Pozostałe miejsca | ŚWIAT - Khuul | The Elder Scrolls III: Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Ashalmawia
W [1] stoi J'Saddha, nie ma ci on na razie nic do powiedzenia. Lepiej nie mów łowcom, że jest tu niewolnik. W [2] spotkasz Dodeana, a w [3], [4] i [5] jedną z następujących istot: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta. W [6] jest wejście do kaplicy, z którego skorzystaj.
Ashalmawia, wnętrze
Zejdź do kaplicy - czeka cię walka z dwoma przeciwnikami - magami na raz - Felisim Serano w [1] i Trelamem Falvani w [2]. Możesz zabrać klejnot i Stalowy Claymore z ołtarza w [3], aby pojawił się Dremora. Idź do [4] - tutaj rozprawisz się z Ernsem Marenem (uzbrojony w topór, ubrany w stalową zbroję). Na stole wśród przedmiotów leży Starożytny, daedryczny klucz. Zanim jednak z niego skorzystasz, wskocz pomiędzy skały i zejdź korytarzem na dół, do zatopionych krypt (skorzystaj z drzwi w A). Znów masz do czynienia z kilkoma kondygnacjami i aby dostać się na samą górę, będziesz potrzebował się wznieść. Na samej górze w [5] znajdziesz wśród cennych przedmiotów Daedryczny Buzdygan i dwie Daedryczne Rzutki. Znajdź i przeszukaj skrzynie w [6], na samym dole znajduje się Gordol w [7]. Trudny przeciwnik, bo posiada Daedryczny Topór Wojenny, a także ebonowy (niezwykle cenny) pancerz. Gdy go pokonasz, przeszukaj resztę jaskini - znajdziesz m.in. księgę Odpowiedź na Mowę Bero (podnosi o 1 Zniszczenie). Wróć się z powrotem do kaplicy i udaj się do [8], otwórz sobie kluczem drzwi i dojdź do Malexy, która poprosi cię o uwolnienie.
Ashir-Dan
W [1] pokonasz Brelayne Verano ze sztyletem i Balsę Girith z mieczem. Idź dołem, lewym korytarzem do [2], gdzie zabijesz Varenu Indaram z łukiem. Przeszukaj pomieszczenie, po czym wróć się do rozwidlenia i skieruj kroki do [3] - czeka tam Daracy (czaruje) i Varis Ginith ze sztyletem, a następnie dalej do [4], jest tam Ariulcabor Leontiulonus z mieczem. Wróć się i sprawdź jeszcze [5]. Zabijesz tam Benara Neletha (przyzywa Truposze) na górze i Cindę z mieczem na dole (posiada m.in. Ebonowe Buty).
Assarnud
Po opis tej jaskini patrz do Gnisis .
Grobowiec Rodziny Alen
Bardzo "nudny" grobowiec. Nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów do zebrania, a jedyną atrakcją są wampiry - trójka w [1] i para w [2].
Grobowiec Rodziny Reloth
Jednego z następujących przeciwników: Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - spotkasz w [1] (dwóch), [2], [3] i [4] (po jednym). Zabij wampirzycę Mertę w [5], zabierz jej Demoniczne Tanto oraz Szatę Trującego Lustra. W tym pomieszczeniu znajduje się bardzo dużo Bydła, nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Przed opuszczeniem grobowca możesz przeszukać skrzynie w [6].
Grobowiec Rodziny Rethandus
Zależnie od poziomu możesz spotkać jednego w [1], [2], [4] i [6] oraz dwóch w [3] przeciwników: Szkielet, Kościej, Zjawa Przodka lub Truposz. Dodatkowo w [6] czeka jeszcze: Młokos, Postrach Klanów, Dremora, Skrzydlaty Mrok, Daedroth, Żarłacz, Atronach lub Złota Święta (to też oczywiście zależy od poziomu). Klucz do Grobowca Rethandus znajduje się za sarkofagiem (po prawej, patrząc na niego) w [2]. Klucz do skrzyni grobowca Rethandus jest bardzo dobrze ukryty w popielnym kole w [5] (patrząc od strony wejścia - godzina 10:30). Przeszukaj skrzynie tu oraz w [7], jest tam także księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 11 (podnosi o 1 Bez Zbroi).
Grobowiec Rodziny Salothan
W [1] i [3] znajdują się Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu. W [2] jest jakiś szczur. Nie ma tu żadnych ciekawych przedmiotów - trochę złota w [2], trochę żelaznej broni w [3]. W sumie rodzina Salothan mogła się bardziej postarać.
Grobowiec Rodziny Seran
W [1], [2] i [3] znajdują się Szkielet, Kościej, Duch Przodka lub Truposz - zależnie od poziomu. Nie zapomnij przeszukać skrzynek w [4] i [5] (w tej ostatniej mogą być klejnoty).
Kopalnia Jaj Asha-Ahhe
W [1] i [2] stoją Górnicy z Kopalni Jaj - obaj nie mają nic do powiedzenia, co by mogło nas zainteresować. Podążaj cały czas korytarzem, aż dotrzesz do [3] - tu czeka cię trudna walka, najlepiej wywabiać przeciwników po kolei. Oto, kogo musisz pokonać: Thelsa Dral (czaruje, posiada mikstury i Stalowe Pajęcze Ostrze, potrafi przyzwać Dremorę), Haakon (posiada dolną połowę kościanego pancerza wraz z rękawicami, walczy Srebrnym Długim Mieczem) oraz Gulena Girith (czaruje). W wodzie na dnie w [4] jest 25 złota i Żelazna Halabarda, natomiast w [5] znajduje się Królowa Kwama.
Kopalnia Jaj Panud
Nie ma tu nic ciekawego. Ani para Górników z Kopalni Jaj w [1] nie mają do powiedzenia, ani Królowa Kwama w [2] nie jest zbytnio interesująca. Po drodze zabijesz kilka zwiadowców lub wojowników Kwama.
Maelkashishi
Zanim będziesz mógł wejść do środka, czeka cię kilka przeciwników do pokonania. Pierwszą jest Nevusa Veleth (czaruje) w [1]. Kolejni (Młokos, Postrach Klanów, Atronach, Dremora, Żarłacz, Złota Święta, Skrzydlaty Mrok lub Daedroth - zależnie od poziomu) znajdują się w [2], [3], [4] i [5]. Na szczycie schodów jest główne wejście do kaplicy, ale lepiej skorzystać z tego w [6], gdyż prowadzi do niedostępnych normalną drogą regionów kaplicy (stamtąd też zacznę opis).
Maelkashishi, wnętrze
Postaraj się dostać na górę do [1], gdzie leży szkielet, a wokół niego mnóstwo cennych przedmiotów: Daedryczny Długi Łuk, osiem Daedrycznych Strzał, Indeks portalu Falensarano na zwoju obok. Poziom niżej, także w [1], znajduje się Skrzydlaty Mrok - na samym dole natomiast, w okolicach [2], będziesz musiał pokonasz kolejnego, a także Żarłacza. W [3] czekają dwie skrzynie do sprawdzenia, wejście do kaplicy natomiast znajduje się w A. Zaraz po skorzystaniu z niego zaatakuje cię Horulia Jannus w [4] (walczy długim mieczem, posiada stalową zbroję). Zeskocz na dół i zaatakuj dwóch przeciwników - Llodena Tenima w [5] (posiada Szklany Topór Wojenny) oraz Depusanisa Deniana (uzbrojony w krótkie ostrze) w [6]. Jeszcze tylko pozbaw życia Bulfima gra-Shugarza w [7] (ubrany w stalową zbroję, posiada Stalowy Złowieszczy Miecz i Stalowy Miecz Ognia) i możesz przeszukać okolice [8] - znajdziesz tam dużo ciekawych rzeczy, kamienie dusz, księgę Hipotetyczna Zdrada (podnosi o 1 Zniszczenie), sprawdź też, co znajduje się w dwóch skrzyniach naprzeciwko. W [9] jest ołtarz - jak zwykle, jeśli zabierzesz z niego przedmioty, to pojawi się wkurzony Dremora.