Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2024, 14:15

autor: Adrian Werner

Polskie 11 bit studios zwalnia po wyłączeniu prądu tajemniczemu Projectowi 8

Rodzime studio 11 bit zdecydowało się skasować powstający od wielu lat Projekt 8. W wyniku tego z pracą ma się pożegnać spora część pracującego nad nim zespołu.

Źródło fot. 11 bit
i

Polska firma 11 bit studios nie ma ostatnio dobrej passy. Wrześniowa premiera Frostpunk 2 nie spełniła oczekiwań giełdy, co rozpoczęło zjazd wyceny akcji spółki. Przyspieszył on po doniesieniach, że deweloper rozpoczął analizę jednego ze swoich znajdujących się w produkcji projektów, która zadecyduje o jego przyszłości. Poznaliśmy już jej rezultaty i nie są to dobre nowiny.

Gra, znana do tej pory jako Projekt 8, została skasowana. Prace nad tytułem pochłonęły 48,4 mln złotych.

  1. Tłumacząc tę decyzję, szef 11 bitów Przemysław Marszał opowiedział trochę o tym projekcie. Prace nad nim ruszyły w 2018 roku i miała to być gra przeznaczona głównie na konsole. Ówczesne warunki rynkowe były mocno odmienne od obecnych, bo gry nastawione na fabułę cieszyły się wtedy większym wzięciem. Produkcja Projektu 8 nie szła zgodnie z planem i tytuł zaliczał kolejne opóźnienia.
  2. Podczas ostatniej analizy wiele poważnych problemów gry wciąż było nierozwiązanych, co wymusiłoby kolejne opóźnienia. Szefostwo straciło wtedy wiarę w ten tytuł i podjęto decyzję o jego porzuceniu.

Skasowanie gry to nie jedyna zła wiadomość. W wyniku tego z pracą w 11 bit studios ma pożegnać się wielu deweloperów. Nie podano dokładnych liczb. Wiadomo jedynie, że tylko połowa ekipy odpowiedzialnej za Projekt 8 otrzyma ofertę przeniesienia się do innego zespołu w ramach firmy.

Warto wspomnieć, że choć gra nie ma już przyszłości, to część opracowanych z myślą o niej elementów zostanie wykorzystanych w innych projektach studia.

  1. Recenzja gry Frostpunk 2 – polityka bywa gorsza od apokalipsy
  2. Frostpunk 2 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej