Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Iulus Truptor - Jałmużnicy | QUESTY - Kult Tamriel | Solucja TES III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Iulus Truptor - Jałmużnicy

Stojący na dole Iulus Truptor zajmuje się bóstwem, które zbiera ofiary. Co za tym idzie, zbieraniem ofiar zajmiesz się ty - większość twych zadań polegać będzie na zbieraniu datków. Jeśli masz dużo kasy, to możesz nawet nie wychodzić z kaplicy - po prostu wpłacaj sumę z własnej kieszeni. Kosztować cię to będzie parę tysięcy, ale w późniejszych fazach gry nie jest to duża suma. Wysokość datku zawsze zależy od nastawienia - najlepiej poćwiczyć retorykę, bo dzięki temu można otrzymać większe datki, a co za tym idzie - większe uznanie u Iulusa Truptora. Polecam nawet dopłacać, bo czasami możesz z misji skorzystać więcej, pomimo straty złota!

1. Poselstwo Skyrim - pierwszy datek zbierzesz z Ebonheart , Ebonheart - z Poselstwa Skyrim, które swą siedzibę ma w [12]. Otwórz drzwi i porozmawiaj z Heidmarem. W zależności od nastawienia weźmiesz 100 lub 200 złota. Wracaj z datkiem do Iulusa Truptora, w nagrodę dostaniesz (za 100 złota) dwie Słabe Premie do Osobowości oraz (za 200 złota) Buty Skazańca.

2. Poselstwo Argoriańskie - zadanie identyczne z powyższym. Teraz po prostu wejdź do sąsiadującego z poprzednim Poselstwa Argoriańskiego w [11]. Datek wręczy ci Im'Kilaya. Wracaj z nim do Iulusa Truptora - nagrodą będzie (za 100 złota) dwie Słabe Premie do Szczęścia i (za 200 złota) Habit Zenithara.

3. Datki z Ald'Ruhn - w tym zadaniu przyjdzie ci żebrać w mieście Ald'Ruhn. Zasada jest prosta. Po pierwsze, nie pytaj o datki mrocznych elfów, bo 99% z nich powie ci, że przekazało datek na rzecz Świątyni. Po drugie, niektórzy w ogóle nie będą chcieli dać. Ci, którzy będą hojni, dadzą ci różne sumy - w zależności od nastawienia (ilość punktów nastawienia powyżej 50 równa się ilości złota, przy czym sumy zaokrąglane są do dziesięciu i pięciu sztuk w dół; przy nastawieniu równym 59 dostaniesz 1 lub 5 sztuk złota, a przy 70 - 20 sztuk). Pytaj właścicieli karczm, oni mają najwięcej. Gdy uzbierasz 100 lub 200, datek przekaż Iulusowi Truptorowi. Nagrodą będą Zwój Pełnego Kryształu Fphyggi i Zwój Talentu Didali. Przy większym datku dostaniesz też księgę - Kupowanie Jak Gra (podnosi o 1 Handel).

4. Koszula i Kamizelka - tym razem musisz zdobyć specjalną koszulę. Tylko jeden krawiec ma odpowiednie - Falanaamo w Caldera , Caldera. Jego sklepik jest w [13]. Niestety, krawiec jest skąpcem i nie ugnie się łatwo. Musisz go przekonać (nastawienie większe od 80) - gdy ci się uda, dostaniesz parę Modnych Spodni i dwie Zwykłe Koszule. Wracaj do Iulusa Truptora, a wręczy ci on księgę Taniec w Ogniu, Rozdział 7 (podnosi o 1 Handel).

5. Brandy - trzeba zdobyć pięć butelek Cyrodiiliańskiej Brandy z Balmory. Potencjalni dawcy - w miarę łatwi do przekonania - to: Bacola Closcius (stoi na górze Oberży Pod Południowym Murem, [4] w Balmora , Balmora, wschodnia część), Benenius Agrudilius (jest w Szczęściu Skazańca, [9] w Balmora , Balmora, południowa część) i Dulnea Ralaal (Osiem Talerzy, [3] w Balmora , Balmora, północna część). Bardzo oporny jest Banor Seran z Izby Rajców. Jest ona w [2] w Balmora , Balmora, południowa część. Dlatego lepiej zrobić mu na złość i ukraść pięć butelek Cyrodiiliańskiej Brandy - są one w skrzynce za drzwiami po prawej stronie (patrząc na sprzedawcę). Gdy będziesz kradł nie zapomnij zamknąć drzwi. Z butelkami wracaj do Iulusa Truptora - nagrodą będą rękawiczki, Prawa i Lewa Dłoń Zenithara.

6. Datek na Wdowy i Sieroty - datek tego rodzaju powinien uiścić Cunius Pelenius. Stoi on w Siedzibie Zarządcy ([20] w mieście Caldera , Caldera). Niestety, jak to zwykle bywa, będzie on dość oporny. Trzeba go więc przekonać - w tym celu udaj się do Caldera , Kopalnia Caldera, Kopalnia. W środku odszukaj pierwszego lepszego niewolnika i porozmawiaj z nim o przemycie - jeśli jego nastawienie przekroczy 70, to powie ci o tym, jak Cunius Pelenius wynosi Rudę Ebonu z kopalni. To powinno przekonać naszego dawcę - "z radością" wręczy ci trzy Rudy Ebonu (razem warte 600 złota). Sprzedaj je, a sumę 500 złota zanieś Iulusowi Truptorowi. Nagrodą będzie zestaw zwojów: Zwój Czarnej Rozpaczy, Zwój Wiecznej Nocy Elevrama, Zwój Zemsty Lorda Mhasa, Zwój Brutalnej Potęgi, Zwój Hazardzisty i Zwój Zniekształcenia Alvusii.

7. Hojna Oferta - Canctunian Ponius z Kompanii Wschodniocesarskiej (siedziba jest w [7] w Ebonheart , Ebonheart) miał przeznaczyć datek w wysokości 1000 złota, a jeszcze tego nie zrobił. Idź z nim porozmawiać - okaże się, że ktoś go okradł i nie ma on żadnych pieniędzy. Zaproponuj mu pomoc - porozmawiaj o elfie Mossanonie z którymś z współpracowników za drzwiami, a wskażą ci Gildię Magów - konkretnie tą w Vivek , Vivek, Dzielnica Przybyszów, znajdującą się na placu w [5]. Wejdź do niej i znajdź na dole przy kole teleportacyjnym Flacassię Fauseius - ją też zapytaj o elfa. Przenieś się do Sadrith Mory, wyjdź z Domu Rosomaka i skieruj kroki na północ do miasta. Popytaj ludzi - powiedzą ci, że najlepiej zapytać o wysokiego elfa drugiego wysokiego elfa. Idź więc do oberży Brama - [10] w Sadrith Mora , Sadrith Mora, północna część. Na piętrze pogadaj z Sinyaramenem, a poradzi ci spytać się jakiejś kobiety. Kobieta - jedna z wielu - jest na górze (ma na imię Ery). Wskaże ci, że widziała nowego wysokiego elfa w towarzystwie Volmyni Dren. Jej dom jest w [10] w Sadrith Mora , Sadrith Mora, południowa część. Na górze wreszcie odnajdziesz Mossanona. Zaproponuje ci oddać pieniądze i poprosi, byś o nim nic nie mówił - twój wybór nie ma tu znaczenia. Z sumą 2500 złota możesz wrócić do Canctuniana Poniusa i oddać mu część (to też nie ma znaczenia ile). W każdym razie przekaż wreszcie datek Iulusowi Truptorowi, a dostaniesz buciki Szept Zenithara,