Założyciel Arkane Studios krytycznie o zamknięciu twórców Redfalla. „Dla mnie to głupota”
Założyciel Arkane Studios nie pochwala decyzji o zamknięciu oddziału studia przez Microsoft po porażce Redfalla.
Nikogo nie cieszą masowe zwolnienia, zwłaszcza gdy zamykane jest studio z potencjałem. Jeden z założycieli Arkane dał temu wyraz, nazywając decyzję o likwidacji Arkane Austin kiepskim pomysłem (via PC Gamer).
Raphael Colantonio przyznaje, że nie zna powodów rozwiązania jego byłego zespołu (sam opuścił Arkane w 2017 roku i obecnie ma nowe studio: WolfEye, które dotychczas wyprodukowało tylko Weird West). Niemniej podejrzewa, że zamknięcie Arkane Austin nastąpiło na zasadzie „coś musimy uciąć”, byle tylko zadowolić inwestorów i giełdę.
Sam twórca jest zdania, że studio było „bardzo specjalną grupą ludzi, którzy stworzyli kilka fajnych rzeczy i mogliby to zrobić jeszcze raz”. Nie wierzy, by ponownie udało się zebrać taką ekipę w jednym zespole, bo – jak twierdzi – masowe zatrudnianie deweloperów nie wystarczy, by odtworzyć tę „magię”. Dlatego właśnie uważa rozwiązanie Arkane Austin za głupotę.
Odtworzenie tak wyjątkowej grupy jest, śmiem powiedzieć, niemożliwe. To zajmuje wieki. Kiedy masz tę magię Harveya [Smitha – przyp. red.] i Ricardo [Bare'a] itp., którzy pracują razem, to jest specyficzny moment w czasie i przestrzeni, który po prostu zadziałał w ten sposób, a osiągnięcie go zajęło wieczność. Ci ludzie razem mogą naprawdę wykreować magię. To nie jest tak, że „to nie ma znaczenia, po prostu zatrudnimy ich ponownie”. Nie, spróbujcie. To jest to, co duże grupy robią cały czas. Próbują po prostu masowo zatrudniać i przepłacać ludzi, aby stworzyć takie magiczne ekipy. Ale to nie działa w ten sposób. Więc dla mnie to było głupie. Ale co ja tam wiem?
Colantonio raczej nie jest odosobniony w tej opinii. Tuż po ogłoszeniu przez Microsoft swojej decyzji szef Arkane Lyon dał wyraz swojemu oburzeniu w niewybrednych słowach. Fani Arkane również.
Nie jest tajemnicą, że najpewniejszym powodem zamknięcia Arkane Austin była sromotna porażka ich ostatniej produkcji. Redfall od początku budziło obawy twórców, a po premierze nie wzbudziło zachwytu graczy i można wątpić, czy sprzedaż zwróciła koszty produkcji. Nastroju graczom nie poprawiły doniesienia na temat kulis produkcji tej wampirycznej produkcji.
Arkane niedawno świętowało 25-lecie istnienia, a obecnie lyoński oddział pracuje nad Marvel’s Blade.