[Spis kart] Ogień cz.4 | BattleForge poradnik BattleForge
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Scythe Fiends
Typ: Stwór Rzadkość: Rzadki Charges: 4x4 Orby: Energia: 100 Atak: 1100 Obrona: 1040 Typ broni: S Rozmiar: M Tunelling - aktywuj, by teleportować jednostkę do innej posiadanej jednostki naziemnej bądź konstrukcji w promieniu 30 metrów. Ponowne użycie możliwe po 10 sekundach. Swift - jednostka porusza się z dużą prędkością. Opis: Całkiem dobra karta, dość tania, silna, z ciekawym efektem. W taliach złożonych z czystego Ognia na drugim Orbie częściej używa się jednak kombinacji Enforcer + Fire Stalker /Firedancer . W taliach mieszanych natomiast często się przydaje, np. do niszczenia niepilnowanych Power Welli. Świetnie radzi sobie także z małymi jednostkami (skupionymi w drużynach). |
Ravage
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Zwykły Charges: 3 Orby: Energia: 50 Infusion - podczas walki wybrana jednostka regeneruje 75 punktów życia co 2 sekundy, w sumie do 750. Ponowne użycie możliwe po 20 sekundach. Opis: Niezbędnik ognistej talii. Zaklęcie, które po rzuceniu regeneruje życie jednostki wtedy, gdy zostaną zadane jej obrażenia (czeka na to, aż zostaną jej one zadane). Nie rzucaj go, gdy jednostce zostanie końcówka życia, bo prawdopodobnie i tak ją stracisz, a zaklęcie pójdzie na marne. Najlepiej użyć go przed dłuższą walką, na stworze, na którego jak najdłuższym przeżyciu Ci zależy. |
Lava Field
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Zwykły Charges: 4 Orby: Energia: 120 Burn - pokrywa powierzchnię ziemi płonącą cieczą, zadając po 340 obrażeń przeciwnikom w promieniu 25 metrów, w sumie do 2100. Odrzuca małe i średnie jednostki. Działa tylko na cele naziemne. Ponowne użycie możliwe po 10 sekundach. Opis: Lava Field to zaklęcie przydatne wtedy, gdy po prostu chcesz zadać jednostkom przeciwnika dużo obrażeń za stosunkowo niską cenę. Warto je mieć po to, by przy nadmiarze energii (i niedomiarze kart dostępnych do rzucenia) znacząco osłabić armię oponenta. |
Wallbreaker
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Niezwykły Charges: 5 Orby: Energia: 30 Destroy Barrier - momentalnie niszczy segment ściany. Ponowne użycie możliwe po 30 sekundach. Opis: Przydatne, gdy przeciwnik zasłoni się murem, a Ty nie masz za bardzo jednostek, które by sobie szybko z nim poradziły. Warto też użyć wtedy, gdy bardzo zależy Ci na czasie (oponent stawia np. za murem jakiś budynek, Orba czy Power Wella, do którego powstania nie chcesz dopuścić). Koszt nie jest duży, gdy weźmiesz pod uwagę, że przeciwnik, by postawić mur, wydał 25-100 Energii. |
Skyfire Drake
Typ: Stwór Rzadkość: Niezwykły Charges: 2 Orby: Energia: 110 Atak: 1360 Obrona: 390 Typ broni: M Rozmiar: L Fireball - co 3 sekundy jednostka miota kulą ognia, która zadaje po 150 obrażeń przeciwnikom w promieniu 5 metrów dokoła celu, w sumie do 230. Opis: Latające jednostki zawsze mają ten atut, że uśmiercić mogą je tylko stwory z atakiem zasięgowym, wieżyczki i niektóre zaklęcia. Nie inaczej jest ze Skyfire Drakiem - jednostką używaną bardzo często, gdy przeciwnik nie ma w pobliżu stworów mogących go zabić. Gdy jednak Drake znajdzie się w zasięgu jakiejś wieżyczki, należy czym prędzej nim uciekać, bo - z powodu niewielkiej ilości życia - po chwili będzie martwy. Bardzo często używa się go do spółki z Ravage . |
Wildfire
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Rzadki Charges: 3 Orby: Energia: 80 Rolling Fire - tworzy ścianę ognia, która przemieszcza się wzdłuż określonej ścieżki, zadając w każdej sekundzie po 85 obrażeń wrogim jednostkom i po 40 obrażeń strukturom w zasięgu działania efektu, w sumie do 170. Działa tylko na cele naziemne. Ponowne użycie możliwe po 10 sekundach. Opis: Niestety, gracze, którzy wiedzą coś o PvP, nie dadzą się raczej złapać na ścianę ognia i czym prędzej z niej wyjdą, przyjmując na siebie minimalne obrażenia. Wildfire można jednak stosować przeciwko budynkom - po dwóch takich zaklęciach, zastosowanych np. na dwóch Power Wellach i Orbie, wystarczy szybki atak i wspomniane konstrukcje rozpadną się w pył. Ale taki chwyt kosztuje sporo energii... Raczej szkoda miejsca w decku. |