Koniec Dauntless po masowych zwolnieniach. Fani gry o polowaniu na monstra obwiniają „krypto” i „kapitalistów”
Dauntless przetrwało 6 lat, by zakończyć żywot po fatalnej aktualizacji monetyzacji… ekhm, rozgrywki.

To koniec Dauntless, którego nie uratowały ostatnie zwolnienia w studiu Phoenix Labs. Twórcy gry poinformowali, że serwery zostaną wyłączone 29 maja 2025 roku i tytuł nie otrzyma już żadnej nowej zawartości.
Produkcja zadebiutowała w 2019 roku jako projekt osób, które niegdyś pracowały w studiach Riot Games oraz BioWare. Darmowe RPG akcji poradziło sobie całkiem nieźle, mimo że na Steama trafiło dopiero w grudniu 2024 roku.
Niestety, do tego czasu Dauntless zraziło do siebie graczy. Zirytował ich zwłaszcza wydany wówczas patch , bo deweloperzy zmienili wiele elementów gry – i to wcale nie na lepsze. Głównym zarzutem był fakt, że większość „poprawek” zdawała się mieć na celu raczej zachęcenie (czy wręcz zmuszenie) do korzystania z mikropłatności.
O reakcji fanów dobitnie świadczą „przytłaczająco negatywne” opinie użytkowników Steama. Ba, jedna z założycielek zespołu (w którym pracowała krótko, ale intensywnie) komentowała po grudniowej aktualizacji z oburzeniem, że rozgrywka Dauntless została „wypatroszona” i w żaden sposób nie była dostosowana pod graczy (via LinkedIn).
Bogaci założyciele i kryptowaluty
Internauci otwarcie wskazują, ich zdaniem, głównych winowajców: firmy Garena oraz przede wszystkim Forte. Ta pierwsza wykupiła zespół Phoenix Labs w 2020 roku, ale dość powiedzieć, że ledwie 3 lata później studio sprzedano tej drugiej spółce (specjalizującej się w kryptowalutach) za znacznie mniejszą kwotę i bez większego rozgłosu. Do tego przez ten czas Dauntless nie otrzymał większych aktualizacji.
Jak rok temu donosiła jedna z byłych pracownic PL, problemem mieli być również założyciele Phoenix Labs, którzy po pierwszej transakcji „zakupili Porsche” i ogólnie trwonili pieniądze, bez poczynienia większych postępów. Później serwis Game Developer dotarł do informacji na temat problemów zespołu, w tym naciskach firmy Forte, mających na celu wykorzystanie technologii blockchain w Dauntless oraz skasowanym Project Dragon.
Efektem tego były wspomniane zwolnienia w styczniu 2025 roku (poprzedzone przez mniejszą „restrukturyzację” w maju 2024 r.), w efekcie których pracę straciło większość twórców. Już po tym fani spodziewali się najgorszego, ale i tak gracze są niepocieszeni tą decyzją. Liczne wpisy w mediach społecznościowych otwarcie krytykują „krypto” oraz „kapitalistów”, którzy stawiali tylko na zysk i uśmiercili niegdyś obiecującą produkcję.