autor: Bartosz Świątek
Remastery pierwszych trzech Tomb Raiderów skasowane
Studio Realtech VR nie pracuje już nad odświeżonymi wersjami Tomb Raiderów 1-3. O zakończeniu produkcji twórcy poinformowali za pośrednictwem Twittera. Square Enix wyjaśniło, że stało się tak, ponieważ deweloper nie zatroszczył się o prawa do remasterowania przygód Lary Croft.
AKTUALIZACJA: Square Enix wydało oświadczenie, w którym wyjaśnia zaistniałą sytuację. Sprawa jest bardzo prosta: studio Realtech VR nie miało praw do prowadzenia prac nad omawianymi remasterami. „Choć zawsze cenimy pasję i ekscytację marką Tomb Raider, prace nad wspomnianymi remasterami zostały rozpoczęte bez uzyskania zgody. Jako takie, nigdy nie były oficjalnie sankcjonowane. Zapewnianie fanom wysokiej jakości doświadczeń z grania jest misją naszej firmy, co oznacza, że wszystkie projekty muszą przechodzić przez oficjalne kanały. Jesteśmy bardzo podekscytowani przyszłością Tomb Raidera – żadne podziękowania nie będą wystarczające dla fanów, za ich ciągłe wsparcie i podekscytowanie marką” – czytamy w oświadczeniu.
Jak donosi serwis Game Informer, studio Realtech VR nie prowadzi już prac nad remasterami pierwszych trzech części Tomb Raidera. Twórcy podzielili się tymi wieściami ze światem za pośrednictwem swojego Twittera – niedługo później wiadomość została jednak usunięta i zastąpioną nową, informującą o „skupieniu się na nowych projektach powiązanych ze wspomaganą rzeczywistością na iOS oraz wirtualną rzeczywistością na PC”. Firma nie zamierza się już zajmować zewnętrznymi licencjami. Mimo nieco innego ujęcia sprawy, przekaz zdaje się być ten sam – nie mamy co liczyć na powrót starej Lary. Z serwisu YouTube zniknęły również filmy prezentujące fragmenty planowanych remasterów.
Studio Realtech VR było odpowiedzialne za stworzenie mobilnych portów Tomb Raidera i Tomb Raidera 2. Pecetowe remastery zostały zapowiedziane na początku marca. Gry miały działać w oparciu o nowy silnik i być zupełnie darmowe dla osób, które posiadają stare wersje w swojej bibliotece Steam. Co ciekawe, ich (niedoszli) twórcy pracowali także nad mobilną konwersją Tomb Raidera 3, której debiut był planowany na kwiecień. Biorąc pod uwagę enigmatyczną wiadomość na Twitterze i porzucenie projektów związanych z zewnętrznymi licencjami, los tego portu również zdaje się być – delikatnie mówiąc – niepewny.