Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 maja 2024, 07:46

autor: Adrian Werner

Ostatnie słowa twórców Redfall i Hi-Fi Rush oraz Shinjiego Mikamiego. Gracze po 2559 dniach tracą nadzieję na zapowiedź Prey 2

Czołowi deweloperzy Arkane Austin i Tango Gameworks pożegnali się z tymi studiami po ich zamknięciu przez Microsoft. Z kolei fani zaczęli godzić się z tym, że Prey 2 nigdy nie powstanie.

Źródło fot. Microsoft. Screen z Prey.
i

AKTUALIZACJA

Wczoraj głos w temacie zamknięcia Tango Gameworks zabrał również Shinji Mikami, założyciel studia, który odszedł z firmy w lutym 2023 roku. W lakonicznym komunikacie, który wyświetliło w serwisie X już 2,6 miliona osób, projektant napisał: „Tango zamknięte. Smutne.”

Oryginalna wiadomość (8 maja)

Wczoraj firma Microsoft ogłosiła zamknięcie studiów Arkane Austin (autorzy Prey oraz Redfall), Tango Gameworks (Hi-Fi Rush, Ghostwire: Tokyo, seria The Evil Within) i Alpha Dog Games (Mighty Doom). Teraz w sieci pojawiły się komentarze dyrektorów kreatywnych pierwszych dwóch z tych zespołów.

Harvey Smith z Arkane Austin stwierdził:

Chcę tylko powiedzieć, że bardzo kocham wszystkich ludzi w Arkane Austin. To były wspaniałe, choć ciężkie czasy i razem przeszliśmy tak wiele. Ta wieść jest straszna dla nas wszystkich. Niech Wasz talent podniesie Was na duchu, a ja zrobię wszystko, co w mojej mocy, by Wam pomóc.

Z kolei John Johanas z Tango Gameworks skomentował to tak:

A więc, tak to się kończy...

Niestety brakuje mi słów...

Ale przynajmniej chcę podziękować wszystkim, którzy nas wspierali.

Co z DLC do Redfall?

Przed premierą Microsoft obiecywał dodatki DLC z nowymi bohaterami do gry Redfall, które wchodziły także w skład edycji Premium. Teraz wiemy już, że te rozszerzenia nigdy się nie ukażą. Wydawca ogłosił, że osobom, które nabyły droższe wydania zostanie to wynagrodzone. Na razie nie znamy jednak żadnych szczegółów.

Koniec marzeń o Prey 2

Smutny jest również komentarz fanowskiego profilu Prey2Countdown w serwisie X (dawny Twitter). To żartobliwe konto, które codziennie publikowało jedną wiadomość odpowiadającą na pytanie „Czy zapowiedziano już Prey 2?”, wraz z liczbą dni, które minęły od pierwszego wpisu. Wczoraj zamiast tego pojawił się tam jedynie wpis „To koniec. (Dzień 2559)”. Choć szanse na zapowiedź kontynuacji zawsze były małe, to po wczorajszej decyzji Microsoftu spadły one praktycznie do zera.

Z kolei Łukasz Hacura, prezes polskiego studia Anshar, nie może się nadziwić temu, że Microsoft zamknął Tango Gameworks, bo wszystkie cztery gry zespołu miały „bardzo pozytywny” odbiór na Steamie. Przy takich osiągnięciach pozbycie się studia jest trudną do zrozumienia sytuacją.

Warto przy tym dodać, że pojawiły się plotki, według których jednym z powodów zamknięcia studia był fakt, że duża część załogi przeniosła się niedawno do firmy Kamuy, czyli nowego studia Shinjiego Mikamiego (założyciela Tango Gameworks, który opuścił firmę w zeszłym roku). Źródła tych informacji są jednak kompletnie niesprawdzone, więc trudno ocenić ich prawdziwość.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej