zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie

Dramatyczne decyzje i masowe zwolnienia. NetEase stoi w obliczu dużego kryzysu, pracownicy obwiniają prezesa, który nie gra w gry i ocenia je w kilka sekund
Michał Harat, 21 lutego 2025, 20:30
Bloomberg opublikował raport, z którego wynika, że CEO firmy NetEase, William Ding, podjął w przeciągu ostatniego roku serię „dramatycznych” decyzji. Szeroko zakrojona reorganizacja zarządzona przez Dinga martwi niektórych jego pracowników.

„Byłoby to przejawem słabego przywództwa”. Szef amerykańskiego oddziału twórców Marvel Rivals został zwolniony wraz z resztą zespołu
Michał Harat, 20 lutego 2025, 16:52
Deweloper odpowiedzialny za kierowanie amerykańskim zespołem wspomagającym prace nad Marvel Rivals również stracił pracę w wyniku ostatnich zwolnień przeprowadzonych przez NetEase Games.
![Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR]](/i/w/h1/720_477655988.jpg)
Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR]
Jakub Błażewicz, 20 lutego 2025, 12:20
Twórcy Marvel Rivals pokazali nowości i zmiany zmierzające do gry w drugiej połowie 1. sezonu, podczas gdy NetEase tłumaczy się z ostatnich zwolnień.

PlayStation Polska mierzy się z masowymi zwolnieniami. Rysław wyjaśnia, czy likwidacja oddziału wpłynie na polskie wersje językowe gier (plotka)
Marcin Bukowski, 20 lutego 2025, 11:36
Z PlayStation Polska mieli zostać zwolnieni kluczowi pracownicy, a nad całym oddziałem grozić ma widmo likwidacji. Ryszard Chojnowski wyjaśnia, czy wpłynie to negatywnie na rodzime lokalizacje gier japońskiego giganta.

Ojciec Path of Exile „po cichu” odszedł z Grinding Gear Games, studia, które współzałożył
Kamil Kleszyk, 19 lutego 2025, 21:22
Wygląda na to, że współtwórca Path of Exile, Chris Wilson, zrezygnował z funkcji prezesa Grinding Gear Games.

Nie wydali jeszcze żadnej gry, a już zwalniają. Nowe studio twórcy serii Just Cause poniosło „niefortunną porażkę”
Marcin Bukowski, 19 lutego 2025, 13:11
W studiu założonym przez współtwórcę serii Just Cause dojdzie do redukcji zatrudnienia. Nie wiemy, ile osób pożegna się z pracą.

Wszyscy amerykańscy twórcy Marvel Rivals zostali zwolnieni na dzień przed powrotem Overwatch 2 do Chin. „To bardzo dziwna branża”
Maciej Gaffke, 18 lutego 2025, 21:16
Firma NetEase zwolniła zespół współodpowiedzialny za Marvel Rivals. Gracze są zszokowani decyzją chińskiego studia, co udowadniają w negatywnych opiniach na Steamie.

Prace nad Crysis 4 zostały wstrzymane. Studio Crytek zwalnia pracowników
Marcin Bukowski, 12 lutego 2025, 12:39
Ze studiem Crytek pożegna się około 60 pracowników. Twórcy Crysisa poinformowali również o wstrzymaniu prac nad kolejną odsłoną serii.

Masowe zwolnienia w Hi-Rez Studios. Deweloper kończy rozwój trzech gier, by w pełni skupić się na jednej - Smite 2
Adrian Werner, 7 lutego 2025, 12:35
Studio Hi-Rez przeprowadziło masowe zwolnienia. Ich skutkiem będzie zaprzestanie rozwoju trzech gier, w tym pierwszego Smite.

Główny scenarzysta Fallout: New Vegas powrócił do Obsidianu po 14 latach. Nie wyjawił, co stworzy, ale zapewnił, że „to nie Fallout: New Vegas 2”
Kamil Kleszyk, 1 lutego 2025, 12:17
Po spędzeniu prawie 15 lat na tworzeniu gier dla innych ekip, główny scenarzysta Fallout: New Vegas – John Gonzalez – powrócił do studia Obsidian. Deweloper będzie pełnił rolę reżysera kreatywnego.

Electronic Arts tak mocno zawiodło się na Dragon Age: The Veilguard, że zmniejszyło BioWare do „mniej niż 100 osób”
Jakub Błażewicz, 1 lutego 2025, 10:55
Z ponad 200 deweloperów w BioWare pozostała mniej niż setka, a ostatnie informacje wskazują, że może to nie być tymczasowa „restrukturyzacja”.

Wydawca Baldur's Gate 3 skrytykował decydentów EA i BioWare. „Na pirackim statku wyrzuciliby za burtę kapitana”
Marcin Bukowski, 31 stycznia 2025, 09:14
Michael Douse z Larian Studios skomentował zwolnienia w studiu BioWare. Uważa, że doszło do nich za szybko, a konsekwencje powinny ponosić też osoby postawione wyżej, na decyzyjnych stanowiskach.

BioWare opuszczają kolejni deweloperzy. Pracy szukają scenarzyści, producenci i projektanci
Marcin Bukowski, 30 stycznia 2025, 11:57
Ogłoszona przez Electronic Arts restrukturyzacja studia BioWare kryła pod sobą zwolnienia pracowników.

Główny projektant klas w Diablo 4 odchodzi z Blizzarda. „Cóż to była za długa, dziwna podróż”
Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2025, 10:50
Diablo 4 rozstało się z dotychczasowym głównym projektantem klas, który opuścił sutido Blizzard Entertainment po 15 latach.
![Ubisoft zamyka jeden ze swoich oddziałów i zwalnia prawie 200 osób [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_475700431.jpg)
Ubisoft zamyka jeden ze swoich oddziałów i zwalnia prawie 200 osób [Aktualizacja]
Zuzanna Domeradzka, 28 stycznia 2025, 13:36
Firma Ubisoft zamknęła jeden ze swoich brytyjskich oddziałów i zwolniła prawie 200 pracowników. To część większej restrukturyzacji, spowodowanej trudną sytuacją finansową giganta.

Studio Phoenix Labs zwolni większość pracowników dwa lata po kontrowersyjnym przejęciu. „Jestem tak wściekły na właścicieli, że aż brak mi słów”
Adrian Werner, 28 stycznia 2025, 10:30
Studio Phoenix Labs ogłosiło masowe zwolnienia. Z pracą pożegna się większość pracowników. Byli deweloperzy i gracze za ten stan rzeczy winią firmę Forte, która przejęła zespół dwa lata temu.

Dał graczom serie Marvel’s Spider-Man, Spyro i Ratchet & Clank, stojąc na czele Insomniac Games przez 30 lat. Legendarny Ted Price odchodzi na emeryturę
Maciej Gaffke, 23 stycznia 2025, 18:46
Studio Insomniac Games zapowiedziało wielkie roszady w kierownictwie. Założyciel firmy, Ted Price, po 30 latach pracy postanowił odejść na emeryturę, powierzając przedsiębiorstwo trzem weteranom.

Z zespołu twórców Dragon Age: The Veilguard odchodzi kluczowy deweloper. Corinne Busche opuści firmę w przeciągu kilku tygodni
Marcin Bukowski, 17 stycznia 2025, 18:58
Reżyserka Dragon Age: The Veilguard opuszcza BioWare. Corinne Busche jest związana z Electronic Arts od 18 lat.

Dobre oceny nie przełożyły się na wysoką sprzedaż gry. Twórcy MechWarrior 5: Clans padli ofiarą zwolnień
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2025, 11:59
Grupa Enad Global 7 likwiduje zespół Toadman Interactive i przeprowadza kolejną falę zwolnień u twórców zwolnień u twórców MechWarrior 5: Clans oraz MechWarrior 5: Mercenaries.

Porażka Suicide Squad odbija się Rocksteady Studios czkawką. Studio dotknęły kolejne zwolnienia
Adrian Werner, 8 stycznia 2025, 10:04
W odpowiedzialnym za Suicide Squad: Kill The Justice League studiu Rocksteady przeprowadzono drugie w ciągu kilku miesięcy zwolnienia.

Koniec serii Ultimate General? Kluczowe osoby odeszły ze studia Game-Labs
Jakub Błażewicz, 27 grudnia 2024, 10:43
Po premierze nowej odsłony serii Ultimate General (bez większego sukcesu) studio Game-Labs wkrótce opuszczą kluczowi twórcy, a Naval Action ma trafić pod skrzydła „nowego” zespołu.

Amir Satvat pomaga zwalnianym specjalistom z branży gier. Jego poświęcenie zostało docenione podczas The Game Awards 2024
Marcin Bukowski, 13 grudnia 2024, 03:32
Podczas gali The Game Awards 2024 rozdaną pierwszą w historii nagrodę „Game Changer”. Otrzymał ją Amir Satvat w uznaniu za pomoc deweloperom w poszukiwaniu miejsca zatrudnienia.

Źle się dzieje w polskim People Can Fly. Studio zwalnia pracowników i zawiesza prace nad kolejną grą
Adrian Werner, 11 grudnia 2024, 10:13
Znane z Outriders rodzime studio People Can Fly przeprowadziło duże zwolnienia. Zawieszono również prace nad jednym z projektów.

Kolejne zwolnienia u twórców Life is Strange. „Była to niezwykle trudna decyzja, odzwierciedlająca wyzwania, przed jakimi stoi wiele firm w naszej branży”
Adrian Werner, 10 grudnia 2024, 12:29
Premiera Life is Strange: Double Exposure nie pomogła. Studio Deck Nine zmuszone było do przeprowadzenia już drugich w tym roku zwolnień.

Twórcy The Last of Us i Uncharted dokonali dużego wzmocnienia. Reżyser artystyczny God of War oraz God of War Ragnarok dołącza do Naughty Dog
Maciej Gaffke, 9 grudnia 2024, 18:56
Studio Naughty Dog zatrudniło uznanego reżysera artystycznego, Rafaela Grassettiego. Pracował on wcześniej w Santa Monica Studio przy God of War z 2018 roku oraz God of War: Ragnarok.

„Ta firma znaczy dla mnie wszystko”. Szef Ubisoftu wysłał do pracowników specjalną wiadomość po porażce XDefiant
Jakub Błażewicz, 4 grudnia 2024, 13:43
Yves Guillemot w ogłoszeniu dla pracowników zapewnił, że robi wszystko, by Ubisoft „zachował kontrolę nad własnym przeznaczeniem”.

Ubisoft ogłosił porażkę XDefiant. Firma zwalnia pracowników i zamyka studia
Marcin Bukowski, 4 grudnia 2024, 08:25
XDefiant nie zdołał zatrzymać przy sobie graczy, więc Ubisoft ogłosił zaprzestanie rozwoju gry. W konsekwencji z pracą pożegna się około 270 osób oraz zamknięte zostaną dwa oddziały firmy.

Twórcy Star Citizen zwalniają po crunchu i CitizenConie (plotka)
Jakub Błażewicz, 29 listopada 2024, 10:22
Po crunchu w ramach przygotowań do wydarzenia CitizenCon studio Cloud Imperium Games miało zacząć zwalniać twórców Star Citizen „bez rekompensaty” lub podziękowań za pracę.

Problemy weteranów BioWare. Studia reżysera trylogii Mass Effect i głównego scenarzysty serii nie przetrwały próby czasu
Marcin Bukowski, 27 listopada 2024, 12:44
Studia założone przez byłego dyrektora generalnego BioWare i głównego scenarzysty serii Mass Effect zostały zamknięte lub mierzą się z dużymi problemami.

„Niesamowity czas” i chaos w branży gier - twórcy Helldivers 2 komentują „fatalną sytuację” dla deweloperów i wydawców
Jakub Błażewicz, 25 listopada 2024, 10:46
Reżyser produkcji Helldivers 2 dołączył do deweloperów komentujących obecną sytuację w branży gier w kontekście ogromnych zwolnień.

Yennefer z netfliksowego Wiedźmina nie pomogła twórcom Unknown 9: Awakening. Zwolnienia w Reflector Entertainment
Adrian Werner, 20 listopada 2024, 14:25
Porażka Unknown 9: Awakening sprawiła, że odpowiedzialne za projekt studio Reflector Entertainment musiało przeprowadzić zwolnienia.

„Mamy olbrzymią nadprodukcję gier wideo”, twierdzi szef zespołu deweloperskiego pierwszego Wiedźmina
Jakub Błażewicz, 19 listopada 2024, 15:22
Maciej Miąsik wskazuje, że zwolnienia w branży gier to nie efekt „złego humoru” szefów studiów, a pokłosie obecnej sytuacji ekonomicznej w branży gier po boomie w czasach pandemii.

Riot Games szuka pracowników po wielkich zwolnieniach, w tym do badań nad wykorzystaniem AI w produkcji gier
Jakub Błażewicz, 19 listopada 2024, 11:12
Riot Games poszukuje wielu pracowników czy raczej stażystów, w tym do badań nad wykorzystaniem generatywnej AI.

Twórcy Baldur’s Gate 3 nie widzą sensu w masowym zatrudnianiu deweloperów, twierdzą pracownicy Larian Warsaw
Jakub Błażewicz, 15 listopada 2024, 15:35
Larian Studios nie zamierza masowo zatrudniać nowych pracowników, mimo założenia nowego oddziału w Warszawie.

Założyciel Arkane Studios krytycznie o zamknięciu twórców Redfalla. „Dla mnie to głupota”
Jakub Błażewicz, 31 października 2024, 14:08
Założyciel Arkane Studios nie pochwala decyzji o zamknięciu oddziału studia przez Microsoft po porażce Redfalla.

Twórcy survivalowego Nightingale nie przetrwali starcia z surowymi realiami branży bez szwanku. Weterani BioWare dołączają do fali zwolnień
Jakub Błażewicz, 31 października 2024, 11:45
Nightingale nie odniosło wystarczającego komercyjnego sukcesu, by zespół Inflexion Games mógł utrzymać obecną załogę.

Sony ostatecznie postawiło krzyżyk na Concord. Wielka porażka strzelanki przyczyniła się do zamknięcia studia Firewalk
Zuzanna Domeradzka, 29 października 2024, 20:08
Sony poinformowało o zamknięciu swoich dwóch studiów deweloperskich. Firewalk Studios przestaje istnieć z powodu porażki gry Concord, do której przyznaje się sam japoński gigant.

Ubisoft rozwiązał zespół, który stworzył PoP: The Lost Crown, a deweloperów przydzielił do innych projektów, w tym podobno BG&E2 i remake'u Raymana
Maciej Gaffke, 23 października 2024, 13:45
Zespół odpowiedzialny za Prince of Persia: The Lost Crown został ponoć rozwiązany. Ubisoft miał także zatrzymać prace na kontynuacją gry.

Producent topowego MMO na Steamie ogłosił zwolnienia i skasowanie dwóch gier. W międzyczasie Throne and Liberty powoli traci graczy
Marcin Bukowski, 23 października 2024, 13:17
Słabe wyniki finansowe NCSoft doprowadziły do zwolnień pracowników i anulowania dwóch produkcji. Ponadto w najnowszej grze studia, Throne and Liberty, bawi się coraz mniej osób.

We Francji Ubisoft mierzy się ze strajkiem, a we Włoszech ponoć z odejściem weteranów. Problemy giganta piętrzą się
Zuzanna Domeradzka, 17 października 2024, 16:46
Kolejni weterani włoskiego oddziału Ubisoftu mieli rzekomo opuścić szeregi firmy. To pokłosie ciągnących się problemów giganta spowodowanych m.in. przymusem powrotu do biur.

„Zwolnienia” w Bandai Namco. To skutek skasowania szeregu gier, w tym tytułów z postaciami z Naruto i One Piece
Marcin Bukowski, 15 października 2024, 15:15
Według agencji Bloomberg od kwietnia z Bandai Namco „odeszło” prawie 100 pracowników, a w najbliższym czasie takich osób będzie jeszcze więcej. Przyczyną są cięcia kosztów.

Marka Rainbow Six bez wiceprezesa i producenta wykonawczego. Ubisoft nie planuje zastępstwa
Jakub Błażewicz, 4 października 2024, 08:59
Cameron Lee nie jest już producentem wykonawczym i prezesem w studiu odpowiedzialnym za rozwój marki Rainbow Six. Przynajmniej tak wynika z nieoficjalnych informacji.

Wielkie kłopoty autorów Hitman 3 VR: Reloaded. Zwolniono prawie wszystkich pracowników
Adrian Werner, 3 października 2024, 13:30
Znane z Hitman 3 VR: Reloaded studio XR Games zwolniło większość pracowników. Nieznany jest los kolejnych projektów zespołu, takich jak Zombie Army VR oraz Starship Troopers: Continuum.

Nad twórcami Concorda zawisło widmo zwolnień. Produkcja gry miała kosztować 400 milionów dolarów
Jakub Błażewicz, 20 września 2024, 18:50
Reżyser Concorda przeszedł na niższe, wspierające stanowisko, a zespół Firewalk Studio ma obawy co do przyszłości zarówno projektu, jak i zespołu.
![Kolejny deweloper stracił nadzieję na uratowanie PayDay 3. Starbreeze podjęło jednak jeszcze jedną próbę [Aktualizacja: start 4. rozdziału rozgrywek]](/i/w/h1/720_463835464.jpg)
Kolejny deweloper stracił nadzieję na uratowanie PayDay 3. Starbreeze podjęło jednak jeszcze jedną próbę [Aktualizacja: start 4. rozdziału rozgrywek]
Jakub Błażewicz, 17 września 2024, 08:59
Reżyser PayDay 3 nadal będzie jednym z projektantów gry, ale o przyszłości serii zadecyduje para weteranów cyklu. Ratunek gry inicjuje start czwartego rozdziału rozgrywek - Fear and Greed.

Twórcy gier po wielkich zwolnieniach. „Serce mi pęka, gdy widzę, jak to medium jest rozkradane przez ludzi, którzy widzą tylko symbol dolara”
Jakub Błażewicz, 13 września 2024, 14:15
Nie wszyscy zwolnieni deweloperzy szukają pracy w branży. Część osób dotkniętych „restrukturyzacją” nie chce wracać do tworzenia gier i „niewyobrażalnie toksycznej kultury pracy”.

„To jedna z najtrudniejszych decyzji, jakie musieliśmy podjąć i nie zrobiliśmy tego lekkomyślnie”. Wszyscy pracownicy Annapurna Interactive złożyli rezygnację
Adrian Werner, 13 września 2024, 10:18
Wszyscy pracownicy Annapurna Interactive zrezygnowali z pracy. Od razu pojawiły się pytania o los gier, które ma wydać ta firma.

Phil Spencer ogłosił kolejne zwolnienia w Microsoft Gaming. Pracę straci 650 osób
Kamil Kleszyk, 13 września 2024, 09:05
Styczniowa fala zwolnień to nie koniec „porządków” w Microsoft Gaming. Phil Spencer poinformował, że z oddziałem firmy zajmującym się grami pożegna się 650 osób.

Były prezes Sony nie wierzy w chciwość korporacji. Osoby, które straciły pracę w branży gier, powinny „jeździć Uberem” lub „udać się na plażę na rok”
Adrian Werner, 10 września 2024, 14:27
Były prezes Sony Computer Entertainment Europe ma kilka niezbyt mądrych rad dla deweloperów dotkniętych powszechnymi ostatnio zwolnieniami w branży gier.

Smutna strona polskiego gamedevu - Intermarum zalega z wypłatami; tak szef studia tłumaczy sytuację
Jakub Błażewicz, 6 września 2024, 15:05
Niedawno polski zespół Intermarum znalazł się w samym centrum dyskusji na temat tego, jak wygląda (nie)opłacanie pracowników studiów tworzących gry w naszym kraju.