Torchlight 2: Berserker - Hunter Skills Torchlight 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lipca 2020
Hunter Skills
Eviscerate
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Zadaje obrażenia w wysokości 88% DPS broni (+3% na poziom umiejętności) Zadaje obrażenia w ciągu 6 sekund (rośną z poziomem bohatera i umiejętności) | 2,7 metra 120 stopni przed bohaterem | I: Zasięg zwiększony do 3 metrów, a promień do 180 stopni Krwawienie trwa przez 4, a nie 6 sekund II: Zasięg zwiększony do 3,3 metrów, a promień do 240 stopni Krwawienie trwa przez 2 sekundy, a nie 6 III: Zasięg zwiększony do 4 metrów |
Opis: wbrew pozorom, jest to jedna z najlepszych i najbardziej przydatnych umiejętności berserkera. Chociaż nie oszałamia zasięgiem, to jednak znaczna ilość zadawanych obrażeń (tak natychmiastowych, jak i okresowych) potrafi zaskoczyć nawet bardzo wytrzymałych przeciwników. Wielką zaletą tego skilla jest to, że działa on również na bossów - co ma niebagatelne znaczenie w przypadku tych co bardziej odpornych i żywotnych oponentów. Na wyższych poziomach rozwoju (już od Tier I) zdolność staje się jeszcze potężniejsza - zadaje znacznie więcej obrażeń niż konwencjonalny atak i to wielu przeciwnikom naraz (kąt 240 stopni na Tier II mówi sam za siebie). Co ciekawe, ciosy zadawane przy użyciu tej mocy mogą stać się krytycznymi - co powoduje niemałe zamieszanie na polu bitwy.
Howl
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Tempo poruszania się wrogów zmniejszone o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności) Tempo ataku wrogów zmniejszone o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności) Tempo czarowania wrogów zmniejszone o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności) Zwiększa obrażenia przyjmowane przez wrogów o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności) | 5 metrów dookoła bohatera | I: Zasięg zwiększony do 7,5 metra II: Zasięg zwiększony do 10 metrów III: Zasięg zwiększony do 12,5 metrów |
Opis: na tę umiejętność warto poświęcić tylko jeden punkt doświadczenia - następne byłyby czystym marnotrawstwem, ponieważ zysk z tej inwestycji nie jest zbyt wielki. Pierwszy poziom zdolności znacząco osłabia wszystkich okolicznych wrogów (co jest szczególnie istotne podczas rozgrywek drużynowych) natomiast wyższe levele wnoszą naprawdę niewiele. Sporą zaletą tego skilla jest jego niewielki koszt - dzięki temu można używać go ze znaczną częstotliwością. Całkiem nieźle uzupełnia się z umiejętnościami ofensywnymi, szczególnie tymi, które zadają obrażenia obszarowe.
Raze
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Silny cios przeciwko jednemu przeciwnikowi, zadający 140% DPS broni (+5% na poziom umiejętności) 100% szans na przerwanie +5% do wszystkich obrażeń na 2 sekundy (+5% na poziom umiejętności) | Pojedyńczy przeciwnik | I: Cel jest spowolniony, wolniej zadaje obrażenia i używa czarów II: Zmniejsza celność przeciwnika III: Cel jest ogłuszony |
Opis: całkiem przydatny skill, szczególnie skuteczny przeciwko pojedynczym, bardzo silnym przeciwnikom. Zadaje bardzo duże obrażenia i nie wymaga zbyt wiele punktów many. Jego wadą jest to, że wymaga krótkotrwałego stania w miejscu - co potrafi być bardzo niebezpieczne. Z oczywistych względów nie nadaje się do walki z grupami przeciwników - ci łatwo go unikną. Dlatego też lepiej odpuścić sobie tę umiejętność i zainwestować w Eviscerate.
Wolfstrike
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
21 | Sześciometrowy skok do przodu , zadający obrażenia fizyczne w wysokości 88% DPS (+4% na poziom umiejętności) 41 odrzutu (+1 na poziom umiejętności) 33% szans na ogłuszenie na 3 sekundy (+3% na poziom umiejętności) | Sześć metrów | I: Skok siedmiometrowy II: Skok ośmiometrowy III: Skok dziewięciometrowy |
Opis: ekstremalnie przydatna umiejętność, pozwalająca na zadawanie dużych obrażeń wielu przeciwnikom równocześnie i łatwą ucieczkę przed ich atakami. Wynika z tego, że można jej używać zarówno w charakterze ofensywnym, jak i defensywnym. Wymaga przy tym bardzo niewielkiego nakładu w punktach many i w oczywisty sposób zwiększa mobilność postaci. Warto zainwestować w nią przynajmniej jeden punkt zdolności. Dobrze komponuje się z innymi skillami - Howl i Battle Rage.
Battle Rage
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
28 | Stan furii w którym zadawane przez Ciebie obrażenia są zależne od ilości wrogów w okolicy +3% za każdego wroga w zasięgu 4 metrów ( +0,5% na poziom umiejętności) Czas działania: sześćdziesiąt sekund | Cztery metry | I: Im więcej wrogów Cię otacza, tym mniej obrażeń otrzymujesz (0,5% na poziom, począwszy od 2%). II: Zasięg działania wzrasta do pięciu metrów. III: Zasięg działania wzrasta do sześciu metrów. |
Opis: Berserker to bohater przeznaczony do walki z wieloma przeciwnikami - dlatego ten skill jest dla niego wprost idealny. Dzięki niemu heros może wlecieć w tłum wrogów i posiekać ich bez najmniejszego trudu. Wymaga to znikomego nakładu w punktach many, a szał trwa przez całą minutę. Dlatego warto zainwestować w tę umiejętność jeden punkt doświadczenia - następne nie są jednak zbyt opłacalne, z racji niewielkiego przyrostu zadawanych obrażeń.
Rupture
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
35 | Odrzucasz cel, który po trzech sekundach eksploduje, zadając obrażenia wszystkim okolicznym wrogom (rosną z poziomem bohatera i umiejętności) 50% szans na ogłuszenie celu (+3% na poziom umiejętności) 35 odrzucenia | Cztery metry | I: Zasięg eksplozji: do pięciu metrów. II: Zasięg eksplozji: do sześciu metrów. III: Zasięg eksplozji: do siedmiu metrów. |
Opis: ta umiejętność zadaje zdecydowanie zbyt małe obrażenia, aby mogła być przydatna. Bohater na 42 poziomie doświadczenia, który zainwestował w tego skilla wszystkie dostępne punkty doświadczenia, będzie dzięki niemu atakował wrogów z siłą 1365 obrażeń (i to jedynie pod warunkiem, że jego cel eksploduje). Nakład w punktach many jest przy tym całkiem spory, a efekt niepewny. Innymi słowy - zdecydowanie nie warto, bo konwencjonalne ataki są bardziej śmiercionośne (nie mówiąc nawet o innych umiejętnościach).
Ravage
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
42 | Zadaje 25% DPS wszystkim wrogom w zasięgu 4 metrów (+1,5% na poziom umiejętności) Osłabia pancerz wroga o 8% na 4 sekundy (+1% na co drugi poziom umiejętności) 8% szans na przerwanie przeciwnikowi | 4 metry | I: Bohater jest odporny na odrzucenie i spowolnienie na 5 sekund. II: Osłabienie pancerza trwa przez 6 sekund. III: Zasięg zwiększony do 5 metrów. |
Opis: bardzo słaba umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia, dająca niewielkie premie, a przy tym kosztująca wiele punktów many i unieruchamiająca bohatera. Należy omijać ją szerokim łukiem i inwestować w pozostałe, znacznie przydatniejsze skille. Nie przydaje się nawet podczas starć z grupami przeciwników - Berserker jest wówczas bardzo łatwym celem.
Blood Hunger
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
1 | Za każdym razem, gdy zadasz obrażenia krytyczne w bezpośredniej walce, uleczysz 5% maksymalnych punktów zdrowia (+0,5% na poziom umiejętności) | Postać | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: podstawowa i absolutnie nieodzowna umiejętność Berserkera. Warto zainwestować w nią wszystkie punkty doświadczenia. Bohater bardzo często zadaje obrażenia krytyczne (wszak opiera swą moc na sile i zręczności), przez co leczenie się dzięki temu skillowi jest dla niego naturalne i wygodne. Jeśli naładuje swój miernik szału do maksymalnego poziomu, będzie ładował krytyki przy każdym uderzeniu - co w połączeniu z tą zdolnością uczyni go nieśmiertelnym. Warto dodać do tego inną, równie przydatną umiejętność - Rampage, która dodatkowo wzmocni efekt leczenia. Najlepszą kombinacje można uzyskać poprzez połączenie Blood Hunger z Frenzy Mastery - przedłużysz wówczas czas trwania szału i będziesz mógł szybko leczyć rany.
Executioner
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
7 | Szansa na egzekucję zwiększona o 2% (+2% na poziom umiejętności) Zwiększa ładunek o 6% na 2 sekundy (+3% na poziom umiejętności) | Postać | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: jeśli używasz dwóch broni, powinieneś zainwestować w tę umiejętność wszystkie punkty doświadczenia. Zwiększa ona Twoją szansę na zadanie podwójnych obrażeń dzięki egzekucji - zastosowaniu obu narzędzi mordu równocześnie. Jeśli preferujesz walkę z użyciem jednego, konkretnego oręża, to i tak rozważ rozwój tego skilla - znacznie zwiększa on przyrost ładunku postaci, dzięki czemu szybciej skorzystasz z jej unikalnej umiejętności (Berserker Charge Bar).
Rampage
Ikona | Wymagany poziom | Działanie | Zasięg | Awans |
14 | Za każdym razem, gdy zabijesz wroga, masz 4% szans na wpadnięcie w pięciosekundowy szał (+0,5% na poziom umiejętności) W czasie szału otrzymujesz: +25% do prędkości ataku, +25% do prędkości ruchu, +25% do prędkości czarowania | Postać | Brak - umiejętność pasywna |
Opis: każdy rozsądny gracz powinien zainwestować w tę umiejętność przynajmniej jeden punkt doświadczenia (pozostałe są już opcjonalne). Sprawia ona, że Berserker staje się prawdziwą maszyną do zabijania. Chociaż szansa na wpadnięcie w morderczy szał nie jest zbyt wielka, to jednak zwiększa się z każdym kolejnym przeciwnikiem. Szybkość zadawania ciosów jest esencjonalna dla tej postaci - zwiększa bowiem prawdopodobieństwo zadania obrażeń krytycznych. Ma to bardzo duże znaczenie, szczególnie w przypadku, w którym rozwijało się umiejętność pasywną Blood Hunger.