Fort Pelagiad | ŚWIAT - Pelagiat | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Fort Pelagiad
Zamiast szukać w mieście, wpierw odwiedź lokację Pelagiad , Fort Pelagiad, znajdziesz tu wiele interesujących rzeczy. Wejdź od północnego muru. Na początek rada. Możesz zabierać przedmioty ze skrzynek lub stołów, ale musisz uważać by nikt cię nie zauważył - jeśli strażnik do ciebie podbiegnie, zabierze ci nie tylko przedmioty wzięte z fortu, ale wszystkie, które przywłaszczyłeś sobie nielegalnie. Po drugie - jeśli będziesz chciał sprzedać u płatnerza w forcie jakiekolwiek przedmioty zabrane z fortu - zostaniesz przyłapany także. Trzymając się tych dwóch punktów możesz zacząć penetrować fort. Uważając na strażnika w [1]. zabierz przedmioty z lewej, a potem idź w prawo - wejdź do głównej części fortu.
W [2] jest następny strażnik, a w [3] - płatnerz Shadbak Gra-Burbug (oferuje broń, pancerz i przedmioty do naprawiania, sam też naprawia broń i zbroje, posiada 900 złota). W [4] znajduje się Yghfa (pozwoli ci dołączyć do Kultu Tamriel za 50 złota; sprzedaje także różne mikstury, zaklęcia i składniki, posiada 175 złota). W [5] jest kaplica, gdzie możesz się uleczyć z chorób, zaraz itp., kosztuje 10 złota. Przed kaplicą jest też trochę złota, ale żeby je zabrać, nie może cię nikt zobaczyć. Po kręconych schodach obok drzwi wejściowych wejdź do pokoju Angorila w [6]. Może cię on nauczyć Topora, Długiego Ostrza i Broni Obuchowej. W tej części to wszystko - wejdź do południowego muru.
Strażnicy tutaj znajdują się w [7] i [8]. Możesz pozabierać przedmioty z [9] (dwa łuki i strzały) i z sypialni (we wszystkich skrzyniach są tylko cesarskie miecze obosieczne), ale strażnicy nie mogą cię zobaczyć. Kiedy nikt nie będzie widział - zabierz Klucz do Strażnicy ze stołu w [10] i Klucz do Więzienia z [11] (leży obok drzwi). Niech strażnik wyjdzie z więzienia - w [12] znajduje się zamknięta skrzynia (zamek: 70), gdzie znajdą się skradzione przez ciebie przedmioty, jeśli zostaniesz złapany przez strażników. W [13] jest więzień - Morgash gro-shadbug, którego możesz wypuścić. Drugi więzień w [14] - Bragor Nowe Buty - będzie się bał wyjść nawet wtedy, gdy otworzysz mu drzwi.