Project Nova od twórców EVE Online wraca do fazy projektowania
Sieciowa strzelanka Project Nova, za której produkcję odpowiada znane z EVE Online studio CCP, wraca na deskę kreślarską, ponieważ dotychczasowa jakość projektu nie satysfakcjonowała deweloperów.
Zła wiadomość dla wszystkich osób wyczekujących Project Nova – darmowej pierwszoosobowej strzelanki, osadzonej w uniwersum gry EVE Online. Jej twórcy, studio CCP, zapowiedzieli w długim poście na swojej stronie internetowej, że produkcja wraca do fazy projektowania, jako że jej obecna jakość zdecydowanie nie satysfakcjonowała ani testerów, ani deweloperów. Firma otwarcie przyznała, że premiera nastąpi dopiero wtedy, gdy końcowy efekt będzie zadowalający. Cofnięcie się w procesie produkcji oznacza również, że nie odbędą się zapowiedziane w październiku testy wersji alfa.
Już na zaprezentowanym kilka tygodni temu fragmencie rozgrywki produkcja wyglądała bardzo przeciętnie i niczym nie wyróżniała się z tłumu FPS-ów w klimatach science fiction. Najwidoczniej zauważyli to także sami twórcy, którzy w swoim wpisie przyznają:
„Po uwzględnieniu przeprowadzonych badań oraz uzyskanego odzewu zobaczyliśmy, że doświadczenia z rozgrywki w obecnym stanie nie spełniają założeń naszej oryginalnej wizji i nie osiągnęłyby ambitnych celów tego projektu.”
Deweloperzy zastanowią się więc ponownie, jak przekształcić Project Nova z odtwórczej darmowej strzelanki, jakich na rynku jest cała masa, w coś, co w prawdziwy sposób wzbogaciłoby uniwersum EVE. „Przyjmijcie nasze szczere przeprosiny za rozczarowanie, jakie z pewnością wywoła ta informacja” - czytamy w dalszej części wpisu. Studio podkreśla, że nie chce sprzeniewierzać się swoim zasadom, które nie pozwalają im na wypuszczenie produkcji, z której nie byliby zadowoleni sami twórcy. Wiadomość kończy się słowami: „CCP nie będzie śpieszyć się z wydaniem Project Nova, dopóki nie będziemy usatysfakcjonowani porządnymi doświadczeniami z rozgrywki oraz dorównującą im oprawą wizualną”.
Studio CCP jest najlepiej znane za sprawą EVE Online – wydanego w 2003 roku MMO, które do teraz cieszy się dużą popularnością. Gra zyskała renomę jako symulacja totalna, za sprawą ogromu opcji rozwoju swojej postaci, zaawansowanych mechanizmów rządzących tamtejszą ekonomią oraz stale zmieniającej się sytuacji politycznej, w której ramach działają gigantyczne federacje, zrzeszające tysięce graczy. Sojusze, podstępy, konflikty i zemsty – za sprawą swojego niezwykłego rozbudowania EVE Online stało się generatorem niesamowitych, ekscytujących historii, które stanowiłyby solidny fundament pod porządny dreszczowiec w klimatach science fiction. Więcej o grze przeczytacie w naszym artykule: „Milionowe straty i prawdziwe zdrady – EVE Online to fenomen wśród gier”.
Można tylko przyklasnąć deweloperom za szczerość w komunikacji ze swoimi fanami oraz za trudną decyzję, która z pewnością sprawi, że część wykonanej już przy grze pracy pójdzie na marne. A sam tytuł może tylko na tym zyskać – bo kolejna darmowa strzelanka szybko zginęłaby w morzu niemal identycznej konkurencji. Trudno sobie wyobrazić, by Project Nova miał zyskać choć ułamek sławy, jaka otacza EVE Online, ale dobrze widzieć, że CCP nie wykorzystuje tego jako wymówki, by wypuścić na rynek produkt, z którego nie byłoby dumne.