Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2018, 09:40

autor: Adrian Werner

Nowe Dead Rising będzie skromniejsze, niż planowano

Z pracą w studiu Capcom Vancouver pożegnało się 20% deweloperów. Jednocześnie okrojono skalę następnej odsłony cyklu Dead Rising i skasowano niezapowiedzianą jeszcze przygodową grę akcji.

Dead Rising 4. - Nowe Dead Rising będzie skromniejsze niż planowano - wiadomość - 2018-02-06
Dead Rising 4.

Źle się dzieje w studiu Capcom Vancouver. Według źródeł serwisu Kotaku, duża część zespołu została zwolniona - z pracą miało się pożegnać się około pięćdziesiąt osób. Przed tą redukcją studio zatrudniało 250 specjalistów, więc deweloper stracił ok. 20% załogi.

Zwolnienia są skutkiem m.in. skasowania jednego, niezapowiedzianego jeszcze projektu, który miał być przygodową grą akcji osadzoną w alternatywnej wersji Nowego Jorku. Obecnie zespół pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Dead Rising, rozwija mobilne Puzzle Fighter oraz zajmuje się innymi nieujawnionymi jeszcze produkcjami.

Zmiany w Capcom Vancouver w dużym stopniu mają także wynikać z problemów związanych z nowym Dead Rising. Projekt okazał się zbyt ambitny, a pracująca nad nim ekipa niewystarczająco liczna. W rezultacie wydawca postanowił ograniczyć skalę gry i jednocześnie wzmocnić zespół produkcyjny dodatkowymi deweloperami.

Przypomnijmy, że studio zaczęło żywot w 2005 roku jako Blue Castle Games. Zespół założyli byli pracownicy EA Sports, więc początkowo firma skoncentrowała się na produkcji gier sportowych, opracowując MLB Front Office Manager oraz dwie odsłony serii The Bigs.

Następnym projektem studia było Dead Rising 2. Jeszcze zanim gra trafiła do sprzedaży, we wrześniu 2010 roku Blue Castle Games zostało wykupione przez firmę Capcom. Od tego czasu zespół skoncentrował się na rozwijaniu tej marki, wypuszczając rok później samodzielne rozszerzenie Dead Rising 2: Off The Record, a potem tworząc dwie kolejne odsłony cyklu w postaci Dead Rising 3 (2013 r.) oraz Dead Rising 4 (2016 r.).

Ostatnia z tych produkcji okazała się rozczarowaniem dla wydawcy, który spodziewał się sprzedaży na poziomie dwóch milionów egzemplarzy, podczas gdy w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy na rynku produkcji nie udało się nawet przekroczyć jednego miliona.

  1. Oficjalna strona Capcom Vancouver

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej