Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

BattleForge - poradnik do gry

BattleForge - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Słowniczek pojęć | BattleForge poradnik BattleForge

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Słowniczek pojęć

BFP - skrót od BattleForge Points. Jest to wirtualna waluta, za którą kupujesz w grze boostery i karty na aukcjach innych graczy. Przy rejestracji konta otrzymujesz 3000 BFP, później możesz je dokupić za cenę 20 dolarów = 2000 punktów.

Booster - zestaw 8 kart do wykorzystania w grze.

Charge - zdolność jednostki, pozwalająca na podbiegnięcie do przeciwnika i zadanie mu większych obrażeń.

Charges - określa, ile razy możesz użyć danej karty, zanim przeszkodzi Ci w tym cooldown.

Cooldown - czas, w którym dana karta jest niedostępna, mimo że spełniasz warunki do jej wystawienia; czas w którym karta się ponownie "ładuje".

Daze - to czas 15 sekund od przyzwania, w którym dana jednostka posiada połowę punktów życia i nie może wykorzystywać specjalnych umiejętności, występuje tylko wtedy, gdy jednostka zostanie przyzwana z dala od Orbu/Power Wella.

Deck - inaczej: talia kart.

Energia (Power) - obok Orbów, podstawowe kryterium przy zagrywaniu kart. Każda karta ma określony koszt Energii, który zostaje odebrany z całkowitej puli, gdy zagrywasz kartą. Gdy jednostka zginie, 90% Energii wydanej na jej przyzwanie stopniowo wróci to puli.

Forge - miejsce, w którym (prawie) bez żadnych ograniczeń przetestujesz posiadane w swojej kolekcji karty, bez potrzeby budowania Monumentów czy Power Welli. Do testów możesz przyzwać wrogie jednostki ze specjalnie przygotowanego menu. Forge uruchamia się po włączeniu gry, możesz z niego przejść do PvE lub PvP.

Loot - nagroda za przejście scenariusza/zwycięstwo w potyczce.

Monument - jedna z dwóch podstawowych struktur w grze (obok Power Wella). Każdy monument daje jeden Orb wybranego koloru. Monumenty można postawić tylko w ściśle wyznaczonych na mapie miejscach.

Orb (Kula) - obok Energii, podstawowe kryterium przy zagrywaniu kart. Każda karta wymaga konkretnej liczby Orbów w wybranych kolorach. Przykładowo, karta może potrzebować trzech Orbów czerwonego koloru lub jednego Orba zielonego koloru i jednego w dowolnym kolorze.

Power Well (Studnia Energii) - jedna z dwóch podstawowych struktur w grze (obok Orba). Zaopatruje Cię w Energię, konieczną do przyzywania jednostek, budynków i zaklęć.

Pure Deck - inaczej: talia czysta, czyli taka, która zawiera karty tylko jednego koloru, w przeciwieństwie do Splash Decka.

PvE (Player versus Environment) - gra przeciwko jednostkom sterowanym przez Sztuczną Inteligencję.

PvP (Player versus Player) - potyczka z innym graczem. W PvP wyróżniasz mecze jeden na jednego oraz dwóch na dwóch.

Siege - zdolność jednostki, dzięki której zadaje ona o x% więcej obrażeń budynkom.

Splash deck - inaczej: talia mieszana, złożona z kart kilku kolorów. Zobacz też: Pure Deck.

Swift - zdolność jednostki, polegająca na poruszaniu się z dużą prędkością.

Tier - często w grze spotkasz się z tym określeniem. Tier określa, ile Orbów wymaganych jest do zagrania kartą. Przykładowo, karta z Tier 2 (t2) wymaga dwóch Orbów (jakiegoś typu).

Tome - zestaw 6 boosterów, czyli 48 kart. Tome kosztuje mniej niż 6 boosterów kupowanych pojedynczo.

Upgrade - ulepszenie, które dodaje konkretnej karcie więcej punktów ataku, zwiększa ilość życia bądź wyposaża ją w całkiem nowe umiejętności. Po każdorazowym ulepszeniu karty masz możliwość nałożenia tzw. Charge Upgrade, który zwiększa ilość Charges (pojęcie wyjaśnione wyżej).

Void (Próżnia) - miejsce, do którego trafia 90% kosztu użycia każdej karty, gdy jednostka/budynek/zaklęcie przywołane dzięki niej zostanie zabite/zburzone/rzucone. Stamtąd, odzyskana Energia stopniowo przepływa do Twojej właściwej puli.