zawieszone prace / skasowane gry - newsy i ciekawostki
F1 Manager 2025 ponoć poszedł do kosza. Twórcy mieli przedwcześnie porzucić licencję Formuły 1, bo wyciągali z niej za mało zysków
Krzysztof Mysiak, 20 listopada 2024, 11:02
Wygląda na to, że w ostatnim raporcie finansowym firmy Frontier Developments została określona przyszłość serii F1 Manager. Odsłonę 2025 najwyraźniej anulowano, bo 2024 nie sprzedała się wystarczająco dobrze.
Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu
Krystian Pieniążek, 17 listopada 2024, 20:00
Zarówno studio GSC Game World, jak i STALKER 2 mają za sobą burzliwą przeszłość. Na kilka dni przed premierą gry warto przypomnieć sobie kulisy powstawania jej pierwotnej wersji, która miała zadebiutować jeszcze w 2012 roku.
Kilkusekundowy filmik wzbudził wielki żal u fanów studia Campo Santo. Technologia wody w In The Valley of Gods robiłaby wrażenie
Jakub Błażewicz, 12 listopada 2024, 15:13
Fani studia Campo Santo wciąż nie mogą odżałować In the Valley of Gods. Zwłaszcza po nowym materiale, który pokazuje imponującą animację wody.
Twórcy Terrarii mieli ciekawy pomysł na rozwój gry. Terraria: Otherworld mogła skierować markę na nowe tory
Krystian Pieniążek, 10 listopada 2024, 20:00
Terraria to prawdziwy fenomen. Ten „Minecraft 2D” cieszy się niesłabnącą popularnością po kilkunastu latach od premiery. Niewiele brakowało, by ten hit doczekał się pobocznej, mocno odmiennej odsłony.
Nie tylko Dragon Age i inne RPG-i. BioWare pracowało niegdyś nad własnym Command & Conquer
Krystian Pieniążek, 3 listopada 2024, 20:00
Command & Conquer: Generals był wysoko ocenianym reprezentantem kultowej serii RTS-ów. Gra mogła doczekać się kontynuacji od BioWare, jednak z czasem cały projekt przeszedł gruntowną przebudowę, która ostatecznie go pogrążyła.
Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”
Krystian Pieniążek, 27 października 2024, 20:00
Były takie czasy, kiedy firma Rockstar Games nie opierała swej działalności na jednej lub dwóch markach. Ukoronowaniem tego podejścia miał być Agent, czyli produkcja, której zadaniem było ustawienie wysoko poprzeczki dla całej branży.
Producent topowego MMO na Steamie ogłosił zwolnienia i skasowanie dwóch gier. W międzyczasie Throne and Liberty powoli traci graczy
Marcin Bukowski, 23 października 2024, 13:17
Słabe wyniki finansowe NCSoft doprowadziły do zwolnień pracowników i anulowania dwóch produkcji. Ponadto w najnowszej grze studia, Throne and Liberty, bawi się coraz mniej osób.
Fallout: Vault 13 na zakręcie, projekt został zawieszony. „Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że to właściwy krok”
Adrian Werner, 21 października 2024, 12:17
Mamy fatalne wieści związane z ambitnym modem Fallout: Vault 13, który miał stanowić remake pierwszej części cyklu. Prace nad nim zostały zawieszone.
Ta gra miała popchnąć kultową serię w zupełnie nowym kierunku. Fable Legends było łabędzim śpiewem Lionhead Studios
Krystian Pieniążek, 20 października 2024, 20:00
Choć Lionhead Studios było doświadczoną ekipą, a stojąca za nią firma Microsoft dysponowała potężnym zapleczem finansowym, ich ostatni wspólny projekt okazał się niewypałem. Przekonajmy się, co nie wyszło w Fable Legends.
„Zwolnienia” w Bandai Namco. To skutek skasowania szeregu gier, w tym tytułów z postaciami z Naruto i One Piece
Marcin Bukowski, 15 października 2024, 15:15
Według agencji Bloomberg od kwietnia z Bandai Namco „odeszło” prawie 100 pracowników, a w najbliższym czasie takich osób będzie jeszcze więcej. Przyczyną są cięcia kosztów.
To miały być Gwiezdne wojny dla dorosłych. Star Wars 1313 to nieodżałowany projekt ukatrupiony przez Disneya
Krystian Pieniążek, 13 października 2024, 20:00
Firma LucasArts snuła ambitne plany związane ze Star Wars 1313. Niestety, po tym jak prawa do marki Gwiezdne wojny znalazły się w rękach Disneya, projekt został anulowany, a stojące za nim studio – rozwiązane.
Rewolucja technologiczna powodem kasacji Halo: Infinite 2. Oryginalni deweloperzy mierzą się z problemami natury prawnej
Marcin Bukowski, 10 października 2024, 09:07
Halo Infinite 2 miało znajdować się w fazie rozwoju, ale przejście na Unreal Engine 5 spowodowało anulowanie projektu. Oryginalni twórcy serii zostali z kolei pozwani za naruszenie praw autorskich.
Przed Baldur’s Gate 3 Larian Studios próbowało stworzyć własnego XCOM-a. Divinity: Fallen Heroes miało być „kompaktowym” tytułem
Krystian Pieniążek, 6 października 2024, 20:00
Po premierze Divinity: Original Sin II, a przed debiutem Baldur’s Gate III, ekipa Larian Studios pracowała nad innymi projektami. Jednym z nich było Divinity: Fallen Heroes, tworzone z zespołem Logic Artists. Bliżej byłoby mu do serii XCOM niż do klasycznego RPG-a.
Opowieść o zemście, w której jako bestia polowalibyśmy na wikingów. Darkborn startował z wysokiego C
Krystian Pieniążek, 29 września 2024, 20:00
The Outsiders zaznaczyło swoją obecność na branżowej mapie za sprawą FPS-a pod tytułem Metal: Hellsinger. Niewiele jednak brakowało, by pierwszym dziełem studia był intrygująco zapowiadający się Darkborn.
Ten absurdalny pomysł na rozwój marki Brothers in Arms nie miał racji bytu. Furious 4 wyewoluowało w Battleborn - wielką klapę Gearbox Software
Krystian Pieniążek, 22 września 2024, 20:00
Zdarza się, że pogoń za zmianami i nowościami prowadzi deweloperów rozwijających kultowe serie na manowce. Taki los spotkał studio Gearbox Software, które tworząc czwartą część serii Brothers in Arms, o podtytule Furious 4, posunęło się o kilka kroków za daleko.
Doom 4, którego nie było. Seria mogła podążyć ścieżką wytyczoną przez Call of Duty i Battlefielda
Krystian Pieniążek, 15 września 2024, 20:00
Choć mogłoby się wydawać, że id Software ma na koncie same sukcesy, tak naprawdę legendarne studio zaliczyło po drodze kilka nieudanych przedsięwzięć. Jednym z nich był Doom 4, który miał popchnąć serię w zupełnie nowym kierunku.
Gra survivalowa Blizzarda na pierwszych screenach. Skasowano ją po 6 latach w deweloperskim piekle
Hubert Sosnowski, 9 września 2024, 14:35
Coś Blizzard nie ma szczęścia do tworzenia nowych marek. Jedną ze skasowanych gier studia był projekt, który poznaliśmy jako Odyssey. Niedawno wyciekły screeny, które mogą pochodzić z anulowanej produkcji.
Sony chciało mieć swoje Diablo. Warrior’s Lair mogło być czarnym koniem PlayStation
Krystian Pieniążek, 8 września 2024, 20:00
Firma Sony nie ma w swoim portfolio żadnego hack’n’slasha z krwi i kości. Niewiele brakowało, by tę lukę wypełniło Warrior’s Lair (początkowo znane pod tytułem Ruin), promowane jako pokaz możliwości PlayStation Vity i PlayStation 3.
To mógł być polski Half-Life. THEY od Metropolis Software nigdy nie dostał szansy, by zabłysnąć
Krystian Pieniążek, 1 września 2024, 20:00
Metropolis Software było niegdyś jednym z najbardziej cenionych na świecie studiów deweloperskich rodem z Polski. Tworzony przez nie FPS pod tytułem THEY mógł wynieść je na zupełnie nowy poziom.
GTA: Tokyo było rozważane przez Rockstar Games, studio poczyniło nawet pierwsze kroki
Adrian Werner, 28 sierpnia 2024, 10:10
Dwie dekady temu studio Rockstar prowadziło wstępne prace nad odsłoną serii Grand Theft Auto osadzoną w Japonii. Były deweloper ujawnia powody porzucenia GTA: Tokyo.
Aliens: Crucible miało być „straszniejszym Mass Effectem”. RPG w świecie Obcego z dużym potencjałem
Krystian Pieniążek, 25 sierpnia 2024, 20:00
Marka Obcy zaznaczyła swoją obecność w branży gier wideo na rozmaite sposoby. Niewiele brakowało, by dokonała tego również za sprawą gry RPG od Obsidian Entertainment. Sprawdźmy, jak miało wyglądać Aliens: Crucible i co po drodze poszło nie tak.
Unikalna gra, która miała działać na emocje. LMNO od Arkane Studios, EA i Stevena Spielberga miało doprowadzić nas do płaczu
Krystian Pieniążek, 18 sierpnia 2024, 20:00
Historia Arkane Studios jest naznaczona obiecującymi, choć finalnie anulowanymi projektami. Jednym z nich było LMNO, czyli mająca budzić emocje przygodowa gra akcji z elementami RPG, nad którą zespół ten współpracował z firmą Electronic Arts i samym Stevenem Spielbergiem.
„W Sony poleciały głowy”. Skasowanie The Last of Us Online nie było bezkrwawe, twierdzi Jason Schreier
Marcin Bukowski, 13 sierpnia 2024, 17:17
Anulowanie gry The Last of Us: Factions dla niektórych osób mogło skończyć się bardzo nieprzyjemnie. Zdaniem Jasona Schreiera w Sony „poleciały głowy”.
Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda
Krystian Pieniążek, 11 sierpnia 2024, 20:00
Choć firma Blizzard Entertainment zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo, w jej działalności można doszukać się szeregu słabych punktów. Jednym z nich był projekt StarCraft: Ghost, będący nieudaną próbą przeniesienia kultowej marki na konsole.
Bungie skasowało tajemniczy projekt, ale nie było to Destiny 3. Studio opublikowało oświadczenie
Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2024, 08:56
Plotki o skasowaniu nowej gry Bungie zmartwiły fanów Destiny, ale dziennikarze potwierdzają, że Project Payback nie był kontynuacją tej serii. Deweloper wystosował oświadczenie.
Screeny z Life By You pokazują, jakie postępy poczynili deweloperzy przed skasowaniem gry
Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2024, 13:38
Gracze zauważyli, że nieoficjalne screeny z Life By You wystawiają grze lepsze świadectwo niż ostatnie materiały wydawcy.
To miało być „epickie” RPG akcji w świecie fantasy. Elveon działał na wyobraźnię graczy, ale to nie wystarczyło
Krystian Pieniążek, 4 sierpnia 2024, 20:00
Wiele iście fantastycznie zapowiadających się gier nigdy nie trafia na sklepowe półki. RPG akcji od 10tacle Studios pod tytułem Elveon to jedna z tych produkcji, które mogły ostro namieszać w branży gier wideo, jednak ostatecznie nie dostały szansy, by zabłysnąć.
Prey 2 miał być Red Dead Redemption w kosmosie. Jak doszło do porażki projektu skazanego na sukces
Krystian Pieniążek, 28 lipca 2024, 20:00
Pierwszy Prey zaskarbił sobie uznanie graczy i recenzentów, toteż jego kontynuacja zdawała się mieć zapewnione wysokie oceny i doskonałą sprzedaż. Co zaoferowałby nam Prey 2, dla którego źródłem inspiracji było przebojowe Red Dead Redemption?
Skasowanie Life by You miało wymierny wpływ na sytuację finansową Paradoxu
Kamil Kleszyk, 26 lipca 2024, 13:40
Paradox Interactive przedstawiło raport finansowy, z którego wynika, że anulowanie Life By You było jedną z głównych przyczyn 90-procentowego spadku zysków.
Dodatek do Gothica, który musiał ustąpić miejsca drugiej części serii. Gothic Sequel mógł popchnąć cykl w zupełnie innym kierunku
Krystian Pieniążek, 21 lipca 2024, 20:00
Niewiele brakowało, a historia serii Gothic potoczyłaby się nieco inaczej. Po premierze pierwszej odsłony cyklu studio Piranha Bytes pracowało bowiem nad dodatkiem do tej produkcji zatytułowanym roboczo Gothic Sequel. Sprawdźmy, co miał on oferować graczom.
„To złamie ludziom serca”. Deweloper twierdzi, że studio Toys for Bob anulowało 2 gry, w tym piątą odsłonę kultowej serii Crash Bandicoot
Hubert Sosnowski, 15 lipca 2024, 17:35
Jeśli czekaliście na powrót Crasha Bandicoota, a konkretnie na Crasha 5 – mamy dla Was złe wieści. Podzielił się nimi jeden z byłych pracowników studia Toys for Bob.
To mogła być najbardziej klimatyczna część serii Half-Life. Ravenholm od Arkane Studios nigdy nie dostało szansy, by zabłysnąć
Krystian Pieniążek, 14 lipca 2024, 20:00
Co by było, gdyby pozwolić mistrzom immersive simów stworzyć grę spod szyldu Half-Life? Odpowiedzią na to pytanie miało być Ravenholm, czyli owoc współpracy firm Valve i Arkane Studios.
Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki)
Jakub Błażewicz, 10 lipca 2024, 11:32
Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie, ale wygląda na to, że studio Piranha Bytes nie dostarczy światu ani Elexa 3, ani żadnej innej nowej gry.
American McGee docenia działania fanów Alice, ale podkreśla, że następny ruch należy do EA
Jakub Błażewicz, 1 lipca 2024, 13:20
American McGee docenia działania fanów, ale nie wraca do tworzenia gier. Niemniej „biblia” Alice Asylum jest gotowa na ewentualne posunięcia firmy Electronic Arts.
Bend Studio ma dość tematu Days Gone 2. Wspominanie o sequelu tej postapokaliptycznej gry z otwartym światem to dawanie fanom „fałszywej nadziei”
Michał Harat, 29 czerwca 2024, 10:00
Temat Days Gone 2 powraca jak bumerang. Wokół niedawnych wypowiedzi reżysera „jedynki”, Jeffa Rossa, i scenarzysty tytułu, Johna Garvina, narastają kontrowersje. Aktualny zespół wchodzący w skład Bend Studio jest już zmęczony zachowaniem deweloperów.
Nie tylko Days Gone 2, w planach twórców świetnej postapokaliptycznej gry z otwartym światem było również Days Gone 3
Marcin Bukowski, 24 czerwca 2024, 18:39
Scenarzysta Days Gone miał w planach nie tylko kontynuację, ale również część trzecią. Ponadto wciąż posiada materiały związane z „dwójką” i nie wyklucza całkowicie, że takowa kiedyś powstanie.
Świetna seria strzelanek science fiction miała szansę na powrót po latach. Nowe Red Faction dobrze rokowało, ale zostało uśmiercone niemal w zarodku przez Embracer
Zuzanna Domeradzka, 23 czerwca 2024, 17:24
Według nieoficjalnych doniesień studio Fishlabs miało pracować nad nową grą z serii Red Faction. Projekt został jednak anulowany przez grupę Embracer.
Twórcy Fallout: Nuevo México przerywają długie milczenie. Prace nad modem wstrzymano
Jakub Błażewicz, 20 czerwca 2024, 13:20
Na Fallout: Nuevo México czekamy od ponad 2 lat, ale twórcy nagle ogłosili przerwanie prac nad tym obiecującym modem Fallout: New Vegas.
Skasowanie Life by You oczami twórcy. „Możesz zrobić więcej, niż oczekiwano, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą”
Jakub Błażewicz, 19 czerwca 2024, 10:55
Zamknięcie studia twórców Life by You nie zaskoczyło jednego z byłych pracowników, ale i tak nie był on zachwycony nagłą decyzją Paradoxu.
Life by You skasowane. Rywal Simsów od Paradoxu to „ewidentna porażka” wydawcy
Jakub Błażewicz, 18 czerwca 2024, 09:45
Paradox nie powalczy z serią The Sims. Po opóźnieniu Life By You firma porzuciła projekt, uznając to za swoją „ewidentną porażkę”.
Wymijające komunikaty szefa Take-Two o twórcach Kerbal Space Program 2 znalazły przykry finał
Jakub Błażewicz, 29 maja 2024, 09:50
Strauss Zelnick z Take-Two Interactive zapewnia, że nie zamknięto twórców Kerbal Space Program 2 i OlliOlli. Gracze temu nie dowierzają.
4532 etaty, 44 poszkodowane studia, 80 skasowanych gier. Oto efekt rocznych cięć w Embracer Group
Adrian Werner, 23 maja 2024, 09:55
Grupa Embracer wreszcie zakończyła cięcia. Były one wyjątkowo głębokie. Pozbyto się ponad czterdziestu studiów deweloperskich, a zatrudnienie spadło o prawie pięć tysięcy osób.
„Nie mam siły, żeby cokolwiek robić”. Zrozpaczony polski twórca musiał porzucić pracę nad śliczną grą survivalową
Zuzanna Domeradzka, 13 maja 2024, 15:00
Samotnemu polskiemu deweloperowi nie będzie dane dokończyć ślicznej gry survivalowej. Poszukiwana jest osoba, która przejmie With Last Breath.
Twórcy Maxa Payne'a i Alana Wake'a skasowali jedną z powstających gier, by mocniej skupić się na pozostałych produkcjach
Adrian Werner, 7 maja 2024, 13:57
Studio Remedy skasowało sieciową grę akcji Kestrel, która miała powstać na gruzach porzuconego projektu Vanguard. Zespół chce w pełni skoncentrować się na swoich najmocniejszych markach.
Kasacja gier będzie kosztować Square Enix grube miliony. Zmiana „podejścia do rozwoju gier HD" niesie poważne konsekwencje
Zuzanna Domeradzka, 30 kwietnia 2024, 20:24
Square Enix zmienia strategię co do tworzenia gier wideo. Skasowane produkcje kosztowały firmę ogromną kwotę.
Zwolnienia u właściciela Rockstar Games, 2K i Private Division. Pod topór idzie szereg niezapowiedzianych gier i projektów
Adrian Werner, 17 kwietnia 2024, 09:44
Firma Take Two Interactive ogłosiła duże zwolnienia. W ramach oszczędności skasowano także kilka nieujawnionych projektów. Jeszcze niedawno Take-Two zarzekało się, że „nie planuje takich działań”.
Monolith tworzyło grę o Batmanie z otwartym światem w Nolanverse. Do sieci trafił gameplay
Adrian Werner, 4 kwietnia 2024, 09:49
W sieci pojawił się zbiór wszystkich informacji i materiałów, w tym wideo z gameplayem, ze skasowanej gry z Batmanem, którą ostatecznie przerobiono na Middle-earth: Shadow of Mordor.
RPG współtworzone przez ojca Zapomnianych Krain okazało się na tyle słabe i niepopularne, że po miesiącu zostało „zawieszone do odwołania”
Marcin Przała, 6 marca 2024, 21:00
Studio Spearhead Games wstrzymało pracę nad grą RPG Unforetold: Witchstone. Ponadto firma zwolniła większość pracowników, tłumacząc się kiepską sytuacją finansową. Tej z pewnością nie pomógł kiepski wynik tytułu we wczesnym dostępie.
W geście protestu twórca strzelanki anulowanej przez Embracer udostępnił długi gameplay. Wyciekł też film z TimeSplitters 4 z 2008 roku
Zuzanna Domeradzka, 6 marca 2024, 11:20
Były pracownik zamkniętego studia Free Radical Design udostępnił filmik z usuniętej nowej odsłony TimeSplitters. Gra prezentowała się jak biedny klon Fortnite’a.
Więcej konkretów o skasowanym Mandalorianinie od twórców Star Wars Jedi. Gra zapowiadała się obiecująco
Adrian Werner, 1 marca 2024, 09:53
W sieci pojawiły się dodatkowe informacje o skasowanej przez firmę Electronic Arts gwiezdnowojennej grze FPS studia Respawn Entertainment.