Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Vivek, Strefa Telvanni | ŚWIAT - Vivek | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Vivek, Strefa Telvanni

Zaczniemy od górnego placu - Vivek, Strefa Telvanni | ŚWIAT - Vivek | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Zaczniemy od górnego placu. W [1] są następujące osoby: Strażnik Świątynny, Avoni Dren, Landa, Tendren Hlervu i Deldasa Thirandus. Znajdują się tu cztery budynki:

[2] - Telvanni: Wieża. Na dolnym poziomie - idąc korytarzem w prawo - stoją kolejno osoby: Ciel Nestal, Ciges Adrard i Cirwedh (ta ostatnia uczy Skradania się, Średniego Pancerza i Tarczy). W środku wieży na dole są Ferarilie Riscel, Tolmera Relenim i Silius Fulcinius (uczy Retoryki, Lekkiego Pancerza i Skradania się). Spójrz na półki z książkami - na pierwszej od lewej są trzy warte uwagi: Jak ważne jest GDZIE (podnosi o 1 Broń Obuchową), Posag (podnosi o 1 Zabezpieczenia) i Azura i Skrzynia (podnosi o 1 Skradanie się). Na górze wieży są Salora Salobar, Mavon Drenim i Dals Sadri. W szafie jest m.in. Szata Ognistego Lustra. Zejdź na sam dół. Pierwsze drzwi prowadzą do więzienia. W więzieniu zaraz po prawej - za Strażnikiem Świątynnym, pod ławką - są dwie księgi: Jak orkowie opanowali Orsinium (podnosi o 1 Ciężki Pancerz) i Słowa i Filozofia (podnosi o 1 Długie Ostrze). Są tu dwa Klucze do Celi Strefy Telvanni - tu, na ławce oraz w głębi więzienia - na stole. Jest tu jeszcze dwóch Strażników Świątynnych, a także Femer Veralor w celi. Wróć się do wieży - drugie drzwi prowadzą do krypt. W korytarzach jest trzech Strażników Świątynnych. Na stole leży Rejestr Skarbca Telvanni.

Jak zwykle, skarbiec rodowy wymaga osobnego akapitu. Tutaj ukraść ci będzie najtrudniej. Najpierw pozbądź się skradzionych przedmiotów i upewnij się, że nie należysz do organizacji Świątynia. Drzwi po prawej prowadzą do lewego pomieszczenia (są tam dwie mierne skrzynie i para Atronachów Burz), a te z lewego - do prawego. W prawym jest dwóch Strażników Świątynnych - musisz albo całkowicie skryć się, albo ich zabić. Oprócz skrzyń ze złotem, klejnotami i magicznymi przedmiotami, na półkach leżą: komplet zbroi ebonowej (bez naramienników i karwaszów, ale za to z pawężą), Ebonowy Długi Miecz, Daedryczny Claymore, dwa Szklane Netchowe Sztylety, Laska Maryona, Przyjaciel Kaprala i Chciwość.

[3] - Rezydencja Hlaren. Są tu tylko dwie osoby: Fendel Hlaren i Kalorter.

[4] - Telvanni: Górne Składowisko. Jest tu Strażnik Świątynny i Tadas Llendu, a także dużo skrzyń, worków itp.

[5] - Tymczasowa Siedziba Telvanni. Są tu tylko cztery osoby: Nannithon, Ethal Seloth, Idroso Vendu i Gonk gra-Gurub.

Bezpośredniego zejścia na parter oczywiście nie ma - musisz wyjść i skorzystać z drzwi obok schodów na plac. Na parterze, oprócz trzech Strażników Świątynnych, są także Favani Faryon, Endul Rothandas i Golveso Senim (uczy Walki Wręcz, Akrobatyki i Skradania się). Oto lista miejsc, które możesz tu odwiedzić:

[6] i [7] - Jaszczurzy Łeb. Na górze są Manara Othan (wynajmuje łóżka, handluje butelkami i żywnością, ma 350 złota), Teegla i Ennbjof. Postaw kolejkę Mazte temu ostatniemu, a opowie ci o artefakcie (QUEST: Vivek - Pocałunek Sztormu). Na dole są Maeda Gabinia i Alvyn Lleraynn (uczy Zniszczenia, Mistycyzmu i Przemiany), a za drzwiami trofeum - Głowa Zguby.

[8] - Telvanni: Świątynia. Jest tu jedna osoba - Melie Frenck (handluje miksturami, posiada 100 złota, sprzedaje zaklęcia).

[9] - Telvanni: Alchemik. Garas Seloth handluje miksturami, składnikami i sprzętem alchemicznym, posiada 350 złota. Na ladzie jest Profesjonalny Alembik i Profesjonalny Moździerz. Na dole w skrzyni i na komodzie znajdziesz mikstury.

[10] - Telvanni: Zaklinacz. Audenian Valius oferuje zaklinanie przedmiotów, handluje też nimi i zwojami - posiada 850 złota. Na stole przed nim leży Diabelskie Tanto. Warto otworzyć drzwi, bo na półce leży Szklany Sztylet i Żelazne Ostrze Ognia, a w skrzyni jest jeszcze więcej magicznych przedmiotów. Porozmawiaj z nim o szczurach, a dostaniesz zadanie (QUEST: Vivek - Plaga Szczurów).

[11] - Telvanni: Mag. Fevyn Ralen sprzedaje i tworzy zaklęcia. Są tu drzwi do poprzedniej lokacji - Telvanni: Czarownik. Na dole nie ma nic ciekawego.

[12] - Telvanni: Czarownik. Salver Lleran także sprzedaje i tworzy czary. Są tu drzwi do poprzedniej lokacji - Telvanni: Mag. Na dole w skrzyneczce na szafie jest złoto, a na komodzie leży księga Wilcza Królowa, Księga III (podnosi o 1 Iluzję).

[13] - Telvanni: Aptekarz. Galuro Belan handluje miksturami i składnikami, posiada 200 złota. Obok jego łóżka jest księga - Diamentowe Ciastka (podnosi o 1 Alchemię).

Z parteru można wejść do kanałów drzwiami w A lub B. W kanałach w [14] stoi niewolnik Mim-Jeen oraz Eldrar Fathyron - ma przy sobie Stalowy Miecz Mrozu, Kościany Kirys, Kościane Buty i Kościany Lewy i Prawy Naramiennik, a co najważniejsze - dwa klucze: Prosty Klucz i Klucz do Kanalizacji Telvanni. Możesz go zabić - nie okaże się to żadnym przestępstwem. Klucze posłużą do dostania się do [15] i uwolnienia niewolników, którzy są w pokoju: Dro'Qanar, El-Lurasha, Inerri i Wud-Neeus (oczywiście, nie ma przymusu ich uwalniania).

Drzwi w C prowadzą do laboratorium. W [16] jest trzech Pajęczych Centurionów, w [17] jeden Kulisty Centurion - a także dwie skrzynie oraz Szmaragd i Wampirzy Pył na sarkofagu. W [18] pokonasz Kulistego Centuriona i Parowego Centuriona, a w [19] obok sarkofagu leży Sztylet Dagotha. Wyjdź stąd - do podziemi można zejść klapami w D, E, F i G, ale - oprócz dużej ilości skrzynek w [20] - nie ma tam nic ciekawego.