Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Suran | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Bal Ur
W [1], [2], [3] i [4] będziesz musiał zabijać różnych przeciwników. W [5] stoi rzucający gwiazdkami Arns Uvalas, natomiast w [6] znajduje się rzucająca czary Dinuro Ienith. [6] to wejście górne do kaplicy, natomiast [7] - dolne. Jak zwykle, wpierw radzę skorzystać z górnego.
Bal Ur, wnętrze
Jeśli wszedłeś z góry, to a [1] i [2] czeka na ciebie jeden z przeciwników: Dremora, Daedroth, Książę Dremor. Nie ma tu nic ciekawego, więc wyjdź i wejdź dolnym wejściem (skakać nie polecam). W [3] zabijesz Svoga z mieczem, w [4] Rakoslod z toporem, a w [5] - Barri (ma przy sobie księgę Ostatni Taniec Lorda Jornibreta, podnosi o 1 Lekki Pancerz). Tu więcej nic nie ma, zejdź więc do podziemi drzwiami w A. Przeszukaj miejsce w [6], w okolicach [7] spotkasz Kościeja, Złotą Świętą, a także - zależnie od poziomu - Dremorę, Księcia Dremor lub Daedrotha. Idź skalnymi mostami do [8], stoi tu Dralal Hlervu. Pod posągiem leżą klejnoty, Serce Daedry, Szklana Halabarda i Szklany Hełm. Jeśli możesz się unieść, to spróbuj trafić na górę do [9] - są tam urny ze zwojami i skrzynia.
Grobowiec Rodziy Sandas
Kościeja, Szkielet, Truposza lub Zjawę Przodka spotkasz w [1], [2], [3] i [5]. Pokonaj ich - w [4] leży szkielet strażnika, ma przy sobie Klucz do grobowca Sandas. W [5] jest także szkielet - obok niego na kolumnie jest Klucz do Szlacheckiej Skrzyni. Z kluczami idź do [6], pokonaj przeciwnika. Gdy tylko otworzysz skrzynię, uważaj... bo oba wcześniej leżące szkielety wstaną i zaczną cię atakować! Dla słabo rozwiniętej postaci mogą być za mocne, więc w razie czego salwuj się ucieczką. W skrzyni natomiast jest Orkowy Hełm, Orkowy Kirys i Orkowe (prawy i lewy) Karwasze.
Grobowiec Rodziy Velas
Kościeja, Szkielet, Truposza lub Zjawę Przodka spotkasz w [1] (dwóch), [2] i [3]. W [1] na jednym z sarkofagów leży księga Ostatnia pochwa miecza Akrash (podnosi o 1 Płatnerstwo), a przy szkielecie w [2] leżą niezwykłe Indoriliańskie Naramienniki (oba) i Idoriliański Hełm. Przeszukaj też szkielet w [3] oraz skrzynki w [4].
Kopalnia Jaj Inanius
W tej kopalni, jak to w kopalniach jaj bywa, nie ma praktycznie nic ciekawego. Robotnika Kwama, Zwiadowcę Kwama lub Wojownika Kwama - zależnie od poziomu - spotkasz w [1], [2], [3], [4] i [5]. W [6] natomiast rezyduje Królowa Kwama.
Kopalnia Jaj Vansunalit
Tu także nie jest lepiej. W [1] pod wodą są dwie małże z perłami (lub bez), ale nie warto do nich płynąć, gdyż można łatwo się utopić. W [2] jest dwóch Zwiadowców Kwama, Robotników Kwama lub Wojowników Kwama, a także Królowa Kwama.
Kunirai
W [1] zabijesz rzucającego zaklęcia Vavesa Viritha, idź dalej do [2] - zabij tam Drendrisę Faleroth (nosi Kościany Kirys i Kościane Buty, uzbrojona jest w topór). Przeszukaj jej siedzibę (na skrzyni są Kościane Nagolenniki) i podążaj dalej - w korytarzu w [3] zabijesz Brevesa Omrila, w [4] rzucającego czary Vadena Rethana. W tym miejscu są m.in. Diabelski Długi Łuk, trzy Straszliwe Strzały Jadu, księgi: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 36 (podnosi o 1 Mistycyzm) i Złota Wstęga za Zasługi (podnosi o 1 Celność). Tym sposobem dojdziesz do [5], gdzie ubijesz Lerisa Rathryona z toporem (ma na sobie Ebonowy Prawy Karwasz), w [6] natomiast czeka Alurue Saryon z czarami, oraz Amulet Absorbcji Magii i księga Wilcza Królowa, Księga VIII (podnosi o 1 Zaklinanie). Wróć się do [7] - jest tam księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 25 (podnosi o 1 Płatnerstwo).
Minabi
Idź korytarzem, aż dojdziesz do [1]. Pokonaj tam Fjora Mężnego z toporem, na dole parę potworów i na górze w [2] Drandryn Omoran - także z toporem. Przeszukaj skrzynki i beczki, po czym skorzystaj z drzwi - uważaj, bo są pod pułapką. Za nimi w [3] pokonasz Bedeneę Nethan. Przeszukaj jej ciało (znajdziesz m.in. Prosty Klucz), a także resztę jaskini, po czym idź do A. Znajdziesz się w [4] - Lugdum gro-Lagdub z toporem oraz Chrelm z claymore'm rzucą się na ciebie - ten ostatni ma przy sobie Niewolniczy Klucz z Minabi. Przeszukaj to miejsce, znajdziesz dużo zwojów, trochę złota i dwie księgi: Złota Wstęga za Zasługi (podnosi o 1 Celność) i Ucztę Złodziei (podnosi o 1 Zabezpieczenia). Na dole są niewolnicy, których możesz uwolnić: Shaba, S'Raverr, Ahjara, Jeed-Ei, Beekatan i Meen-Sa.
Saturan
W [1] rozprawisz się z Tielą z mieczem i Ilverem Aralasem z krótkim mieczem. W [2] zabijesz Lasile Dotrel, a w [3] Muka gro-Dula z toporem (ten drugi ma na sobie większość kompletu kościanej zbroi). W [2] jest na dole i na górze dużo skrzynek i beczek do przeszukania. Idź do jaskini po lewej, pokonasz dwóch przeciwników - w [4] Daldura Sarysa z mieczem, a w [5] Venosa Nerethi (rzuca zaklęcia, przyzywa Truposza). Przeszukaj oba miejsca, znajdziesz w [4] trochę złota, a w [5] księgę Człowiek z Toporem (podnosi o 1 Topór). Wróć się i wejdź do [7]. Zabij Jolgeira z bronią obuchową i zabierz mu Niewolniczy Klucz z Saturan. Dzięki niemu uwolnisz niewolników: J'Ramha, Udarra, Eutei, Peeradeeh i Ubaasi.