zawieszone prace / skasowane gry - newsy i ciekawostki (6)

Skasowano grę w uniwersum Star Wars tworzoną przez EA Vancouver
Bartosz Świątek, 16 stycznia 2019, 10:40
Serwis Kotaku donosi, powołując się na trzech pracowników studia EA Vancouver, że tworzona przez tego dewelopera gra (znana jako Project Ragtag) osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen została skasowana. Tym samym po latach zawirowań najwyraźniej dokonał żywota projekt rozpoczęty w Visceral Games, nad którym pracowała m.in. Amy Hennig.

Skytorn - gra twórców Celeste została anulowana
Konrad Serafiński, 30 grudnia 2018, 12:10
Niezbyt dobre informacje płyną z obozu twórców Celeste. Autorzy jednej z najlepszych gier tego roku zdecydowali się skasować projekt, nad którym pracowali kilka lat. Skytorn ostatecznie nie ujrzy światła dziennego.

Koniec wsparcia sieciowego Islands of Nyne; gra udostępniona za darmo
Miłosz Szubert, 20 grudnia 2018, 12:00
Studio Define Human ogłosiło swoje zamknięcie i co za tym idzie, zakończenie wsparcia flagowej produkcji – sieciowego Islands of Nyne: Battle Royale. Produkcja wciąż będzie jednak dostępna w modelu free-to-play w programie Steam Early Access.

Prototypy fanowskiego remake'u Mortal Kombat i patch 2.0 do gry Kursk - wieści
Miłosz Szubert, 18 grudnia 2018, 14:30
Dziś piszemy o możliwości ściągnięcia prototypowych wersji fanowskiego remake'u Mortal Kombat (projekt nie zostanie ukończony z powodu interwencji Warner Bros.) oraz o istotnej aktualizacji do polskiej przygodówki Kursk. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Ekranizacja Metro 2033 skasowana – wytwórnia chciała przenieść akcję do USA
Krystian Pieniążek, 11 grudnia 2018, 15:28
Po sześciu latach wytwórnia Metro-Goldwyn-Meyer zrezygnowała ze stworzenia ekranizacji książki Metro 2033. Jak zdradza Dmitrij Głuchowski, głównym powodem takiego stanu rzeczy była nadmierna chęć „amerykanizacji” opowiedzianej przez niego historii, co byłoby opłakane w skutkach.

Fortnite wykańcza Unreal Tournament
Bartosz Świątek, 5 grudnia 2018, 09:47
Tim Sweeney – prezes studia Epic Games, stojącego m.in. za Fortnite i Unreal Tournament – poinformował, że drugi z wymienionych projektów na razie nie będzie rozwijany. Przyczyną jest niezwykła popularność pierwszej z gier.

Project Nova od twórców EVE Online wraca do fazy projektowania
Jakub Mirowski, 1 grudnia 2018, 14:50
Sieciowa strzelanka Project Nova, za której produkcję odpowiada znane z EVE Online studio CCP, wraca na deskę kreślarską, ponieważ dotychczasowa jakość projektu nie satysfakcjonowała deweloperów.

Take-Two porzuca markę Agent - Rockstar raczej już nie stworzy gry
Konrad Serafiński, 24 listopada 2018, 13:15
Każda telenowela kiedyś się kończy. Nie inaczej było w przypadku gry Agent, która ostatecznie najprawdopodobniej nie ujrzy światła dziennego, bowiem firma Take-Two (wydawca) nie odnowiła praw do nazwy produkcji. Została ona zapowiedziana przez Rockstar Games w 2009 roku jako tytuł ekskluzywny na PlayStation 3.

W lutym nastąpi koniec Total War Arena
Bartosz Świątek, 22 listopada 2018, 14:11
Serwery Total War: Arena – darmowej, sieciowej odsłony popularnej serii strategicznej od studia Creative Assembly – zostaną wyłączone w lutym przyszłego roku. Firmy zaangażowane w projekt przygotowały kilka nagród pocieszenia dla uczestników beta-testów.

Final Fantasy XV – skasowano 3 z 4 fabularnych DLC i edytor
Adrian Werner, 8 listopada 2018, 09:21
Firma Square Enix ogłosiła, że ukaże się tylko jeden z planowanych czterech fabularnych dodatków do Final Fantasy XV. Nie dostaniemy również edytora poziomów. Ponadto szeregi wydawcy opuścił Hajime Tabata, czyli szef zespołu odpowiedzialnego za tę grę.

Mod Team Fortress 2008 oficjalnie martwy - twórca projektu odchodzi
Jakub Mirowski, 28 października 2018, 09:27
Projekt Team Fortress 2008, mający przywrócić grę Team Fortress 2 do stanu sprzed dekady, możemy oficjalnie uznać za martwy. Dwa tygodnie temu wsparcie dla moda wycofało Valve, teraz związane z nim grupy opuścił twórca całego przedsięwzięcia.

Shenmue miało doczekać się widowiskowego remastera
Konrad Serafiński, 15 października 2018, 20:00
Jak się okazało, SEGA miała w planach inną wersję remastera Shenmue niż ta, która zadebiutowała w sierpniu. Projekt miał zostać praktycznie stworzony od nowa, w oparciu o lepsze tekstury i usprawniony rendering. Niestety, został on anulowany. Pozostały po nim tylko nieliczne materiały, do których dotarł serwis Eurogamer.

Lucasfilm zamyka remake KOTOR-a, John Carmack układa się z ZeniMax i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 12 października 2018, 13:56
Dziś piszemy o brutalnym końcu projektu Star Wars: Knights of the Old Republic Apeiron, ugodzie w sprawie John Carmack vs. ZeniMax, nowościach w interfejsie Xboksa One oraz nowych sterownikach graficznych od firm AMD i Nvidia. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

The Walking Dead The Final Season ukończy firma Skybound
Adrian Werner, 7 października 2018, 09:31
The Walking Dead: The Final Season zostanie dokończone. Brakujące dwa odcinki opracuje firma Skybound, założona przez ojca marki Żywe trupy - Roberta Kirkmana. W projekt zaangażowani będą byli pracownicy studia Telltale Games.

Zobacz gameplay z THEY - niedokończonej gry studia Metropolis
Miłosz Szubert, 1 października 2018, 15:35
W sieci pojawił się krótki gameplay z gry THEY – anulowanego projektu nieistniejącego już polskiego studia Metropolis. Strzelanka miała ukazać się w 2009 roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360.

Ostatni sezon The Walking Dead od Telltale może zostać dokończony
Adrian Werner, 25 września 2018, 11:36
Studio Telltale Games ogłosiło, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami, których skutkiem może być dokończenie The Walking Dead: The Final Season.

Stranger Things - rozgrywka z porzuconego projektu Telltale Games
Adrian Werner, 25 września 2018, 09:59
Do sieci wyciekły fragmenty rozgrywki z przygodówkowej adaptacji serialu Stranger Things, nad którą pracowało studio Telltale Games. Z powodu masowych zwolnień w firmie, projekt ten nigdy nie zostanie dokończony.
![Telltale zwalnia prawie wszystkich pracowników. The Walking Dead nie zostanie dokończone [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_275316483.jpg)
Telltale zwalnia prawie wszystkich pracowników. The Walking Dead nie zostanie dokończone [Aktualizacja]
Maciej Żulpo, 22 września 2018, 08:00
Studio Telltale Games, znane przede wszystkim z serii przygodówek The Walking Dead i The Wolf Among Us, straciło niemal wszystkich z ponad 200 pracowników. Garstka wciąż zatrudnionych osób ma teraz "dopełnić zobowiązań" – a potem studio zostanie zamknięte.

Capcom zamyka odpowiedzialne za serię Dead Rising studio w Vancouver
Krystian Pieniążek, 18 września 2018, 20:51
Firma Capcom poinformowała, że zamyka odpowiedzialne za rozwój serii Dead Rising studio Capcom Vancouver. Pracę straci ponad sto pięćdziesiąt osób, a tworzone przez nie projekty, w tym kolejna odsłona cyklu z zombiakami w roli głównej, zostały anulowane.

Just Survive - dawne H1Z1 zamknie serwery w październiku
Adrian Werner, 25 sierpnia 2018, 08:56
Znana dawniej jako H1Z1 sieciowa gra survivalowa Just Survive wkrótce zakończy żywot. Twórcy ogłosili, że serwery zostaną wyłączone za dwa miesiące.

Konami zamknęło fanowski remake P.T. na PC
Konrad Serafiński, 14 lipca 2018, 15:35
Kilka dni przed premierą wersji 0.9.5 fanowskiego remake'u P.T. autor poinformował o zamknięciu projektu. Powodem tego była interwencja Konami, które tłumaczy decyzję kwestiami prawnymi.

Dead Space 4 - twórcy ujawnili, jak miała wyglądać kolejna odsłona cyklu
Adrian Werner, 14 lipca 2018, 09:43
Byli pracownicy studia Visceral Games zdradzili, jak miała wyglądać gra Dead Space 4. Produkcja zostałaby zbudowana na fundamentach wczesnych sekcji trzeciej części i koncentrowałaby się na podróżowaniu między wrakami statków kosmicznych.

Josh Sawyer ze studia Obisidian zdradza, czemu skasowano RPG w świecie Obcego
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2018, 14:53
W wywiadzie dla serwisu IGN Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradza, na czym miała się skupiać tworzona niegdyś przez jego firmę gra RPG w świecie Obcego – i dlaczego nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Koniec Terraria Otherworld
Jakub Błażewicz, 13 kwietnia 2018, 21:30
Firma Re-Logic poinformowała o anulowaniu prac nad Terraria: Otherworld. Wydawca postanowił zakończyć historię gry po trzech latach produkcji w związku z wciąż niezadowalającym stanem projektu.

Breakaway od Amazon Game Studios zostało skasowane
Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2018, 12:05
Breakaway – czerpiąca garściami z historii oraz mitologii wieloosobowa gra akcji z elementami sportowymi, za którą stało Amazon Game Studios – została skasowana.

Remastery pierwszych trzech Tomb Raiderów skasowane
Bartosz Świątek, 22 marca 2018, 12:07
Studio Realtech VR nie pracuje już nad odświeżonymi wersjami Tomb Raiderów 1-3. O zakończeniu produkcji twórcy poinformowali za pośrednictwem Twittera. Square Enix wyjaśniło, że stało się tak, ponieważ deweloper nie zatroszczył się o prawa do remasterowania przygód Lary Croft.

System Shock - prace nad grą zostały wstrzymane
Kamil Zwijacz, 17 lutego 2018, 08:50
Na początek weekendu mamy złą informację dla osób czekających na remake gry System Shock. Prace nad nim zostały wstrzymane i nie wiemy, kiedy zostaną wznowione. Firma Night Dive musi najpierw wypracować nową wizję tego projektu.

Polanie - prace nad nową wersją zostały wstrzymane
Adrian Werner, 10 lutego 2018, 10:47
Mamy złe wieści dla graczy czekających na zapowiedziany kilka lat temu remake polskiego RTS-a Polanie. Autorzy poinformowali nas, że prace nad projektem zostały zawieszone.

Nowe Dead Rising będzie skromniejsze, niż planowano
Adrian Werner, 6 lutego 2018, 09:40
Z pracą w studiu Capcom Vancouver pożegnało się 20% deweloperów. Jednocześnie okrojono skalę następnej odsłony cyklu Dead Rising i skasowano niezapowiedzianą jeszcze przygodową grę akcji.

Paragon - serwery zostaną zamknięte w kwietniu
Adrian Werner, 27 stycznia 2018, 11:54
Firma Epic Games ogłosiła decyzję o zakończeniu rozwoju gry MOBA Paragon. Serwery zostaną wyłączone 26 kwietnia. Jakimś pocieszeniem dla fanów może okazać się to, że twórcy zwrócą graczom wszystkie pieniądze wydane na ten tytuł.

Wieści ze świata (Sea of Thieves, Planet Coaster, Need for Speed Payback, Rising Thunder) 19/12/2017
Krzysztof Sobiepan, 19 grudnia 2017, 14:50
Dziś piszemy o planach stworzenia komiksu w uniwersum Sea of Thieves, premierze przygodowego DLC do Planet Coaster, aktualizacji Speedcross do Need for Speed: Payback i o rychłym udostępnieniu plików anulowanej bijatyki Rising Thunder w modelu open source. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dlaczego EA zrezygnowało z gry Visceral Games? Bo nie mogło na niej zarobić
Kamil Zwijacz, 29 listopada 2017, 17:15
Dyrektor finansowy koncernu Electronic Arts wypowiedział się na temat anulowanej gry z uniwersum Gwiezdnych wojen od nieistniejącego już studia Visceral Games. Firma zrezygnowała z niej, bo nie był to materiał, który wygeneruje duże zyski.

Wieści ze świata (Marvel Heroes, Yu-Gi-Oh! Duel Links, Pillars of Eternity: Definitive Edition) 16/11/2017
Krzysztof Sobiepan, 16 listopada 2017, 12:06
Dziś piszemy o zbliżającym się końcu gry Marvel Heroes Omega, jutrzejszej premierze karcianki Yu-Gi-Oh! Duel Links na PC, dzisiejszym debiucie Pillars of Eternity: Definitive Edition na Steam i o propozycji stworzenia Star Wars: Battlefront III, którą twórcy Just Cause otrzymali od LucasArts lata temu. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Breath of the Wild, Original Sin II, Amazing Eternals, Outcast: Second Contact) 27/10/2017
Krzysztof Sobiepan, 27 października 2017, 15:27
Dziś piszemy o drugim DLC do The Legend of Zelda: Breath of the Wild (The Champions' Ballad), dużej aktualizacji Divinity: Original Sin II, wstrzymaniu prac nad strzelanką The Amazing Eternals oraz o dacie premiery i nowym trailerze Outcast: Second Contact. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Zobacz demo Wiedźmina od Metropolis Software
Kamil Zwijacz, 1 października 2017, 15:02
Po niedawnym dokumencie przygotowanym przez ekipę Arhn.eu na 10-lecie serii Wiedźmin, przyszedł czas na jeszcze jeden materiał, tym razem związany z nieukończonym Wiedźminem od studia Metropolis Software.

Wieści ze świata (Valve, The Evil Within 2, Ultima Online) 25/09/2017
Krzysztof Sobiepan, 25 września 2017, 12:27
Dziś piszemy o porzuconej koncepcji kooperacyjnej gry fantasy od Valve Software, uwiecznionej na szkicach grafika Drew Wolfa, silniku STEM napędzającym The Evil Within 2 i o dwudziestoleciu istnienia Ultimy Online – jednej z pierwszych gier MMO. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Szef Slightly Mad Studios o Electronic Arts - "to korporacyjne potwory"
Jakub Mirowski, 21 września 2017, 10:40
Ian Bell, szef Slightly Mad Studios, zespołu odpowiedzialnego m.in. za cykl Project CARS, ujawnił podczas streamu, że jego firma kilka lat temu znalazła się na krawędzi upadku, gdy miała stworzyć Need for Speed: Shift 3. Oskarżył przy tym Electronic Arts o próbę zniszczenia studia.

Studio Obsidian odrzuciło ofertę opracowania adaptacji Gry o tron
Adrian Werner, 31 sierpnia 2017, 11:11
Feargus Urquhart zdradził, że dwanaście lat temu studio Obsidian Entertainment otrzymało od Electronic Arts ofertę opracowania RPG-a osadzonego w świecie Gry o tron, ale zespół ostatecznie odrzucił tę propozycję.

Drugi sezon Game of Thrones od Telltale Games po zakończeniu serialu; Tales from the Borderlands porzucone
Kamil Zwijacz, 30 sierpnia 2017, 09:29
Przedstawiciel firmy Telltale Games ujawnił, że prace nad drugim sezonem Game of Thrones: A Telltale Games Series zostały wstrzymane. Studio powróci do projektu najpewniej po zakończeniu serialu telewizyjnego. Natomiast Tales from the Borderlands poszło w odstawkę i obecnie nie ma żadnych planów związanych z dalszym rozwojem marki.

Unsung Story zmienia dewelopera. Tytuł dokończą twórcy gier na licencjach
Jakub Mirowski, 2 sierpnia 2017, 10:53
W trzy lata po udanej kampanii crowdfundingowej, Unsung Story, nowy projekt legendarnego dewelopera Yatsumiego Matsuno, został sprzedany firmie Little Orbit, która do tej pory produkowała przede wszystkim tytuły na licencjach. W zamian skasowano grę Mistborn: Birthright.

Might & Magic Showdown zakończy żywot w tym miesiącu
Kamil Zwijacz, 12 lipca 2017, 09:59
Sprzedawana w ramach Wczesnego Dostepu na Steamie taktyczna gra bitewna Might & Magic Showdown wkrótce zakończy swój żywot. Tytuł został już wycofany z obiegu, a jego serwery zostaną wyłączone 31 lipca.

Projekt Liberty City in GTA V został anulowany
Miłosz Szubert, 6 lipca 2017, 10:47
Zamieszania wokół modów do GTA V ciąg dalszy. Twórcy modyfikacji Liberty City in GTA V ogłosili, że prace nad nią zostały anulowane. Powodem tego jest naruszenie regulaminu studia Rockstar.

Rayman - opublikowano porzucony prototyp na konsolę SNES
Kamil Zwijacz, 4 lipca 2017, 10:57
W sieci opublikowano prototypową wersję porzuconego Raymana z konsoli SNES, udostępnioną przez samego Michela Ancela. Możecie ją pobrać za darmo, ale do działania wymagany jest jeden z emulatorów urządzenia Nintendo.

Mass Effect: Andromeda nie doczeka się dodatków singleplayer?
Kamil Zwijacz, 1 lipca 2017, 11:07
Ostatnio w sieci pojawiły się doniesienia, że studio BioWare anulowało produkcję dodatków do gry Mass Effect: Andromeda. Źródła serwisu Kotaku twierdzą, że faktycznie firma nie ma w planach żadnych rozszerzeń singleplayer.

Wyciekła wczesna beta skasowanego Star Wars: First Assault
Adrian Werner, 29 kwietnia 2017, 08:35
Do sieci wyciekła technologiczna beta Star Wars: First Assault, czyli skasowanego w 2013 roku sieciowego FPS-a w realiach Gwiezdnych wojen, który pełnymi garściami czerpał z serii Call of Duty.

Modyfikacja Red Dead Redemption V została porzucona
Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2017, 09:34
Kilka dni temu w sieci zrobiło się głośno na temat modyfikacji Red Dead Redemption V do gry Grand Theft Auto V, która miała przenieść mapę z RDR na PC-ty. Niestety firma Take-Two Interactive zakazała dalszego rozwoju projektu.

Hi-Rez wstrzymuje prace nad Smite Rivals
Jakub Błażewicz, 17 marca 2017, 10:15
Studio Hi-Rez poinformowało o wstrzymaniu prac nad Smite Rivals. Decyzja wynika z niezadowalającej jakości obecnej wersji gry oraz chęci skupienia się na doszlifowaniu Smite Tactics.

Ion, tajemnicza gra MMO od twórcy DayZ, została anulowana
Jakub Mirowski, 7 marca 2017, 17:44
Jak wynika z ustaleń serwisu Eurogamer, gra Ion, zapowiedziany podczas targów E3 2015 projekt nowozelandzkiego studia RocketWerkz oraz brytyjskiej firmy Improbable, została anulowana.

Wstrzymano prace nad Indiana Jones and the Fate of Atlantis Special Edition
Krystian Pieniążek, 1 marca 2017, 19:24
W listopadzie zeszłego roku światło dzienne ujrzała wersja demonstracyjna fanowskiego remake’u Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Miłośnicy oldskulowych przygodówek nie ucieszą się na wieść, że prace nad nim zostały wstrzymane z powodu roszczeń firmy Lucasfilm.

Wieści ze świata (Deep Down, Bethesda na E3, Watch Dogs 2, Darkside) 17/2/2017
Kamil Zwijacz, 17 lutego 2017, 12:17
Dziś piszemy o nadchodzącej zapowiedzi nowej gry twórcy DayZ, konferencji firmy Bethesda Softworks na E3, odnowieniu marki Deep Down, dodatku Human Conditions do Watch Dogs 2 oraz skasowanej produkcji o tytule Darkside. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.