Morrowind: Pozostałe miejsca Klasztor Holamayan
Aktualizacja:
Aharnabi
![Zaczniesz od zabicia Erissary (rzuca zaklęcia) w [1], potem pokonasz Atronacha Mrozu, Atronacha Ognia lub Atronacha Burz w [2] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298580.jpg)
Zaczniesz od zabicia Erissary (rzuca zaklęcia) w [1], potem pokonasz Atronacha Mrozu, Atronacha Ognia lub Atronacha Burz w [2]. Idź na most, zabij kolejnego maga - Dirdinga - w [3] i skręć do [4]. Tam zabijesz jednego z Atronachów, po czym wejdziesz do [5]. Stoi tu czarodziejka Llarusea Andrethi, po pokonaniu jej przeszukaj to miejsce, jest tu m.in. księga Gra Przy Kolacji (podnosi o 1 Alchemię). Wróć się i skieruj kroki do [6], pokonasz ostatniego tutaj przeciwnika - Honthjolfa z mieczem obosiecznym. I znów - przeszukaj jego posterunek. Jest tutaj na stoliku księga Sithis (podnosi o 1 Przemianę).
Ainat
![W [1] czeka Madsu Dreth z maczugą - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298596.jpg)
W [1] czeka Madsu Dreth z maczugą. Pokonaj go i idź do [2] - tu zabijesz Dranosa Sandusa z toporem. Przeszukaj jego siedzibę. W [3] stoi Ulves Marvel, lecz nie będzie cię on atakował. Sprawdź co jest w [4] i wejdź do [5] - wpierw zabij Llanasa Drilvi z zaklęciami i łukiem, a później przeszukaj skrzynki i beczki na dole i na górze. Obok prawej maty na górze leży księga Diamentowe Ciastka (podnosi o 1 Alchemię).
Grobowiec Rodziny Andalen

Zaraz po wejściu spójrz na drzwi wejściowe - po lewej na ścianie leży Klucz do Grobowca Andalen. Zejdź na dół - Kościej, Szkielet, Truposz lub Zjawa Przodka będzie w [1], [3], [8] i [9]. W [2] leżą Zwłoki, w [4], [5], [6] i [7] są worki lub skrzynie. W [7] obok za kołem jest Klucz do Skrzyni w Grobowcu Andalen. W [8] na sarkofagu jest księga Śródrocze 2920 (podnosi o 1 Ciężki Pancerz), a w [9] na ziemi stoi skrzyneczka.
Grobowiec Rodziny Arenim
![W [1] stoi Satyana, da ci zadanie jeśli z nią porozmawiasz - (QUEST: Klasztor Holamayan - Amulet Ojca) - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298627.jpg)
W [1] stoi Satyana, da ci zadanie jeśli z nią porozmawiasz - (QUEST: Klasztor Holamayan - Amulet Ojca). W [2] na sarkofagu leży księga Taniec w Ogniu, Rozdział 5 (podnosi o 1 Celność). Kościej, Szkielet, Truposz lub Zjawa Przodka będzie na skrzyżowaniu obok [2], w [3], [4], [6], [7] i [8]. Najpierw odwiedź pokój w [4]. Są tu skrzynie, a po lewej stronie sarkofagu w [5] na ziemi leży Klucz do Skrzyni w Grobowcu Arenim. Idź do [7]. Leżą tam Zwłoki - obok ręki szkieletu znajdziesz Klucz do Grobowca Arenim, jest tu także skrzynia. Z kluczem idź do [9], gdzie leżą Zwłoki Agustasa - jest w nich Amulet Augustasa. Obok niego znajduje się Miecz Agustasa. Przy popielnym kole jest skrzynia i worek.
Grobowiec Rodziny Hlervu

Spotkasz tu Kościeje, Szkielety, Truposze lub Zjawy Przodków. W [1] będzie jeden z przeciwników i skrzynia obok sarkofagu. W [2] kolejny wróg, księga Śmiertelny Cios z Abernanit na sarkofagu (podnosi o 1 Tarczę). Pod ścianą leżą Zwłoki, a obok nich Zwój Spisany Krwią i Szklany Sztylet. W [3] pokonasz jeszcze jednego przeciwnika, za nim na sarkofagu jest Rdzenny Kościany Hełm Gah-Julan, a w [4] zabijesz ostatniego wroga i przeszukasz skrzynię oraz worek.
Grobowiec Rodziny Ravel

Zaraz po wejściu obróć się i spójrz na drzwi, którymi tu wszedłeś - potem na dół. Na ziemi leży Klucz do Grobowca Ravel. Otwórz nim drzwi i idź dalej. Młokos, Atronach, Postach Klanów, Żarłacz, Dremora, Daedroth, Skrzydlaty Mrok lub Złota Święta będzie w [1], [2], [3], [4] (tu dwóch), [5], [8] (tu także dwóch) i [9]. W [3] w urnie są Prochy G. Lyngasa, w [5] leżą Zwłoki (a po lewej pod ścianą - patrząc na popielne koło - Klucz do Skrzyni w Grobowcu Ravel). W [6] stoi skrzynia, w [7] na sarkofagu leżą Kościany Lewy i Prawy Karwasz. Skrzynie są jeszcze w [9] i [11], a o sarkofag w [10] oparta jest Kościana Pawęż.
Grota Zalkin

Szczerze? Oprócz ryb, wody i Pereł w małżach nie ma tu nic ciekawego.
Kaplica Azury
![W [1] stoi posąg Azury - Daedry, która ma dla ciebie zadanie - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298690.jpg)
W [1] stoi posąg Azury - Daedry, która ma dla ciebie zadanie.
Kopalnia Jaj Ahallaraddon
![W [1] stoi dwóch Górników z Kopalni Jaj - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298705.jpg)
W [1] stoi dwóch Górników z Kopalni Jaj. W [2], [3], [4] i [5] jest Zwiadowca Kwama, Robotnik Kwama lub Wojownik Kwama. W [6] na górze znajduje się Królowa Kwama.
Kopalnia Jaj Matus-Akin
![W [1] leży Martwy Górnik z Kopalni Jaj - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298721.jpg)
W [1] leży Martwy Górnik z Kopalni Jaj. W [2], [3], [4], [5], [6] i [7] jest Zwiadowca Kwama, Robotnik Kwama lub Wojownik Kwama. W [6] leży kolejny Martwy Górnik z Kopalni Jaj. Wejdź do leża królowej drzwiami w A lub B. W [8] i [9] będzie po jednym z wymienionych przeciwników, a w [10] znajduje się para - wraz z Królową Kwama. W [8] i [9] leżą także Martwi Górnicy z Kopalni Jaj.
Nchardumz
![Pajęczy Centurion, Parowy Centurion, Kulisty Centurion lub Krasnoludzkie Widmo będzie w [1], na górze w [2] (dwóch), w [4], [5] i [6] - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298737.jpg)
Pajęczy Centurion, Parowy Centurion, Kulisty Centurion lub Krasnoludzkie Widmo będzie w [1], na górze w [2] (dwóch), w [4], [5] i [6]. Na górze obok [2] jest skrzynia, na dole w [3] są beczki i regały. W pokoju w [6] są beczki i skrzynia. Wejdź do drzwi w A. Pokonasz tu dwóch ze wspomnianych przeciwników - w [7] i [8]. Rzeczy warte przeszukania są w [8], [9] i [10].
Nchurdamz

Na zewnątrz niedaleko wejścia stoi Larienna Macrina. W środku spotkasz następujących przeciwników: Pajęczych Centurionów w [1], [4], [7] i [8], Kulistych Centurionów w [2], [3] i [6], a Parowy Centurion stoi w [9]. Przeszukaj regał i beczkę w [1] oraz złoża Surowego Szkła w [5]. Idź dalej do pomieszczenia z lawą. W [9] po lewej na ziemi leży Krasnoludzki Buzdygan, a po prawej oparta o ścianę włócznia Illkurok. W rogu na półce leży Profesjonalny Młotek Płatnerski oraz Rubin, na ziemi w [10] są dwie Szklane Strzały i skrzynia (jest w niej Starożytny, Dwemerowy Klucz), a w [11] - beczki. W korytarzu w [12] jest oparta o ścianę Kościana Tarcza. W [13] jest Daedroth Hrelvesuu.
Odirniran
![Najpierw odwiedź pokój w [1] - zaatakuje cię tam trójka przeciwników ze sztyletami: Haleneri Salor, Remasa Othril i Valyne Vedaren (nie zrobią tego, jeśli należysz Rodu Hlaalu) - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298768.jpg)
Najpierw odwiedź pokój w [1] - zaatakuje cię tam trójka przeciwników ze sztyletami: Haleneri Salor, Remasa Othril i Valyne Vedaren (nie zrobią tego, jeśli należysz Rodu Hlaalu). Przeszukaj pomieszczenie i wyjdź. W [2] spotkasz jednego Kościeja, Szkielet, Truposza lub Zjawę Przodka, a w [4] - dwóch. W [3] i [5] są szkielety. W [6] leży ciało Farare Othril, która ma przy sobie Pierścień Otrhila (w pokoju są mikstury), a w [7] - Talmsy Falas. Wejdź do drzwi w A. W [8] stoi Szkielet, w [9] Dremora, Daedroth lub Książę Dremor. W pokoju w [10] są skrzynki, a za zamkniętymi drzwiami w [11] - Vedelea Othril. Idź do wieży, na dole w [12] pokonasz dwa szkielety, po czym wejdź na górę. W [13] znajduje się rzucający zaklęcia Milyn Faram (ma przy sobie Klucz do Odirniran i Srebrną Laskę). Nie będzie atakował, jeśli należysz do Rodu Telvanni. Na jego stoliku jest 100 złota, możesz przeszukać też stos skrzynek i szafę obok.
Salmantu

W pierwszej części są sami przeciwnicy. Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Popielny Ghul, Lunatyk, Zarażony Spaczeniem lub Spaczony będzie w [1], [2], [5] i [6]. Śniący są natomiast w [3] i [4]. Nie ma tu już nic więcej, skorzystaj więc z drzwi w A, by wejść do kaplicy. W [7] zaatakuje cię para Śniących. Pokonaj ich i skieruj się do [8] - tu w sarkofagu są mikstury, złoto, skrzyneczki, klejnoty i Wielki Klejnot Duszy. Obok stoi Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu, a w [9] czeka na śmierć jeden Śniący.
Shashpilamat
![W [1] stoi barbarzyńca Dur gro-Grambak, z którym możesz porozmawiać - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298799.jpg)
W [1] stoi barbarzyńca Dur gro-Grambak, z którym możesz porozmawiać. W [2], [3], [4], [5] i [6] spotkasz Młokosa, Atronacha, Postach Klanów, Żarłacza, Dremorę, Daedrotha, Skrzydlaty Mrok lub Złotą Świętą. W [7] jest wejście do kaplicy, a w [8] - do wnętrza ruin. Skorzystaj najpierw z pierwszych drzwi, potem z drugich - opis obu lokacji poniżej.
Shashpilamat, wnętrze
![W [1] pokonasz rzucającego zaklęcia Durzola gro-Dumulga, a w [2] odzianą w orkową zbroję i uzbrojoną w miecz Yazgash gra-Boga - Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Klasztor Holamayan | TES III: Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/183/265298815.jpg)
W [1] pokonasz rzucającego zaklęcia Durzola gro-Dumulga, a w [2] odzianą w orkową zbroję i uzbrojoną w miecz Yazgash gra-Boga. Na ołtarzu w [3] leżą: Diament, Serce Daedry, Szmaragd, Rubin, Surowe Szkło, Ruda Ebonu i Włócznia Nieprzyjaciela. Gdy weźmiesz tą ostatnią, pojawi się Dremora. W [4] są dwie skrzynie, które naprawdę warto przeszukać. Teraz wyjdź stąd i odwiedź ruiny - tutaj w [5] będzie tylko Glush gro-Dul (nosi krótki miecz), a wokół niego dużo skrzyń, skrzynek, beczek i worków.
Komentarze czytelników
Mam pytanie. Wybrałem jakąś umiejętność główną i mam ją na 30 poziomie. Gdy próbuje jej się douczyć u nauczyciela wyskakuje mi wiadomość, że nie można. Da się jej douczyć więcej u nauczyciela?
Niektórzy mogą uczyć tylko do pewnego progu. Ty widocznie taki osiągnąłeś.
Teraz albo szukasz lepszego (możesz się chyba tego dowiedzieć od obecnego?) albo samemu się uczyć.
Wersja PDF nie uwzględnia sekcji Questy - Zadania Pozostałe, jest jakaś szansa na to że kiedyś to poprawicie?
Ja również taki poradnik chętnie bym przejrzał, bo Morrowind to moja ulubiona gra. Ale szanse na to są nikłe, bo skoro przez 15 lat taki poradnik nie powstał to pewnie już tak zostanie.
Nie o to mi chodzi. W poradniku, który jest na tej stronie jest sekcja Questy - Zadania Pozostałe, ale w wersji PDF, którą można ściągnąć (też z tej strony) część poradnika o questach kończy się na Zadaniach Daedr. To chyba można poprawić.
Aj, a jednak błąd z mojej strony. PDF jest kompletny, tylko spis treści coś pokręcił. Tajemnica rozwiązana xD
Czy mógłby ktoś mi pomóc?
Zgubiłem Hlormara Moczymordę i nigdzie nie mogę go znaleźć. Wszedłem z nim powybijać bandytów do jaskini w pobliżu kopalni w Calderze i podczas starcia on gdzieś zniknął wczytanie zapisu sprzed wejścia kiedy om jeszcze mi towarzyszył nie pomogło.
Witam(: Odkąd Morrowind się pojawił, przechodzę sobie te gierkę już piąty raz. Bardzo polubiłem jej klimacik, i nie tylko.. Tym razem postanowiłem "ułatwić i uprzyjemnić" sobie rozgrywkę kodem na oddychanie pod wodą.. Później przypomniałem sobie o misji w której trzeba utonąć.. Powiedzcie, czy da się coś z tym zrobić? Może, jakoś usunąć skutki wpisania kodu?
Pozdrawiam(:
Głupie jest to że jak nie kupisz Abonamentu to nie widzisz ponad 50%
Tutaj za wszystko trzeba płacić WHY ?
witam.mam problem od wsyztskich dostalem glos ale nie dali mi pierscienia i szaty tego Hortatora mam tylko pas.u kaazdego bylem i mam pas . . . ktos pomoze??
nie wiem czy ktoś w ogóle tu jeszcze zagląda, ale jestem arcymistrzem, ukończyłem wątek fabularny, a wyroków nikt nie cce mi dać. o co chodzi? mam podstawową wersję gry z płyty cd action
jak macie jeszcze jakieś pytania odnośnie morrowind to walcie.
jasne. Najłatwiej jest wklepać kod... ale bez kodów też jest bardzo prosto. Idziesz do tego gostka w Ebonheart który ci mówi o mrocznym bractwie i twierdzy smutku (chyba Appelus cośtam). Zabij go. będziesz mieć wszystko oprócz hełmu a ten jest gdzieś w bazie mrocznego bractwa. ( można też zabić tego orka w domu rzemieślników ale dopiero jak da miecz)
Ello wiecie jak mozna łatwo zdobyć adamantowy pancerz?
Aktualizacja dopiero teraz? Oczywiście w strefie Premium. A jak ktoś już kiedyś kupił w pdf'ie, to teraz jest w plecy, bo ma nieaktualny co? Bardzo śmieszne.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
