Torchlight 2: Berserker - Shadow Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Shadow Skills
Shadow Burst
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Długi sus zadający 30% DPS wszystkim trafionym przeciwnikow jako obrażenia elektryczne (+2% na poziom umiejętności) Leczy 5% zdrowia bohatera za każdego trafionego przeciwnika (+0,5% zdrowia na poziom umiejętności) - maksymalnie dwóch wrogów na raz 25% szans na zniszczenie tarczy wroga | 10 metrów | I: Uleczenie czerpane od 3 wrogów równocześnie. 50% szans na zniszczenie ich tarcz. II: Uleczenie czerpane od 4 wrogów równocześnie. 75% szans na zniszczenie ich tarcz. III: Uleczenie czerpane od 5 wrogów równocześnie. 100% szans na zniszczenie ich tarcz. |
Opis: mimo pozorów, jest to jedna z najprzydatniejszych umiejętności Berserkera. Nie chodzi tu nawet o zadawane przez nią obrażenia, ale przede wszystkim o ogromny potencjał defensywny. Pozwala ona na bardzo szybką ucieczkę z niebezpiecznego rejonu (skok jest naprawdę długi) i dodatkowo leczy bohatera. W swej widmowej postaci heros jest naprawdę trudny do trafienia, przez co może stać się praktycznie nieśmiertleny. Koszt many jest na tyle niewielki, że bohater może pozostawać w duchowej formie przez bardzo długi czas, lecząc rany i zadając obrażenia.
Wolf Shade
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Przyzywa widmowego wilka, który wykrada zaatakowanym przeciwnikom 5% punktów życia i oddaje bohaterowi (+2% na poziom umiejętności) +5% obrażeń Zjawa zadaje obrażenia zależne od poziomu bohatera Widmo istnieje przez 15 sekund, cooldown trwa minutę | - | I: Wezwanie trwa 30 sekund. II: Wezwanie trwa 45 sekund. III: Wezwanie trwa minutę. |
Opis: nie oszukujmy się - ten skill nie ma najmniejszego sensu. Nie dość, że przyzwana zjawa jest znacznie słabsza niż Twój chowaniec, to jeszcze znika po zaledwie 15 sekundach (a cooldown trwa minutę). Wykradanie życia może być przydatne, ale na swojej drodze znajdziesz mnóstwo odznak i obróż dla pupila, które nadzadzą mu identyczną albo nawet lepszą funkcję. Nie inwestuj w tę umiejętność.
Shadowbind
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Nakłada klątwę na wszystkich przeciwników w obszarze 5 metrów od wybranego miejsca. Trwa ona przez 8 sekund (+0,5 sekundy na poziom umiejętności) Jeśli zaatakujesz przeklętego wroga, 15% zadanych przez Ciebie obrażeń kontaktowych zostanie przekazanych wszystkim pozostałym, nawiedzonym wrogom (+2% na poziom umiejętności). | 5 metrów | I: Zasięg efektu 7 metrów. II: Zasięg efektu 9 metrów. III: Zasięg efektu 11 metrów. |
Opis: jeśli dobrze wykorzystać tę umiejętność, staje się ona najpotężniejszym skillem w grze. Transfer obrażeń jest naprawdę ekstremalnym wzmocnieniem postaci, pozwalającym na zlikwidowanie całej armii przeciwników przy minimalnym zużyciu energii. Wystarczy zarazić grupę wrogów, a następnie użyć na nich któregoś z najpotężniejszych ciosów. Szczególnie dobrze sprawdza się tu umiejętność Eviscerate - dzięki niej rany są odpowiednio zwielokrotnione, bo każdy trafiony wróg zwiększa ilość rozdawanych obrażeń. I bez tego jednak można łatwo zmasakrować całe grono potworów - co najlepiej widać na powyższym screenie.
Savage Rush
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Zamienia bohatera w widmowego wilka, który porusza się o 20% szybciej od herosa Każdy wróg dotknięty przez bestię otrzymuje obrażenia w wysokości 20% jej DPS (+2% na poziom umiejętności) Odporność trafionych wrogów na wszystkie obrażenia maleje o 10% na 4 sekundy Zadaje obrażenia zależne od poziomu bohatera w ciągu pięciu sekund | Forma trwa tak długo, jak bohater z niej korzysta | I: Osłabia pancerz wroga o 20% na 6 sekund. II: Osłabia pancerz wroga o 30% na 8 sekund. III: Osłabia pancerz wroga o 40% na 10 sekund. |
Opis: umiejętność przydatna podczas gier zespołowych. Forma wilka nadaje się do osłabiania całych grup przeciwników, przez co ci stają się bardziej podatni na ciosy. Jeśli jednak grasz sam, zainwestuj lepiej w inne zdolności - z premii oferowanych przez Savage Rush nie zdążysz nawet skorzystać. Jeśli zastanawiałeś się nad zastosowaniem tego skilla jako prostej metody ucieczki, to cóż - Shadow Burst sprawdzi się pod tym względem znacznie lepiej.
Chain Snare
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Przyciąga wszystkich wrogów w zasięgu 6 metrów, zadając im 20% obrażeń od broni (+4% na poziom umiejętności) 75% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę | 6 metrów | I: dwusekundowe oszołomienie przeciwnika II: Zasięg wzrasta do 9 metrów III: Kruszenie tarcz przeciwników |
Opis: umiejętność przypomina ulubioną sztuczkę Scorpiona z serii Mortal Kombat - przyciąga wrogów do bohatera, zadając im niewielkie obrażenia i wystawiając ich na ciosy. Niestety, nie jest zbyt przydatna - przeciwnicy szybko wychodzą z otępienia, zalewając bohatera serią śmiercionośnych ciosów. Jest to dość prosty sposób na efektowne samobójstwo - chyba, że herosa otaczają jedynie słabi i niezbyt odporni przeciwnicy, których można zabić jedną ze zdolności obszarowych.
Battle Standard
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Przywołuje sztandar w wyznaczonym miejscu, oddziaływujący na wszystkich bohaterów w zasięgu +12% do uników na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) 70% odporności na odrzucenie na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Tempo zdobywania ładunków zwiększa się o 12% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności) 15 sekund cooldownu | 9 metrów | I: Przyspieszone odzyskiwanie many II: Zwiększa zasięg do 15 metrów III: Podwojony czas trwania (50 sekund) |
Opis: jeśli grasz w drużynie, to obowiązkowo powinieneś zainwestować w tę umiejętność. Sztandar znacząco wpływa na umiejętność uniku wszystkich okolicznych herosów i pozwala im na szybsze regenerowanie many i wzmacnianie ładunków. Jeśli jednak grasz sam, możesz pominąć tę zdolność - ograniczony zasięg oddziaływania sprawi, że nawet nie zauważysz jego istnienia.
Wolfpack
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | Przywołuje falę pięciu widmowych wilków, które zadają obrażenia napotkanym wrogom (zależne od poziomu bohatera i umiejętności) Zadaje 5% DPS trafionym wrogom (+5% na poziom umiejętności, począwszy od 2 levelu) Wilki śledzą wrogów | 15 metrów | I: wilki mogą atakować kilka celów równocześnie II: dwa dodatkowe wilki III: zmniejszony koszt many
|
Opis: stosunkowo silna umiejętność, która zadaje duże obrażenia i pozwala na atakowanie odległych wrogów, ale kosztuje bardzo dużo punktów many. Chociaż jej ulepszenia są atrakcyjne, a efekty śmiercionośne, to jednak inwestowanie w tego skilla nie jest zbyt opłacalne - właśnie ze względu na koszta. Eliminowanie dalszych celów lepiej zostawić pozostałym członkom drużyny, a samemu skupić się na bezpośredniej walce i dedykowanych jej zdolnościom.
Frenzy Mastery
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Szał trwa 6,5 sekundy (+0,5 sekundy na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna. |
Opis: prosta umiejętność pasywna, która zwiększa długość trwania szału (czyli stanu, w który bohater wchodzi po naładowaniu paska Berserker Charge Bar). Warto zainwestować w nią wszystkie punkty doświadczenia, ponieważ pozwala na dłuższe zadawanie obrażeń krytycznych. W połączniu ze zdolnością Blood Hunger pozwala na szybkie i wygodne leczenie herosa (jest to szalenie skuteczna kombinacja).
Shred Armor
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Każdy z ataków bohatera zmniejsza odporność celu na wszystkie obrażenia i wzmacnia pancerz fizyczny samego herosa. Moc umiejętności wzrasta z poziomem bohatera i samego skilla. | - | Brak - umiejętność pasywna. |
Opis: ta umiejętność pozwala na bardzo szybkie i wygodne osłabienie wroga, przy równoczesnym wzmocnieniu bohatera. Warto zainwestować w nią wszystkie punkty doświadczenia. Na wyższych poziomach premia potrafi być naprawdę oszałamiająca, co znacząco wpływa na komfort płynący z zabawy. Co ważne, zdolność działa również wtedy, gdy obrażenia są zadawane przy pomocy innych skilli - heros nie musi ograniczać się do konwencjonalnych ataków.
Red Wolf
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Za każdym razem, gdy zadasz obrażenia krytyczne, dwóch pobliskich wrogów otrzyma dodatkowy cios Wartość zadanych w ten sposób obrażeń zależy od poziomu bohatera oraz zdolności | Kilka metrów od celu | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: Berserker bardzo często zadaje obrażenia krytyczne, przez co inwestowanie w tę umiejętność jest więcej, niż opłacalne. Sytuacja staje się szczególnie komfortowa, gdy bohater wpadnie w szał - wówczas wykonuje całą serię "krytyków". W połączeniu z takimi zdolnościami jak Frenzy Mastery czy Rampage skill staje się szczególnie śmiercionośny.