[Spis kart] Ogień cz.2 | BattleForge poradnik BattleForge
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Sunderer
Typ: Stwór Rzadkość: Rzadki Charges: 2 Orby: Energia: 110 Atak: 1100 Obrona: 800 Typ broni: Specjalna Rozmiar: L Sundering - aktywuj, by roztrzaskać wrogi budynek, zadając mu 775 obrażeń. Dodatkowy bonus obrażeń przeciwko budynkom obowiązuje również i tutaj. Ponowne użycie możliwe po 20 sekundach (Koszt Energii: 80). Siege - jednostka zadaje o 50% więcej obrażeń budynkom. Opis: Potężna jednostka, najsilniejsza ze wszystkich obecnych na pierwszym Orbie. Kosztuje znacznie więcej niż mniejsi wojacy, ale za to posiada Siege, dzięki któremu szybko pokruszysz budynki przeciwnika. Dwóch, trzech Sundererów w mig upora się z Power Wellem czy Orbem. Warto niszczyć nim także wrogie wieże obronne. Sunderer dysponuje również zdolnością aktywną, której nie powinieneś wykorzystywać, ze względu na duży koszt Energii. Jedyny wyjątek od tej reguły stanowią sytuacje, kiedy przeciwnik zaczyna stawiać nowego Orba. Jeśli odpowiednio szybko użyjesz Sundering, struktura legnie w gruzach, zanim jej budowa zostanie ukończona. |
Eruption
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Zwykły Charges: 5 Orby: Energia: 80 Explosion - potężna eksplozja zadaje po 250 obrażeń przeciwnikom w promieniu 10 metrów od celu, w sumie do 720. Odrzuca małe jednostki. Ponowne użycie możliwe natychmiast. Opis: Kolejna z kart obowiązkowych dla posiadaczy talii Ognia. Podczas walki przy jednym, dwóch Orbach potrafi bardzo namącić w szeregach przeciwnika, trzeba tylko użyć jej w odpowiedniej chwili. Gdy np. ścierasz się z oponentem z dala od jego struktur, poczekaj, aż przywoła on nową jednostkę (przez 15 sekund będzie miała połowę życia) i wtedy użyj zaklęcia, próbując objąć jego działaniem jak najwięcej jednostek, w tym tę właśnie przywołaną. Eruption dobrze sprawdza się także przeciwko celom napowietrznym i wieżyczkom w trakcie konstrukcji (zazwyczaj wystarczy jedno zaklęcie, by takową zburzyć). |
Mine
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Rzadki Charges: 3 Orby: Energia: 80 Goblin Trap - tworzy minę na okres 20 sekund, która eksploduje, gdy zbliżą się do niej przeciwnicy, wyrzucając kolejno sześć fal, z których każda zadaje po 200 obrażeń przeciwnikom w promieniu 15 metrów, w sumie do 600. Działa tylko na cele naziemne. Ponowne użycie możliwe po 10 sekundach. Opis: O ile zwykłe stawianie miny-pułapki w nadziei, że wróg z własnej woli w nią wejdzie, nie jest zbyt rozsądne w walce z poważniejszym oponentem, o tyle istnieją sposoby, które czynią z Mine kartę godną miejsca w czerwonej talii. Najlepszą z metod jest postawienie miny pod Power Wellem - swoim, gdy wróg nachodzi Twoją bazę lub - jeszcze lepiej - przeciwnika. Wystarczy trochę umiejętności, a można tak umieścić pułapkę, by była praktycznie niewidoczna bez zmiany ustawienia kamery. Mine znajduje też zastosowanie wtedy, gdy jesteś ścigany przez jednostki przeciwnika. Wystarczy rzucić go tuż przed nimi i... istnieje duża szansa, że oponent poniesie spore straty. |
Suppression
Typ: Zaklęcie Rzadkość: Niezwykły Charges: 4 Orby: Energia: 40 Spellblocker - blokuje ataki i zdolności wybranego budynku na 10 sekund. Ponowne użycie możliwe natychmiast. Opis: Gdy chcesz szybko zablokować efekt działania jakiegoś budynku i masz niepotrzebne miejsce w talii - możesz skorzystać z tej karty. Warto jednak zauważyć, że taką samą zdolność mają łucznicy - Sunstriders , a jej użycie kosztuje u nich tylko 25 punktów Energii. |
Mortar Tower
Typ: Budynek Rzadkość: Rzadki Charges: 4 Orby: Energia: 50 Obrona: 1000 Mortar Attack - aktywuj, by wystrzelić 6 ognistych bomb, z których każda zadaje po 170 obrażeń przeciwnikom w promieniu 10 metrów od wybranego celu, w sumie do 260. Odrzuca małe jednostki. Cel może być wybrany w zasięgu 40 metrów od wieży (ale nie przy niej). Działa tylko na cele naziemne. Ponowne użycie możliwe po 20 sekundach. Opis: Karta dla doświadczonych graczy, której użycie jest ryzykowne, ale może przynieść zwycięstwo, zanim walka zacznie się na dobre. Wieża sama nie strzela, musisz uaktywnić jej zdolność i kliknąć w wybrane miejsce na wyświetlonym pierścieniu otaczającym budynek. W związku z tym Mortar Tower trzeba odpowiednio postawić, by obiekt, który chcesz zniszczyć, znalazł się w "pierścieniu". Najczęściej wieże te, budowane po 2-3 obok siebie, sprawdzają się w niszczeniu Power Welli. |
Strikers
Typ: Stwór Rzadkość: Niezwykły Charges: 4x6 Orby: Energia: 90 Atak: 600 Obrona: 600 Typ broni: M Rozmiar: S Charge - jednostka podbiega do przeciwników. Looter - tak długo, jak jednostka atakuje budynek, 40% kosztów jego budowy pomnożone przez stosunek zabranego przez jednostkę życia do maksymalnej jego wartości jest zdobywane jako Energia. Swift - jednostka porusza się z dużą prędkością. Opis: Jednostka na pierwszym Orbie z trzema zdolnościami to bardzo ciekawa rzecz, jednak mierny stosunek kosztu Energii do wartości ataku i obrony sprawia, że osobiście, zamiast rozpoczynać grę od Strikersów, na początek rzucam Sunderera lub Scavengera (ma trochę mniej przydatne zdolności, ale jest dużo tańszy). Wielu graczy jednak z powodzeniem stosuje tę kartę - sprawdź, co Tobie będzie bardziej pasowało. |