Morrowind: Pozostałe miejsca Hla Oad
Aktualizacja:
Aharunartus
![Pierwszy wrogiem będzie stojący w [1] Valund z toporem - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270502.jpg)
Pierwszy wrogiem będzie stojący w [1] Valund z toporem. Idź dalej i pokonaj Nitteriusa Rato z długim mieczem w [2]. Sprawdź, co znajduje się w jaskini w [3] po czym wróć się na most i skieruj się na górę - w prawo do [4]. Pokonasz najpierw Brothesa Orana ze sztyletem, a potem - na górze - Yatura gro-Shak z toporem. Przeszukaj ciało tego ostatniego, ma przy sobie księgę Kość, Część Pierwsza (podnosi o 1 Średni Pancerz). Na stoliku leży Klucz niewolniczy z Aharunartus - weź go. Dzięki temu będziesz mógł uwolnić niewolników (Bahdahna, Aravi, Kishni, Wuleen-Shei) z [5].
Ashurnibibi

To miejsce w przeciwieństwie do innych jest na świeżym powietrzu, a są tu tylko przeciwnicy. W [1], [2] i [3] znajdują się wrogowie różnego rodzaju (Młokos, Postrach Klanów, Daedroth, Żarłacz, Dremora, Atronach, Skrzydlaty Mrok, Złota Święta - zależnie od twojego poziomu doświadczenia). W [4] spotkasz orka Muzgonka gro-Borgoba. Możesz mieć trudności z jego pokonaniem, ale warto się postarać, gdyż cały odziany jest w cenną Orkową zbroję. Drugi ork - Ushug gra-Olurba - znajduje się w [5]. W [6] natomiast jest wejście do kaplicy.
Ashurnibibi, Wnętrze
![Idź jedną drogą do [1] - pod wodą na dnie leży mała skrzynka, zabierz z niej Pordzewiały, Daedryczny Klucz i księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 26 (podnosi o 1 Skradanie się) - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270533.jpg)
Idź jedną drogą do [1] - pod wodą na dnie leży mała skrzynka, zabierz z niej Pordzewiały, Daedryczny Klucz i księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 26 (podnosi o 1 Skradanie się). W większej komnacie jest dwóch przeciwników, najlepiej rozprawiać się z nimi po kolei. W [2] znajduje się odziany w orkową zbroję i uzbrojony w orkowy topór Rolfish gra-Dugul, a w [3] - rzucający zaklęcia Durgash gro-Rushub - przy czym ten drugi ma przy sobie Starożytny, Daedryczny Klucz. W [4] znajduje się ołtarz, są na nim klejnoty i Serce Daedry - gdy weźmiesz to ostatnie, pojawi się Dremora. Sprawdź stolik w [5], znajdziesz tam dwie cenne księgi: Gra Przy Kolacji (podnosi Alchemię o 1) i Groza na Zamku Xyr (podnosi Zniszczenie o 1). Otwórz drzwi po lewej kluczem, w [6] spotkasz Joneisa Dalomaxa, który podziękuje ci za uwolnienie. Ostatnią rzeczą jest brama w [7], którą można otworzyć wcześniej zdobytym kluczem.
Grobowiec Rodziny Heran

Tuż przy drzwiach wejściowych znajdziesz Klucz do Grobowca Heran. W zależności od twojego poziomu będziesz musiał pokonać Młokosa, Postrach Klanów, Daedrotha, Żarłacza, Dremorę, Atronacha, Młokosa, Skrzydlaty Mrok lub Złotą Świętą - pierwszy wróg jest w [1], a pozostałych dwóch w [2]. W głębi grobowca w [3] znajdziesz szmaragdy, złoto oraz księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 28 (zwiększa umiejętność Lekki Pancerz o 1).
Grobowiec Rodziny Lleran
![Kościej, Truposz, Szkielet lub Zjawa Przodka będzie w [1], [2] i [3] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270565.jpg)
Kościej, Truposz, Szkielet lub Zjawa Przodka będzie w [1], [2] i [3]. W [1] i [3] znajdziesz po jednej skrzyni, natomiast w [1] na sarkofagu leży księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 5 (podnosi o 1 Topór).
Grobowiec Rodziny Sarys
![Truposz, Szkielet, Kościej lub Zjawa Przodka będzie czekał w [1], [2], [3], [4] i [5] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270580.jpg)
Truposz, Szkielet, Kościej lub Zjawa Przodka będzie czekał w [1], [2], [3], [4] i [5]. W popielnym kole w [6] poszukaj Klucz do skrzyni w grobowcu Sarys. Skrzynia stoi obok. Przeszukaj też pomieszczenie [2]. Poza tym nie ma tu nic więcej ciekawego.
Hassour

Jaskinia ta podzielona jest na dwie części. W pierwszej spotkasz Popielnych (Niewolników, Zombie lub Ghuli), Spaczonych, Lunatyków lub Zarażonych Spaczeniem w [1], [2], [3] i w [4] (tu trzech). Dodatkowo blisko [2] na górnej skale jest skrzynia ze złotem. Idź do wejścia B i wejdź do kaplicy. Pokonaj Truposza w [5], a następnie rozpraw się ze Śniącymi w [6] i [7] (tutaj będzie dwóch). W [7] znajduje się bardzo silny Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu. W [8] jest Dagoth Fovon. Możesz mieć problemy z jego pokonaniem - zaopatrz się w mikstury lub zaklęcia uodparniające cię na ogień. Ma przy sobie Amulet Szóstego Rodu. W [9] jest dużo skrzyń z różnymi klejnotami, zwojami itp. - jest tam też książka 36 Lekcji Viveka, Kazanie 36, która podniesie twój Mistycyzm o 1.
Jaskinia Vassir-Didanat

Jest to miejsce, które koniecznie musisz odwiedzić z prostego powodu - pieniędzy. Jedynymi utrudnieniami mogą być Atronachy (ognia, mrozu lub burz - zależnie od twojego poziomu) w [2] i [3]. Oprócz tego walczył będziesz także z losowo rozmieszczanymi szczurami lub skarabeuszami. Natomiast w [1], [3] i [4] jest mnóstwo Rudy Ebonu (ponad 20 sztuk). Każda z nich warta jest 200 złota i ma wagę równą 10, więc zostaw najlepiej gdzieś wszystkie przedmioty, zbierz rudę i ją sprzedaj- zarobisz ponad 4000 złota.
Kopalnia Jaj Shulk

Pomimo rozległości tej lokacji nie ma tu wiele ciekawych rzeczy - może oprócz tego, że wreszcie w kopalni są górnicy, a Kwama nie atakują tam zaciekle, jeśli ich nie sprowokujesz. W [1] spotkasz pierwszego Robotnika Kwama, w [2] jest sporo Pędraków (uwaga - mogą atakować). Wejście w A przejdź do obozu górników. Ci stoją w [3] (Kati i Gor), [4] (Juillen) i [5] (Lisa), ale żadne z nich nie jest zbyt rozmowne. W trzeciej części jaskini (leżu królowej) gdy wejdziesz tam wejściem C, na początku zostaniesz zaatakowany przez górników Daynilę Valas i Sevila Othan w [6]. Nie sprawią problemu. Ostatnią ciekawszą rzeczą jest królowa w [7] (może być chroniona przez Wojowników Kwama).
Kopalnia Jaj Shurdan-Raplay
![Nie ma tu prawie nic ciekawego, oprócz Wojowników Kwama w [1] i [2] (w drugim miejscu jest ich dwóch), szwendających się tu i ówdzie Robotników Kwama oraz oczywiście Królowej Kwama, która jest w [3] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270643.jpg)
Nie ma tu prawie nic ciekawego, oprócz Wojowników Kwama w [1] i [2] (w drugim miejscu jest ich dwóch), szwendających się tu i ówdzie Robotników Kwama oraz oczywiście Królowej Kwama, która jest w [3].
Shal
![Na dobry początek pokonaj dwa szkielety w [1], a następnie zejdź niżej do [2], gdzie zabijesz Kościeja - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270658.jpg)
Na dobry początek pokonaj dwa szkielety w [1], a następnie zejdź niżej do [2], gdzie zabijesz Kościeja. W [3] znajduje się nekromantka Telura Ulver, która potrafi przyzwać Truposza. Uważaj, aby nie spadła ci siła (przez co nie będziesz mógł się poruszać), a jednocześnie żeby Telura Ulver nie waliła w ciebie zaklęciami. Gdy ją zabijesz - przeszukaj ciało, a następnie jaskinię. Jest tu mnóstwo różnych butelek, składników alchemicznych, trochę cennych książek, a przede wszystkim: Pieśń Alchemików (zwiększa się Alchemia o 1). Dodatkowo na stoliku stoi w pełni profesjonalny sprzęt alchemiczny.
Yasamsi
![Komitet powitalny w [1] składa się z Dudleya z długim mieczem oraz Thervama Drelasa - czarodzieja, który przyzwie Truposza - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270674.jpg)
Komitet powitalny w [1] składa się z Dudley'a z długim mieczem oraz Thervama Drelasa - czarodzieja, który przyzwie Truposza. Możesz mieć problemy z pokonaniem wszystkich, więc po zabiciu jednego z nich (Truposz się nie wlicza, bo za każdym razem będzie przyzywany czarem) wychodź z jaskini na spoczynek. Kolejni wrogowie to Larisus Dergius ze Stalowym Claymorem w [2] oraz Ralos Othrenim z krótkim meczem w [3] (ma przy sobie także Amulet Jullielle Aumines). Przeszukaj dokładnie tę jaskinię - znajdziesz dużo różnych klejnotów, przedmiotów magicznych i broni, a także wiele Wielkich i Większych Klejnotów Duszy.
Zainsipilu
![Powitają cię Nistaccy w [1] z długim mieczem i Fervas w [2] ze sztyletem - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Hla Oad | The Elder Scrolls III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/260270690.jpg)
Powitają cię Nistaccy w [1] z długim mieczem i Fervas w [2] ze sztyletem. Idź dalej na most do [3], tam pokonasz Luriusa z mieczem i Aranwen z toporem. Skręć w prawo i przeszukaj jaskinię w [4]. Wróć się i skieruj kroki do [5], gdzie zabijesz Snadira z toporem - ma on klucz do niewolników, których możesz uwolnić (Anjari, Haran, Muz-Ra, Ahnisa, Bahdrash). Podążaj do [6], zabij orka Agroba gra-Bogharza i przeszukaj tę jaskinię. Przejdź przez most do [7], gdzie zabijesz Darvalę Romothran z łukiem i Marosa Givayna ze sztyletem. Nie zapomnij też przeczytać i wziąć książki - Zamknięte na Klucz (podnosi Zabezpieczenia o 1). Na dnie, pod mostem w [3] jest Pierścień Złodzieja.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
