Torchlight 2: Outlander - Lore Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Lore Skills
Glaive Throw
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Rzut glewią, która zadaje obrażenia od trucizny zależne od poziomu bohatera i umiejętności Pocisk odbija się od jednego przeciwnika, tym samym zadając obrażenia dwóm celom 80% szans na przerwanie czynności wroga Prędkość ruchu zmniejszona o 25% na 2 sekundy (+2% na poziom umiejętności) Generuje 2% ładunku postaci (+0,2% na poziom umiejętności) | 10 metrów | I: Glewia odbija się 2 razy II: Glewia odbija się 3 razy III: Glewia odbija się 4 razy |
Opis: w pierwszych stadiach gry jest to całkiem przydatna umiejętność, którą da się później zastąpić przez nieco przydatniejsze zdolności (jak Shadowshot czy Cursed Daggers). Zadaje całkiem niezgorsza obrażenia dwóm celom, chociaż nietrudno zauważyć, że zwykły strzał z shotguna jest od niej bardziej śmiercionośny. Przydaje się głównie do spowalniania przeciwniów i szybko staje się bezużyteczna - nie warto w nią zbytnio inwestować.
Trangling Shot
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Zaklęty pocisk, który unieruchamia trafiony cel na 3 sekundy i zadaje mu niewielkie obrażenia od trucizny w czasie 3 sekund (ich ilość zależy od poziomu bohatera i umiejętności) Przeciwnicy w zasięgu 3,5 metra od trafionego celu mają 50% szans na zarażenie się tą samą klątwą, co i on Wymaga broni dystansowej innej niż działo | Zasięg strzału - 15 metrów Promień drugorzędnego efektu: 3,5 metra | I: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 4,5 metra. 65% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników II: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 5,5 metra. 80% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników III: Zasięg drugorzędnego efektu wzrasta do 6,5 metra. 95% szans na unieruchomienie dodatkowych przeciwników |
Opis: umiejętność byłaby całkiem fajna, gdyby działała na wszystkich przeciwników - a nie tylko tych najmniejszych. Niestety, co bardziej masywne potwory bez problemu unikają unieruchomienia, przez co zdolność staje się wobec nich całkowicie nieprzydatna. Z tej też przyczyny nie warto w nią inwestować - tym bardziej, że zadaje bardzo niewielkie obrażenia od trucizny.
Glaive Sweep
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Bohater kręci glewią dookoła siebie, zadając obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu Obrażenia wynoszą 30% DPS (+2% na poziom umiejętności) 40 odrzucenia 50% szans na przerwanie przeciwnikowi 50% szans na ogłuszenie celu na 3 sekudny Generuje 5% ładunku za każdego trafionego przeciwnika (+0,5% na poziom umiejętności) | 4 metry | I: Cel krwawi II: Zasięg wzrasta do 5,5 metra III: Szansa na ogłuszenie wzrasta do 95% |
Opis: otoczony strzelec to martwy strzelec. Glaive Sweep oferuje całkiem ciekawe i przydatne efekty, ale dużo lepiej uciec przed wrogami, niż zadawać im obrażenia w bezpośrednim starciu. Warto zainwestować w Rune Vaut i szybko czmychać przed hordami potworów, a nie bawić się w walkę twarzą w twarz. Outlander jest zbyt wrażliwy na ciosy, by pozwalać sobie na takie ekstrawagancje.
Sandstorm
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Tworzy trąbę powietrzną, która podróżuje w losowych kierunkach, zadając obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności 15 odrzucenia 100% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę (+0,1 sekundy na poziom umiejętności) Każdy trafiony przeciwnik generuje 1,5% ładunku postaci Trąba rykoszetuje od wszystkich trafionych obiektów | 20 metrów | I: Zabici wrogowie uwalniają plagę morderczych much II: Zasięg wzrasta do 40 metrów III: Zasięg wzrasta do 50 metrów |
Opis: ta umiejętność ma w zasadzie tylko jeden cel - szybkie ładowanie paska ładunków (Outlander Charge Bar). Pozostałe przypisane jej funkcje nie są zbyt efektowne - ogłuszenie trwa za krótko, a obrażenia są niewielkie. Jeśli jednak użyć trąby w wąskim korytarzu, pozwala na błyskawiczne naładowanie postaci. Dlatego umiarkowanie warto zainwestować w tę zdolność jeden (i tylko jeden!) punkt doświadczenia.
Bramble Wall
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Tworzy zaporę z cierni, które zatrzymują wrogów przez 10 sekund (+3 sekundy na poziom) Przeszkoda może zostać zniszczona - wówczas eksploduje, generując 45 odrzucenia Odpornośc cierni na ciosy wzrasta wraz z poziomem bohatera Okres odnowienia: 2,5 sekundy | Ćwierćkole dookoła bohatera | I: Pnącza zadają obrażenia podczas wzrostu (od trucizny, zależne od poziomu bohatera) II: Pnącza wydłużają się, tworząc półkole III: Pnącza wydzielają trujący gaz |
Opis: teoretycznie pnącza są całkiem niezłym sposobem na ucieczkę przed przeciwnikami, ale w praktyce ustępują skutecznością innym umiejętnościom defensywnym - zwłaszcza Rune Vaut. Ich największą słabością jest to, że dysponują ograniczoną odpornością - wielu wrogów pokona je bez większego problemu. Co gorsza, wszystkie latające stworzenia nie mają najmniejszego problemu w przeleceniu nad przeszkodą, a strzelanie przez nią jest często niewygodne (i naraża gracza na dalekozasięgowe ataki potworów). Wszystkie pociski generowane przez bestie przechodzą ponad pnączami, co dodatkowo umniejsza ich znaczenie. Innymi słowy - zdolność jest wadliwa pod praktycznie każdym względem.
Burning Leap
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Skok do przodu, który zadaje obrażenia od ognia w wysokości 75% DPS wszystkim wrogom na trasie przelotu (+5% na poziom umiejętności) 30% szans na podpalenie wrogów na 4 sekundy (+5% szans i 0,3 sekundy na poziom umiejętności) 45 odrzucenia | Do 7 metrów | I: 10% szybsze rzucanie czaru i 9 metrów zasięgu II: 20% szybsze rzucanie czaru i 11 metrów zasięgu III: 30% szybsze rzucanie czaru i 13 metrów zasięgu |
Opis: ciekawa wariacja na temat Rune Vaut. Przeskok odbywa się do przodu i zadaje bardzo duże obrażenia wszystkim wrogom na trasie przelotu. Pozwala na szybkie przemieszczenie się po polu bitwy i nie wymaga odnowienia (ale pożera sporo punktów many). Jest to alternatywa dla wspomnianej umiejętności, wygodna zarówno w ataku, jak i defensywie (pozwala na szybką ucieczkę przed przeciwnikami). Nie warto jednak jej nadużywać (zwłaszcza w ofensywie), bo może doprowadzić bohatera do zgonu.
Flaiming Glaive
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | Tworzy dwie płonące glewie, które krążą dookoła bohatera po koncentrycznych, rozszerzających się kręgach, zadając obrażenia w wysokości 70% DPS (+3% na poziom umiejętności) Podpala trafionych wrogów, zadając im obrażenia zależne od poziomu bohatera i umiejętności przez 6 sekund | Rozszerzający się okrąg, o średnicy maksymalnie kilkunastu metrów | I: Zwiększa rozmiar glewii II: Trafieni wrogowie są o 30% bardziej wrażliwi na ogień i truciznę III: Trafieni wrogowie są o 45% bardziej wrażliwi na ogień i truciznę |
Opis: bardzo potężna, ale strasznie niecelna umiejętność. Kręgi utworzone przez bohatera mogą pudłować za każdym razem, omijając wszystkich przeciwników. Glewie rykoszetują od trafionych obiektów, przez co stają się całkowicie nieprzewidywalne. Dobrze sprawdzają się w wąskich korytarzach, ale nie jest wcale powiedziane, że polecą w kierunku przeciwników. Zadawane przez nie obrażenia stają się przez to mniej przekonujące, a sama zdolność - znacznie mniej przydatna.
Dodge Mastery
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Zwiększa szansę na unik o 4% (+2% na poziom umiejętności) | - | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: współczynnik uniku to jedna z tych cech, które ratują bohatera z najbardziej niebezpiecznych sytuacji. Warto wymaksować Dodge Mastery, by zwiększyć szansę herosa na uniknięcie obrażeń. Jest to idealne wsparcie dla zręczności Outlandera, która dodatkowo wzmacnia szansę na szczęśliwe zakończenie walki.
Poison Burst
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Każdy zabity przeciwnik ma 12% szans na wybuchnięcie trucizną, która zada pobliskim wrogom obrażenia w wysokości 50% DPS (+4% szans i +3% obrażeń na poziom umiejętności) | 6 metrów od zdetonowanego celu | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: tę umiejętność warto wymaksować niezależnie od stosowanych broni i umiejętności (choć najlepiej sprawdza się shotgun). Pozwala na przypadkowe, zupełnie pasywne zadawanie obrażeń wszystkim przeciwnikom, którzy znajdują się obok zabitego celu. Jako, że w Torchlight II trup ściele się gęsto, zdolność będzie się aktywować z bardzo dużą częstotliwością (czyniąc ogromne zamieszanie na polu bitwy i błyskawicznie oczyszczając planszę). Warto połączyć ją ze skillem Master of the Elements.
Share the Wealth
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Bohater dzieli się równowartością 20% profitów ze swojego paska ładunków ze wszystkimi sojusznikami i sam otrzymuje analogiczną premię (+4% na poziom umiejętności) Działa tylko na sojuszników w zasięgu | 16 metrów | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: jeśli grasz w drużynie, to jest to obowiązkowa inwestycja. Znacząco wzmocni ona prędkość ataku, szansę na unik i obrażenia krytyczne oraz szybkość czarowania wszystkich sojuszników w zasięgu. Jeśli preferujesz grę solową, premię będzie otrzymywało Twoje zwierzątko oraz Ty sam - w formie zwrotnej. Co chyna oczywiste, zdolność sprawdza się najlepiej w dużej grupie graczy. Jako, że jest pasywna, nie wymaga żadnych nakładów w punktach many i trwa przez cały czas - co jest jej gigantyczną zaletą.