Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Ebonheart | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Ald Sotha
Na zewnątrz stoją Mivul Urvon i Nathala Herendas. Mogą być też tam dwa Młokosy, Atronachy, Postrachy Klanów, Żarłacze, Dremory, Daedrothy, Złote Święte lub Skrzydlate Mroki. W środku w [1] stoi Nilas Brilyn z długim ostrzem (odziany w kościaną zbroję), a w [2] Nidara Herandus z krótkim ostrzem. W [3] jest Llathise Dralas z długim ostrzem i Ebonową Tarczą, a w [4] i [5] będzie Dremora, Daedroth lub Książę Dremor. Wejdź na dolny poziom drzwiami w B. Ci sami przeciwnicy, co wcześniej wymienieni, będą w [6], [7] i [8]. Pokonaj też Severę Magię w [9] - ma ona Daedryczne Tanto, Daedryczną Strzałkę, Amulet Zbroi Niewinności, Pierścień Płynnego Uniku i Rękawicę Lekkiego Ostrza. W [10] leżą dwie księgi: Szaleństwo Przypadku (podnosi o 1 Zabezpieczenia) i Wilcza Królowa, Księga VI (podnosi o 1 Skradanie się), a także Daedryczne Tanto i zwoje. Dokładnie w tym samym miejscu - ale tuż pod sufitem - są dwie skrzynie, worek i mikstury. Gdy je przeszukasz, idź do C - znajdziesz się w kaplicy. Pokonaj Llandrala Varam w [11] (rzuca zaklęcia, ma przy sobie Mały Klucz, Pierścień Czerwonej Wiedzy, Pierścień Przekroczenia i Pierścień Przekształcenia), Młokosa, Atronacha, Postrach Klanów, Żarłacza, Dremorę, Daedrotha, Złotą Świętą lub Skrzydlaty Mrok w [12] i Dremorę, Daedrotha lub Księcia Dremor w [13]. W [14] są trzy skrzynie, z czego w jednej są Buty Św. Rilms i 500 złota. Na ołtarzu leży Diament, Wielki Klejnot Duszy i Ebonowy Miecz Obosieczny. Gdy weźmiesz ten ostatni, pojawi się Dremora.
Ansi
Pokonaj Lunię Menanius z długim ostrzem w [1] i wejdź do [2]. Nad wejściem na podwyższeniu stoi Tuvenie Varam z łukiem. Są tutaj skrzynie, beczki i skrzynki. Wyjdź stąd i skieruj się do [3], zabij Llondresę Reloth ze sztyletem, wejdź do [4], pozbaw życia Tavesa Aralena (rzuca zaklęcia) i przeszukaj jego siedzibę. Korytarz poprowadzi cię do [5] - są tam Bolvus Ieneth z łukiem, Kanet (odziany w kościaną zbroję, uzbrojony w claymore), skrzynki i beczki.
Assemanu
Nie wchodź tutaj, jeśli nie masz czegoś, co pozwoli ci się wznieść. Zacznijmy od przeciwników. Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Popielny Ghul, Zarażony Spaczeniem, Spaczony lub Lunatyk będzie w następujących miejscach: [1], [2], [3], [5], [6]. [7] i [8]. Poza tym są tutaj także trzy warte przeszukania ciała Martwych Strażników Świątynnych. W [3] koleś na dole ma Indoriliańskie Buty i Indoriliańską Tarczę, jego równie martwy kolega leży na górze w [4] - przy nim znajdziesz Idoriliańskie Buty, Indoriliański Prawy Naramiennik i Stary Klucz. W [8] leży trzeci i ostatni martwy strażnik - znajdziesz przy nim Indoriliańskie Buty i Indoriliański Prawy Naramiennik. Wejdź drzwiami z B do kaplicy. Jeden z wymienionych przeciwników będzie w [9], a Atronach Mrozu, Atronach Ognia i Atronach Burz w [10]. Wznieś się - w [11] pokonasz jednego Śniącego (ma przy sobie Zardzewiały Klucz), w [12] kolejnego, a w [13] jest ich trzech. W [14] leży Młotek do Dzwonów Szóstego Rodu, w [15] na półce jest skrzynia (jest w niej dużo złota i Szata Świętego Rorisa), a w [16] Dagoth Hlevul (ma przy sobie Amulet Szóstego Rodu).
Bal Fell
W okolicach ruin stoją barbarzyńcy: Hirnir, Abbard Dziki, Roggvar Blue-Tooth, Edril Vules i Ringvild. Środek jest praktycznie cały zbadany. W [1] stoją Urim gro-Bulag, Gilas Inlador i Murzush gra-Bulfim. We wschodnim skrzydle w [2] i [3] będzie Młokos, Atronach, Żarłacz, Postrach Klanów, Dremora, Daedroth, Złota Święta lub Skrzydlaty Mrok. W zachodnim skrzydle w [4] będzie przeciwnik, a za wielkimi cegłami w [5] dwie osoby: Durzub gro-Bogamakh i Darane Mencele. W [6] i [7] są kolejni dwaj przeciwnicy. W wewnętrznej kaplicy pokonaj ostatniego wroga w [8] i spójrz na ołtarz w [9]. Jest tam Wielki Klejnot Duszy, 100 złota i skrzynia, a w niej Buty Dziesięciu Kroków.
Beshara
W [1] jest Laire z długim ostrzem, na górze w [2] Rerilie Llandu z łukiem, w [3] Fanasa Ienith z gwiazdkami, a w [4] Varasa Dreloth ze sztyletem. Po pokonaniu tej czwórki sprawdź, co jest w skrzynkach i beczkach w [2]. Idź dalej - do pokonania czeka cię następna czwórka: Urnel Relas z krótkim ostrzem w [6], rzucający zaklęcia Galam Llendu w [7], Dondir z Kościanym Łukiem w [8] i mag Glannison. Teraz przeszukaj miejsce oznaczone [9] i idź do [10]. Tutaj pokonasz Alvura Hlerana (ma przy sobie Stalowe Ostrze Jadu i Klucz Alvura) i Nirtunusa Crunusa z krótkim ostrzem. Za ogrodzeniem w skrzyni znajduje się 10 sztuk Surowego Szkła, a na skrzyni leży księga Formy Sztuki Akrobatycznej (podnosi o 1 Akrobatykę).
Grobowiec Rodziny Othrelas
Bardzo mały grobowiec. Wampiry z klanu Berne są w [1], [3] i [4]. W [2] na sarkofagu leży Klucz do Grobowca Othrelas. W [3] jest mała skrzynia, a w [4] duża.
Grota Mudan
W przeciwieństwie do innych grot ta jest bardzo ciekawa. Omijając rośliny i rybki dostań się do A, aby wejść do Mudan - zaginionego posterunku dwemerów. Popłyń w lewo lub w prawo by zaczerpnąć powietrza, po czym wróć się i płyń środkowym korytarzem. Trzymaj się lewej ściany, a dotrzesz do B - wejdź na górę, do prawej wieży. Jest tu w [1] dużo beczek, a przede wszystkim Zwłoki Peke Utchoo. Obok nich leżą Ostatnie Słowa Peke Utchoo, a przy nich znajdziesz Dwemerowy Klucz do Stołu. Z nim wróć się na posterunek i skorzystaj z bocznych korytarzy. W [2] i [4] będzie Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion lub Parowy Centurion. W [2] są m.in. Krasnoludzka Włócznia, Dwemerowe Nagolenniki, skrzynia i stół w [3] - w nim znajdziesz Klucz do Dwemerowej Krypty w Mudan. Z kluczem z powrotem do środkowego korytarza, tym razem płyń prosto do schodów, które zaprowadzą cię do C - czyli do głównej krypty. Pokonaj Kulistego Centuriona w [5] i przeszukaj pomieszczenie - są tu m.in. Dwemerowy Prawy i Lewy Karwasz, Dwemerowy Prawy i Lewy Naramiennik, Krasnoludzka Halabarda i mała skrzynia. Jednak najważniejsza jest szafa w [6] - tam bowiem znajduje się Smoczy Kirys, jeden z najlepszych pancerzy w grze.
Hinnabi
Pierwszym przeciwnikiem będzie w Alnas Sendu z nożem w [1], drugim Nivel Madryon z toporem w [2]. Zeskocz na dół i skieruj kroki do [3], pokonaj Audanię Afronię z mieczem obosiecznym i Telsa Girano (ma on przy sobie Niewolniczy Klucz z Hinnabi). Za zamkniętymi drzwiami jest skrzynia. W [4] czeka Bralsea Seloth z krótkim mieczem, przeszukaj jej siedzibę i idź do [5], gdzie zabijesz Ogara. Pokonaj najpierw Gogreka na górze z toporem w [7], a później uwolnij niewolników stojących w [6] i [7] (Cheesh-Meeus, Tasha, J'Ram-Dar, Heir-Zish).
Kopalnia Jaj Hawia
W [2] stoi dwóch Górników z Kopalni Jaj, w [9] znajduje się Królowa Kwama. Jeśli chodzi o zwykłych przeciwników, to Robotnik Kwama, Zwiadowca Kwama lub Wojownik Kwama będzie w [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7] i [8].
Mzahnch
Pajęczy Centurion, Kulisty Centurion, Parowy Centurion lub Krasnoludzkie Widmo będzie w [1], [2], [3], [4], [5] i [6]. Najpierw idź do [3], przeszukaj beczki, zabierz leżący na studni z tyłu Klucz do skrzyni w Mzahnch. Wróć się, przeszukaj pokój w [4], a potem ten w [6] (na dole). Wejdź w drzwi A. Pokonaj jednego przeciwnika w [7] i dwóch w [8], po czym przeszukaj to pomieszczenie - są tu beczki i skrzynie.
Nund
W [1] stoi Mecilvus Gabenagus z krótkim ostrzem, w [2] Gwen z długim ostrzem (ma Cesarski Kirys ze Smoczej Łuski). Jest tutaj dużo skrzynek i beczek - na górze na skrzyni w [3] leży Prosty Klucz, na dole stoi Lesley, pokojowo nastawiony uzdrowiciel. Na stoliku jest księga Uwagi na Temat Filogenezy (podnosi o 1 Przywrócenie). Wejdź na górę i idź dalej. W [4] Dothasi Mothryon z krótkim ostrzem, a w [5] Caccian Hers z krótkim ostrzem i Belas Othren (także z krótkim ostrzem). Na stoliku jest m.in. księga Taniec w Ogniu, Rozdział 1 (podnosi o 1 Akrobatykę).
Sinsibadon
Pokonaj Herda z toporem w [1], potem dwa Ogary w [2]. W [3] pod drewnianymi schodami jest dużo skrzynek i beczek, a na górze w [4] stoi rzucający zaklęcia Dridyn Berethi. Pokonaj jeszcze Boruga gro-Lazgarna z [5] i zabierz mu Niewolniczy Klucz z Sinsibadon. Nim otworzysz drzwi i będziesz mógł uwolnić niewolników, którzy stoją w [6] (J'Jarsha, Am-Ra, Kaasha, Ahdni, On-Wazei i Wusha).