Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 stycznia 2025, 10:30

autor: Adrian Werner

Studio Phoenix Labs zwolni większość pracowników dwa lata po kontrowersyjnym przejęciu. „Jestem tak wściekły na właścicieli, że aż brak mi słów”

Studio Phoenix Labs ogłosiło masowe zwolnienia. Z pracą pożegna się większość pracowników. Byli deweloperzy i gracze za ten stan rzeczy winią firmę Forte, która przejęła zespół dwa lata temu.

Źródło fot. Phoenix Labs
i

Znane z Dauntless oraz Fae Farm studio Phoenix Labs dotknie duża redukcja zatrudnienia. Skala zwolnień jest poważna.

  1. Nie znamy dokładnych liczb, ale z pracą ma się pożegnać większość pracowników.
  2. Szefostwo studia ogłosiło również, że w ciągu kilku tygodni poinformuje graczy o tym, jak wpłynie to na przyszłość Dauntless oraz Fae Farm.
  3. Zwolnienia nastąpiły raptem dwa lata po tym, jak studio zostało wykupione przez nastawioną na wykorzystywanie technologii blockchain firmę Forte.

Dauntless to RPG akcji zainspirowane serią Monster Hunter. Wydano je w 2019 roku, ale do niedawna projekt był dostępny wyłącznie w Epic Games Store. Dopiero 5 grudnia 2024 roku gra zadebiutowała na Steamie i tego samego dnia otrzymała wielką aktualizację Dauntless Awakeness.

Patch został przyjęty bardzo źle, co najlepiej pokazuje fakt, że na Steamie gra ma jedynie 16% pozytywnych recenzji. Aktualizacja gruntownie przerobiła rozgrywkę, tak aby wprowadzić znacznie bardziej agresywną monetyzację. Opcje craftingowe i rozwoju zostały mocno ograniczone – w sposób, który sprawia, że obecnie bez wydawania prawdziwych pieniędzy sensowna rozgrywka jest praktycznie niemożliwa.

Gracze obwiniają za ten stan rzeczy nowych właścicieli studia. Producentka Jessie Leigh Gagnon, która pracowała w Phoenix Labs nad Dauntless mocno skrytykowała zmiany wprowadzone przez niedawną aktualizację, stwierdzając, że zniszczyła ona pierwotną wizję gry.

Z kolei artysta Nicholas Kole, który został zwolniony z Phoenix Labs w ubiegłym roku, skomentował najnowszą redukcję etatów następująco:

To wygląda na śmiertelny cios dla studia. Jestem tak wściekły na właścicieli, że aż brak mi słów.

  1. Dauntless na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej