Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Dagon Fel | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Grobowiec Rodziny Dralas
W [1] będzie Kościej, Szkielet, Zjawa Przodka lub Truposz, jest tu także ciało Nelixa Cuchnący-Oddech i skrzynie. Kolejny przeciwnik będzie w [2], jest tam też skrzynia. Wejdź do [3] - stoi tam Kościej, w [4] natomiast są skrzynie. Idź drugą drogą, pokonaj dwóch przeciwników w [5] - na jednym z późniejszych sarkofagów leży księga Słowa i Filozofia (podnosi o 1 Długie Ostrze), a w [5] leży martwy Yanniss - ma przy sobie, prócz ekwipunku, Klucz do Grobowca Dralas i Klucz do Skrzyni w Grobowcu Dralas.
Grobowiec Rodziny Orethi
Kościej, Szkielet, Zjawa Przodka lub Truposz będzie w [1], [2] i [4]. Klucz do Grobowca Orethi leży w pierwszej po lewej niszy na ścianie - na ziemi obok czaszki w [3]. W [2] są dwie skrzynki, a w [5] jedna oraz Rubin w popielnym kole.
Grobowiec Rodziny Sarethi
"Rezydują" tu wampiry z Klanu Aundae - spotkasz po jednym w [2], [3] i [6] oraz parę w [4]. Klucz do Grobowca Sarethi leży po prawej stronie popielnego koła na ścianie w [5]. Skrzynie są w [1], [2], [4], [5] i [6].
Grobowiec Rodziny Senim
Na dobry początek rozwalisz kilku wrogów. Kościej, Szkielet, Truposz lub Zjawa Przodka będzie w [1], [2], [3], [4], [5], [6] i [7]. Skrzynie są w [4], [6] i [7], w [5] leżą także Zwłoki. Wejdź do głównej części grobowca (będziesz musiał użyć zwoju lub wytrychu). Najpierw pokonaj szkielety w [8], [9] i [10], a potem idź do [11]. Na i obok Zwłok Tatuśka Je jest komplet kościanej zbroi, w tym Kościany Hełm Gah-Julan i Kościane Naramienniki Armun-An, leży tu także Klucz do Skrzyni w Grobowcu Senim. Przeszukaj jeszcze ciało tatuśka - znajdziesz m.in.: Kość Tatuśka Je, Amulet Tatuśka i Pierścień Phynastra.
Grota Malmus
Oprócz ryb, małży i wody jedyną ciekawą rzeczą w tej grocie jest Topielec w [1]. Obok niego wbity jest Żelazny Claymore.
Habinbaes
Na początku pokonasz dwa ogary - w [1] i [2]. Na górze w [3] stoi Valvesu Indaram uzbrojona w krótkie ostrze - obok niej, a także w [4], są skrzynki i beczki. Otwórz drzwi i wejdź do [5] - tu pokonasz Sifknira z maczugą. Idź dalej, do [6] - zabij Almsi Oren (uzbrojona jest w gwiazdki lub sztylety) i przeszukaj jej siedzibę. Znajdziesz m.in. księgę Trzecie Drzwi (podnosi o 1 Topór). Przejdź przez most, zabij Folyniego Dran w [7] (rzuca sztyletami) i idź do [8] - tutaj rozprawisz się z Matukiem gro-Magrishem. Uzbrojony jest w broń obuchową, posiada Niewolniczy Klucz z Habinbaes. Za zamkniętą palisadą są skrzynie i worki ze złotem. Z kluczem możesz wrócić się do [9], otworzyć drzwi i uwolnić niewolników: Kisimbę, Ainę, Ri'Dumiva i Olank-Neeus.
Kopalnia Jaj Madas-Zebba
Wojownik Kwama, Zwiadowca Kwama lub Robotnik Kwama będzie w [1], [2], [3], [4], [6], [7], [8] i [9]. W [10] znajduje się Królowa Kwama, a w [5] leży ciało Martwego Podróżnika, które można przeszukać.
Kopalnia Jaj Pudai
W pierwszej części jaskini spotkasz samych przeciwników - Wojownik Kwama, Zwiadowca Kwama lub Robotnik Kwama będzie w [1], [2], [3], [4], [5] i [6]. Wejdź do A, by znaleźć się w leżu królowej. Najpierw pokonaj przeciwników [7], [8], [9] i [10], po czym idź do [11] - leży tu Martwy Podróżnik. Wróć się - w [12] jest jeden ze wspomnianych przeciwników, natomiast w [13] dwóch wraz z Królową Kwama. Leży za nią siedem unikalnych Złotych Jaj.
Mzuleft
Idź do [1], zabij Mugdula gro-Yagarz z toporem i zabierz Klucz do Mzuleft z regału (są tu także Plany Skarabeusza Dwemerów). Wejdź do [2] - walka staje się ciekawsza, bo do pokonania czekają dwa orki - Glasha gra-Magar z młotem i rzucający zaklęcia Lagakh gra-Lorga (ma przy sobie także Klucz do Mzuleft). Przeszukaj salę, zabierz ze stolika cenną księgę Jajo Czasu i idź do [3], na dół. Tutaj czeka Durgat gra-Glurkub (ma Kościany Kirys, uzbrojona w topór) i Bugrash gro-Gorzog z młotem (odziany w orkową zbroję, ma przy sobie Klucz do Mzuleft). Przeszukaj beczki i skrzynki w rogu i wejdź na górę do [4]. Znów zabijesz dwa orki - tym razem są one bez żadnego pancerza - Khadba gro-Uzgurn z jakąś bronią obuchową (ma przy sobie Klucz do Mzuleft) oraz Duluk gro-Ghash - także z toporem. Na górze w rogu jest jedna skrzynia.
Nchardahrk
Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion lub Krasnoludzkie Widmo będzie w [1], [2], [4], [6] i [7] (w tym ostatnim pokoju dwóch). Wpierw idź do [2] - pokonaj przeciwników i przeszukaj beczki, skrzynie i regał - leży na nim Klucz do Nchardahrk. Wróć się, otwórz drzwi, pokonaj wrogów w [4] i spójrz do [5]. Leży tu Klucz do Skrzyni w Nchardahrk, a tuż obok znajduje się skrzynia. Pokonaj potem przeciwników w [7] i przeszukaj ten pokój także.
Odirnamat
Pokonaj Relindę z długim mieczem w [1], potem do sprawdzenia czekają trzy jaskinie. W [2] zabijesz rzucającego zaklęcia Drarona Benelasa. Znajdziesz tu m.in. Tanto Nieprzyjaciela oraz księgę Ziarno (podnosi o 1 Topór). W [3] jest Bertis Uvani z krótkim ostrzem. Przeszukaj jego jaskinię i idź do [4], gdzie na śmierć czeka Orval Llaren z mieczem. Jest tutaj księga Wschodzące Słońce 2920 (podnosi o 1 Mistycyzm).
Punsabanit
Najpierw pokonasz kilka ogarów - po jednym w [1], [3] i [4] oraz parę w [2]. Idź dalej tą jaskinią, aż trafisz do [5]. Tu zabijesz Vadrameę Farano z krótkim mieczem i rzucającą zaklęcia Medresi Ofemalen. Przeszukaj wszystko i idź korytarzem dalej, do [6], gdzie pokonasz Dalnoreę Arvel z łukiem. Otwórz drzwi wytrychem i wejdź do [7] - tutaj zabijesz dwie przeciwniczki: Kirginię z kataną i w kościanej zbroi, a także Fralvię Sibassius (też w kościanej zbroi, uzbrojona w długi miecz, ma przy sobie Duży Klucz). Przeszukaj wszystko na dole i na górze - pod łóżkiem jest skrzyneczka z trzema Diamentami. Idź wreszcie do [8], gdzie zabijesz rzucającą zaklęcia Tilore Andrethi (ma także Duży Klucz), a potem w [9] rozprawisz się z Ulveną Arobar z krótkim mieczem. Na stoliku leżą dwie księgi: Ziarno (podnosi o 1 Topór) oraz Hipotetyczna Zdrada (podnosi o 1 Zniszczenie).
Shara
Najpierw pokonasz szkielet w [1], potem Dremorę, Księcia Dremor lub Daedrotha w [2]. W [3] jest następny szkielet pilnujący skrzynek i beczek. Idź do [4], zabij kolejny szkielet i wejdź na górę - w tym samym miejscu będzie wrogo nastawiony mag Tirer Belvayn (przyzywa Truposza, posiada Srebrną Laskę Wojennej Pożogi). Po zabiciu go przeszukaj regał w [5] i skrzynie i beczki w [6].
Sud
Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Żarłacz, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth lub Złota Święta będzie w następujących miejscach: [1], [4], [5], [7] i [9] (w niektórych miejscach przeciwnik jest umieszczony wyżej, więc by się do niego dostać trzeba albo sprowokować go do skoku, albo wykorzystać miksturę wznoszenia). Idź do [2], sprawdź co w skrzyni - w [3] znajduje się trzech szkieletów-łuczników. Wpierw otwórz drzwi po lewej, pokonaj przeciwników, wskocz wyżej i otwórz następne drzwi. Za nimi w [6] pokonasz Anirne (rzuca zaklęcia, ma przy sobie Laskę Czarodzieja i Szklany Netchowy Sztylet). Przeszukaj to miejsca, znajdziesz m.in. księgę Feyfolken III (podnosi o 1 Przywołanie). Teraz wróć się i idź skalnym korytarzem - pokonując przeciwników dotrzesz do [8]. Zabij tu Goreneę Andrano (rzuca zaklęcia) i przeszukaj jej siedzibę.