Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Marandus | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Ashunartes
W [1], [2], [3] spotkasz: Młokosa, Postrach Klanów, Dremorę, Daedrotha, Atronacha, Skrzydlaty Mrok, Żarłacza lub Złotą Świętą. W [4] i [5] możesz spotkać Alita, Guara, Kagouti, Atronacha, Skrzydlaty Mrok, Ogrima lub Złotą Świętą (i parę innych potworków, zbyt słabych by zawracać sobie nimi głowę, wszystko zależy od twego poziomu). Są też dwa wejścia do środka - w [6] znajduje się wejście dolne, a w [7] - górne. Skorzystaj z górnego i po opis spójrz na dół.
Ashunartes, wnętrze
Zejdź i pokonaj Burub gra-Bamog z toporem w [1]. Niestety, na górze nic już nie ma - masz więc dwa wyjścia. Albo wyjdziesz i wejdziesz drzwiami głównymi, albo po prostu zeskoczysz na posąg i na ołtarz. Uważaj szczególnie w drugim przypadku - zaatakuje cię trzech przeciwników. Baronk gro-Uzuk z długim mieczem w [2], oraz rzucający zaklęcia Mauhul gor-Burish w [3] i Grat gro-Gholfim w [4]. Obok posągu w [5] jest skrzynia i kilka zwojów. Na ołtarzu leżą klejnoty - jeśli je weźmiesz, jak zwykle pojawi się Dremora.
Grobowiec Rodziny Saren
W [1], [2], [3], [5], [6] i [7] spotkać możesz zależnie od poziomu: Młokosa, Atronacha, Daedrotha, Dremorę, Żarłacza, Skrzydlaty Mrok lub Złotą Świętą. Zabierz z sarkofagu Klucz do Grobowca Saren z [4], możesz też wziąć Hełm Redorańskiego Stróża z [5]. Leży też tutaj na podłodze jest szkielet jakiegoś bohatera, a przy nim - Klucz do skrzyni w grobowcu Saren. W [6] na podłodze znajdziesz księgę Nadzieja Rodu Redoran (podnosi o 1 Broń Obuchową). Przeszukaj pomieszczenia oznaczone [5], [6] i [7], gdyż są tam skrzynie i przedmioty (w [7] na podłodze leży Szmaragd).
Missamsi
Jednego z następujących przeciwników: Popielny Niewolnik, Popielny Ghul, Popielny Zombie, Lunatyk, Zarażony Spaczeniem lub Spaczony spotkasz w [1], [2], [5] (tu dwóch) i [6]. Natomiast jednego z samych popielnych (Niewolnik, Ghul, Zombie lub Lunatyk) możesz "uświadczyć" w [4], [9] i [10] (ten ostatni wyjdzie z pieczary umieszczonej na górze - nie warto tracić na nią mikstury wznoszenia, gdyż nic w niej nie ma). Na początku idź w stronę [3], przeskocz po kamieniach przez lawę i dalej - do [4]. Pokonaj na górze przeciwnika i przeszukaj Zwłoki (znajdziesz m.in. Straszliwy Miecz Płomieni). Wróć się i skieruj kroki do [7], przeszukaj dwa sarkofagi obok ołtarza i skręć w prawo. W [8] leży Młotek do dzwonów Szóstego Rodu. Warto wspomnieć, że z niektórymi Popielnymi Ghulami możesz porozmawiać.
Nissintu
Zabij Llondryna Hlaalo z włócznią w [1] i idź dalej, w [2] rozpraw się z Ravosem Relarysem i Rirnsem Uveranem z mieczem. Przeszukaj to miejsce (na dole są beczki) i idź do dużej jaskini z wodą. Najpierw skręć w lewo i przeszukaj skrzynki w [3], a potem pnij się w górę prawą stroną. Po drodze w [4] możesz zabrać księgę Feyfolken I (podnosi o 1 Zaklinanie), a w [5] zabić Galsu Tedas.
Punabi
W [1] spotkasz Manwe i co dziwne - nie będzie cię ona atakować. Natomiast Darene Bienne i jej pomocnik (Młokos, Atronach, Daedroth, Postrach Klanów. Dremora, Żarłacz, Skrzydlaty Mrok lub Złota Święta - zależnie od poziomu) w [2] nie będą już tacy mili. Przeszukaj to miejsce i idź dalej korytarzem. W [3] zabijesz Sjarntida z toporem, potem dotrzesz na most, gdzie w [4] pokonasz Atronacha (Ognia, Mrozu lub Burzy - to także zależy od poziomu). Otwórz drzwi i wejdź do [5]. Pokonasz czarodziejkę Eldrasę Helas. Przeszukaj dobrze to miejsce, a znajdziesz księgę Bunt w Pierwszej Twierdzy (podnosi o 1 Mistycyzm).
Sulipund
W tej magowskiej wieży nikt cię nie będzie atakował. W [1] po korytarzu chodzi sobie Malielle Broles, można też wejść do pokoju w [2], przeszukać go i / lub pogadać z Brithrothem. Wejdź na górę. W [3] stoi Cuunel, w [4] Nael, w [5] leżą worki i skrzynki do przeszukania. Wejdź na samą górę. W [6] stoi Llarar Bereloth, natomiast na półce z książkami w [7] można znaleźć m.in. Kroniki Nchuleft i Mroczni Bracia.