Torchlight 2: Outlander - Lore Skills

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Lore Skills

Glaive Throw

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Rzut glewią, która zadaje obrażenia od trucizny zależne od poziomu bohatera i umiejętności

Pocisk odbija się od jednego przeciwnika, tym samym zadając obrażenia dwóm celom

80% szans na przerwanie czynności wroga

Prędkość ruchu zmniejszona o 25% na 2 sekundy (+2% na poziom umiejętności)

Generuje 2% ładunku postaci (+0,2% na poziom umiejętności)

10 metrów

I: Glewia odbija się 2 razy

II: Glewia odbija się 3 razy

III: Glewia odbija się 4 razy

Opis: w pierwszych stadiach gry jest to całkiem przydatna umiejętność, którą da się później zastąpić przez nieco przydatniejsze zdolności (jak Shadowshot czy Cursed Daggers) - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: w pierwszych stadiach gry jest to całkiem przydatna umiejętność, którą da się później zastąpić przez nieco przydatniejsze zdolności (jak Shadowshot czy Cursed Daggers). Zadaje całkiem niezgorsza obrażenia dwóm celom, chociaż nietrudno zauważyć, że zwykły strzał z shotguna jest od niej bardziej śmiercionośny. Przydaje się głównie do spowalniania przeciwniów i szybko staje się bezużyteczna - nie warto w nią zbytnio inwestować.

Trangling Shot

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Zaklęty pocisk, który unieruchamia trafiony cel na 3 sekundy i zadaje mu niewielkie obrażenia od trucizny w czasie 3 sekund (ich ilość zależy od poziomu bohatera i umiejętności)

Przeciwnicy w zasięgu 3,5 metra od trafionego celu mają 50% szans na zarażenie się tą samą klątwą, co i on

Wymaga broni dystansowej innej niż działo

Zasięg strzału - 15 metrów

Promień drugorzędnego efektu: 3,5 metra

I: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 4,5 metra. 65% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników

II: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 5,5 metra. 80% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników

III: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 6,5 metra. 95% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników

Opis: umiejętność byłaby całkiem fajna, gdyby działała na wszystkich przeciwników - a nie tylko tych najmniejszych - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: umiejętność byłaby całkiem fajna, gdyby działała na wszystkich przeciwników - a nie tylko tych najmniejszych. Niestety, co bardziej masywne potwory bez problemu unikają unieruchomienia, przez co zdolność staje się wobec nich całkowicie nieprzydatna. Z tej też przyczyny nie warto w nią inwestować - tym bardziej, że zadaje bardzo niewielkie obrażenia od trucizny.

Glaive Sweep

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Bohater kręci glewią dookoła siebie, zadając obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu

Obrażenia wynoszą 30% DPS (+2% na poziom umiejętności)

40 odrzucenia

50% szans na przerwanie przeciwnikowi

50% szans na ogłuszenie celu na 3 sekudny

Generuje 5% ładunku za każdego trafionego przeciwnika (+0,5% na poziom umiejętności)

4 metry

I: Cel krwawi

II: Zasięg wzrasta do 5,5 metra

III: Szansa na ogłuszenie wzrasta do 95%

Opis: otoczony strzelec to martwy strzelec - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: otoczony strzelec to martwy strzelec. Glaive Sweep oferuje całkiem ciekawe i przydatne efekty, ale dużo lepiej uciec przed wrogami, niż zadawać im obrażenia w bezpośrednim starciu. Warto zainwestować w Rune Vaut i szybko czmychać przed hordami potworów, a nie bawić się w walkę twarzą w twarz. Outlander jest zbyt wrażliwy na ciosy, by pozwalać sobie na takie ekstrawagancje.

Sandstorm

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

21 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

21

Tworzy trąbę powietrzną, która podróżuje w losowych kierunkach, zadając obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności

15 odrzucenia

100% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+0,1 sekundy na poziom umiejętności)

Każdy trafiony przeciwnik generuje 1,5% ładunku postaci

Trąba rykoszetuje od wszystkich trafionych obiektów

20 metrów

I: Zabici wrogowie uwalniają plagę morderczych much

II: Zasięg wzrasta do 40 metrów

III: Zasięg wzrasta do 50 metrów

Opis: ta umiejętność ma w zasadzie tylko jeden cel - szybkie ładowanie paska ładunków (Outlander Charge Bar) - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: ta umiejętność ma w zasadzie tylko jeden cel - szybkie ładowanie paska ładunków (Outlander Charge Bar). Pozostałe przypisane jej funkcje nie są zbyt efektowne - ogłuszenie trwa za krótko, a obrażenia są niewielkie. Jeśli jednak użyć trąby w wąskim korytarzu, pozwala na błyskawiczne naładowanie postaci. Dlatego umiarkowanie warto zainwestować w tę zdolność jeden (i tylko jeden!) punkt doświadczenia.

Bramble Wall

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

28 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

28

Tworzy zaporę z cierni, które zatrzymują wrogów przez 10 sekund (+3 sekundy na poziom)

Przeszkoda może zostać zniszczona - wówczas eksploduje, generując 45 odrzucenia

Odpornośc cierni na ciosy wzrasta wraz z poziomem bohatera

Okres odnowienia: 2,5 sekundy

Ćwierćkole dookoła bohatera

I: Pnącza zadają obrażenia podczas wzrostu (od trucizny, zależne od poziomu bohatera)

II: Pnącza wydłużają się, tworząc półkole

III: Pnącza wydzielają trujący gaz

Opis: teoretycznie pnącza są całkiem niezłym sposobem na ucieczkę przed przeciwnikami, ale w praktyce ustępują skutecznością innym umiejętnościom defensywnym - zwłaszcza Rune Vaut - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: teoretycznie pnącza są całkiem niezłym sposobem na ucieczkę przed przeciwnikami, ale w praktyce ustępują skutecznością innym umiejętnościom defensywnym - zwłaszcza Rune Vaut. Ich największą słabością jest to, że dysponują ograniczoną odpornością - wielu wrogów pokona je bez większego problemu. Co gorsza, wszystkie latające stworzenia nie mają najmniejszego problemu w przeleceniu nad przeszkodą, a strzelanie przez nią jest często niewygodne (i naraża gracza na dalekozasięgowe ataki potworów). Wszystkie pociski generowane przez bestie przechodzą ponad pnączami, co dodatkowo umniejsza ich znaczenie. Innymi słowy - zdolność jest wadliwa pod praktycznie każdym względem.

Burning Leap

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

35 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

35

Skok do przodu, który zadaje obrażenia od ognia w wysokości 75% DPS wszystkim wrogom na trasie przelotu (+5% na poziom umiejętności)

30% szans na podpalenie wrogów na 4 sekundy (+5% szans i 0,3 sekundy na poziom umiejętności)

45 odrzucenia

Do 7 metrów

I: 10% szybsze rzucanie czaru i 9 metrów zasięgu

II: 20% szybsze rzucanie czaru i 11 metrów zasięgu

III: 30% szybsze rzucanie czaru i 13 metrów zasięgu

Opis: ciekawa wariacja na temat Rune Vaut - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: ciekawa wariacja na temat Rune Vaut. Przeskok odbywa się do przodu i zadaje bardzo duże obrażenia wszystkim wrogom na trasie przelotu. Pozwala na szybkie przemieszczenie się po polu bitwy i nie wymaga odnowienia (ale pożera sporo punktów many). Jest to alternatywa dla wspomnianej umiejętności, wygodna zarówno w ataku, jak i defensywie (pozwala na szybką ucieczkę przed przeciwnikami). Nie warto jednak jej nadużywać (zwłaszcza w ofensywie), bo może doprowadzić bohatera do zgonu.

Flaiming Glaive

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

42 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

42

Tworzy dwie płonące glewie, które krążą dookoła bohatera po koncentrycznych, rozszerzających się kręgach, zadając obrażenia w wysokości 70% DPS (+3% na poziom umiejętności)

Podpala trafionych wrogów, zadając im obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności przez 6 sekund

Rozszerzający się okrąg, o średnicy maksymalnie kilkunastu metrów

I: Zwiększa rozmiar glewii

II: Trafieni wrogowie są o 30% bardziej wrażliwi na ogień i truciznę

III: Trafieni wrogowie są o 45% bardziej wrażliwi na ogień i truciznę

Opis: bardzo potężna, ale strasznie niecelna umiejętność - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: bardzo potężna, ale strasznie niecelna umiejętność. Kręgi utworzone przez bohatera mogą pudłować za każdym razem, omijając wszystkich przeciwników. Glewie rykoszetują od trafionych obiektów, przez co stają się całkowicie nieprzewidywalne. Dobrze sprawdzają się w wąskich korytarzach, ale nie jest wcale powiedziane, że polecą w kierunku przeciwników. Zadawane przez nie obrażenia stają się przez to mniej przekonujące, a sama zdolność - znacznie mniej przydatna.

Dodge Mastery

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

1 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

1

Zwiększa szansę na unik o 4% (+2% na poziom umiejętności)

-

Brak - umiejętność pasywna

Opis: współczynnik uniku to jedna z tych cech, które ratują bohatera z najbardziej niebezpiecznych sytuacji - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: współczynnik uniku to jedna z tych cech, które ratują bohatera z najbardziej niebezpiecznych sytuacji. Warto wymaksować Dodge Mastery, by zwiększyć szansę herosa na uniknięcie obrażeń. Jest to idealne wsparcie dla zręczności Outlandera, która dodatkowo wzmacnia szansę na szczęśliwe zakończenie walki.

Poison Burst

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

7 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

7

Każdy zabity przeciwnik ma 12% szans na wybuchnięcie trucizną, która zada pobliskim wrogom obrażenia w wysokości 50% DPS (+4% szans i +3% obrażeń na poziom umiejętności)

6 metrów od zdetonowanego celu

Brak - umiejętność pasywna

Opis: tę umiejętność warto wymaksować niezależnie od stosowanych broni i umiejętności (choć najlepiej sprawdza się shotgun) - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: tę umiejętność warto wymaksować niezależnie od stosowanych broni i umiejętności (choć najlepiej sprawdza się shotgun). Pozwala na przypadkowe, zupełnie pasywne zadawanie obrażeń wszystkim przeciwnikom, którzy znajdują się obok zabitego celu. Jako, że w Torchlight II trup ściele się gęsto, zdolność będzie się aktywować z bardzo dużą częstotliwością (czyniąc ogromne zamieszanie na polu bitwy i błyskawicznie oczyszczając planszę). Warto połączyć ją ze skillem Master of the Elements.

Share the Wealth

Ikona

Wymagany poziom

Działanie

Zasięg

Awans

14 - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

14

Bohater dzieli się równowartością 20% profitów ze swojego paska ładunków ze wszystkimi sojusznikami i sam otrzymuje analogiczną premię (+4% na poziom umiejętności)

Działa tylko na sojuszników w zasięgu

16 metrów

Brak - umiejętność pasywna

Opis: jeśli grasz w drużynie, to jest to obowiązkowa inwestycja - Torchlight 2: Outlander - Lore Skills - Torchlight 2 - poradnik do gry

Opis: jeśli grasz w drużynie, to jest to obowiązkowa inwestycja. Znacząco wzmocni ona prędkość ataku, szansę na unik i obrażenia krytyczne oraz szybkość czarowania wszystkich sojuszników w zasięgu. Jeśli preferujesz grę solową, premię będzie otrzymywało Twoje zwierzątko oraz Ty sam - w formie zwrotnej. Co chyna oczywiste, zdolność sprawdza się najlepiej w dużej grupie graczy. Jako, że jest pasywna, nie wymaga żadnych nakładów w punktach many i trwa przez cały czas - co jest jej gigantyczną zaletą.

Torchlight II

20 września 2012

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2015-08-13
16:14

Dami^^ Junior

Dodam, że problem z maną nie istnieje, i łatwo dorwać jakiś item czy gniazdo co kradnie nam mp, ja mam helmet 10 do złodziejstwa many i spamuje każdym skillem którego chce używać przy walce z bosami :)

Komentarz: Dami^^
2015-08-13
16:07

Dami^^ Junior

Iceshield
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, (...)
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/torchlight-2/&PART=130

Co proszę? Bezsensowna umiejętność? Jak dobrze, że sam gram i nie czytam "propozycji użytkowania ze skilli"...
TO JEST JEDEN Z NAJLEPSZYCH SKILLI!
Co prawda zjada swoje, ale gdy mamy umiejętność jak ja na 10 lvlu ma 100% szans na odbicie 100% obrażeń z broni dystansowej...
Co sprawia, już nie o tyle, że to co strzela nam nic nie robi ale SAMO SIĘ ZABIJA... Mało takich grupek? Jak gra się na najlepszym poziomie gry i nie przejmuje shooterami to cud mód i orzeszki...
Nie mając tego skilla na 10 lvlu miałem miejscami naprawde problemy jak dostawałem salwę.

Komentarz: Dami^^
2015-08-02
14:20

Szyszkłak Legend

Szyszkłak

Brzuchas123 - dostęp do poradników w serwisie gry online jest płatny, zatem możesz sobie zgłaszać skoro to właśnie administracja zadecydowała tak a nie inaczej.

Komentarz: Szyszkłak
2015-08-02
13:30

zanonimizowany1108612 Junior

Nie rozumiem o co chodzi z tym że pozostało 70% strony, mam płacić za pokazanie jakiejś gównianej treści do gry? kpina, zgłaszam to.

Komentarz: zanonimizowany1108612
2014-03-09
15:35

zanonimizowany974437 Legionista

Przeszedłem tą gierke i muszę powiedzieć , że gra jest naprawdę dobra ;) Grałem Berserker-kiem, jeśli ktoś rozpoczął nim grać mogę mu polecić umiejętności jakie miałem i jakie są bardzo pożyteczne (jakoś nie zgadzam się z poradnikiem )
Oto lista moich umiejętności (w takiej samej kolejności miałem je na tym pasku na dole ekranu ):
1.Rupture - b.przydatna umiejętność , którą należy atakować słabego wroga , który jest w grupie
2.Raze- jedna z najbardziej przydatnych umiejętności , zadaje bardzo dużo obrażeń , idealna na mocnych wrogów
3.Shadow Burst-Kiedy zakupiłem tą umiejętność ,przestałem się leczyć fiolkami zdrowia ,SB zadaje obrażenia ,leczy i przy okazji oddala cię od wroga (Ideo!)
4.Wolfstrike- zadaje dużo obrażeń i ogłusza przeciwników , dobry na grupy słabych wrogów
5.Chain Snare- w poradniku autor uznaje tą umiejętność z zbędną , na początku rzeczywiście szału nie ma , ale po ulepszeniu jest to bardzo przydatna zdolność , sam jej ciągle używałem
6.Shadowbind
7.Strmclaw
PPM-Northern Rage-Najskuteczniejsza zdolność berskerka , z racji że w grze najczęściej atakują nas grupy i lubią nas okrążać , NR robi prawdziwą rozróbę

Komentarz: zanonimizowany974437
2013-05-01
20:36

zanonimizowany917115 Junior

😡

Czy mógłby mi ktoś pomóc z pewnym bugiem?
Nie widzę rąk mojego bohatera.

Komentarz: zanonimizowany917115
2012-12-26
16:21

Alt3ir Generał

Alt3ir

Nie wiem po co odpowiadam na tak dawny post ale niech będzie :P.

Kane33 - akurat ten pasyw ( przynajmniej w moim przypadku ) jest bezużyteczny na tak zwanego "kanoniera". Operujemy na ataku fizycznym, główny skill ofensywny to blast cannon który nie ma nic wspólnego z żywiołami. Obowiązkowo heavy lifting na max, 1 punkt w coup de grace. 1 w storm burst ( przemieszczanie się/ucieczka ). Healing bot oczywiście na maxa, tak samo blast cannon. 1 punkt w charge domination i 1 w charge reconstitution ( tutaj kwestia jest sporna ale co to za problem wydać te 2 punkty a czasem może się przydać dodatkowy ładunek i heal z niego ). Force field na maxa ( nieśmiertelność w krytycznych sytuacjach ), mój chyba ulubiony skill mimo iż ma cooldown chyba 10 sekund : tremor również 15/15. Masa cc, ratunek w krytycznych sytuacjach i zużywa ładunek aby zadać dmg. Na koniec również niedoceniany immobilization copter który na wyższych lvl jest genialny. I tak zostaje jeszcze masę skill pointów. Staty pakuję najpierw dex do około 110 ( 20% dodge i crit ) oraz reszta czysto w STR ( 400 na 100 levelu ).

Gram na veteranie i taka postać jest genialna. ciągle mamy healing bota i roflcopter ( ^^ ) , spam blast cannonem poprzedzany zwykłymi atakami. Gdy trzeba się wbić to forcefield + tremor oraz ucieczka stormem.

Komentarz: Alt3ir
2012-11-10
21:51

zanonimizowany792631 Chorąży

Witam :)
Mam pytanko do autora poradnika. Jak to? Skill fire and spark u inżyniera nie działa z armatami??? Widziałem dziesiątki buildów na działo i ludzie ten skill podnosili na 10 lub 15 punktów.Tylu się myliło? Bo w Twoim poradniku, jest,że odnosi się On na skile związane z żywiołami. Też mam inżyniera z armatką i mam już na 8 poziomie ta umiejętność, więc się zastanawiam czy juz postać zawaliłem ? :)

Komentarz: zanonimizowany792631
2012-11-10
12:37

mateo91g Generał

mateo91g

Prismatic Bolt to nie opłacalny wybór ?! Toż to najpotężniejsza umiejętność. Rozwinięta do II tiera w połączeniu z rozwiniętymi ile się da Ice Band, Fire Band i Lightning Brand oraz rozwiniętym tak do 10 poziomu Elemental Attunement miażdży przeciwników. Jej sekret polega na tym, że daje ona dużą szansę na podpalenie, zamrożenie, porażenie i zatrucie przeciwników i po pierwszym uderzeniu nakładamy na niego te efekty, wystarczy uderzyć Prismatic Boltem drugi raz żeby zadać olbrzymie obrażenia, wielokrotnie silniejsze od Frost Wafe.
Jedyny minus tego rozwiązania to to że trzeba w ten zestaw umiejętności zainwestować dużą ilość punktów rozwoju.

Komentarz: mateo91g
2012-11-02
19:30

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@aope

Wymienione przez Ciebie kombinacje przedmiotów są opisane w samej grze - (jak wspomniałem) u transmutera, w okienku po lewej.

Co do skilli - poradnik służy znalezieniu optymalnej, możliwie przydatnej i niezbyt stresującej kombinacji. Moim zdaniem - dla poziomów od casuala do elity - takie właśnie podałem. Jeśli znasz inne, nie krępuj się pisać o nich w komentarzach - jestem pewien że wielu czytelników weźmie Twoje porady pod rozwagę. Buildy to w dużej mierze sprawa gustu i nie ma tu jednej "prawdy objawionej". :)

Szanuję Twoje zdanie i nie mam żadnej spiny na punkcie tego materiału. Fajnie, że zdecydowałeś się na opisanie kilku własnych pomysłów i żałuję, że poradnik nie trafił w Twój prywatny gust. Mam nadzieję, że inni gracze znajdą w nim więcej wartościowych treści.

Pax. :)

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-02
17:22

aope Legend

aope
😒

Nie bardzo rozumiem co oznacza przedział skilli między poziomami casual a elite. Te poziomy trudności dzieli przepaść. Na poziomie casual nie jest istotne, jakie skille wybierzesz, ponieważ gra przechodzi się w zasadzie sama. Tak samo na normalnym poziomie trudności - na nim nawet trudno jest zginąć. Zabawa zaczyna się od poziomu veteran i tutaj dobór umiejętności to podstawa. To co zrobiłeś, to wrzuciłeś wszystkie skille do jednego worka, nadając im plakietkę "warto" i "nie warto". Nie ma w tej grze bezużytecznych skilli, nie można ich w ten sposób posegregować, ponieważ wszystko zależy od stylu gry. Nie ma uniwersalnego buildu. Chyba, że mówimy o poziomie trudności casual. Ponadto segregacja umiejętności również pozostawia wiele do życzenia, co podałem na przykładzie tych kilku dla berserkera. A przecież jest tego więcej. IMO powinieneś skupić się na opisaniu co dana umiejętność robi, kiedy jest przydatna i do jakiego buildu pasuje, zamiast stawiać twarde "nie warto". Zapytaj grających berserkiem od veterana w górę choćby odnośnie Iceshield, czy nie warto, albo o Battle standard. A to tylko berserker, Ty postawiłeś swoje tezy przy każdej klasie... Jeśli ktoś skorzysta z tych porad i jakimś cudem da radę na NG, to na NG+ bądź w rozgrywce sieciowej zostanie zwyczajnie zmieciony, a punktów przecież nie rozda od nowa.

Co do questów - robot parts to oczywista sprawa. Ale reszta? Przecież masz gwiazdki na mapie, które wskazują gdzie masz iść. Jak na taką najedziesz, to nawet wiesz czego dotyczy. Ale ok, z questami niech od biedy będzie.

Brakuje mi również podstaw takich jak przełączanie skilli/wzorca uzbrojenia w locie. To jest niby szczegół, ale zaskakujące, jak niewiele osób wie jak to zrobić, a później męczą się zmieniając to w inwentarzu. Jest to zdecydowanie niedopatrzenie samouczka (który zapewne i tak jest olewany), ale w poradniku być IMO powinno.

Co do sugerowanych elementów. Oczywiście, że "bonusy" są generowane losowo. Problem w tym, że Ty nie podałeś nawet tak podstawowej informacji, jak łączenie danych przedmiotów. Np. połączenie przedmiotu bez socketów z gemami na poziomie przedmiotu odblokuje w nim socket. Albo że poświęcając kilka sztuk słabszego napoju dostajesz mocniejszy. Albo, że łącząc przedmioty setowe dostaje się - losowo - inny setowy, tak samo z unikalnymi. itd. itp. Tych kombinacji jest kilkanaście i one nie są losowe, są stałe a odkrywają się dopiero po odpowiedniej próbie połączenia, nie są widoczne od razu. Taka wiedza naprawdę się przydaje i nie jest oczywista.

Co do przedmiotów uzyskiwanych w większości questów i szeroko pojętego lootu. Oczywiście, jest losowy. Ale fajnie gdybyś napisał, w jakich miejscach można farmić najefektywniej (ot, choćby Luminous Arena, gdzie - czego nie napisałeś - po odczekaniu kilkunastu sekund na końcu pojawia się dźwignia, prowadząca do przynajmniej jednego, pewnego unikalnego przedmiotu/gemów, ostatnia walka, z której ma się gwarantowane przynajmniej 2 unikalne przedmioty, itd.). Nie wspomniałeś słowem o opcji reroll world, która w tego typu grze jest absolutną podstawą dla chcących pofarmić, ponieważ od nowa generuje świat, rozstawia przeciwników, losuje loot, odradza szefów. Generalnie - strasznie po łebkach potraktowałeś temat, nie wgryzłeś się w niego :( A to przecież dopiero początek...

Brakuje mi też easter eggów (chyba, że przegapiłem). Oprócz tego, że same w sobie sa fajne, to dają wymierne korzyści (ot, choćby clap wyrzucający fajny, rzadki przedmiot, czy nawiązanie do Skyrim zwiększające czasowo szczęście). O ile ten ze skyrim pojawia się w losowym miejscu w konkretnej lokacji, o tyle clap jest niezmienny. Mogłeś chociaż podać, gdzie ich szukać...

Poradnik jak dla mnie, jak sama nazwa wskazuje, ma zawierać porady. Czy osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z ta grą znajdzie w tej publikacji coś ponad solucję przejścia? Czy ktoś kto już gra, znajdzie tu jakieś cenne informacje? Z przykrością stwierdzam, że moim zdaniem niestety nie. Szanuję czas, który poświęciłeś aby przygotować ten materiał, ale moim nic nie znaczącym zdaniem jest on przygotowany od złej strony.

Komentarz: aope
2012-11-02
16:32

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@ aope

Przechodziłem grę czterema postaciami równolegle, testując wszystkie skille w najróżniejszych warunkach. Poradnik został napisany na podstawie poziomu normal (o czym pisałem w dziale "przeciwnicy"), ponieważ wyszedłem z przekonania, że większość graczy rozpocznie zabawę właśnie od niego. Na wszelki wypadek przetestowałem też tryb elitarny, aby porównać ewentualne różnice i wprowadzić poprawki.

Dobór skilli, przedstawiony w rozdziale z buildami, jest optymalny dla postaci pomiędzy trudnościami: Casual a Elite. Wyższe opcje przeznaczono dla naprawdę hardcorowych graczy, którzy stanowią zdecydowaną mniejszość (i na ogół są fanami tytułu, przeglądającymi specjalistyczne fora itd.). Tworząc poradnik, celowałem w potrzeby graczy, którzy mają problemy z grą i wymagają pomocy. Jeśli ktoś porywa się na tryb hardcorowy, to najwidoczniej sam uważa się za eksperta, któremu nie straszne żadne wyzwania. Taka osoba - o ile jest rozsądna - przeszła już grę na niższych poziomach trudności i dobrze wie, czego oczekuje od zabawy.

Idźmy dalej. Opis wszystkich zadań umieszczono po to, aby osoby podchodzące do gry po raz pierwszy mogły znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące je pytania. Mogą przecież utknąć w którymś momencie albo znaleźć jakiś artefakt i nie wiedzieć, co z nim zrobić (np. quest Robot Parts). To, że Ty nie miałeś z tym problemów, nie oznacza przecież, że inni nie będą mieć (patrz komentarz użytkownika wkopi). Gracz hardcorowy poradzi sobie tak czy inaczej, podczas gdy casual i zwykły odbiorca - niekoniecznie.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że questy zajmują większość poradnika - kiedy patrzę na dokument na swoim dysku, to wynika z niego, że stanowią ok. 1/4 całości. Najwięcej miejsca poświęcono potworom i umiejętnościom - czyli elementom, które sprawiają graczom najwięcej kłopotów.

Co zaś do sugerowanych przez Ciebie dodatkowych elementów, które powinny znaleźć się w poradniku - być może nie zauważyłeś, ale większość z nich jest generowana losowo. Weźmy na przykład transmutacje - możliwe kombinacje zostały wyszczególnione w samej grze (u transmutatora trzeba najechać na poszczególne przepisy po lewej), ale cechy stworzonych obiektów pozostają przypadkowe. Nie ma tu żadnej prawidłowości - jeśli w to wątpisz, zajrzyj tutaj: http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=30&t=34537 .
Podobnie ma się sprawa z przedmiotami uzyskanymi w większości questów, losowym lootem z potworów (nie da się więc pisać o "farmieniu" konkretnych itemów, jak sugerujesz) oraz enchanterami (jedyna prawidłowość - broń dostaje zwykle bonusy do ataku, a pancerz całkowicie losowe).

Komentarz: MiszczCzarny
2012-11-02
11:36

aope Legend

1
aope
😱

Czytam sobie opisy umiejętności, polecane i odradzane skille dla berserkera i oczom nie wierze. Pozwole sobie skomentować kilka z nich i tylko dla tej klasy, bo jakbym miał skomentowac wszystkie "rekomendacje" autora, to musiałbym opisać wszystkie skille, a na to szkoda mi czasu. Do tego poradnik jest zwyczajnie źle przygotowany, właściwie kompletnie nieprzydatny. Opisy questów? Po co? Szkoda miejsca. Większą część tego poradnika powinny zająć opisy postaci, przydatne buildy w odniesieniu do odpowiednich poziomów trudności i trybu hardcore, opisy enchanterów, lista dostępnych transumatacji, gemów (tych normalnych, rzadkich i unikalnych), mechaniki, porady na wyższe poziomy trudności, porady i opis mapworks, opisy polecanego sprzętu wraz ze wskazówkami co do jego farmienia, zależności na linii skill-statystyki (ot, choćby odniesienie do różnic w skalowaniu przy inwestowaniu w siłę/focus dla berserka), porady co do strategii w wyzwaniach od zabitych "przezroczystych", gdzie jest cokolwiek o opcji reroll world, tak podstawowej w tego typu grze i wiele innych elementów, których tutaj zwyczajnie brak. Natomiast 90 proc. "poradnika" zajmują opisy questów, gdzie wszystko polega na przyjmij-zabij-oddaj i jest wskazane na mapie. Po co? Przecież to bez sensu, typowa, nikomu nieprzydatna zapchajdziura, sztuka dla samej sztuki. To nie jest rpg z rozbudowaną fabuła i wyborami moralnymi, to jest h'n's w którym chodzi o farmienie, zbieranie przedmiotów i odpowiednie buildy postaci. Przykre, że za coś takiego autor dostanie pieniądze, ponieważ to nie jest poradnik, a opisywanie oczywistych elementów, z którymi NIKT nie będzie miał problemów... No to skille...

Iceshield - to najbardziej podstawowy, jeden z najprzydatniejszych skilli dla berserkera. Odbija pociski, których w dalszej części gry jest prawdziwe zatrzęsienie (a te odbicia mogą zadawać obrażenia, można tak zbudowac postać i jest to wręcz wskazane). Autor wspomina, że berserk według niego powinien pozostawać w bliskim kontakcie z przeciwnikiem. Tym bardziej więc nie rozumiem, jak można było nazwać ten skill nieprzydatnym. Dzięki niemu można bez większych problemów zbliżyć się do absolutnie każdego, a po rozwinięciu do 3 poziomu nie są nam straszne w zasadzie żadne "miotane" ataki. Bez Iceshield granie choćby na elite hardcore kompletnie nie ma sensu. O jego mocy niech świadczy choćby 2 zadanie dżina, na które skarży się prawdziwe zatrzęsienie graczy, a które z Iceshield robi się banalnie przyjemne.

Wolf Shade - kolejny "nieprzydatny" skill. Tak bardzo nieprzydatny, że mój wilk jednym ugryzieniem leczy mi ponad 5k punktów życia i zadaje ponad 16k obrażeń. Po rozwinięciu, czas trwania tego skilla jest wydłużony do minuty, co w efekcie pozwala podróżować z wilkiem bez przerwy i daje ogromny bonus do obrażeń. Na wyższych poziomach trudności - bardzo wskazany. Pet nie zadaje większych obrażeń, a jego leczenie jest marne, bardzo marne. Nie wiem, jak w ogóle można było wysnuć wniosek "nie warto bo pet". Bez sensu.

Shadowbind - dobrze wykorzystany najpotężniejszym skillem w grze? Jak każdy inny, dobrze wykorzystany. IMO znacznie lepsze efekty daje choćby Howl (oczywiście niepolecany), który po rozwinięciu spowalnia przeciwników i ich ataki o prawie 40 proc., czyniąc z nich łatwy cel dla berserka (przeciwnik nie zdąży nawet zadać ciosu, idealny skill na czempionów i bossów) i sojuszników (i to jest bardzo istotne). Shadowblind traci nieco swój sens w dalszej fazie gry, gdy znajdujemy gemy, które po wrzuceniu w socket zadają 100 proc. obrażeń dla drugiego celu.

Wolfpack - nie autorze, to nie jest "stosunkowo" silna umiejętność. To jedna z podstawowych umiejętności na wyższych poziomach gry i obowiązek na hardcore. Dlaczego? Ponieważ w późniejszej fazie gry pojawiają się "macki", które rozkładają w zasadzie każdą postać jednym hitem i zastępy miotających wrogów (oczywiście iceshield przez autora nie jest polecany...) których trzeba szybko i z bezpiecznej odległości zwyczajnie ubić (i nie autorze, nie ma czasu na zbliżenie się do nich). Atak na odległość jest tutaj podstawową sprawą i to własnie zapewnia wolfpack. Dodatkowo rozwinięty atakuje kilka celów jednocześnie i - co cholernie istotne - "wilki" same wyszukują cel. Skoszenie kilku przeciwników jednocześnie nie jest problemem, a koszt many (marne bodaj 55 pkt. na 3 poziomie) w stosunku do obrażeń jest jednym z najatrakcyjniejszych przeliczników dla tej klasy.

Battle Standard - kolejny "omiń jak grasz sam". Nie autorze. Ten skill oprócz tego, że błyskawicznie regeneruje manę, to robi coś jeszcze - zapewnia bardzo wysoką odporność na powalenie, co w przypadku berserka jest kluczowe. Dla tej klasy jest to jeden z najlepszych, podstawowych wyborów. Swoją drogą widzę tutaj niezły paradoks. Polecasz granie na bliski kontakt, ale odradzasz skill, który umożliwi ten bliski kontakt z silniejszymi przeciwnikami i uniemożliwi odpychanie berserka. Paranoja.

Generalnie przestałem czytać. Wiadomo, każdy preferuje różne buildy, jednak po przeczytaniu "propozycji" autora (które są raczej propozycjami do szybkiej śmierci i to dla każdej postaci, nie tylko dla berserka) mam wrażenie, że grał on na normalnym poziomie trudności, a do tego nie "liznął" ani veterana, ani elite, ani tym bardziej trybu hardcore, bo inaczej nie radziłby tak źle. O trybach NG z plusami nawet nie wspominając. Nie bierzcie pod uwagę tych opisów skilli z poradnika, ponieważ gra na wyższych poziomach trudności okaże się dla was frustrującym festiwalem własnych śmierci.Do autora - poczytaj sobie o buildach na forum gry, choćby na tryb elite hardcore i odnieś to do swoich "rekomendacji". I pytanie na koniec - czy to jest finalna wersja poradnika?

Komentarz: aope

Witam, rozpoczynam przygode z torchlightem wlasnie(diablo 3 mnie rozczarowalo) gralem w jedynke i chcialbym zagrac berserkerem z tego co piszesz wydajesz sie byc mocno ogarniety, czy moglbys podzielic sie swoim buildem?

Komentarz: zanonimizowany1128162
2012-10-28
18:19

Kajdorf Konsul

Kajdorf

Można by też dorzucić do poradnika listę przedmiotów do tworzenia w transmuterze. Te standardowe to norma, ale te do odkrycia przydałyby się. ;)

Komentarz: Kajdorf
2012-10-02
23:17

zanonimizowany135955 Legionista

do Pana berial6,
ciesz się że, nie robią tego po przejściu całej gry tylko świerzo po przejściu każdego aktu.
do Pana raphus
Poradnik do tej gry jest wg mnie jak najbardziej wskazany, w tej grze nie zawsze wiadomo co do czego jest, są npc i gracz casualowy nie odrazu sie zorientuje do czego służy kazdy npc czy każdy przemdiot czy jak załączyć wszystkie questy poboczne które nie raz ukrywają się za kliknięciem danego przemdiotu w danej lokacji, a te questy sa wg mnie najlepsze bo jest satysfakcja z odkrycia ich i przejścia :). Z chęcią bym pomogł w pisaniu takiego poradnika :), ale ja jestem za skrupulatny do takiej roboty i pewnie bym się zameczył z tymi ukrytymi questami i chciałbym opisać je wszystkie :P

Komentarz: zanonimizowany135955
2012-10-02
19:37

Raphus Legionista

Poradnik do Torchlight 2:
Weź quest, idź we wskazane miejsce, wybij moby, zbierz loot, wróć do miasta, skończ quest ;) Mój jest chyba krótszy ;)

Komentarz: Raphus
2012-10-02
19:21

berial6 Legend

berial6

Już zaczyna mnie irytować wstawianie poradników w częściach.

Komentarz: berial6

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl