Zalety i Wady Wampiryzmu | QUESTY - Klany Wampirów i Zadania Daedr poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zalety i Wady Wampiryzmu
Niestety, nie jest tak cukierkowo. Bycie wampirem, oprócz różnych zalet, ma też wady - z którymi koniecznie trzeba się pogodzić. Dlatego radzę wpierw przeczytać wszystko poniżej, a dopiero potem podjąć decyzję:
ZALETY | WADY |
Współczynniki: +20 do Siły, Siły Woli i Szybkości Umiejętności: +30 do Skradania się, Atletyki, Akrobatyki, Walki Wręcz, Bez Zbroi, Mistycyzmu, Iluzji i Zniszczenia +20 do innych umiejętności, zależnie od Klanu, który wybierzesz Odporność 100 % na paraliż i zwykłe Choroby Zwiększona o 50% odporność na zwykłą broń Zaklęcie Wampiryczny Dotyk (wysysa zdrowie) Dostęp do niektórych zadań i potężnych artefaktów | Sen nie regeneruje zdrowia Zwiększona o 50% Podatność na Ogień Słońce zadaje 5 pkt. obrażeń na sekundę Nikt (oprócz postaci należących do Gildii Magów i Rodu Telvanni) nie będzie chciał z tobą rozmawiać Nikt nie będzie świadczył usług (wliczają się w to handel, zaklęcia, zaklinanie, tworzenie zaklęć, szkolenie, naprawa i wszelkie usługi transportowe), nawet z Gildii Magów czy Rodu Telvanni Strażnicy od razu cię atakują, gdy tylko z nimi porozmawiasz |
Rozważając wszystkie za i przeciw - najgorsze jest to, że nie można używać łazików, łódek i teleportacji w Gildiach Magów. Pozostaje jednak czwarty typ transportu - portale w twierdzach. Przed zostaniem wampirem GORĄCO polecam zdobycie wszystkich indeksów, aby móc korzystać z portali. Lista lokacji, gdzie można znaleźć indeksy jest w rozdziale dotyczącym transportu. Drugim rozwiązaniem jest zaklęcie Oznaczenia i Przeniesienia.
Druga sprawa - możesz przeczytać zadania i najpierw je wykonać, a dopiero potem zostać wampirem i odebrać wszystkie nagrody. NIE TYCZY się to Shasheva (patrz Zadania dla Wszystkich Klanów) - jeśli wpierw go zabijesz, możesz nie zdobyć miecza Błękitne Znamię.