Torchlight 2: Engineer - Aegis Skills
Aktualizacja:
Aegis Skills
Shield Bash
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | Uderzenie tarczą, która zadaje obrażenia w wysokości pięciokrotnej wartości swojej obrony 60% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+2% szans i 0,2 sekundy na poziom umiejętności) 25 odrzucenia Spowalnia atak trafionego wroga o 20% na 2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Każdy zgromadzony ładunek zwiększa zadawane obrażenia o 10% Wymaga tarczy | 2 metry | I: Obrażenia są powiększone do 7,5-krotności obrony tarczy II: Obrażenia są powiększone do dziesięciokrotności obrony tarczy III: Obrażenia są powiększone do 12,5-krotności obrony tarczy |

Opis: jeśli posługujesz się tarczą, rozważ inwestycję w tę umiejętność. Zadaje ona całkiem niezłe obrażenia i pozwala na łatwe ogłuszenie przeciwnika (co w połączeniu ze skillem Coup de Grace ma niemałe znaczenie). Nie wymaga przy tym zbyt wielu punktów many i działa bez odnowienia. Mimo tych oczywistych zalet, czasami lepiej zainwestować w inne umiejętności ofensywne, które są przy tym nieco potężniejsze (szczególnie te ze szkoły Blitz Skills).
Forcefield
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Otacza bohatera ochronną sferą, która obsorbuje obrażenia przez 30 sekund (odporność sfery zależy od poziomu bohatera oraz umiejętności) Kokon osłania również sojuszników inżyniera - ale z o połowę słabszym efektem Każdy ładunek postaci wzmacnia odporność sfery o 50% (i jest zużywany w czasie jej aktywacji) Czas odnowienia: 8 sekund | Bohater | I: Koszty many i czas rzucania zaklęcia zmniejszone o 20% II: Sojusznicy otrzymują pełnię tarczy III: Koszty many i czas rzucania zaklęcia zmniejszone o 50% |

Opis: bardzo przydatna, podstawowa umiejętność defensywna, przydatna zwłaszcza podczas rozgrywek drużynowych. Pozwala na uniknięcie wszystkich nadciągających obrażeń, co ma największe znaczenie podczas walk z bossami. Dzięki krótkiemu czasowi odnowienia i niewielkiemu kosztowi w punktach many, sfera ochrony pozwala na stworzenie prawdziwie nieśmiertelnej postaci. W tę zdolność warto zainwestować przynajmniej jeden punkt doświadczenia- pozostałe są opcjonalne (chociaż przydatne w ostatniej fazie gry).
Overload
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Pancerz bohatera generuje elektryczną eksplozję, która zadaje obrażenia w wymiarze 20% DPS (+1% na poziom umiejętności) Wrogowie otrzymują dodatkowe obrażenia, zależne od poziomu bohatera Umiejętność zużywa wszystkie ładunki, zwiększając zadawane obrażenia o 50% za każdy ładunek 50 odrzucenia 5% szans na ogłuszenie wrogów na 2 sekundy (+5% szans na poziom umiejętności, począwszy od drugiego) Okres odnowienia: 1,4 sekundy | 6 metrów, maksymalnie 5 przeciwników | I: Uszkadza 7 wrogów w zasięgu 8 metrów II: Uszkadza 9 wrogów w zasięgu 10 metrów III: Uszkadza 11 wrogów w zasięgu 12 metrów |

Opis: odwrotność Forcefield - zamiast tworzyć obronną bańkę, bohater miota serią śmiercionośnych błyskawic, które zadają bardzo duże obrażenia kilku okolicznym wrogom. Okres odnowienia nie jest przy tym zbyt długi, a koszt w punktach many stosunkowo niewielki. Chociaż umiejętność jest mordercza, to jej wadą jest zużycie wszystkich ładunków postaci. Mimo to, można jej używać z równie dużą skutecznością, co zdolności takich jak Onslaught, Seismic Slam czy Ember Hammer.
Dynamo Field
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 21 | Bohatera otacza energetyczne wyładowanie, które zadaje obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu (ilość ran zależy od poziomu bohatera i umiejętności) 50% szans na przerwanie ataków okolicznych wrogów Każdy trafiony cel generuje 0,2 ładunku (+0,02 na poziom umiejętności) | 5 metrów. | I: Pole rażenia wzrasta do 7 metrów. 70% szans na przerwanie czynności przeciwników II: Pole rażenia wzrasta do 9 metrów. 90% szans na przerwanie czynności przeciwników. III: Pole rażenia wzrasta do 11 metrów. 110% szans na przerwanie czynności przeciwników |

Opis: najbardziej bezsensowna umiejętność w grze. Zadaje bardzo niewielkie obrażenia i posiada niewielką szansę na uzyskanie niezbyt przydatnego efektu dodatkowego. Służy głównie do ładowania ładunków postaci (w czym dużo lepiej sprawdzają się pasywne skille: Charge Domination i Supercharge). Należy omijać tę zdolność szerokim łukiem i oszczędzać punkty doświadczenia na inne, bardziej przydatne moce.
Tremor
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 28 | Wywołuje bardzo dużą falę sejsmicznych wstrząsów, które zadają obrażenia w wysokości 50% DPS (+5% na poziom umiejętności) 30 odrzucenia 40% szans na przerwanie przeciwnikowi (+4% na poziom umiejętności) Fizyczne obrażenia otrzymywane przez wrogów są większe o 10% przez 10 sekund (+2% na poziom umiejętności) Zadaje obrażenia jedynie pod warunkiem, że postać dysponuje wolnym ładunkiem (który zostaje wykorzystany) Odnowienie wynosi 10 sekund | 24 metry | I: 20% szans na ucieczkę przeciwników przez 10 sekund II: Przeciwnicy zadają o 20% mniej obrażeń III: Wszystkie cele zostają ogłuszone na 2 sekundy |

Opis: potężna, dalekozasięgowa umiejętność obszarowa, która znacząco wpływa na sytuację na polu walki. Zadawane przez nią obrażenia nie są zbyt duże, ale dodatkowe efekty, jakie jej towarzyszą, potrafią uczynić niemałe zamieszanie podczas bitwy (zwłaszcza jeśli gra się drużynowo). Minusem tego skilla jest długi czas jego odnowienia, przez co nie można zbyt często z niego korzystać. Mimo to, warto zainwestować w niego przynajmniej jeden punkt doświadczenia, o ile bohaterowie korzystają z broni i umiejętności fizycznych.
Fire Bash
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 35 | Zadaje obrażenia okresowe (od ognia) przez 3 sekundy, w wysokości zależnej od poziomu umiejętności 35 odrzucenia Zadaje natychmiastowe obrażenia fizyczne zależne od poziomu umiejętności Jeśli zostanie zużyty jeden ładunek, fizyczne obrażenia ulegną potrojeniu Wymaga tarczy | 6 metrów (9 z wykorzystaniem ładunku) | I: Czas trwania podpalenia wzrasta do 5 sekund, powodując większe obrażenia II: Promień rozszerza się do 40 stopni III: Cele otrzymują dodatkowych 50% obrażeń kiedy płoną |

Opis: umiejętność zadaje całkiem spore obrażenia, ale jedynie nielicznym celom w wąskim polu przed bohaterem. Podczas ataku inżynier jest całkowicie bezbronny, bo nie może się ruszać. Koszt w punktach many jest przy tym stosunkowo wysoki, a konkurencyjne umiejętności ze sfery Blitz Skills - znacznie przydatniejsze. Dlatego nie warto inwestować w tę umiejętność i skupić się na innych mocach.
Immobilization Copter
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 42 | Tworzy drona, który spowalnia tempo poruszania się wrogów o 20% na 0,2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Dron zmniejsza też tempo ataku i czarowania namierzonych wrogów na 0,2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Działa na maksymalnie 3 cele równocześnie Okres odnowienia: 10 sekund | Czterdziestopięciostopniowy promień przed dronem, o zasięgu paru metrów | I: Zwiększa ilość namierzonych przeciwników do 5 II: Zadaje niewielkie obrażenia podczas spowalniania wrogów III: Czynności trafionych przeciwników są nieregularnie przerywane |

Opis: ta umiejętność to chyba jakiś żart albo błąd programisty. Promień przywołanego drona działa zaledwie przez 0,2 sekundy, przez co jego skuteczność jest absolutnie zerowa - przeciwnicy z łatwością uciekną z jego zasięgu (tym bardziej, że robot jest bardzo powolny). Niewielki zasięg promienia oraz wąskie pole oddziaływania to dodatkowe wady. Prawdopodobnie jest to jedna z najgorszych zdolności w grze.
Sword and Board
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 1 | 20% wartości obrony tarczy jest dodawanych do ataku bohatera jako obrażenia fizyczne (+5% na poziom umiejętności) Wymaga tarczy i dowolnej broni kontaktowej | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, ponieważ pasywnie zwiększa ilość zadawanych przez bohatera obrażeń, jednak wielkość premii pozostawia wiele do życzenia. Tarcze nie są zwykle zbyt odporne, przez co dodatkowy atak generowany przez Sword and Board jest naprawdę mikroskopijny. Dowód? Najlepsza tarcza na 40 poziomie będzie dysponowała zaledwie 50 punktami pancerza, co po przeliczeniu oznacza... 10 dodatkowych punktów obrażeń na pierwszym poziomie umiejętności. Różnica jest praktycznie niezauważalna.
Aegis of Fate
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 7 | Kiedy bohater otrzymuje cios, istnieje 2% szans na to, że wytworzy wokół siebie obronny kokon wchłaniający obrażenia (+1% szans na poziom umiejętności) Ilość punktów obrony kokonu wynosi dwukrotność pancerza +100 | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: obronna aura, która może powstać przy każdym otrzymywanym uderzeniu, to prawdziwa gratka dla graczy preferujących bezpieczny styl gry. Pozyskana w ten sposób obrona potrafi uratować życie herosowi i pozwolić mu na zregenerowanie sił lub zastosowanie dodatkowych umiejętności. Zdecydowanie warto wymaksować tę zdolność - pozwala ona na bezkosztowną i całkowicie automatyczną ochronę postaci. Działa przy tym przez nieokreśloną ilość czasu - kokon rozpada się dopiero w chwili zniszczenia przez przeciwnika.
Charge Reconstitution
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
![]() | 14 | Za każdym razem, gdy korzystasz z ładunków postaci, regenerujesz część punktów życia przez 2 sekundy Moc uzdrowienia zależy od poziomu bohatera oraz umiejętności | - | Brak - umiejętność pasywna |

Opis: chociaż moc uzdrowienia nie jest zbyt potężna, to jednak warto z niej skorzystać i zainwestować chociaż jeden punkt w jej rozwinięcie - wszak inżynier bardzo często korzysta ze swoich ładunków. Zdolności wykorzystujące pasek z ładunkami to: Flame Hammer, Forcefield, Overload, Tremor oraz Fire Bash.
Komentarze czytelników
Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)
Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130
Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.
Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.
Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.
Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę
Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.
Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.
Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).
Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.
Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)
Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.
@aope
Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.
Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)
Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.
Pax. :)
Nie bardzo rozumiem co oznacza przedział skilli między poziomami casual a elite. Te poziomy trudności dzieli przepaść. Na poziomie casual nie jest istotne, jakie skille wybierzesz, ponieważ gra przechodzi się w zasadzie sama. Tak samo na normalnym poziomie trudności - na nim nawet trudno jest zginąć. Zabawa zaczyna się od poziomu veteran i tutaj dobór umiejętności to podstawa. To co zrobiłeś, to wrzuciłeś wszystkie skille do jednego worka, nadając im plakietkę "warto" i "nie warto". Nie ma w tej grze bezużytecznych skilli, nie można ich w ten sposób posegregować, ponieważ wszystko zależy od stylu gry. Nie ma uniwersalnego buildu. Chyba, że mówimy o poziomie trudności casual. Ponadto segregacja umiejętności również pozostawia wiele do życzenia, co podałem na przykładzie tych kilku dla berserkera. A przecież jest tego więcej. IMO powinieneś skupić się na opisaniu co dana umiejętność robi, kiedy jest przydatna i do jakiego buildu pasuje, zamiast stawiać twarde "nie warto". Zapytaj grających berserkiem od veterana w górę choćby odnośnie Iceshield, czy nie warto, albo o Battle standard. A to tylko berserker, Ty postawiłeś swoje tezy przy każdej klasie... Jeśli ktoś skorzysta z tych porad i jakimś cudem da radę na NG, to na NG+ bądź w rozgrywce sieciowej zostanie zwyczajnie zmieciony, a punktów przecież nie rozda od nowa.
Co do questów - robot parts to oczywista sprawa. Ale reszta? Przecież masz gwiazdki na mapie, które wskazują gdzie masz iść. Jak na taką najedziesz, to nawet wiesz czego dotyczy. Ale ok, z questami niech od biedy będzie.
Brakuje mi również podstaw takich jak przełączanie skilli/wzorca uzbrojenia w locie. To jest niby szczegół, ale zaskakujące, jak niewiele osób wie jak to zrobić, a później męczą się zmieniając to w inwentarzu. Jest to zdecydowanie niedopatrzenie samouczka (który zapewne i tak jest olewany), ale w poradniku być IMO powinno.
Co do sugerowanych elementów. Oczywiście, że "bonusy" są generowane losowo. Problem w tym, że Ty nie podałeś nawet tak podstawowej informacji, jak łączenie danych przedmiotów. Np. połączenie przedmiotu bez socketów z gemami na poziomie przedmiotu odblokuje w nim socket. Albo że poświęcając kilka sztuk słabszego napoju dostajesz mocniejszy. Albo, że łącząc przedmioty setowe dostaje się - losowo - inny setowy, tak samo z unikalnymi. itd. itp. Tych kombinacji jest kilkanaście i one nie są losowe, są stałe a odkrywają się dopiero po odpowiedniej próbie połączenia, nie są widoczne od razu. Taka wiedza naprawdę się przydaje i nie jest oczywista.
Co do przedmiotów uzyskiwanych w większości questów i szeroko pojętego lootu. Oczywiście, jest losowy. Ale fajnie gdybyś napisał, w jakich miejscach można farmić najefektywniej (ot, choćby Luminous Arena, gdzie - czego nie napisałeś - po odczekaniu kilkunastu sekund na końcu pojawia się dźwignia, prowadząca do przynajmniej jednego, pewnego unikalnego przedmiotu/gemów, ostatnia walka, z której ma się gwarantowane przynajmniej 2 unikalne przedmioty, itd.). Nie wspomniałeś słowem o opcji reroll world, która w tego typu grze jest absolutną podstawą dla chcących pofarmić, ponieważ od nowa generuje świat, rozstawia przeciwników, losuje loot, odradza szefów. Generalnie - strasznie po łebkach potraktowałeś temat, nie wgryzłeś się w niego :( A to przecież dopiero początek...
Brakuje mi też easter eggów (chyba, że przegapiłem). Oprócz tego, że same w sobie sa fajne, to dają wymierne korzyści (ot, choćby clap wyrzucający fajny, rzadki przedmiot, czy nawiązanie do Skyrim zwiększające czasowo szczęście). O ile ten ze skyrim pojawia się w losowym miejscu w konkretnej lokacji, o tyle clap jest niezmienny. Mogłeś chociaż podać, gdzie ich szukać...
Poradnik jak dla mnie, jak sama nazwa wskazuje, ma zawierać porady. Czy osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z ta grą znajdzie w tej publikacji coś ponad solucję przejścia? Czy ktoś kto już gra, znajdzie tu jakieś cenne informacje? Z przykrością stwierdzam, że moim zdaniem niestety nie. Szanuję czas, który poświęciłeś aby przygotować ten materiał, ale moim nic nie znaczącym zdaniem jest on przygotowany od złej strony.
@ aope
Przechodziłem grę czterema postaciami równolegle, testując wszystkie skille w najróżniejszych warunkach. Poradnik został napisany na podstawie poziomu normal (o czym pisałem w dziale "przeciwnicy"), ponieważ wyszedłem z przekonania, że większość graczy rozpocznie zabawę właśnie od niego. Na wszelki wypadek przetestowałem też tryb elitarny, aby porównać ewentualne różnice i wprowadzić poprawki.
Dobór skilli, przedstawiony w rozdziale z buildami, jest optymalny dla postaci pomiędzy trudnościami: Casual a Elite. Wyższe opcje przeznaczono dla naprawdę hardcorowych graczy, którzy stanowią zdecydowaną mniejszość (i na ogół są fanami tytułu, przeglądającymi specjalistyczne fora itd.). Tworząc poradnik, celowałem w potrzeby graczy, którzy mają problemy z grą i wymagają pomocy. Jeśli ktoś porywa się na tryb hardcorowy, to najwidoczniej sam uważa się za eksperta, któremu nie straszne żadne wyzwania. Taka osoba - o ile jest rozsądna - przeszła już grę na niższych poziomach trudności i dobrze wie, czego oczekuje od zabawy.
Idźmy dalej. Opis wszystkich zadań umieszczono po to, aby osoby podchodzące do gry po raz pierwszy mogły znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące je pytania. Mogą przecież utknąć w którymś momencie albo znaleźć jakiś artefakt i nie wiedzieć, co z nim zrobić (np. quest Robot Parts). To, że Ty nie miałeś z tym problemów, nie oznacza przecież, że inni nie będą mieć (patrz komentarz użytkownika wkopi). Gracz hardcorowy poradzi sobie tak czy inaczej, podczas gdy casual i zwykły odbiorca - niekoniecznie.
Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że questy zajmują większość poradnika - kiedy patrzę na dokument na swoim dysku, to wynika z niego, że stanowią ok. 1/4 całości. Najwięcej miejsca poświęcono potworom i umiejętnościom - czyli elementom, które sprawiają graczom najwięcej kłopotów.
Co zaś do sugerowanych przez Ciebie dodatkowych elementów, które powinny znaleźć się w poradniku - być może nie zauważyłeś, ale większość z nich jest generowana losowo. Weźmy na przykład transmutacje - możliwe kombinacje zostały wyszczególnione w samej grze (u transmutatora trzeba najechać na poszczególne przepisy po lewej), ale cechy stworzonych obiektów pozostają przypadkowe. Nie ma tu żadnej prawidłowości - jeśli w to wątpisz, zajrzyj tutaj: http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=30&t=34537 .
Podobnie ma się sprawa z przedmiotami uzyskanymi w większości questów, losowym lootem z potworów (nie da się więc pisać o "farmieniu" konkretnych itemów, jak sugerujesz) oraz enchanterami (jedyna prawidłowość - broń dostaje zwykle bonusy do ataku, a pancerz całkowicie losowe).
Czytam sobie opisy umiejętności, polecane i odradzane skille dla berserkera i oczom nie wierze. Pozwole sobie skomentować kilka z nich i tylko dla tej klasy, bo jakbym miał skomentowac wszystkie "rekomendacje" autora, to musiałbym opisać wszystkie skille, a na to szkoda mi czasu. Do tego poradnik jest zwyczajnie źle przygotowany, właściwie kompletnie nieprzydatny. Opisy questów? Po co? Szkoda miejsca. Większą część tego poradnika powinny zająć opisy postaci, przydatne buildy w odniesieniu do odpowiednich poziomów trudności i trybu hardcore, opisy enchanterów, lista dostępnych transumatacji, gemów (tych normalnych, rzadkich i unikalnych), mechaniki, porady na wyższe poziomy trudności, porady i opis mapworks, opisy polecanego sprzętu wraz ze wskazówkami co do jego farmienia, zależności na linii skill-statystyki (ot, choćby odniesienie do różnic w skalowaniu przy inwestowaniu w siłę/focus dla berserka), porady co do strategii w wyzwaniach od zabitych "przezroczystych", gdzie jest cokolwiek o opcji reroll world, tak podstawowej w tego typu grze i wiele innych elementów, których tutaj zwyczajnie brak. Natomiast 90 proc. "poradnika" zajmują opisy questów, gdzie wszystko polega na przyjmij-zabij-oddaj i jest wskazane na mapie. Po co? Przecież to bez sensu, typowa, nikomu nieprzydatna zapchajdziura, sztuka dla samej sztuki. To nie jest rpg z rozbudowaną fabuła i wyborami moralnymi, to jest h'n's w którym chodzi o farmienie, zbieranie przedmiotów i odpowiednie buildy postaci. Przykre, że za coś takiego autor dostanie pieniądze, ponieważ to nie jest poradnik, a opisywanie oczywistych elementów, z którymi NIKT nie będzie miał problemów... No to skille...
Iceshield - to najbardziej podstawowy, jeden z najprzydatniejszych skilli dla berserkera. Odbija pociski, których w dalszej części gry jest prawdziwe zatrzęsienie (a te odbicia mogą zadawać obrażenia, można tak zbudowac postać i jest to wręcz wskazane). Autor wspomina, że berserk według niego powinien pozostawać w bliskim kontakcie z przeciwnikiem. Tym bardziej więc nie rozumiem, jak można było nazwać ten skill nieprzydatnym. Dzięki niemu można bez większych problemów zbliżyć się do absolutnie każdego, a po rozwinięciu do 3 poziomu nie są nam straszne w zasadzie żadne "miotane" ataki. Bez Iceshield granie choćby na elite hardcore kompletnie nie ma sensu. O jego mocy niech świadczy choćby 2 zadanie dżina, na które skarży się prawdziwe zatrzęsienie graczy, a które z Iceshield robi się banalnie przyjemne.
Wolf Shade - kolejny "nieprzydatny" skill. Tak bardzo nieprzydatny, że mój wilk jednym ugryzieniem leczy mi ponad 5k punktów życia i zadaje ponad 16k obrażeń. Po rozwinięciu, czas trwania tego skilla jest wydłużony do minuty, co w efekcie pozwala podróżować z wilkiem bez przerwy i daje ogromny bonus do obrażeń. Na wyższych poziomach trudności - bardzo wskazany. Pet nie zadaje większych obrażeń, a jego leczenie jest marne, bardzo marne. Nie wiem, jak w ogóle można było wysnuć wniosek "nie warto bo pet". Bez sensu.
Shadowbind - dobrze wykorzystany najpotężniejszym skillem w grze? Jak każdy inny, dobrze wykorzystany. IMO znacznie lepsze efekty daje choćby Howl (oczywiście niepolecany), który po rozwinięciu spowalnia przeciwników i ich ataki o prawie 40 proc., czyniąc z nich łatwy cel dla berserka (przeciwnik nie zdąży nawet zadać ciosu, idealny skill na czempionów i bossów) i sojuszników (i to jest bardzo istotne). Shadowblind traci nieco swój sens w dalszej fazie gry, gdy znajdujemy gemy, które po wrzuceniu w socket zadają 100 proc. obrażeń dla drugiego celu.
Wolfpack - nie autorze, to nie jest "stosunkowo" silna umiejętność. To jedna z podstawowych umiejętności na wyższych poziomach gry i obowiązek na hardcore. Dlaczego? Ponieważ w późniejszej fazie gry pojawiają się "macki", które rozkładają w zasadzie każdą postać jednym hitem i zastępy miotających wrogów (oczywiście iceshield przez autora nie jest polecany...) których trzeba szybko i z bezpiecznej odległości zwyczajnie ubić (i nie autorze, nie ma czasu na zbliżenie się do nich). Atak na odległość jest tutaj podstawową sprawą i to własnie zapewnia wolfpack. Dodatkowo rozwinięty atakuje kilka celów jednocześnie i - co cholernie istotne - "wilki" same wyszukują cel. Skoszenie kilku przeciwników jednocześnie nie jest problemem, a koszt many (marne bodaj 55 pkt. na 3 poziomie) w stosunku do obrażeń jest jednym z najatrakcyjniejszych przeliczników dla tej klasy.
Battle Standard - kolejny "omiń jak grasz sam". Nie autorze. Ten skill oprócz tego, że błyskawicznie regeneruje manę, to robi coś jeszcze - zapewnia bardzo wysoką odporność na powalenie, co w przypadku berserka jest kluczowe. Dla tej klasy jest to jeden z najlepszych, podstawowych wyborów. Swoją drogą widzę tutaj niezły paradoks. Polecasz granie na bliski kontakt, ale odradzasz skill, który umożliwi ten bliski kontakt z silniejszymi przeciwnikami i uniemożliwi odpychanie berserka. Paranoja.
Generalnie przestałem czytać. Wiadomo, każdy preferuje różne buildy, jednak po przeczytaniu "propozycji" autora (które są raczej propozycjami do szybkiej śmierci i to dla każdej postaci, nie tylko dla berserka) mam wrażenie, że grał on na normalnym poziomie trudności, a do tego nie "liznął" ani veterana, ani elite, ani tym bardziej trybu hardcore, bo inaczej nie radziłby tak źle. O trybach NG z plusami nawet nie wspominając. Nie bierzcie pod uwagę tych opisów skilli z poradnika, ponieważ gra na wyższych poziomach trudności okaże się dla was frustrującym festiwalem własnych śmierci.Do autora - poczytaj sobie o buildach na forum gry, choćby na tryb elite hardcore i odnieś to do swoich "rekomendacji". I pytanie na koniec - czy to jest finalna wersja poradnika?
Witam, rozpoczynam przygode z torchlightem wlasnie(diablo 3 mnie rozczarowalo) gralem w jedynke i chcialbym zagrac berserkerem z tego co piszesz wydajesz sie byc mocno ogarniety, czy moglbys podzielic sie swoim buildem?
Można by też dorzucić do poradnika listę przedmiotów do tworzenia w transmuterze. Te standardowe to norma, ale te do odkrycia przydałyby się. ;)
do Pana berial6,
ciesz się że, nie robią tego po przejściu całej gry tylko świerzo po przejściu każdego aktu.
do Pana raphus
Poradnik do tej gry jest wg mnie jak najbardziej wskazany, w tej grze nie zawsze wiadomo co do czego jest, są npc i gracz casualowy nie odrazu sie zorientuje do czego służy kazdy npc czy każdy przemdiot czy jak załączyć wszystkie questy poboczne które nie raz ukrywają się za kliknięciem danego przemdiotu w danej lokacji, a te questy sa wg mnie najlepsze bo jest satysfakcja z odkrycia ich i przejścia :). Z chęcią bym pomogł w pisaniu takiego poradnika :), ale ja jestem za skrupulatny do takiej roboty i pewnie bym się zameczył z tymi ukrytymi questami i chciałbym opisać je wszystkie :P
Poradnik do Torchlight 2:
Weź quest, idź we wskazane miejsce, wybij moby, zbierz loot, wróć do miasta, skończ quest ;) Mój jest chyba krótszy ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










