Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Gnisis | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Arkngthunch-Sturdumz
W tych dwemerowych ruinach roboty nadal działają, czego dowód można spotkać w [1], [2], [3], [5] i [7] (tutaj dwóch) - będą to Centuriony: Pajęcze, Kuliste lub Parowe, możesz też napotkać Krasnoludzkie Widmo. W [3] na podłodze pomiędzy dwiema maszynami leży Klucz do Skrzyni w Arkngthunch. Miejsca warte przeszukania to [4] i [6] - można tam znaleźć m.in. dwemerowe artefakty i monety. W [8] na półce znajduje się Dwemerowa Rurka, niedaleko też jest zamknięta skrzynia (otworzysz ją zdobytym kluczem).
Ashinabi
W jaskini czasami będziesz spotykał prostych do pokonania przeciwników - ogary lub szczury. W [1] Thaden Ralas czeka na moście na śmierć. Możesz wskoczyć do wody i popłynąć do jaskini, po czym wyjść na brzeg i przeszukać skrzynię w [2], lub kontynuować wędrówkę jaskinią (wejście w A na razie pomiń). W [3] zabijesz Hussonię z długim mieczem, w [4] kilka szczurów lub ogarów - kontynuuj wędrówkę lewą odnogą. W [5] parę - Thraccenię Urgusiso z claymorem (odziana jest w kościaną zbroję) oraz Esdrufusa Harsinię. Za drzwiami w [6] znajduje się Davur Githendas z toporem (jednak o wiele niebezpieczniejsze są jego zaklęcia). Teraz wróć się do rozwidlenia i idź w prawo do drzwi w B, po drodze pokonując przeciwnika w [7]. W kryjówce przemytników będziesz szedł od lewej do prawej po kolei pokonując wrogów - W [8] Teryne Hlaalu ze sztyletem, w [9] Torosi Othreloth, a w najważniejszym miejscu - [10] - Gadasu Serothan. Przeszukaj to miejsce - stoi tu uzdrowiciel Jine, jest tez księga Przemytnicy na Wyspie (podnosi o 1 Włócznię).
Assarnud
Jak tylko wejdziesz, z góry z [1] zbiegnie Bazgulub gro-Ulfish z toporem i zacznie cię atakować - zabij go i odbierz mu Niewolniczy Klucz z Assarnud. Przeszukaj skrzynki w [1], po czym idź do [2] - tu jest pięciu niewolników: Ra'Karim, Ra'Mihrr, Ri'Darsha, Huzei i Bun-Teeneeta. Wszystkich oczywiście możesz uwolnić. Podążaj dalej, w [3] zabijesz Idroneę Sadri ze sztyletem, a w [4] maga Sarvura Sadri (posiada też kuszę). Z jego ciała zabierz Prosty Klucz - zanim otworzysz sobie drzwi, zabij Filbeneth z toporem w [5]. Klucz otwiera drogę do zalanych jaskiń - jedyną ciekawą tam rzeczą jest ciało utopionego górnika w [6].
Grobowiec Rodziny Ginith
Grobowiec ten różni się od pozostałych, gdyż nie będzie tu żadnych ożywieńców - prawie żadnych. W [1] znajduje się duża zbieranina ludzi: Anden Thilarvel, Ervis Ules, Tredere Llaren, Sarvil Sadus, Vulyne Rothari oraz wampir (nie atakuje) Irarak. Są tu też skrzynie do przeszukania - podobnie jak i w [2], gdzie wpierw trzeba będzie zabić szczura.
Grobowiec Rodziny Llervu
Rodzina Llervu musiała być naprawdę biedna, jeśli wystawiła tak skromniutki grobowiec. W [1] i [2] znajdziesz jednego z następujących przeciwników: Zjawa Przodka, Truposz, Szkielet, Kościej. Klucz do Grobowca Llervu ukryty jest obok klęczka przed lewym (patrząc od wejścia) paleniskiem.
Kopalnia Jaj Eluba-Addon
W kopalni, jak to w kopalni - zwykle nie ma nic ciekawego. Tak jest i tutaj - w [1] znajduje się jeden Wojownik, Robotnik lub Zwiadowca Kwama, w [3] jest ich trzech. W [2] leży Martwy Górnik z Kopalni Jaj (nie ma przy sobie nic ciekawego), natomiast w [4] znajduje się Królowa Kwama.
Mat
Oprócz przeciwników i skrzynek nie ma tu zbyt wiele ciekawych rzeczy. Po wejściu w [1] zaatakuje cię Boler Bandas (mag), przeszukaj korytarz i podążaj dalej do skrzyżowania w [2], gdzie rozniesiesz Novryneę Falen ze sztyletem. Skręć w do [3], zabij Bilena Velothrila i sprawdź, co jest w skrzyni na górze. Do sprawdzenia pozostała jedynie lokacja [4], gdzie będziesz musiał zabić Rulene Ulven z toporem.
Palansour
Już przed wejściem zauważysz że coś jest nie tak - w postaci Rozdartego na strzępy przemytnika w łodzi. Przeszukaj skrzynki i beczki, po czym wejdź do jaskini. W [1] masz trochę rzeczy do przeszukania, w [2] trzech Młokosów do pokonania. O wiele trudniejszym przeciwnikiem będzie Ogrim w [3]. Tutaj też możesz wziąć skarby ze skrzyni nad szkieletami i księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 19 (podnosi o 1 Zaklinanie). Na tacy niżej po tej samej stronie jest Zużyty Klucz - jeśli nie możesz dostać się na górę, to skorzystaj z porozrzucanych po jaskini mikstur wznoszenia. Przeszukaj też jaskinię w [4], uważaj tylko na pułapki. Wróć się do [2] i spójrz na górę w stronę [5] - jeśli posiadasz zwój, miksturę, czar lub magiczny przedmiot pozwalający się unosić, to skorzystaj z niego i otwórz drzwi kluczem. Porozmawiaj z uwięzionym Inwoldem, a dostaniesz zadanie (QUEST: Gnisis - Uwięziony Czarodziej).
Yasammidan
Zanim wejdziesz do ruin, pokonasz trzech potworów z następujących rodzajów: Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok, Daedroth. W środku natomiast w [1], [4] i [5] możesz spotkać Daedrotha, Dremorę lub Księcia Dremor. Oprócz tego do pokonania czeka dwóch bohaterów - w [2] Anel Rethelas (uzbrojony w długi miecz, odziany w stalową zbroję, ma przy sobie Pierścień Wiedzy Tajemnej, rzuca zaklęcia) oraz Mindeli Saren w [3] (to samo uzbrojenie, ale zamiast pierścienia znajdziesz przy niej Pas Zbroi Nieczułości). Przeszukaj miejsce w [6] - znajdziesz dużo mikstur w skrzyniach, a także księgę Gra Przy Kolacji (podnosi o 1 Alchemię). Możesz zabrać z ołtarza złoto i klejnoty - pojawi się wtedy Dremora, którą będziesz musiał pokonać (lub oczywiście uciec). Pogadaj z posągiem w [3], a dostaniesz zadanie.