Torchlight 2: Embermage - Inferno Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Inferno Skills
Magma Spear
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Wystrzeliwuje ognisty pocisk, który zadaje obrażenia w wysokości 33% DPS (+1% na poziom umiejętności) 35% szans na podpalenie przeciwnika i zadanie mu dodatkowych obrażeń w ciągu 3 sekund (+5% szans na poziom umiejętności) Ilość obrażeń zadanych przez podpalenie zależy od poziomu bohatera i umiejętności | 16 metrów | I: Zasięg do 24 metrów II: Podpalenie trwa 6 sekund III: Rykoszetowanie |
Opis: podstawowy, ale niezbyt silny czar ofensywny, który pozwala na walkę z odległymi celami. W początkowych stadiach gry jest całkiem niezły, ale lepiej zainwestować w Icy Blast ze szkoły Frost Skills. Jego wadą jest to, że zadaje obrażenia pojedynczemu, trafionemu przeciwnikowi - przez co nie nadaje się do walki z dużymi grupami wrogów. Warto też zwrócić uwagę na to, że więcej obrażeń można zadać przy użyciu dwóch różdżek - co stawia tego skilla w nienajlepszym świetle.
Magma Mace
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Cios wielkim młotem, który zadaje obrażenia od ognia w wysokości 50% DPS (+3% na poziom umiejętności) 80% szans na ogłuszenie trafionych celów Podpala trafionych przeciwników, zadając im obrażenia przez 6 sekund (ilość ran jest zależna od poziomu postaci i umiejętności) Nie generuje ładunków postaci | 5 metrów | I: 25% szans na zniszczenie tarczy przeciwnika II: Spowolnia atak przeciwnika o 33% na 3 sekundy III: Spowolnia atak przeciwnika o 67% na 3 sekundy |
Opis: walka w zwarciu to nienajlepszy pomysł, kiedy gra się magiem - a właśnie do tego służy ten skill. Można go co prawda wykorzystać w charakterze defensywnym (ogłuszenie wrogów ułatwia ucieczkę), ale dużo lepiej zainwestować w zdolność Frost Phase, która natychmiast teleportuje bohatera w wyznaczone miejsce. Jeśli jednak preferujesz bezpośrednie starcie z przeciwnikami (np. przy użyciu magicznych kijów), zastanów się nad inwestycją w tę umiejętność - pamiętaj jednak, że gra stanie się bardzo trudna i będziesz często ginął.
Firebombs
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Rzut trzema kulami ognia, które podpalają ziemię na 3 sekundy i podpalają wroga na 2 sekundy (+0,1 do czasu podpalenia na poziom). Ilość zadanych w ten sposób obrażeń zależy od poziomu bohatera i umiejętności Zmniejsza szybkość poruszania się wroga o 12% na 2 sekundy (+3% i 0,1 sekundy na poziom umiejętności) 1% szans na to, że cel będzie uciekał przez 2 sekundy (+1% i 0,1 sekundy na poziom umiejętności) Cooldown: 2 sekundy Nie generuje ładunków postaci | Mniej więcej zasięg wzroku | I: Ogień utrzymuje się przez 4 sekundy. Czas odnowienia umiejętności: 1,6 sekundy II: Ogień utrzymuje się przez 5 sekund. Czas odnowienia umiejętności: 1,2 sekundy III: Ogień utrzymuje się przez 6 sekund. Czas odnowienia umiejętności: 0,8 sekundy |
Opis: ta umiejętność byłaby całkiem niezła, gdyby nie długi czas jej odnowienia. Zadaje całkiem spore obrażenia i pozwala na podpalenie znacznej ilości przeciwników - tym bardziej, że płomień pozostaje przez jakiś czas na ziemi (i można go użyć jako swego rodzaju "miny"). Należy przy tym pamiętać, że obrażenia mają charakter okresowy, przez co bohater może znaleźć się w bardzo niebezpiecznej sytuacji, o ile nie zabije wrogów od razu (np. jeśli nie ma gdzie uciec). Mimo wszystko warto rozważyć inwestycję co najmniej jednego punktu doświadczenia w tę umiejętność - możliwość zaminowania terenu może się kiedyś przydać - zwłaszcza w grach drużynowych.
Blazing Pillar
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Tworzy 4 słupy ognistych płomieni, które rozprzestrzeniają się, paląc pobliskich wrogów (ilość obrażeń zależy od poziomu postaci i umiejętności) 5% szans na podpalenie trafionych wrogów na 7 sekund (+5% na poziom umiejętności, począwszy od 2) Filary rykoszetują od ścian Cooldown: 9 sekund (maleje o 0,2 lub 0,3 sekundy na poziom umiejętności) | Cały ekran | I: 5 słupów ognia II: 6 słupów ognia III: 7 słupów ognia |
Opis: filary ognia zawodzą na każdym polu. Chociaż wyglądają bardzo efektownie, to jednak zadawane przez nie obrażenia nie należą do największych. Co gorsza, czas oczekiwania na odnowienie umiejętności jest tak długi, że bohater zdąży kilkukrotnie zginąć w nawale przeciwników. Płomienne słupy są przy tym na tyle niecelne, że wielu wrogów zdoła je wyminąć, nie otrzymując nawet zadrapania. Dlatego nie należy w nie inwestować.
Infernal Collapse
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Wytwarza kulę ognia, która eksploduje po 2 sekundach, zadając obrażenia zależne od poziomu postaci i umiejętności 30 odrzucenia Cooldown: 3 sekundy | 4 metry | I: Zasięg eksplozji wzrasta do 5 metrów. Rośnie też zasięg odrzucenia. II: Zasięg eksplozji wzrasta do 6 metrów. Rośnie też zasięg odrzucenia. III: Zasięg eksplozji wzrasta do 7 metrów. Rośnie też zasięg odrzucenia. |
Opis: umiarkowanie przydatna umiejętność, która zadaje całkiem znaczące obrażenia, ale wymaga dużego wyczucia. Opóźnienie jej działania powoduje, że gracz musi perfekcyjnie wyczuć moment jej aktywacji - tylko w ten sposób zada maksimum obrażeń. Kula ognia nadaje się do eliminacji dużych grup wrogów, ale lepiej zainwestować w konkurencyjne Icy Blast albo Frost Wave, które są wygodniejsze w zastosowaniu.
Immolation Aura
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Bohatera otacza niewielki wir ognia, który zadaje obrażenia wszystkim okolicznym wrogom co sekundę Ilość generowanych obrażeń zależy od poziomu bohatera i umiejętności Cooldown: 30 sekund Działanie: 30 sekund | 3 metry | I: Wchłania 5% wszystkich obrażeń II: Wchłania 10% wszystkich obrażeń III: Wchłania 15% wszystkich obrażeń |
Opis: umiejętność przeznaczona jedynie dla graczy, którzy preferują walkę w zwarciu (która, swoją drogą, nie jest najlepszym pomysłem). Obrażenia zadawane przez ten skill nie są zbyt duże, a premie do obrony otrzymywane na wyższych poziomach również nie powalają. Dlatego lepiej zlekceważyć tę zdolność i zainwestować w coś bardziej opłacalnego - krąg płomieni nie sprawdza się ani w ofensywie, ani w obronie.
Firestorm
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | Przywołuje deszcz płomieni, który zadaje obrażenia przez 6 sekund (ich ilość zależy od poziomu bohatera i umiejętności) Trafieni wrogowie otrzymują 20% więcej obrażeń od ognia przez 6 sekund (+2% na poziom umiejętności) Cooldown: 2,5 sekundy (maleje o 0,1 sekundy na poziom umiejętności) | 15 metrów | I: Trafieni wrogowie zadają o 30% mniej obrażeń od ognia II: Zabite cele emitują płonące rozpryski III: Zasięg rozprysków jest podwojony |
Opis: całkiem niezła umiejętność, która nie zadaje co prawda zbyt dużych obrażeń, ale czyni duże grupy przeciwników bardziej podatnymi na ogień. Doskonale komponuje się z takimi skillami jak Firebombs czy Infernal Collapse, zwiększając ich moc. Dzięki dużemu zasięgowi i niewielkiemu okresowi odnowienia, stanowi podstawowy oręż dla bohaterów preferujących żywioł ognia. Obowiązkowo należy połączyć ją ze zdolnością Fire Brand. Trzeba jednak pamiętać, że elektryczność oraz lód są dużo opłacalniejszymi wyborami jeśli chodzi o szkoły magii.
Charge Mastery
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Spadek ładunków postaci spowolniony o 6% (+6% na poziom umiejętności) Wzrost ładunków postaci przyspieszony o 4% (+4% na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: podstawowa umiejętność czarownika - pozwala na szybsze ładowanie paska mocy (Embermage Charge Bar) oraz utrzymywanie go na wysokim poziomie przez dłuższy czas. Oznacza to, że bohater częściej wpada w szał i może miotać śmiercionośne czary, nie ponosząc przy tym straty w punktach many. Warto zainwestować w tego skilla wszystkie punkty doświadczenia.
Elemental Attunement
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Wzmacnia wszystkie efekty oparte na żywiołach +1 sekunda do podpalenia/porażenia/zamrożenia/zatrucia (+1 sekunda na poziom) 1% szans na podpalenie na 1 sekundę (+1% i +1 sekunda na poziom umiejętności) 1% szans na porażenie na 1 sekundę (+1% i +1 sekunda na poziom umiejętności) 1% szans na zamrożenie na 1 sekundę (+1% i +1 sekunda na poziom umiejętności) 1% szans na zatrucie na 1 sekundę (+1% i +1 sekunda na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: bardzo potężna umiejętność pasywna, która wpływa na moc wszystkich żywiołów stosowanych przez bohatera. Większość czarów Embermaga opiera się na co najmniej jednym żywiole, który działa przez jakiś czas i ma pewną określoną szansę na uzyskanie dodatkowych efektów - ten skill zwiększa jedno i drugie. Innymi słowy, sprawia on, że wszystkie aury, obrażenia okresowe i wszelkiej maści osłabienia działają dłużej i uzyskują większe prawdopodobieństwo zaistnienia. Warto zainwestować w niego wszystkie punkty doświadczenia.
Fire Brand
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Kiedy atakujesz płonącego przeciwnika, zadajesz mu dodatkowe obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: jeśli postanowiłeś specjalizować się w szkole ognia, obowiązkowo zainwestuj w tę umiejętność. Znacznie zwiększy ona ilość obrażeń, jakie zadasz płonącym przeciwnikom. Wrogów możesz podpalić przy użyciu skilli: Magma Spear, Magma Mace, Firebombs, Blazing Pillars, Immolation Aura i Firestorm. Warto skrzyżować je ze zdolnością Elemental Attunement, która dodatkowo wzmocni efekt i przedłuży go.