zawieszone prace / skasowane gry - newsy i ciekawostki

Otwarty świat wielkości Europy. W Wild od twórcy Raymana mieliśmy wcielić się w szamanów kontrolujących zwierzęta
Krystian Pieniążek, 16 lutego 2025, 20:00
Posiadacze PlayStation 4 nigdy nie narzekali na brak interesujących produkcji, jednak zmierzające na tę konsolę Wild mogło sporo namieszać, oferując graczom gigantyczny otwarty świat i pozwalając im przejmować kontrolę nad zwierzętami.

Prace nad Crysis 4 zostały wstrzymane. Studio Crytek zwalnia pracowników
Marcin Bukowski, 12 lutego 2025, 12:39
Ze studiem Crytek pożegna się około 60 pracowników. Twórcy Crysisa poinformowali również o wstrzymaniu prac nad kolejną odsłoną serii.

To mogło być The Elder Scrolls w świecie Władcy Pierścieni. The White Council miało nas zabrać do otwartego świata
Krystian Pieniążek, 9 lutego 2025, 20:00
Kiedy marka Władca Pierścieni znajdowała się w rękach Electronic Arts, miała doczekać się reprezentanta mogącego nawiązać wyrównaną walkę z serią The Elder Scrolls. LotR: The White Council miało być grą RPG z otwartym, żyjącym światem.

Football Manager 25 anulowany. Trudną decyzję podjęto po „szeroko zakrojonych dyskusjach i starannym rozpatrzeniu sprawy z firmą SEGA"
Adrian Werner, 7 lutego 2025, 09:58
Zespół Sports Interactive i firma SEGA zdecydowały o anulowaniu gry Football Manager 25. Autorzy skoncentrują się za to na kolejnej odsłonie cyklu.

Ta cyberpunkowa seria zasługuje na kontynuację. Nowy Deus Ex od Eidos Montreal miał być pomostem między Rozłamem Ludzkości a „jedynką”
Krystian Pieniążek, 2 lutego 2025, 20:00
Studio Eidos Montreal zaskarbiło sobie szacunek fanów nurtu cyberpunk za sprawą niezwykle udanego Deus Exa: Buntu Ludzkości i jego kontynuacji. Jak się okazuje, ekipa miała przez dwa lata pracować nad nową grą spod tego szyldu.

Age of Empires 3 nie otrzyma nowego dodatku, który miał wprowadzić Rzeczpospolitą Obojga Narodów. Twórcy przepraszają graczy, podając dziwny powód
Maciej Gaffke, 28 stycznia 2025, 20:55
Zapowiedziany w zeszłym roku dodatek do Age of Empires 3: Definitive Edition został anulowany. Twórcy przeprosili fanów w oficjalnym komunikacie.

Fallout: Nuevo Mexico, mod do New Vegas wielkości DLC, został skasowany z powodu obaw o zdrowie psychiczne
Adrian Werner, 28 stycznia 2025, 14:35
Fallout: Nuevo Mexico, czyli obiecujący mod do New Vegas, został skasowany. Projekt miał zaoferować nową kampanię o rozmiarach odpowiadających oficjalnym DLC.

RPG akcji osadzone w uniwersum Warhammera trafiło do kosza. Gra powstawała ponad 2 lata
Maciej Gaffke, 27 stycznia 2025, 19:52
Niezapowiedziana gra osadzona w świecie Warhammera została anulowana przez firmę Games Workshop. Za projekt odpowiedzialne było studio Thought Pennies.

Polska mieszanka L.A. Noire i Uncharted z domieszką Lovecrafta. Come Midnight to nieodżałowany projekt People Can Fly
Krystian Pieniążek, 26 stycznia 2025, 20:00
Za sprawą takich gier, jak Painkiller czy Bulletstorm, do polskiego People Can Fly przypięto łatkę specjalistów od strzelanek. Come Midnight, czyli „projekt marzeń” Adriana Chmielarza, mogło jednak popchnąć to studio na zupełnie inną ścieżkę.
![MMO w świecie Horizona miało zostać skasowane przez NCSoft [Aktualizacja: dementi]](/i/w/h1/720_475165848.jpg)
MMO w świecie Horizona miało zostać skasowane przez NCSoft [Aktualizacja: dementi]
Adrian Werner, 22 stycznia 2025, 10:52
Według wiarygodnych plotek firma NCSoft miała porzucić prace nad grą MMO, której akcja osadzona była w uniwersum serii Horizon. Doniesienia zostały zweryfikowane.

Sony skasowało dwie niezapowiedziane gry-usługi, w tym nowe God of War. Dla deweloperów było to wielkie zaskoczenie
Marcin Bukowski, 20 stycznia 2025, 22:58
Sony anulowało kolejne niezapowiedziane gry-usługi. Za ich opracowaniem stały Bend Studio oraz Bluepoint Games, a jedna z nich miała być nową odsłoną serii God of War.

Od Jade Empire 2 do zupełnie nowego projektu. Revolver od BioWare miał być niczym Assassin’s Creed i DMC
Krystian Pieniążek, 19 stycznia 2025, 20:00
Po blisko 19 latach od premiery Jade Empire, marka ta wydaje się całkowicie zapomniana przez BioWare i Electronic Arts. Twórcy mieli jednak ambitne plany związane z jej rozwojem, które z czasem przekształciły się w pomysł stworzenia zupełnie nowego IP.

Ambitny mod do GTA 5 „ubity” po rozmowach z Rockstar Games. Przenosił Liberty City z GTA 4 do „piątki”
Hubert Śledziewski, 15 stycznia 2025, 21:59
Rockstar Games „ubiło” kolejny ambitny mod do GTA. Tym razem padło na Liberty City Preservation Project, który przenosił mapę z GTA 4 do GTA 5.

To RPG akcji przerosło Obsidian Entertainment. Stormlands miało oferować raidy dla „miliona graczy”
Krystian Pieniążek, 12 stycznia 2025, 20:00
Microsoft i Obsidian Entertainment współpracowały na długo przed tym, jak druga z wymienionych firm trafiła pod skrzydła tej pierwszej. Ich największym wspólnym przedsięwzięciem miało być niezwykle ambitne RPG akcji pod tytułem Stormlands.

Gra survivalowa z otwartym światem zamiast Transformers Reactivate. Po 2 latach ciszy obiecująca strzelanka z mechami została „zezłomowana”
Michał Harat, 12 stycznia 2025, 13:32
Transformers Reactivate niestety nie ujrzy światła dziennego. Gra o wielkich mechach od studia Splash Damage została oficjalnie skasowana. W tle znalazły się zwolnienia i wyciek obiecującego gameplayu.

Duchowy następca L.A. Noire, w którego nie było nam dane zagrać. Whore of the Orient to niedoszłe dzieło „genialnego umysłu”
Krystian Pieniążek, 5 stycznia 2025, 20:00
L.A. Noire zdobyło niemały poklask, a planowane jako jego duchowy następca Whore of the Orient mogło powtórzyć ten sukces. Jednak dowodzonej przez Brendana McNamarę ekipie nie dane było doprowadzić tego projektu do końca.

Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully
Adrian Werner, 27 grudnia 2024, 12:23
Dzięki wyciekowi starych dokumentów dowiedzieliśmy się, że studio Rockstar Games początkowo planowało GTA 3 Online, czyli moduł sieciowy przypominający ten, który oferuje Grand Theft Auto 5.

To chyba najbardziej niedoceniony horror w historii. Mimo to Eternal Darkness mogło doczekać się następcy
Krystian Pieniążek, 26 grudnia 2024, 20:00
Shadow of the Eternals próbowało wykorzystać „boom” na Kickstartera i powroty wielkich marek. Choć ten duchowy następca Eternal Darkness teoretycznie miał wszystko, aby odnieść sukces, gracze odwrócili się do niego plecami.

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka napotkał problemy, których nie mógł pokonać nawet Rzeźnik z Blaviken
Krystian Pieniążek, 22 grudnia 2024, 20:00
Nie wszyscy dzisiaj pamiętamy, że pierwsza część serii Wiedźmin miała doczekać się wydania konsolowego. Warto przypomnieć tę produkcję, nim przepadnie ona w pomroce dziejów, zdominowanych przez Wiedźmina 4 i remake „jedynki” tworzony przez ekipę Fool’s Theory.

Polskie 11 bit studios zwalnia po wyłączeniu prądu tajemniczemu Projectowi 8
Adrian Werner, 19 grudnia 2024, 14:15
Rodzime studio 11 bit zdecydowało się skasować powstający od wielu lat Projekt 8. W wyniku tego z pracą ma się pożegnać spora część pracującego nad nim zespołu.

Tak mogła wyglądać szósta część serii Legacy of Kain. Dead Sun nigdy nie dostało szansy na wyjście z mroku
Krystian Pieniążek, 15 grudnia 2024, 20:00
Premiera Legacy of Kain: Soul Reaver 1&2 Remastered już za nami. Kompilacja remasterów poradziła sobie nieźle i na fali jej popularności przypominamy Legacy of Kain: Dead Sun. Ten projekt mógł tchnąć nowe życie w całą markę.

Źle się dzieje w polskim People Can Fly. Studio zwalnia pracowników i zawiesza prace nad kolejną grą
Adrian Werner, 11 grudnia 2024, 10:13
Znane z Outriders rodzime studio People Can Fly przeprowadziło duże zwolnienia. Zawieszono również prace nad jednym z projektów.

Ta przygoda Indiany Jonesa nieoczekiwanie skończyła jako komiks. Kultowe Fate of Atlantis mogło otrzymać kontynuację
Krystian Pieniążek, 8 grudnia 2024, 20:00
Indiana Jones and the Fate of Atlantis to dla fanów przygodówek pozycja kultowa. Część z Was być może nie wie, że gra niemal otrzymała kontynuację. Projekt Indiana Jones and the Iron Phoenix ostatecznie przybrał zupełnie inną formę.

Kultowa seria RPG mogła dziś wyglądać zupełnie inaczej. Baldur’s Gate 3: The Black Hound miało zapoczątkować nową trylogię
Krystian Pieniążek, 1 grudnia 2024, 20:00
Marka Baldur’s Gate zyskała drugie życie za sprawą megahitu od Larian Studios. Nie wszyscy jednak pamiętają, że na początku XXI wieku nad swoją wersją Baldur’s Gate’a 3 pracowała ekipa Black Isle Studios.

Ta gra mogła zrewolucjonizować branżę. The Crossing od Arkane Studios miało scalić w jedno single player z multiplayerem
Krystian Pieniążek, 24 listopada 2024, 20:00
Arkane Studios to zespół znany z oryginalnych pomysłów i gier z unikalną tożsamością. Jednym z anulowanych przez nie projektów było The Crossing, mieszające ze sobą dwie rzeczywistości i dwa tryby gry.

„To była długa droga, ale myślę, że to może być jej koniec”. Ambitny projekt, który miał przenieść część Fallout: New Vegas do Fallouta 4, wywołał spore zamieszanie
Krzysztof Kałuziński, 24 listopada 2024, 14:46
Modyfikacja, dzięki której główna lokacja z Fallout: New Vegas trafiła do Fallouta 4, otrzymała nową wersję. Niestety, jej twórca „przy okazji” ogłosił koniec dalszych prac, wywołując zamieszanie nie tylko wśród fanów własnego projektu.

F1 Manager 2025 ponoć poszedł do kosza. Twórcy mieli przedwcześnie porzucić licencję Formuły 1, bo wyciągali z niej za mało zysków
Krzysztof Mysiak, 20 listopada 2024, 11:02
Wygląda na to, że w ostatnim raporcie finansowym firmy Frontier Developments została określona przyszłość serii F1 Manager. Odsłonę 2025 najwyraźniej anulowano, bo 2024 nie sprzedała się wystarczająco dobrze.

Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu
Krystian Pieniążek, 17 listopada 2024, 20:00
Zarówno studio GSC Game World, jak i STALKER 2 mają za sobą burzliwą przeszłość. Na kilka dni przed premierą gry warto przypomnieć sobie kulisy powstawania jej pierwotnej wersji, która miała zadebiutować jeszcze w 2012 roku.

Kilkusekundowy filmik wzbudził wielki żal u fanów studia Campo Santo. Technologia wody w In The Valley of Gods robiłaby wrażenie
Jakub Błażewicz, 12 listopada 2024, 15:13
Fani studia Campo Santo wciąż nie mogą odżałować In the Valley of Gods. Zwłaszcza po nowym materiale, który pokazuje imponującą animację wody.

Twórcy Terrarii mieli ciekawy pomysł na rozwój gry. Terraria: Otherworld mogła skierować markę na nowe tory
Krystian Pieniążek, 10 listopada 2024, 20:00
Terraria to prawdziwy fenomen. Ten „Minecraft 2D” cieszy się niesłabnącą popularnością po kilkunastu latach od premiery. Niewiele brakowało, by ten hit doczekał się pobocznej, mocno odmiennej odsłony.

Nie tylko Dragon Age i inne RPG-i. BioWare pracowało niegdyś nad własnym Command & Conquer
Krystian Pieniążek, 3 listopada 2024, 20:00
Command & Conquer: Generals był wysoko ocenianym reprezentantem kultowej serii RTS-ów. Gra mogła doczekać się kontynuacji od BioWare, jednak z czasem cały projekt przeszedł gruntowną przebudowę, która ostatecznie go pogrążyła.

Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”
Krystian Pieniążek, 27 października 2024, 20:00
Były takie czasy, kiedy firma Rockstar Games nie opierała swej działalności na jednej lub dwóch markach. Ukoronowaniem tego podejścia miał być Agent, czyli produkcja, której zadaniem było ustawienie wysoko poprzeczki dla całej branży.

Producent topowego MMO na Steamie ogłosił zwolnienia i skasowanie dwóch gier. W międzyczasie Throne and Liberty powoli traci graczy
Marcin Bukowski, 23 października 2024, 13:17
Słabe wyniki finansowe NCSoft doprowadziły do zwolnień pracowników i anulowania dwóch produkcji. Ponadto w najnowszej grze studia, Throne and Liberty, bawi się coraz mniej osób.

Fallout: Vault 13 na zakręcie, projekt został zawieszony. „Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że to właściwy krok”
Adrian Werner, 21 października 2024, 12:17
Mamy fatalne wieści związane z ambitnym modem Fallout: Vault 13, który miał stanowić remake pierwszej części cyklu. Prace nad nim zostały zawieszone.

Ta gra miała popchnąć kultową serię w zupełnie nowym kierunku. Fable Legends było łabędzim śpiewem Lionhead Studios
Krystian Pieniążek, 20 października 2024, 20:00
Choć Lionhead Studios było doświadczoną ekipą, a stojąca za nią firma Microsoft dysponowała potężnym zapleczem finansowym, ich ostatni wspólny projekt okazał się niewypałem. Przekonajmy się, co nie wyszło w Fable Legends.

„Zwolnienia” w Bandai Namco. To skutek skasowania szeregu gier, w tym tytułów z postaciami z Naruto i One Piece
Marcin Bukowski, 15 października 2024, 15:15
Według agencji Bloomberg od kwietnia z Bandai Namco „odeszło” prawie 100 pracowników, a w najbliższym czasie takich osób będzie jeszcze więcej. Przyczyną są cięcia kosztów.

To miały być Gwiezdne wojny dla dorosłych. Star Wars 1313 to nieodżałowany projekt ukatrupiony przez Disneya
Krystian Pieniążek, 13 października 2024, 20:00
Firma LucasArts snuła ambitne plany związane ze Star Wars 1313. Niestety, po tym jak prawa do marki Gwiezdne wojny znalazły się w rękach Disneya, projekt został anulowany, a stojące za nim studio – rozwiązane.

Rewolucja technologiczna powodem kasacji Halo: Infinite 2. Oryginalni deweloperzy mierzą się z problemami natury prawnej
Marcin Bukowski, 10 października 2024, 09:07
Halo Infinite 2 miało znajdować się w fazie rozwoju, ale przejście na Unreal Engine 5 spowodowało anulowanie projektu. Oryginalni twórcy serii zostali z kolei pozwani za naruszenie praw autorskich.

Przed Baldur’s Gate 3 Larian Studios próbowało stworzyć własnego XCOM-a. Divinity: Fallen Heroes miało być „kompaktowym” tytułem
Krystian Pieniążek, 6 października 2024, 20:00
Po premierze Divinity: Original Sin II, a przed debiutem Baldur’s Gate III, ekipa Larian Studios pracowała nad innymi projektami. Jednym z nich było Divinity: Fallen Heroes, tworzone z zespołem Logic Artists. Bliżej byłoby mu do serii XCOM niż do klasycznego RPG-a.

Opowieść o zemście, w której jako bestia polowalibyśmy na wikingów. Darkborn startował z wysokiego C
Krystian Pieniążek, 29 września 2024, 20:00
The Outsiders zaznaczyło swoją obecność na branżowej mapie za sprawą FPS-a pod tytułem Metal: Hellsinger. Niewiele jednak brakowało, by pierwszym dziełem studia był intrygująco zapowiadający się Darkborn.

Ten absurdalny pomysł na rozwój marki Brothers in Arms nie miał racji bytu. Furious 4 wyewoluowało w Battleborn - wielką klapę Gearbox Software
Krystian Pieniążek, 22 września 2024, 20:00
Zdarza się, że pogoń za zmianami i nowościami prowadzi deweloperów rozwijających kultowe serie na manowce. Taki los spotkał studio Gearbox Software, które tworząc czwartą część serii Brothers in Arms, o podtytule Furious 4, posunęło się o kilka kroków za daleko.

Doom 4, którego nie było. Seria mogła podążyć ścieżką wytyczoną przez Call of Duty i Battlefielda
Krystian Pieniążek, 15 września 2024, 20:00
Choć mogłoby się wydawać, że id Software ma na koncie same sukcesy, tak naprawdę legendarne studio zaliczyło po drodze kilka nieudanych przedsięwzięć. Jednym z nich był Doom 4, który miał popchnąć serię w zupełnie nowym kierunku.

Gra survivalowa Blizzarda na pierwszych screenach. Skasowano ją po 6 latach w deweloperskim piekle
Hubert Sosnowski, 9 września 2024, 14:35
Coś Blizzard nie ma szczęścia do tworzenia nowych marek. Jedną ze skasowanych gier studia był projekt, który poznaliśmy jako Odyssey. Niedawno wyciekły screeny, które mogą pochodzić z anulowanej produkcji.

Sony chciało mieć swoje Diablo. Warrior’s Lair mogło być czarnym koniem PlayStation
Krystian Pieniążek, 8 września 2024, 20:00
Firma Sony nie ma w swoim portfolio żadnego hack’n’slasha z krwi i kości. Niewiele brakowało, by tę lukę wypełniło Warrior’s Lair (początkowo znane pod tytułem Ruin), promowane jako pokaz możliwości PlayStation Vity i PlayStation 3.

To mógł być polski Half-Life. THEY od Metropolis Software nigdy nie dostał szansy, by zabłysnąć
Krystian Pieniążek, 1 września 2024, 20:00
Metropolis Software było niegdyś jednym z najbardziej cenionych na świecie studiów deweloperskich rodem z Polski. Tworzony przez nie FPS pod tytułem THEY mógł wynieść je na zupełnie nowy poziom.

GTA: Tokyo było rozważane przez Rockstar Games, studio poczyniło nawet pierwsze kroki
Adrian Werner, 28 sierpnia 2024, 10:10
Dwie dekady temu studio Rockstar prowadziło wstępne prace nad odsłoną serii Grand Theft Auto osadzoną w Japonii. Były deweloper ujawnia powody porzucenia GTA: Tokyo.

Aliens: Crucible miało być „straszniejszym Mass Effectem”. RPG w świecie Obcego z dużym potencjałem
Krystian Pieniążek, 25 sierpnia 2024, 20:00
Marka Obcy zaznaczyła swoją obecność w branży gier wideo na rozmaite sposoby. Niewiele brakowało, by dokonała tego również za sprawą gry RPG od Obsidian Entertainment. Sprawdźmy, jak miało wyglądać Aliens: Crucible i co po drodze poszło nie tak.

Unikalna gra, która miała działać na emocje. LMNO od Arkane Studios, EA i Stevena Spielberga miało doprowadzić nas do płaczu
Krystian Pieniążek, 18 sierpnia 2024, 20:00
Historia Arkane Studios jest naznaczona obiecującymi, choć finalnie anulowanymi projektami. Jednym z nich było LMNO, czyli mająca budzić emocje przygodowa gra akcji z elementami RPG, nad którą zespół ten współpracował z firmą Electronic Arts i samym Stevenem Spielbergiem.

„W Sony poleciały głowy”. Skasowanie The Last of Us Online nie było bezkrwawe, twierdzi Jason Schreier
Marcin Bukowski, 13 sierpnia 2024, 17:17
Anulowanie gry The Last of Us: Factions dla niektórych osób mogło skończyć się bardzo nieprzyjemnie. Zdaniem Jasona Schreiera w Sony „poleciały głowy”.

Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda
Krystian Pieniążek, 11 sierpnia 2024, 20:00
Choć firma Blizzard Entertainment zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo, w jej działalności można doszukać się szeregu słabych punktów. Jednym z nich był projekt StarCraft: Ghost, będący nieudaną próbą przeniesienia kultowej marki na konsole.