Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2024, 08:37

Studio reżysera trylogii Mass Effect nie przetrwało próby czasu. Humanoid Origin pracowało nad fabularną grą sci-fi

Studio założone przez byłego dyrektora generalnego BioWare zostało zamknięte. Powodem był brak funduszy.

Źródło fot. Humanoid Origin
i

W 2021 roku były dyrektor generalny w BioWare oraz reżyser oryginalnej trylogii Mass Effect i Star Wars: Knight of the Old Republic, Casey Hudson, ogłosił powstanie studia Humanoid Origin. Niecały rok później utworzony zespół przekazał, że pracuje nad grą z segmentu AAA, osadzoną w uniwersum science fiction. Niestety dowiedzieliśmy się właśnie, że nie będzie dane im jej skończyć.

Zespół opublikował w serwisie LinkedIn post, w którym poinformował o zamknięciu Humanoid Origin. Wyjaśniono, iż decyzja wynika z niedoboru funduszy, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie.

Dzisiaj poinformowaliśmy naszych pracowników, że Humanoid Origin zostanie zamknięte. Pomimo wysiłków, aby chronić studio przed wieloma wyzwaniami w branży, nieoczekiwany niedobór funduszy uniemożliwił nam utrzymanie działalności.

Jesteśmy załamani, że nie będziemy w stanie doprowadzić naszego nowego uniwersum science fiction do końca. W tej chwili martwimy się jednak przede wszystkim o nasz zespół i jesteśmy zobowiązani do wspierania go w przejściu do nowego zatrudnienia.

W czasie naszego wspólnego czasu zespół osiągnął niesamowity postęp i pokazał, że można wykonywać niesamowitą pracę, jednocześnie wspierając kulturę zabawy i kreatywności. Dziękujemy im za ich talent, odwagę i przyjaźń.

Zamknięcie to można dopisać do długiej listy studiów, które na przestrzeni 2023 i 2024 roku zakończyły działalność bądź zwolniły licznych pracowników. Niedawno o obecnym „fatalnym” stanie branży wypowiedzieli się twórcy Helldivers 2. Z kolei zdaniem szefa zespołu tworzącego pierwszego Wiedźmina, ta sytuacja wynika z nadprodukcji gier wideo i jest pokłosiem czasów pandemii.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej