Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Vas | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Ald Redaynia
Jest to opanowana przez nieumarłych wieża magów. przed wejściem pokonasz dwa szkielety-łuczników. W pokoju w [1] będą Zwłoki - drugich drzwi na razie nie otwieraj, tylko idź prosto i na dół - do wody. Są tam kolejne Zwłoki i ukryta naprzeciwko środkowej fontanny skrzynia zawierająca 1250 złota i księgę Taniec w Ogniu, Rozdział 4 (podnosi o 1 Akrobatykę). W [2] pokonasz parę wrogów, mogą to być Szkielety, Kościeje, Truposze lub Zjawy Przodków. W [3] znajdziesz trochę skrzynek i worków, na jednej z nich leży Klucz do Skrzyni. Szkielet ma przy sobie Żelazny Topór Lodu. Z kluczem wejdź do wcześniej ominiętych drzwi - do [4], pokonaj parę wrogów, a na górze jednego i Szkieleta-Czarodzieja w [5] (walczy Srebrną Laską Wojennej Pożogi, ma przy sobie także Wampirzy Sygnet. Na cokole jest trochę złota, Wielki Klejnot Duszy, a także Puchar Goryczy.
Assumanu
Atronacha Mrozu, Atronacha Burz lub Atronacha Ognia spotkasz w [1] i [2]. W [2] jest także Vienne Gilelle, która zaatakuje cię zaklęciami. Otwórz drzwi i wejdź do [3] - zabij Calmaninde ze Srebrnym Ostrzem Ognia i przeszukaj skrzynki i beczki. Wróć się, w [4] stoi Allimir, który jest jakby "lokajem" swej pani. Ta natomiast - Varona Nelas - jest w [5]. Są tu także skrzynie oraz profesjonalny sprzęt alchemiczny.
Assurdirapal
Do kaplicy prowadzą dwa wejścia, lecz nie zamieszczam mapki terenu, gdyż oba prowadzą na ten sam poziom. Przed wejściem rozprawisz się z kilkoma przeciwnikami (Młokos, Żarłacz, Postrach Klanów, Atronach, Złota Święta, Dremora, Daedroth, Skrzydlaty Mrok). W środku w [1] jest Grazob gra-Karz (ma Orkowy Topór Bojowy i Orkowe nagolenniki, a także stalową zbroję). W tym pomieszczeniu jest dużo skrzynek, beczek i worków do przeszukania. W [2] jest Shakh gro-Durga (uzbrojony w krótki miecz). Wejście w A prowadzi na dół, B - na górę. Wejdź wpierw na górę, tam w [3] pokonasz odzianą w zbroję Durz gra-Rimph z długim mieczem. Na dole natomiast w [4] stoi rzucająca zaklęcia Ghob gra-Gholob (ma przy sobie księgę Jak Orkowie Opanowali Orsinium - podnosi ona Ciężki Pancerz o 1). W [5] za posągiem jest skrzynia, a w [6] - sam ołtarz. Jest na nim Rubin, Szmaragd, Ruda Ebonu, Buzdygan Zwątpienia i Diament - gdy weźmiesz ten ostatni, pojawi się Dremora lub Książę Dremor. Możesz pogadać z posągiem - dostaniesz wtedy zadanie.
Grobowiec Rodziny Andavel
Młokos, Żarłacz, Postrach Klanów, Atronach, Złota Święta, Dremora, Daedroth, Skrzydlaty Mrok będzie w [1], [2], [3], [4] i [5]. Klucz do Grobowca Andavel jest w [2] - na ścianie po lewej stronie sarkofagu. Worki i skrzynie znajdują się w [1], [2], [4] i [6]. I to właściwie wszystko, jeśli chodzi o ten grobowiec.
Grobowiec Rodziny Nelas
Standardowy grobowiec. Szkielet, Zjawa Przodka, Kościej lub Truposz będzie w [1], [2], [3] (tu para), [4], [5], [6] i [7] (tu także para). W [1] przeszukaj skrzynki, możesz wziąć Kościany Kirys Gah-Julan. Skrzynie są także w [3] i [4] - w [4] w oku jednej z czaszek jest Diament. Klucz do skrzyni w grobowcu Nelas jest za drugim sarkofagiem na ścianie po lewej w [5], są tu także skrzynie. Przeszukaj też skrzynie w [7].
Onnissiralis
W [1] będziesz musiał walczyć z Jathlanie (odziany w stalową zbroję, ma Srebrny Długi Miecz), a w [2] - z czarującym Ernarden Genisem (ma przy sobie księgę Deszczowa Dłoń 2920, podnosi ona o 1 Przywrócenie). Przeszukaj skrzynie w tym sam miejscu i wróć się do schodów - zacznij schodzić na dół. W [3] zabijesz nieuzbrojoną Hyring z bronią obuchową. Na dole czeka więcej walki - pierwszy będzie Hlar w [4] (posiada komplet kościanej zbroi bez hełmu i karwaszów, z czego kirys i naramienniki są rodzaju Armun-An, ma też broń obuchową), rzucający zaklęcia Torline w [5] i Rithrannir w [6] z toporem i stalową zbroją. Na ołtarzu w [7] leży dużo klejnotów: dwa Diamenty, dwa Rubiny i trzy Rudy Ebonu - gdy weźmiesz jedną z nich, pojawi się Dremora.
Sargon
Pierwszy przeciwnik to Gavesu Arelas (posiada komplet kościanej zbroi bez hełmu, dzierży długie ostrze) w [1], drugi - Milynea Andrethi (walczy toporem, posiada Cesarski Kirys ze Smoczej Łuski, Kościane Naramienniki, Kościane Nagolenniki i Kościane Buty) w [2]. Pokonaj Dalmila Varena (walczy bronią obuchową) w [3] i idź do [4], gdzie jest mnóstwo skrzynek i beczek. Gdy je przeszukasz, wróć się do drzwi (uważaj - są pod pułapką) i skieruj kroki do [5], gdzie zabijesz Llero Lleran (żelazna zbroja i topór). Przeszukaj skrzynki i idź dalej - w [6] zajmiesz się Varonem Sadralo (ma stalową i żelazną zbroję oraz długie ostrze). Za mostem pokonasz dwóch wrogów na raz (lepiej ich rozdzielić): Raynilę Aryon (rzuca zaklęcia) w [7] oraz Varvsę Athram (walczy długim ostrzem, ma Kościany Kirys) w [8]. Zeskocz do wody, pokonaj Szkielet-Czempiona w [9] i sprawdź, co w skrzyni w [10]. Wróć się na górę i idź do [11] - tu na śmierć czeka Nerer Beneran (uzbrojony w długie ostrze, ma na sobie Ebonowy Kirys i Kościane Naramienniki). Zabij go i przeszukaj to, co jest w jaskini. W wodzie z tyłu jest kocioł z przedmiotami (w [12]).