Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Gnaar Mok | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Abernanit
Jedyna ciekawa w tej jaskini rzecz (oprócz przeciwników) to osoba do uratowania. Ale po kolei - pokonaj przeciwników w korytarzu i idź do [1], zabij stojącą na górze Aloniseę Varys ze sztyletem. Przeszukaj okoliczne skrzynki i beczki, idź dołem do [2], zabij tam przeciwników oraz Thelamę Indaren z łukiem. Przeszukaj tą jaskinię, a dopiero potem wróć się do [3], gdzie pozbaw żywota Balis Sari (też ma sztylet). Przeszukaj to pomieszczenie i porozmawiaj z Dandsą - zaproponuj jej pomoc.
Grobowiec Rodziny Telvayn
Nie spotkasz tu szkieletów ani tym podobnych przeciwników. Na początku będziesz walczył ze szczurami - pokonaj szczura w [1], zabierz Uczniowski Wytrych oraz Diament (leżą na sarkofagach). Przejdź do komnaty w [2] - tu także rozpraw się ze szczurem, zabierz wartościowe Serce Ghula. W [3] czeka na ciebie dwóch rabusiów, którzy zrobili sobie z grobowca mieszkanie - Glaum z mieczem i Gaban z toporem. Gdy ich zabijesz, zabierz z [4] księgę Opowieść Hallgerda (podnosi o 1 umiejętność Ciężki Pancerz), przeszukaj też miejsca oznaczone [5].
Ilunibi
Pokonaj Śniącego w [1] i przeszukaj ciało Martwego Podróżnika - znajdziesz różną broń i przedmioty zależnie od twojego poziomu. W [2] i [3] spotkasz jednego z następujących przeciwników : Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Popielny Ghul, Lunatyk. Skorzystaj z wejścia B. W [4] zostaniesz zaatakowany przez trzech przeciwników (wyżej wymienionych). Pokonaj ich i idź do [5], pokonaj jeszcze jednego i przeszukaj ciało Martwego Podróżnika. W [6] załatw Śniącego i przeciwnika, idź do drzwi w D. W [7] zabijesz Śniącego, kolejnych dwóch w [8]. Jest też tutaj Martwy Podróżnik, którego ciało przeszukaj. Idź do [9], gdzie rozwalisz jednego z wymienionych przeciwników, a [10] natomiast czeka cała trójka. Wróć się i wejdź do drzwi w E. W tej jaskini będziesz walczył z trzema rodzajami wrogów. Normalnych (czyli wymienionych wyżej) spotkasz po jednym w [11], [12] i [13]. Dodatkowo jeden przeciwnik z rodzaju tych spotykanych w grobowcach (Zjawa Przodka, Szkielet, Truposz, Kościej) w [12] oraz jeden spotykany w ruinach daedrycznych (Młokos, Żarłacz, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth lub Złota Święta) w [14]. Pokonując ich dostań się do F. Trafisz do ostatniej jaskini. Normalnych przeciwników pokonasz w [15], [16] i [17], natomiast dwóch Śniących załatwisz w [18]. W [19] stoi Dagoth Gares, pokonaj go i zabierz z ciała Amulet Szóstego Rodu i Wiadomość od Dagoth Ura. Obok dzwonów leży Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu. Przeszukaj okolice sarkofagu w [20] - znajdziesz m.in. Sebrną Laskę oraz Lewą i Prawą Pięść Randagulfa (najlepsze rękawice w grze). W [21] natomiast weź przede wszystkim Amulet Szóstego Rodu, Kościany Lewy i Prawy Naramiennik oraz Szklane Buty.
Kopalnia Jaj Band
W kopalni tej nie ma zbyt wiele ciekawych rzeczy. W [1], [2], [3] i [4] możesz spotkać Wojowników Kwama, natomiast w [5] znajdziesz Królową Kwama. Przed opuszczeniem jaskini sprawdź też [6], gdzie leży szkielet jakiegoś pechowego poszukiwacza przygód. Znajdziesz przy nim m.in. Norski Żelazny Hełm.
Mallapi
W [1] pokonasz przeciwnika - od twojego poziomu zależy, kim będzie. Idź następnie do [2] (po drodze zabijesz Postrach Klanów), gdzie rozprawisz się z Ruran Stoine ze sztyletem. Odwróć się i do [3] - po drodze pokonaj przeciwnika (i znów - zależy od twojego poziomu, kim będzie), a następnie podążaj do [4], gdzie zabijesz Giradę Teran - potrafi przyzwać Młokosa, ma przy sobie Krasnoludzki Krótki Miecz. Przeszukaj skrzynki i beczki, a potem idź do [5]. Tam zabijesz ostatniego tutaj przeciwnika, a będzie nim Marthe Arthe, czarodziejka. Przeszukaj dokładnie to pomieszczenie, znajdziesz m.in. klejnoty, złoto, zestaw profesjonalnego sprzętu alchemicznego i księgę Feyfolken III (podnosi Przywołanie o 1).
Shurinbaal
Na początku będziesz zabijał tylko przeciwników. W [1] Enjine z toporem (posiada parę elementów kościanej zbroi), w [2] Sethesi Adas z wakizashi, w [3] Talamu Setahndas z łukiem, a w [4] parę - maga Gancolma i Dovrosi Varyon z krótkim mieczem i wytrychami. Do przeszukania zostały dwie jaskinie. W [5] zabijesz Crottusa Cedusa z krótkim mieczem i czarodzieja Galtisa Serethi (potrafi przyzywać truposze). Ten ostatni ma przy sobie Amulet Oznaczenia - po zabiciu obu przeszukaj to miejsce, a następnie skocz do [6]. Tu także do pokonania czeka dwóch przeciwników - Eponis Vinipter z mieczem i Daroder Helni - też z mieczem. Ten ostatni ma przy sobie dwie cenne księgi: Lód i Chityna (podnosi o 1 Lekki Pancerz) i Księgę Bez Tytułu (podnosi o 1 Krótkie Ostrze).