Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Upiorna Brama | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Assarnatamat
W [1] pokonasz Tolasi Belas - ma jakiś długi miecz, posiada też księgę 36 Lekcji Viveka, Kazanie 12 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz, w [2] - Thovasi Alen (ma na sobie Buty Podchodów), a w [3] - Dremorę, Daedrotha, Księcia Dremor. W [4] znajduje się ołtarz, gdy zabierzesz z niego Rudę Ebonu, pojawi się jak zwykle Dremora.
Grobowiec Rodziny Aryon
Po jednym z wymienionych przeciwników (Szkielet, Kościej, Truposz lub Zjawa Przodka) spotkasz w [1], [2], [3], [5] i [6]. Zacznij przeszukiwać grobowiec - w [2] jest m.in. Szmaragd (i skrzynie), w [4] na kolumnie na środku - Klucz do skrzyni Aryona. W [5] jest Srebrna Włócznia, w [6] parę skrzyń, a w [7] - księga Lorkhan Księżycowy (podnosi o 1 Przemianę).
Grobowiec Rodziny Thalas
Zaraz po wejściu spójrz pod nogi i w lewo - leży tam na ziemi Klucz do grobowca Thalas. Otwórz sobie nim drzwi i idź dalej -w [1] pokonasz jednego z przeciwników: Zjawa Przodka, Szkielet, Truposz lub Kościej (tacy sami stoją po jednym w [3] i [4]). W [2] leży Dreughowa Tarcza, przeszukaj także skrzynie i trupy w [3], [4] i [5].
Jaskinie Dunirai
W tych jaskinie wydobywa się Surowe Szkło - przypominam, że jedna sztuka jest bardzo lekka i warta 200 złota. W "zbiorze" szkła z kopalni przeszkadzać ci mogą wymienione postacie: w [1] Strażnik, w [2] Strażnik i Daryn Vedralu, w [3] Strażnik, Naral Othreleth i Gaden Llarys, w [4] Nelacar i Volanaro, a w [5] - ostatni Strażnik i Reynis Ralvani.
Kopalnia Abaelun
To kopalnia diamentów, należy co imperium. Kręci się tu dwóch strażników, są też górnicy - w [1] Davas Aralas, w [2] Alvor Andas, w [3] Mervis i w [4] Rernel Arano. Jest tu pewne warte uwagi miejsce - [5]. Można wskoczyć za skały i ukryć się, a potem bezkarnie zabrać kilka Diamentów. W ogóle spróbuj pozbierać z kopalni tyle diamentów, ile tylko zdołasz - każdy wart jest 250 złota i waży bardzo mało.
Kopalnia Sudanit
Jest to kopalnia ebonu, należąca do Rodu Redoran. Po kopalni chodzi więc dużo Redorańskich Strażników. W [1] stoi górnik Mils Andrethi. Jeśli masz miksturę wznoszenia lub coś w tym stylu, to możesz zeskoczyć do [2] i wziąć trochę Rudy Ebonu - wspomniana mikstura będzie potrzebna do powrotu. Idź dalej - w [3] jest kolejny górnik - Golana Giralvel. W [4] jest trzech - Belvis Sedri, Galeri Uveleth i Bralyn Androthi, natomiast w [5] stoją Darns Tedalen i Danel Indaren.
Odaishah
Idź korytarzem, pokonaj przeciwnika (Młokos, Postrach Klanów, Daedroth, Żarłacz, Atronach, Dremora lub Złota Święta) w [1], potem drugiego takiego oraz Atronacha Burz w [2]. Idź do [3] - rozpraw się z Młokosem, pokonaj rzucającego czary Taarie i przeszukaj tą jaskinię. Potem otwórz drzwi i w [4] zabij drugiego maga, a raczej magiczkę - Fervseę Girothran. Jest tutaj księga Feyfolken III (podnosi o 1 Przywołanie) oraz dużo zwojów i mikstur.
Ramimilk
Przed wejściem do ruin możesz walczyć z jednym ze standardowych potworów: Młokos, Atronach, Postrach Klanów, Dremora, Daedroth, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok i Żarłacz. Jest ich trójka, a przed ruinami stoi także Shamar gro-Ogar. Spokojna głowa, nie będzie cię atakował. W ruinach natomiast będą cię atakowali - z [1] przybiegnie odziany w stalową zbroję Vavran Reni z toporem, a z [2] - Feuris Senoril (czaruje, ma krótki miecz). Idź dalej i otwórz drzwi - i znów do pokonania czeka dwóch przeciwników. W [3] jest Haesmar z buławą, a w [4] - Norstar Niszczyciel z toporem. Przeszukaj to pomieszczenie - są tu Amulet Mrozu, Pierścień Magicznego Ognia, Laska Czarodzieja i Krasnoludzki Buzdygan, a także księgi - 36 Lekcji Viveka, Kazanie 4 (podnosi o 1 Mistycyzm), Konkurs Płatnerzy (podnosi o 1 Płatnerstwo) i Tajemnica Talary, Część III (podnosi o 1 Zniszczenie). Możesz wrócić się do [5] i zabrać Szmaragdy z ołtarza i Szklany sztylet ze szkieletu. Pojawi się wtedy wkurzony Dremora.
Sanabi
Pierwszym przeciwnikiem będzie Sulen Sarandus, ubrany w stalowa zbroję i uzbrojony w Srebrny długi miecz - stoi już w [1]. Potem trafisz do jaskini, gdzie możesz zostać zaatakowany z kilku stron - z [2] Rilasi Ralvayn (posiada pewne elementy kościanej zbroi, a także Bojowy Topór Porażeń, z [3] - Felsa Hleran (czaruje), a z [4] - Arelvam Sadrano (stalowa zbroja, jakiś miecz). Przeszukaj ślepe zaułki i skieruj się do drzwi, otwórz je - w [5] pokonasz Madaynu Aravel (rzuca zaklęcia) i Boryn Varen (chitynowa zbroja, jakaś broń obuchowa), a nie dalej jak w [6] - ostatnich przeciwników, czyli Dredyni Salvani z długim mieczem i Golara Omorana (też z długim mieczem i srebrną / stalową zbroją). Możesz przeszukać skrzynki, ale nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów.
Sharapli
Na dobry początek w [1] rozwalisz jednego z przeciwników: Popielnego Ghula, Zombie lub Niewolnika, albo Lunatyka. Przeskocz lawę i idź do [2], gdzie przeszukaj sarkofag - jest tu m.in. Szmaragd, Diament i Surowe Szkło, w worku 100 złota. W [3] zabijesz jednego z przeciwników (ci co poprzednio, plus Zarażony Spaczeniem i Spaczony). W [4] zabijesz dwóch Śniących, w [5] jednego, w [4] leży obok dzwonów Młotek do dzwonów szóstego rodu. Przejdź się do [6], gdzie zabijesz Dremorę, Daedrotha lub Księcia Dremor. Nic więcej ciekawego tu nie ma.
Shishara
Wieża magów, wszyscy są wrogo nastawieni. W [1] zabijesz Belene Yvienne, w [2] Erradan z jakąś bronią, a w sypialniach w [3] - Distel z łukiem. Przeszukaj sypialnię i skieruj kroki do wieży. W [4] zabijesz Iingail (atakuje pięściami), a w [5] rzucająca czary Arbene Gernis. Tu nic nie ma, idź na górę do [6], rozpraw się z ostatnim magiem - Medyn Gilnithem.
Shushishi
Zaczniesz - jak często - od zabijania. W [1] jest Atulg gro-Lagum z toporem, dalej w [2] - Gakdiir z młotem, w końcu w [3] - Halof z maczugą. Ten ostatni ma przy sobie Niewolniczy Klucz, który zabierz - dzięki temu (najpierw pokonując Monsey w [5] z włócznią) będziesz mógł uwolnić niewolników. W [4] są to Ma'Jidarr i Tsajadhi, a w [6] - Meeh-Mei i Deesh-Mees (wcześniej stoi także Dro'Zhirr, ale ten nie jest skuty). Wykonaj skok przez lawę w [7] i idź dalej jaskinią - dotrzesz do sekcji, gdzie są przejścia nad lawą. Po prawej w [8] jest Hełm Burz - można tam się dostać skokiem, ale wydostać już nie. Dlatego jeśli nie masz mikstury lewitacji lub czegoś w tym rodzaju, to wziąć hełmu nie próbuj. W [9] znajduje się ostatni przeciwnik - Vilvyni Uveran ze sztyletem.