Torchlight 2: Berserker - buildy, porady Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Berserker
Berserker to postać przeznaczona do zadawania jak najczęstszych obrażeń podczas bezpośredniego starcia. Opiera swą moc na sile oraz zręczności, natomiast skupienie i żywotność traktując jako atrybuty drugorzędne. Głównym założeniem tego bohatera jest zadawanie bardzo szybkich ciosów - nawet, jeśli nie są zbyt silne. Postać bardzo dobrze sprawdza się podczas walki dwiema sztukami tego samego oręża - im szybsze uderzenia zadaje, tym lepiej dla niej. Częstotliwość ataków jest dla niej bardzo ważna, ponieważ zwiększa szansę na obrażenia krytyczne i wywołanie dodatkowych efektów z nimi związanych. Dlatego należy preferować najszybsze z dostępnych broni - pazury. Co prawda zadają one obrażenia wyłącznie pojedynczemu celowi, ale za to ignorują połowę pancerza trafionego celu. Wszelkiej maści powolne, ciężkie bronie należy od razu odrzucić, nie mówiąc już o orężu dystansowym.
Punkty atrybutów podczas gry Berserkerem:
Casual | Normal | Veteran | Elite | Hardcore | |
Strenght | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Dexterity | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Focus | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Vitality | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 |
Istnieją dwa optymalne buildy dotyczące Berserkera. Jeden z nich pozwala na zadawanie ogromnych obrażeń w krótkim czasie (ale naraża bohatera na szybką śmierć), natomiast drugi stawia na szybkość poruszania oraz nieco mniejszą wartość ofensywną herosa. Roboczo nazwijmy obie sylwetki: Furiat i Wicher (kolory zastosowano dla łatwiejszego rozróżnienia).
Furiat powinien skupić się na umiejętnościach z grupy Hunter Skills, pożyczając z pozostałych szkół jedynie te zdolności, które wzmocnią jego furię i zadawane obrażenia. Początkową inwestycją powinien być z pewnością Eviscerate - morderczy atak, który zadaje duże obrażenia (tak natychmiastowe, jak i okresowe). Warto rozwijać go aż do najwyższego poziomu, inwestując równolegle w skille pasywne: Blood Hunger, Executioner, Frenzy Mastery, Red Wolf, Shred Armor (najważniejsze) Rampage oraz Rage Retaliation (drugorzędne).
Do tego warto dodać zdolność Battle Rage (zwiększającą obrażenia z każdym pobliskim wrogiem) oraz Stormclaw (bo pozwala na walkę z kilkoma przeciwnikami równocześnie). Na wyższych poziomach warto zainteresować się zdolnością Wolfstrike, która zwiększy mobilność postaci i pozwala jej na szybką ucieczkę oraz zadawanie dodatkowych obrażeń.
Jak wynika z powyższego zestawienia, Furiat jest tym rodzajem Berserkera, który stawia przede wszystkim na zadawanie obrażeń krytycznych przy użyciu zwykłych broni oraz umiejętności Eviscerate. Leczy się dzięki samym krytykom - pozwala mu na to zdolność Blood Hunger. Istotne jest to, że może bardzo szybko generować kolejne ładunki na pasku szału, co pozwala mu na wpadnięcie w stan furii (zadaje wówczas wyłącznie obrażenia krytyczne). Furię przedłuża się dzięki skillowi Frenzy Mastery, a wzmacnia poprzez Red Wolf. W ten sposób można stworzyć postać, która niemal nigdy nie przestaje zadawać kolejnych krytyków, lecząc się i gromiąc przeciwników.
Wicher to nieco bardziej wysublimowany dzikus, przeznaczony przede wszystkim do gry zespołowej. Przemieszcza się w morderczym tempie, zadając niewielkie obrażenia, ale nakładając na wrogów dodatkowe efekty. Opiera się przede wszystkim na mocach z grupy Shadow Skills, które kładą spory nacisk na mobilność. Na najniższych poziomach doświadczenia podstawą powinna być moc Shadow Burst, pozwalająca na szybkie wymierzanie ciosów i błyskawiczną ucieczkę. Na wyższych levelach należy wzmocnić bohatera poprzez inwestycję w Shadowbind (rozwijane do końca) oraz Savage Rush (którym można zastąpić Shadow Burst).
Największą wadą Wichru jest to, że wymaga on sporych nakładów w punktach many. Dlatego warto zainwestować dużo doświadczenia w pasywne skille (identyczne jak u Furiata), które pozwolą bohaterowi na przeżycie w trudnych warunkach i sprawią, że nawet bez magii będzie on trudnym oponentem.