przez co nie można zbyt często z niego korzystać. Mimo to, warto zainwestować w niego przynajmniej jeden punkt doświadczenia, o ile bohaterowie korzystają z broni i umiejętności fizycznych.
Fire Bash
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Zadaje obrażenia okresowe (od ognia) przez 3 sekundy, w wysokości zależnej od poziomu umiejętności 35 odrzucenia Zadaje natychmiastowe obrażenia fizyczne zależne od poziomu umiejętności Jeśli zostanie zużyty jeden ładunek, fizyczne obrażenia ulegną potrojeniu Wymaga tarczy | 6 metrów (9 z wykorzystaniem ładunku) | I: Czas trwania podpalenia wzrasta do 5 sekund, powodując większe obrażenia II: Promień rozszerza się do 40 stopni III: Cele otrzymują dodatkowych 50% obrażeń kiedy płoną |
Opis: umiejętność zadaje całkiem spore obrażenia, ale jedynie nielicznym celom w wąskim polu przed bohaterem. Podczas ataku inżynier jest całkowicie bezbronny, bo nie może się ruszać. Koszt w punktach many jest przy tym stosunkowo wysoki, a konkurencyjne umiejętności ze sfery Blitz Skills - znacznie przydatniejsze. Dlatego nie warto inwestować w tę umiejętność i skupić się na innych mocach.
Immobilization Copter
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | Tworzy drona, który spowalnia tempo poruszania się wrogów o 20% na 0,2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Dron zmniejsza też tempo ataku i czarowania namierzonych wrogów na 0,2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Działa na maksymalnie 3 cele równocześnie Okres odnowienia: 10 sekund | Czterdziestopięciostopniowy promień przed dronem, o zasięgu paru metrów | I: Zwiększa ilość namierzonych przeciwników do 5 II: Zadaje niewielkie obrażenia podczas spowalniania wrogów III: Czynności trafionych przeciwników są nieregularnie przerywane |
Opis: ta umiejętność to chyba jakiś żart albo błąd programisty. Promień przywołanego drona działa zaledwie przez 0,2 sekundy, przez co jego skuteczność jest absolutnie zerowa - przeciwnicy z łatwością uciekną z jego zasięgu (tym bardziej, że robot jest bardzo powolny). Niewielki zasięg promienia oraz wąskie pole oddziaływania to dodatkowe wady. Prawdopodobnie jest to jedna z najgorszych zdolności w grze.
Sword and Board
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | 20% wartości obrony tarczy jest dodawanych do ataku bohatera jako obrażenia fizyczne (+5% na poziom umiejętności) Wymaga tarczy i dowolnej broni kontaktowej | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, ponieważ pasywnie zwiększa ilość zadawanych przez bohatera obrażeń, jednak wielkość premii pozostawia wiele do życzenia. Tarcze nie są zwykle zbyt odporne, przez co dodatkowy atak generowany przez Sword and Board jest naprawdę mikroskopijny. Dowód? Najlepsza tarcza na 40 poziomie będzie dysponowała zaledwie 50 punktami pancerza, co po przeliczeniu oznacza... 10 dodatkowych punktów obrażeń na pierwszym poziomie umiejętności. Różnica jest praktycznie niezauważalna.
Aegis of Fate
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Kiedy bohater otrzymuje cios, istnieje 2% szans na to, że wytworzy wokół siebie obronny kokon wchłaniający obrażenia (+1% szans na poziom umiejętności) Ilość punktów obrony kokonu wynosi dwukrotność pancerza +100 | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: obronna aura, która może powstać przy każdym otrzymywanym uderzeniu, to prawdziwa gratka dla graczy preferujących bezpieczny styl gry. Pozyskana w ten sposób obrona potrafi uratować życie herosowi i pozwolić mu na zregenerowanie sił lub zastosowanie dodatkowych umiejętności. Zdecydowanie warto wymaksować tę zdolność - pozwala ona na bezkosztowną i całkowicie automatyczną ochronę postaci. Działa przy tym przez nieokreśloną ilość czasu - kokon rozpada się dopiero w chwili zniszczenia przez przeciwnika.
Charge Reconstitution
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Za każdym razem, gdy korzystasz z ładunków postaci, regenerujesz część punktów życia przez 2 sekundy Moc uzdrowienia zależy od poziomu bohatera oraz umiejętności | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: chociaż moc uzdrowienia nie jest zbyt potężna, to jednak warto z niej skorzystać i zainwestować chociaż jeden punkt w jej rozwinięcie - wszak inżynier bardzo często korzysta ze swoich ładunków. Zdolności wykorzystujące pasek z ładunkami to: Flame Hammer, Forcefield, Overload, Tremor oraz Fire Bash.