Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Obóz Urshilaku | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Abinabi
Idąc korytarzem będziesz pokonywał przeciwników. Popielny Ghul, Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Zarażony Spaczeniem, Spaczony lub Lunatyk stoi w [1], [2] i [3]. Są też Śniący - jeden w [4] i dwóch w [5]. Jedynym przedmiotem jest Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu w obok dzwonów w [4].
Ashurnabitashpi
Uważaj penetrując zewnętrzne okolice. W [1] i [2] spotkasz albo Postrach Klanów albo Orgima (w zależności od poziomu). W [3], [4], [5], [6] i [7] tradycyjnie - Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [8] jest wejście do górnej części kaplicy, natomiast w [9] - wejście do dolnej części. W [10] znajdują się natomiast drzwi do drugiej części kaplicy. Skorzystaj z tych ostatnich - znajdziesz się w małym daedrycznym pomieszczeniu. Jest tu para przeciwników (Dremora, Książe Dremor lub Daedroth). W przeciwległych rogach są skrzynki i beczki do przeszukania, natomiast w jednym z dwóch pozostałych obok łóżek księga Hipotetyczna Zdrada (podnosi o 1 Zniszczenie).
Ashurnabitashpi, wnętrze
Na dole pokonasz dwójkę przeciwników. W [1] będzie to Earmil (mag, posiada Szklany Sztylet i Pierścień Srebrnej Wiedzy), a w [2] Sanyon - rycerz z toporem i w metalowej zbroi. Oprócz ołtarza w [3] (z którego jeśli zabierzesz klejnot, to pojawi się Dremora) nie ma tu na dole już nic wartego uwagi - lepiej albo użyć czegoś do wznoszenia się, albo wejść do kaplicy drugim wejściem. Na górze do zabicia w [4] czeka Hyarnarenquar (posiada łuk, potrafi nieźle czarować) oraz Dremora, Książę Dremor lub Daedroth w [5]. Jedyna skrzynia, którą można przeszukać, stoi na filarze w [6] - aby się do niej dostać, będziesz musiał skorzystać z jakiegoś przedmiotu (mikstura, zwój, zaklęcie) umożliwiającego wznoszenie się.
Bthungthumz
Opisanie tych dwemerowych ruin jest niezwykłe proste. W [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7] i [8] będzie, zależnie od poziomu, jeden z przeciwników: Krasnoludzkie Widmo, Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion. Beczki i skrzynki, czekające na przeszukanie, są w [6] i [7]. W [9] natomiast znajduje się duch Dahrk Mezalfa - gdy go zabijesz, możesz wziąć Pierścień Dahrk Mezalfa.
Grobowiec Rodziny Drath
W [1], [2] i [4] spotkasz, zależnie od poziomu, Zjawę Przodka, Szkielet, Truposza, Kościeja. W [3] stoi: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacza, Atronach lub Złota Święta. Para drzwi, które prowadzą do korytarza omijającego dziurę w podłodze jest pod pułapką, więc uważaj. W [5] jest mała skrzynka oraz księga: Nadzieja Redoran (podnosi o 1 Broń Obuchową).
Grobowiec Rodziny Llando
W [1], [2] i [3] stoi po jednym: Zjawie Przodku, Szkielecie, Truposza, Kościeja. Zabij ich i przeszukaj miejsca oznaczone [4] i [5]. Nie ma poza tym nic ciekawego.
Grota Madas
W tej grocie nie ma zbyt wiele ciekawego do szukania, a co gorsza - można łatwo się utopić. Jeśli chcesz płynąć do [1] to wiedz, że tam nie można wypłynąć i zaczerpnąć powietrza, bo po prostu nie ma gdzie. Już lepiej jest w [2], poza tym na dnie w tej części jaskini znajduje się Topielec, którego można przeszukać (ale wielkich skarbów się raczej nie spodziewaj). Poza tym należy uważać na Dreughów i wszelkiej maści ryby.
Ibar-Dad
Ta jaskinia zawiera potężne skarby, ale zdobycie ich postacią niedoświadczoną (mniej niż 15 poziom) jest raczej niemożliwe. Na dobry początek idź do [1] - tu na dole są dwa Młokosy, natomiast na górze - czarodziej Badama Andarys (przyzwie Truposza, posiada kuszę). Otwórz drzwi i wejdź do [2], gdzie na śmierć czeka kolejny mag - imieniem Elante. Zabij ją i koniecznie zabierz leżące obok przedmioty: Notatki Elante, Zwyczajny Klucz i Pierścień Kocich Oczu. Skieruj kroki do [3] - pokonaj tam Daedrotha. W skrzyni, oprócz różnych przedmiotów, na pewno będzie Pordzewiały, Daedryczny Klucz. Weź go i idź do [4]. Tam musisz pokonać parę Księży Dremor, otwórz sobie drzwi do [5] i rozpraw się ze Złotą Świętą. Trud się bardzo opłaci - znajdziesz tu przede wszystkim: osiem Prastarych Srebrnych Sztyletów, księgi Tajemnica Talary, część II (podnosi o 1 Zniszczenie) i 36 Lekcji Viveka, Kazanie 16 (podnosi o 1 Topór), Daedryczny Topór Wojenny, Daedryczna Tarcza, Daedryczne Oblicze Natchnienia i Daedryczna Laska. Jednak największym odkryciem będzie umieszczona wyżej tarcza Opoka Eleidona (najlepsza tarcza w grze).
Kopalnia Jaj Akimaes-Ilanipu
Robotników Kwama, Zwiadowców Kwama lub Wojowników Kwama możesz spotkać w [1], [2] i [3]. W [3] znajduje się też Królowa Kwama. Poza tym nie ma tu nic ciekawego.
Kopalnia Jaj Hairat-Vassamsi
Robotników Kwama, Zwiadowców Kwama lub Wojowników Kwama możesz spotkać w korytarzach w [1], [2], [3] i [4]. Skorzystaj potem z drzwi w A. Te same istoty spotkasz w [5], [6], [7], [8] i [9]. W [10] natomiast jest królowa. Jak wyżej, kopalnia ta nie jest zbytnio interesująca.
Sha-Adnius
Tuż po wejściu w [1] zostaniesz zaatakowany przez Ogary, a także Bormira (może Boromira?) z łukiem. Nie powinni sprawić problemów - nie zapomnij wziąć z ciała tego ostatniego Klucza do Sha-Adius. Skieruj kroki do [2], tam zabijesz Giningila z maczugą (on także ma przy sobie wspomniany klucz). Przeszukaj jaskinię i idź do [3]. Pokonaj Naris Selaren z krótkim mieczem, zabierz Niewolniczy klucz z Sha-Adnius z ławki przy ognisku. Dzięki temu będziesz mógł się dostać do niewolników (Ri'Vassa, Sholani, Tsani, Han-Tulm, Jeer-Maht, Gih-Ja) w [4] i ich uwolnić.
Shishi
Wieża magów została napadnięta, jest tu pełno trupów. Już w [1] leży Celegil, w [2] - Indrel, a w [3] - Amring. Idź do [4] - na dole martwa jest Marielle Amede. Jeśli należysz do Rodu Redoran, to nikt cię tu nie będzie atakował. W przeciwnym razie szykuj się do walki. W [4] na dole będzie jest Anise Romoran (nosi kościaną zbroję). Wejdź po schodach na górę - tam pokonasz Temisa Romavela (ta sama zbroja) i Breramę Selas (oprócz zbroi ma także Amulet Potężnych Ciosów i Raport z Shishi). Martwi leżą Aditte Oges i Lanie Endre. Możesz przeszukać to miejsce, znajdziesz m.in. księgę Receptariusz Alchemia. W [5] na stoliku leży czaszka - użyj jej, a przekręci się i odsłoni klapę do [6] na dole. Jest tam czarodziej Faves Andas, który od razu cię zaatakuje (chyba, że należysz do Rodu Telvanni).
Yesamsi
W [1] zaatakuje cię - zależnie od poziomu - jeden z następujących przeciwników: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [2] jest Dralisi Ienith, mag (walczy krótkim mieczem). Przeszukaj jej stanowisko i kontynuuj wędrówkę - w [3] pokonasz Atronacha Ognia, w [4] w wodzie może być jakiś Dreugh lub Żarłacz. Korytarz prowadzi dalej do drzwi pod pułapką, jest za nimi w [5] Atronach Ognia, Mrozu lub Burz. A na końcu w [6] czeka na ciebie Iirenoore, która także zajmuje się magią. Niestety, w tej jaskini nie ma żadnego ciekawszego przedmiotu.