Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2025, 08:44

Chernobylite 2 nie spełniło oczekiwań. Twórcy RPG akcji z otwartym światem zwolnili 15 osób i zapowiedzieli zmiany w rozwoju gry

Premiera Chernobylite 2: Exclusion Zone we wczesnym dostępie nie poszła po myśli twórców. The Farm 51 ogłosiło redukcję zatrudnienia i skupienie się na elementach najbardziej wyczekiwanych przez graczy.

Źródło fot. The Farm 51
i

Niedawno w Steam Early Access zadebiutował Chernobylite 2: Exclusion Zone. Polska produkcja spotkała się z mieszanym odbiorem ze strony graczy i ostatecznie nie spełniła oczekiwań twórców. W związku z tym studio The Farm 51 ogłosiło redukcję zatrudnienia i zmiany w rozwoju gry.

Zwolnienia w The Farm 51

W ciągu ostatnich dni jasnym stało się, że sprzedaż gry we Wczesnym Dostępie nie pozwala na dalsze zwiększanie skali bardzo dużego już obecnie przedsięwzięcia.

Aby projekt mógł być dalej rozwijany, musieliśmy podjąć trudne decyzje: rozstać się z częścią zespołu i zawiesić na ten moment prace na częścią zawartości, którą postanowiliśmy wydać w późniejszym terminie.

W ogłoszeniu zamieszczonym na stronie twórców czytamy, że w dniu 14 marca z pracą pożegnało się 15 osób z zespołu liczącego ponad 50 pracowników.

Pozostali deweloperzy skupią się od teraz na ulepszaniu elementów, które są najbardziej wyczekiwane przez graczy. Mowa tu m.in. o lokalizacjach językowych, nagrywaniu dialogów czy optymalizacji.

Jednocześnie w zakresie zawartości audiowizualnej i fabularnej ograniczymy teraz prace nad zawartością gry do tych elementów, które zaplanowane były jako kluczowe na premierę pełnej wersji z pominięciem dodatkowej zawartości DLC i części opcjonalnych elementów, o których jeszcze nie informowaliśmy graczy.

Twórcy liczą, że dzięki temu gra spotka się z pozytywnym odbiorem po premierze i będzie mogła być dalej rozwijana, podobnie jak część pierwsza. Wczesny dostęp w dalszym ciągu ma potrwać od 6 do 10 miesięcy, a szczegółową roadmapę otrzymamy w najbliższych dniach.

Aktywność i odbiór graczy

W związku z wydanym ogłoszeniem warto zerknąć, jak radzi sobie Chernobylite 2 na Steamie. Tytuł w szczytowym momencie przyciągnął do monitorów 269 graczy jednocześnie, a w momencie pisania tej wiadomości jest ich jedynie 46 (via SteamDB). To kiepski wynik, szczególnie w zestawieniu z pierwszą częścią, której rekord wynosi 3944 osoby.

Źródło: SteamDB - Chernobylite 2 nie spełniło oczekiwań. Twórcy RPG akcji z otwartym światem zwolnili 15 osób i zapowiedzieli zmiany w rozwoju gry - wiadomość - 2025-03-17
Źródło: SteamDB

Polską produkcję na Steamie oceniło 256 osób, z czego 62% zdecydowało się napisać pozytywną recenzję. Ponownie w porównaniu z jedynką dwójka wypada blado. Poprzedniczka uzbierała ponad 11 tysięcy opinii i aż 82% z nich jest pozytywnych.

Osoby, które zdecydowały się zakupić wczesny dostęp sequela wymieniają w recenzjach najważniejsze ich zdaniem problemy. Przede wszystkim mowa o warstwie technicznej. Chernobylite 2 działać ma bardzo słabo nawet na komputerach z wyższej półki, a do tego najeżony jest licznymi błędami. Grze zdarza się również całkowicie wywalić do pulpitu.

Od strony rozgrywki opinie są bardzo zróżnicowane. Niektórzy gracze chwalą zmianę gatunku i podoba im się pomysł na RPG akcji z otwartym światem. Inni natomiast krytykują całkowite porzucenie dorobku jedynki, zwracając uwagę, że jedyne co po niej pozostało, to tytuł. Jak więc widać, ocena gry jest zależna od gustu i sentymentu do jedynki.

Jeżeli pomimo tych opinii chcielibyście sprawdzić Chernobylite 2, to grę nabyć można obecnie z 10% obniżką ceny. Do 20 marca należy za nią zapłacić 134,10 zł.

  1. To już nie tylko survival; po zagraniu w demo Chernobylite 2 widzę, że Polacy tworzą ambitne, choć nieco drewniane action RPG w stylu Elexa
  2. Chernobylite 2 – karta gry na Steamie

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej