Zaklinanie, Magiczne Efekty | Zaklinanie | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Zaklinanie
No i dotarliśmy do samego końca. Im lepszy przedmiot chcesz stworzyć, tym większa szansa niepowodzenia. Ale można ją w prosty sposób zminimalizować. Na dobry początek upewnij się, że twoje Zaklinanie, Alchemia i Inteligencji wynosi 100. Teraz przygotuj sobie dużo składników, które pozwolą ci tworzyć mikstury podwyższające inteligencję (po więcej szczegółów zapraszam do działu Alchemia). Zgromadź też wszystkie przedmioty (o RÓŻNYCH nazwach) magiczne, które podwyższają inteligencję. No i zapisz grę.
Teraz rzuć za jednym razem wszystkie czary z przedmiotów i wypij kilka butelek (nie-własnej roboty). Twoja inteligencja powinna się znacznie podnieść - teraz sam zacznij robić mikstury. Stwórz jedną, wypij - podniesie się twoja inteligencja, dzięki czemu kolejna mikstura będzie silniejsza. Stwórz ją, wypij - i tak w kółko. Dzięki temu możesz sobie podnieść inteligencję (robiąc tak kilka - kilkanaście razy) do 10000 (choć myślę, że 1000 powinna wystarczyć - jeśli nie, to rób mikstury dalej).
(Ta metoda jest niepotrzebna, jeśli zaklinasz przedmioty u kogoś, jednak wtedy zapłacisz za to mnóstwo pieniędzy)
Mając inteligencję na odpowiednim poziomie znów zapisz grę (na innym slocie). Zaznacz kamień duszy i przeciągnij go na siebie. Wybierz efekt (efekty), czas trwania (przypominam: tylko dusze Złotych Świętych i Lunatyków pozwalają dać przedmiotowi efekt stały), a za pomocą suwaków - zasięg i siłę. Ważne jest, aby siła zaklęcia nie przekroczyła możliwości przedmiotu (prawy górny róg okienka), bo nie stworzysz przedmiotu. Gdy wszystko będzie gotowe, kliknij na "OK". Brawo! Udało ci się stworzyć magiczny przedmiot!
Magiczne Efekty
Jest klejnot duszy, jest i przedmiot, ale nie masz jeszcze efektów magicznych. Aby móc użyć jakiegoś, musisz koniecznie kupić zaklęcie u maga lub kapłana - mając zaklęcie możesz użyć w zaklinaniu efektu, którego używa zaklęcie. Dlatego też nawet będąc wojownikiem lub magiem kupuj zaklęcia (jeśli oczywiście masz na to pieniądze).